Compere: Good evening, dear friends, guests and participants! We are glad to see you! You are welcome to our competition! Today we are going to have a so-called “ Miss England” competition. Six beautiful girls will compete in their learning of English.
Compere: The items of our competition are as following:
Compere: And now let`s introduce the participants…
Compere: To begin with we must choose the jury.
Compere: We offer our guests to be our referee. Today our jury is:
……….., the teacher of Foreign Literature and English;
…………, the graduate student of Nizhyn State University;
…………., the pupil of the 11 th form.
Compere: So, we begin. Girls, you must introduce yourselves. We shall begin with the pupils of the 11 th form.
Compere: Now, let`s relax a bit and while the girls are preparing for the next competition we shall listen to a song performed by the pupils of the 6 th form.
(Учні виконують пісню “If You Are Happy”)
Compere: The next item of our competition is to match the English sayings to their Ukrainian variants and pictures. (Роздать завдання на картках №1)
Compere: Now the pupils of the 5 th form will sing the songs for you
(Учні виконують пісню “On a Cold and Frosty Morning”)
:Compere: Now you must do the following: choose the right words to the topic “Country” (Завдання №2)
(Звучить музика)
Compere: And now, girls, we shall give you cards with the words. Your task is to fill in the missing letters (Завдання №3)
Ведучий: Зараз ми роздамо вам карточки зі словами. Ваше завдання заповнити пропущені літери.
Compere: While the girls are doing their task the boys of the 4 th form will sing two songs for you.
( Учні виконують пісні “I’m not Small”, “ Old McDonald”)
Compere: Your home task was to prepare a report about sights of London. Now tell us, please, what you know.
Ведучий: Вашим домашнім завданням було підготувати розповідь про визначні місця Лондона. Розкажіть нам, будь ласка, що вам відомо.
( Учасниці розповідають про такі визначні місця: Westminster Abbey, London Tower, the Houses of Parliament and Big Ben, St.Paul’s Cathedral, London parks, Trafalgar Square.)
Compere: And now listen to a song performed by the girls of the 4 th form.
( Учні виконують пісню “ My Chickens”)
Compere: Our final competition. The girls were given the task to show their talents or to demonstrate their hobbies.
Ведучий: Наш останній конкурс. Дівчатам було дано завдання розповісти про своє хоббі та показати свої таланти.
( Учасниці демонструють слідуючі таланти: декламування англійської поезії (сонет Шекспіра), виконання англійської пісні ( “Yes and No”), розповідь про вишивку і показ своїх робіт, виконання сучасного танцю.)
Compere: And now it’s time for the jury to sum up the results of our competition.
Вудучий: Журі, будь ласка, підбивайте підсумки нашим змаганням.
Compere: While the jury is working the youngest participants of our party will sing a song “ Dance with Me”.
( Учні виконують пісню.)
Compere: We are grateful to our participants and it is time to award our girls.
Ведучий: Ми вдячні нашим учасницям, і зараз час нагородити наших конкурсанток.
( Слово журі. Учасниці нагороджуються пам’ятними Дипломами та медалями "Miss England”, “Miss Spelling”, “Miss Pronunciation”, “Miss Eloquence”, “Miss Conisseur of English”, “Miss Sympathy”.)
“Miss England”
Вчитель англійської мови
Наумівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Корюківського району
Костюк Лілія Леонідівна
2005 рік
‘
Урок англійської мови
у 6 класі на тему:
“Учорашній день школяра”
Учитель англійської мови
Наумівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Корюківського району
Костюк Лілія Леонідівна
Тема: Учорашній день школяра.
Мета: Розвиток навичок усного мовлення , розвиток лексичних і граматичних навичок. Вчити учнів використовувати Past Indefinite Tense для опису минулих подій, тренувати у використанні заперечної форми Past Indefinite, ознайомити із запитальною формою.Розвиток навичок читання і бесіди на базі прочитаного. Виховання в учнів почуття дружби, взаємовиручки. Розвиток мовленнєвої реакції, логічного мислення.
Обладнання: малюнки до теми