Виховний захід з англійської мови «Comedy club»

Про матеріал

Мета:

- підвищувати мотивацію учнів до вивчення іноземної мови;

- систематизувати знання з англійської мови;

- розвивати навички діалогічного та монологічного мовлення;

- сприяти розвитку міжкультурної компетенції;

- продовжувати формувати навички сприйняття на слух іноземного мовлення;

- виховувати інтерес до вивчення іноземної мови.

Перегляд файлу

              Comedy club

Мета:

- підвищувати мотивацію учнів до вивчення іноземної мови;

- систематизувати знання з англійської мови;

- розвивати навички діалогічного та монологічного мовлення;

- сприяти розвитку міжкультурної компетенції;

- продовжувати формувати навички сприйняття на слух іноземного мовлення;

- виховувати інтерес до вивчення іноземної мови.

Форма заходу:  актова зала

Обладнання: Проектор, ноутбук, презентація PowerPoint.

 

  1. (Музика)

Девочка – Я потерялася…

Милиционер – Девочка, что ты здесь стоишь одна? На вестибюле?

Девочка – Я потерялася…

Милиционер – Ты потерялась?

Девочка – Да.

Милиционер – А где ты потерялась?

Девочка – Я так сильно потерялася, что забыла то место, где я потерялася…

Милиционер – Хорошо.

Девочка – Плохо!

Милиционер – А как ты потерялася?

Девочка – Я прыгала на батуте, на уроке физкультуры.

Милиционер – И почему потерялась?

Девочка – Сильно прыгала и потерялась.

Милиционер – А где твой учитель?

Девочка – Не знаю.

Милиционер – А как он выглядит?

Девочка – Плохо…

Милиционер – Как тебя зовут?

Девочка – Не помню.

Милиционер – Совсем не помнишь?

Девочка – Помню только три последний буквы:…адя.

Милиционер – Давай по алфавиту. Аадя?

Девочка – Нет.

Милиционер – Бадя?

Девочка – Нет.

Милиционер – Вадя?

Девочка – Нет.

Милиционер – Гадя?

Девочка – Нет, но похоже…

Милиционер – Йадя?

Девочка – Нет!... Нет такого имени.

Милиционер – Надя?

Девочка – Нет.

Милиционер – Ладно, я буду звать тебя Гадя. А как твоя фамилия?

Девочка – Не помню.

Милиционер – Вообще не помнишь?

Девочка – Помню только три последние буквы.

Милиционер – Какие?

Девочка – …ова.

Милиционер – Ну, тут будет попроще. Иванова?

Девочка – Нет.

Милиционер – Петрова?

Девочка – Нет.

Милиционер – Корова?

Девочка – Нет.

Милиционер – Здорова?

Девочка – Нет.

Милиционер – Дурнова? * задумался милиционер*

Девочка – Да.

Милиционер - Гадя Дурнова?

Девочка – Да.

Милиционер – А как у тебя отчество? Ну мне так, для себя (чисто поржать.).

Девочка – Не помню.

Милиционер – Вообще не помнишь?

Девочка – Помню только три последние буквы.

Милиционер – …вна?

Девочка – …вич!

Милиционер – Петрович?

Девочка – Да.

Милиционер – Гадя Петрович Дурнова? Я бы тоже потерялся…Гадя любит рисовать?

Девочка – Да.

Милиционер – Нарисуй учителя. *рисует*

Милиционер – Хм. Где ты Это видела?!

Девочка – В школе.

Милиционер – Хорошо, спросит по-другому. Куда мог уйти твой учитель?

Девочка – Не помню.

Милиционер – Вообще не помнишь?

Учитель – Садись, Гадя и смотри. Может, среди детей ты узнаешь, своих одноклассников.

 

  1. Презентація.

 

  1. 1 класс.

1 учень.

Спросят «Сколько тебе лет?»

Покажу я руку, hand,

А на ней все сразу видно.

Каждый год – мой пальчик finyer.

 

2 учень.

Если много съешь конфет.

Будешь очень толстый, fal

А не съешь не хватит сил.

будешь очень тонким thin

 

3 учень.

Кто больших наделал бед.

Тех зовут плохими, bad

А хороших всех зовут

очень добрым словом - good.

 

4 учень.

Во дворе играл в футбол.

Мы гоняем мячик, ball

Я на угол сделал пас

И стекло разбилось, glass

 

5 учень.

даже если есть причины

Все равно не унывай

Настоящие мужчины

Не умеют плакать, cry

 

  1. 2 класс (муз. выхіди ріпки )

T: - Goodmorning! I am a turnip.I am a turnip. I am a nice turnip!

(муз. выходит дед)

T: - Goodmorning! I am grandfather,

Oh, it’s a big turnip. I like it very much

One – two – three. I can not pull it out.

