Тиждень початкової школи
День 1
Тема: Казковий світ дитинства
Мета: допомогти вчителю посилити інтерес учнів до певного предмета, виявити і розвинути дитячі здібності, презентувати нові форми, моделі, технології організації навчання та змістовного дозвілля учнів, виховати любов та повагу до сім’ї.
Хід роботи
Вчитель: У школі вже стало доброю традицією проводити предметні тижні. Ось і для учнів початкової школи, ми – вчителі, організували «Тиждень початкової школи». Кожного дня, протягом цього тижня, кожен клас продемонструє виховний захід, який підготує, а також спільно проходитиме кольоровий тиждень – кожен день – новий колір.
Сьогодні понеділок – перший зелений день, розпочинаємо нашу роботу у 1 класі, тема, з якою сьогодні попрацюємо – це «Казковий світ дитинства».
Вчитель: Дитинство-казка, мов чарівна мить,
Там завжди сонячно і світло.
І річка вдаль приваблива біжить,
А поле травами розквітло.
Там стільки сонця, радості, тепла,
Краси чарівної без краю!
Там наймиліша стежка пролягла,
Лиш вороття туди немає.
Там велетні дерева до небес,
Струмочки чисті гомінливі,
Повсюди стільки казки і чудес…
Там ми були такі щасливі!
В дитинстві все яскраве і дзвінке,
Уміє серце милувати.
А малинове сонечко таке,
Що у словах не передати.
А неба синь нас кликала в політ,
Там чисті роси найсвітліші.
Там вперше пізнавали дивосвіт
Й були, мабуть, найщасливіші.
Дитинство – це найщасливіша пора. Це і іграшки, і радість, і щасливі миті, друзі, школа, канікули, цікаві казки. Незважаючи на те, що ви вже всі школярі, хтось старший, хтось молодший, всі проживаєте найкращу пору у своєму житті – безтурботне дитинство. Ми всі бажаємо, щоб кожна дитина була щасливою, жила під мирним небом і щоб оцю безтурботність ніколи не забирала війна!
Тож, давайте розпочнемо нашу роботу!
Вчитель: Дітки, як ви думаєте, хто робить наше дитинство щасливим? (Відповіді дітей)
Сьогодні до нас завітав гість. Це – казковий герой, а для того, щоб дізнатися, хто це. Давайте відгадаємо загадку!
Він носить замість шапки
Веселий ковпачок,
І ростом він всього-лиш,
Маленький чобіток.
З ліхтариком і піснею,
Іде в нічному лісі,
Хтось зможе сплутати його з котом,
А це насправді веселий … (Гном)
Гномик приніс нам 5 конвертиків, отже, у нас є 5 зупинок, і на кожній зупинці є завдання, які ми повинні виконати від веселого нашого гостя.
Зупинка 1. Для вас завдання перше є,
Легке і дуже цікаве.
Відгадай загадку ти,
І сонечко засвітить ласкаве.
Отже, перше завдання для нас – це відгадування загадок.
Це слово кожен знає,
Ні на що не проміняє!
До цифри «сім» додам «я» -
Що вийде? (Сім’я)
Ніжна, лагідна і мила,
На цей світ нас народила.
Я до неї пригорнуся,
Це ріднесенька… (Матуся)
Хто усіх нас захищає,
Матінці допомагає?
З ним нічого не боюсь,
Здогадались? Це… (татусь)
Ще рідня у мене є!
Всім питання задає,
І вертлява, й невеличка,
Моя люба це …(сестричка)
З ним ніколи не сварюся,
Іграшками поділюся.
Буду з ним дружити, грати.
Познайомтесь, це мій …(братик)
Ще голубонька рідненька –
Добра, мила і старенька.
Я ніколи не журюся,
Бо у мене є …(бабуся)
Сивий, мудрий і поважний.
Заклопотаний, відважний.
Всього я в житті навчусь,
Бо зі мною мій … (дідусь)
Татко, мама, сестричка і я,
Бабусі, дідусі і тітка моя.
Радіє кожна людина,
Коли велика в неї ... (родина)
Вчитель: Молодці, дітки! Отже, як ми всі розуміємо, що наше щасливе дитинство роблять наші найрідніші люди – наша сім’я та родина.