Granny? Help me!

(муз. выхід бабусі)

Grandmother: Goodmorning! I am grandmother

Oh, it’s a nice turnip. I like it very much,

I can not pull it out.

Grandaughter? Help me!

(муз. выходит внучка)

G: - I am a grandaughter. I’ll help you.

I can’t pull it. Dog help me?!

(муз. выходит собака)

Dog: Goodmorning! I am f funny dog.

I’ll help you (тянет репку)

One – two – three. I can not pull it out.

Cat help you.

(муз. выходит кот)

Cat: Goodmorning! I am clever cat.

I’ll help you.

I can not pull it out: Mouse! Help you!

(муз. выбегает мышка)

Mouse: I am little mouse.

I can help you.

I am very strong. One – two – three.

Turnip: I am a turnip.

Все вместе: It’s a big nice turnip.

(муз. выход)

 

  1. Виступ 4-Б клас.

 

Мы английский изучаем,

Хоть совсем не понимаем.

Нам бы русский всем писать,

Грамотнее написать.

 

И артикли, и слова…

закружилась голова.

Ну, зачем мы изучаем?

Голову свою ломаем?

 

«Пригодится!» - говорят.

А когда? Не объясняет.

Я по-русски говорю,

Все, что нужно, я спрошу.

 

 

Почему так происходит на большой планете,

На различных языках говорят все дети

Чтоб друг друга понимать

Нам английский без сомненья

Так сложилось без сомненья

Для всеобщего общенья

В интернет я захожу

и подружку нахожу

Это Бони из Тайланда

Шлёт цветочную гирлянду

Кучу всякой чепухи

И прекрасные стихи

Я хотела б побывать в Турции, в Египте

В Вашингтоне, Лондоне, а ещё на Кипре

И повсюду и везде английский там мне нужен

Ведь найти себе друзей только он поможет.

 

  1. Пісня 6-Б класу

 (… во французской стороне)

 

В украинской стороне

Мне пришлось учиться –

Говорила мама мне:

«Может получиться

Из тебя, сынок, юрист,

Или врач приличный,

Коль возьмется за тебя

Настоящий тичер»

«Гоу ту» я на урок,

Спотыкаюсь что-то,

Очень «хоуп» - выйдет толк,

Только «слип» охота.

Закрываются глаза,

Через миг усну я,

Слышу «телл ми»…Что сказать?

Вспомнить не могу я.

Десять зим и десять лет,

Изучал я инглиш,

заказать могу обед,

В смысле, «ланч» приличный,

«Дринк» я тоже закажу,

К дринку «соседж» море,

«Же не манж» я «па сис жур»

За французский «сори»

«Тиккет» еду покупать,

«Эт зе стейшин» лично,

В общем этот «ленвидж» я,

Знаю на отлично.

Через год пойду я в ВУЗ,

И студентом стану,

Я подарок, а не груз,

К радости декана.

 

Сказка 3-Б класс.

 

  1. 3-Б класс.

Автор. The fox made friends with the crane. The fox in fitted the crane to dinner.

(муз. выходит лиса и журавель)

Fox. Good morning. I am a red fox.

Crane. Good morning. I am a crane.

Fox. Come to me my dear friend,

I’ll have a fancy dinner!

Crane. Okey: Ill come!  (журавель уходит, лиса начинает готовить, размазывает кашу на 2-х тарелках)

 (муз. заходит журавель, вертится возле тарелка)

Crane. I can not eat it!

Come to me my dear fox. I’ll con a vegetable soup.

Fox. Okey: thank you. I’ll come.  (Лиса уходит, журавель готовит два кувшина)

(звучит музыка)

Автор. The crane made soup.

Crane. Eat my dear, fox!

Fox. I can not cat it.

Автор. Fron that moment on, the friendship between fox and crane was over.

(муз. поклон и уходят)

 

  1. 7 клас танок «Ковбої»

 

  1.  5 клас

«THREE LITTLE KITTENS»

Characters: Author, Mother Cat, 1 st Kitten, 2 st Kitten, 3 st Kitten

SCENE

 

Author. The three little kittens

Lost their mittens,

And they began to cry.

1 st Kitten. Oh, Mother dear,

2 st Kitten. We have much fear.

3 st Kitten. (crying) That we have lost our mittens!

Cat.  Lost your mittens,

You naughty kittens!

Then you will have no pie.   (The Kittens run  away)

Author.  The three little kittens

Found their mittens,

And they began to cry.   (The Kittens run  in)

Three little Kittens (together). Oh, Mother Dear,

1 st Kitten. (showing the mittens)  See here,

2 st Kitten. (showing the mittens)   See here,

3 st Kitten. (showing the mittens)  See, we  have found our mittens.

Cat. Oh, you’re good kittens!

Put on your mittens,

And you will have some pie.    (Giver them pies)

But I smell a mouse close by.

(All together). We smell a mouse close by. Good – buy.  (The Cat and Kittens)

 

  1. 3-А танец. Мерлин.
  2. Курочка Ряба

Автор.Once upon a time lived an old man and an old woman and they had a hen called Riaba.

(муз. показ.)

Дедушка. I am a grandfather.

(муз. показ)

Бабушка. I am a grandmother.

(муз. выход курочка)

Курочка. I am a little red hen. My name is Riaba.

Автор. Once the hen laid an egg, and not an ordinary, but a golden. The old man hit and old woman hit.

(муз. бьют яйцо)

Бабушка. I can not hit it.

Дедушка. I can not hit it too!

Автор. A mouse ran fast.

(муз. выбегает мышка)

Мышка. I am a little funny mouse!

(разбивает яйцо)

Автор. The old man cried and old woman cried.

(дедушка и бабушка плачут)

Курица. Don’t cry old man, don’t cry old woman. I’ll lay you a new egg, not a golden, but an ordinary.

(дает простое яйцо)

(муз. уходят)

 

  1. Песня

«Yesterday»

 

Yesterday, all my troubles seemed so far away,

Now it looks as though they're here to stay

Oh I believe in yesterday.

 

Suddenly, I'm not half the man I used to be,

There's a shadow hanging over me.

Oh yesterday came suddenly.

 

Why she had to go I don't know, she wouldn't say.

 

I said something wrong, now I long for yesterday.

 

Yesterday, Love was such an easy game to play.

Now I need a place to hide away.

Oh, I believe in yesterday.

 

  1. 8-А класс. Русские туристы в Америке.

- Ой, смотрите, смотрите, настоящий старый индеец! Говорят они такие умные.

Ну, все-все знают! Про природу, животных, ну все-все знают!

 - А давайте проверим, спросим, какая будет погода в ближайшие дни! Ой, господин переводчик, переведите, пожалуйста!

 - Excuse me, please. Can you tell us what the weather will be like during the next few days!

 - Oh, yes, rain is coming. Then there will be snow for a day or two, but then the sun will come again and the weather will be fine. It will be very warm.

 - Ой! Что он сказал, переведите, пожалуйста!

 - Ой сказал, что приближается дождь. Потом день или два будет идти снег, потом снова выглянет солнце и погода будет хорошая и теплая.

 - Во, дает! Все знает! Эти индейцы даже в школу не ходят, а знают больше нашего. Спросите откуда он это все знает.

 - Tell me, how do you know all that?

 - (индеец достает наушники с плейером) I heard it over the radio!

 

  1. Танок  хіп-хоп. 6-А клас.
  2. Вистава 6-А клас

«Карлсон»

Boy. I am a small boy. I am ten years old. I have a dream. I would like a little boy. But my parents don’t bye me a puppy.

(муз. пропел прилет Карлсон)

Boy. Who are you?

Karlson. I am very handsome man. I am a little fat but a very clever. I am Karlson. Who are you?

Boy. I am little boy. Ill like to have a little puppy.

Karlson. Have you got something to eat.

Boy. Yes, I have a jam and a cake I have a birthday to day.

Karlson. Oh, Happy birthday. Give me your cake please. It’s a very tasty.

(дает торт, варенье)

(входит няня)

Karlson. Who is this?

Boy. It’s my nurse.

Nurse. Ky-ky my little boy. Who are you?

Karlson. I am very handsome man. I am a little fat but a very clever. I am Karlson! Who are ypu?

 (муз. танец Карлсона)

Karlson. I have to fly.

Nurse. Good boy! He premises to come back.

(плачет и машет платком)

 

«Tell me why»

 

In my dream children sing a song of love for every boy and girl

The sky is blue and fields are green and laughter is the language of the world

Then I wake and all I see is a world full of people in need

 

Tell me why (why) does it have to be like this?

Tell me why (why) is there something I have missed?

Tell me why (why) cos I don't understand.

When so many need somebody we don't give a helping hand.

Tell me why?

 

Everyday I ask myself what will I have to do to be a man?

Do I have to stand and fight to prove to everybody who I am?

Is that what my life is for to waste in a world full of war?

 

Tell me why (why) does it have to be like this?

Tell me why (why) is there something I have missed?

Tell me why (why) cos I don't understand.

When so many need somebody we don't give a helping hand.

Tell me why?

 

tell me why? tell me why?

Tell me why? tell me why?

Just tell me why, why, why?

 

Tell me why (why) does it have to be like this?

Tell me why (why) is there something I have missed?