А зараз ми продовжуємо нашу подорож дитинством.
Зупинка 2. Наступна зупинка має назву «Потяг казкарів для молодших школярів».
Казки, казки... У світі їх багато.
В них мрія людства, мудрість поколінь.
То ж розгорніть сторінку в будень чи у свято
І почерпніть наснагу і глибінь
Казок народних, щоб душа прозріла
І повернулась у дитячий вік.
Щоб засвітилась радо, заясніла...
І помудрішає дорослий чоловік.
Зараз ми з Вами пригадаємо казки, які вдома, чи у дитячому садочку читали, чи навіть у школі ми читали, а з ними і пригадаємо казкових героїв, які були головним у казках.
Чим Лисичка пригощала Журавля у казці «Лисиця і Журавель»? (молочною кашею)
У чиїй хатці заховалася Коза-Дереза? (зайчиковій)
Що ведмідь приніс Пану Коцькому на обід? (мед)
Як звали працелюбного півника? (Голосисте горлечко)
Як звати лінивих мишенят,які нічого не хотіли робити і не допомагали півникові? (Круть і Верть)
Хто загубив Рукавичку? (дід)
Скільки звірів умістилося в рукавичці? (сім)
Яке яйце знесла Курочка Ряба? (Золоте)
Кого першим зустрів Колобок, коли втікав від діда та баби? (Зайця)
Хто з’їв Колобка? (Лисиця)
Молодці!
Зупинка 3
Отже, наступна зупинка – це «Асоціативний кущ»
Посередині написано слово «ДИТИНСТВО», а нам потрібно допасати навколо нього, з чим це слово у нас асоціюється.
Як гарно! Молодці!
Зупинка 4
А ми продовжуємо!
Наступне завдання від Гномика – це розповісти вірші про дитинство!
- Дітки, я знаю, що ви їх підготували!
Тому виходьмо на сцену і починаємо!
Щасливе дитинство – це тепла хатина,
В якій у любові зростає дитина;
Це мамина пісня, бабусина казка,
Любов усіх рідних, Господняя ласка… (Діма)
Дитинство - казка, мов чарівна мить,
Там завжди сонячно і світло.
І річка вдаль приваблива біжить,
І поле травами розквітло. (Софійка)
В дитинстві все у кольорі і в русі,
Такий цікавий, незбагненний світ!
Летить все швидко, наче в завірюсі,
І сонечко веселе шле привіт. (Саша)
Сьогодні день дитинства — гарне свято!
І мирне сонечко згори нам шле привіт.
Пісень і радості, та щастя так багато...
Тому ми хочемо, щоб чув нас увесь світ. (Карінка)
Свято миру і дитинства —
Найсвітліше на планеті.
І усмішки наші, діти,
Краще квітів всіх на світі. (Тимур)
Дитинство синьооке, мов волошки,
Його завжди буває зовсім трошки.
Воно веселе і дзвінкоголосе.
Розпустить коси і блукає босе. (Алінка)
Дитинство різнобарвне і щасливе,
Яскраве, простодушне, галасливе,
Воно ще поряд, зовсім недалеко,
Та вже летить у вирій, мов лелеки. (Марко)
Дитинство пахне мамою і хлібом.
І навіть спогадом сумує ніби,
Та завжди в пам’яті моїй просторе,
Безмежно – синє волошкове поле. (Андрійко)
- Чудово! Які гарні слова! Завдяки вашим віршика, ми всі ніби знову поринули у дитинство!
Зупинка 5
І остання зупинка і завдання від Гномика – це «Танець дитинства»
Тож, давайте, всі дружно візьмемося за руки і затанцюємо!
Танець під пісню «Зачекай, моє дитинство, зачекай»
Молодці! Сьогоднішній день нам вкотре показав, що дитинство – найкраща пора! Тож, цінуйте її, дітки, насолоджуйтесь цим період, бо, коли станете дорослими ще не раз захочете повернутися сюди! А ми, дорослі , повинні робити так, щоб наше дитинство завжди було з нами!
Так хочеться в дитинство, хоч на мить!
Де ще жили казками й добротою,
Там серце від образи не болить,
І з цукром хлвб здавався смакотою!