Tell me why (why) cos I don't understand.

When so many need somebody we don't give a helping hand.

 

Tell me why (why, why, does the tiger run)

Tell me why (why why do we shoot the gun)

Tell me why (why, why do we never learn)

Can someone tell us why we let the forest burn?

 

(why, why do we say we care)

Tell me why (why, why do we stand and stare)

Tell me why (why, why do the dolphins cry)

Can some one tell us why we let the ocean die?

 

(Why, why if we're all the same)

Tell me why (why, why do we pass the blame)

Tell me why (why, why does it never end)

Can some one tell us why we cannot just be friends?

 

  1. Пісня 8-Б клас«Show girls»
  2. 9-Б танок
  3. Пісня «Why tell me why»
  4. Пісня

 

«May be I may be you»

 

Maybe I, maybe you

Can make a change to the world

We're reaching out for a soul

That's kind of lost in the dark

 

Maybe I maybe you

Can find the key to the stars

To catch the spirit of hope

To save one hopeless heart

 

You look up to the sky

With all those questions in mind

All you need is to hear

The voice of your heart

In a world full of pain

Someone's calling your name

Why don't we make it true

Maybe I, maybe you

 

Maybe I, maybe you

Are just dreaming sometimes

But the world would be cold

Without dreamers like you

 

Maybe I, maybe you

Are just soldiers of love

Born to carry the flame

Bring in' light to the dark

 

You look up to the sky

With all those questions in mind

All you need is to hear

The voice of your heart

In a world full of pain

Someone's calling your name

Why don't we make it true

Maybe I, maybe you

 

  1. Вистава 6а класу

Учитель. Здравствуйте дети! Сегодня у нас урок английского языка.

Ученики. Здрасте!

Учитель.Good morning! Sit down. Садитесь пожалуйста.

Today we have an English lesson.

Ученики. Чё?

Учитель. I say, Today, We have an English lesson. Учитель подходит и повторяет.

Учитель. English! Understand.

Ученик. Yes, of course understand, I always understand what you say because. I learn English every day. And I can say. I like English very much because you are the best teacher in the world!

Учитель. Чё?

Заходит директор. Good morning!

Учитель. Сели дорогие детишки! Сегодня в нашей школе знаменательное событие. С официальным визитом, приездом, через Харьков, большой гость из ихней Великобритании. Как говориться Юнайтед Киндом! (учитель шепчет директору на ухо, как правильно)

Директор. Просто United.

Так вот, друзья мои, давайте покажем нашей гости наши знания английского языка. Понятно?

Ученики. Yes.

Ну что ж детишки встречаем, тетю королеву из Англии.

(муз. выходит королева)

Директор. This is a talle! Как говориться. I want you baby! (танцует)

Королева. Thank you very much.

Директор. Я тоже люблю матч. Мы вам такой матч покажем. We are the Champions, We are the champions my friends.

Дети. Оле, оле, оле, оле

Директор. Чё вы стоите та, sitdown, please, down, на пол no down, вот sitdown

Учитель. Take a seat over hear please.

Королева. Thank you very much.

Диретор. Если что, я вас жду у себя в кабинете.

Королева. I am very glad to sce you!

Дети. Чего?

Дети. Она говорит, тусила где-то.

Учитель. Спросите что-нибудь.

Ученик. Who are you? женщина

Королева. I am Queen.

(муз. танцует королева)

Учитель. Ну как вам объяснить, она не Квин, она королева!

Учитель. Спросите ещё что-нибудь, Саша !

Ученик. What is your name?

Королева. My name is Elizabeth ІІ

Дети. Чего?

Ученик. Second- hand.   говорит

Ученик. Do you like Kharkiv?

Королева. Yes, I do!

Ученик. Чё? Чё?

Ученик. Говорит. Я с вами с ума сойду, а тогда ей в другую школу надо! В 75 английским уклоном.

Ученик. Stand up!

Ученик. Не знаю.

Учитель. Саша, выручай покажи королеве, как ты владеешь языком.

Саша. (высовует язык)

Ученик. У меня вопрос к вам. Сколько стоит буханка черного? Лиза, хлеб (показывает как ????).

Хлеб черный. Я ж говорю, ничего она по английски не понимает.

Учитель. Прекратите! Давайте лучше частушки споем!

(муз. частушки)

  1. Как у нашей тете Наде

Каждый вечер everybody

А вчера был Мики Маус

Вобщем полный crazy house

 

  1. O, my God, my God

Гуси в Африку летают

Там они зимуют doit, doit, doit!

 

  1. Пел на сцене Russian man

В ушах серьги до колен

Весь в тату, в ушах стразы

Woy biasness tone mother

 

  1. Русский выучил я

Великий и могучий

Хороша Британия

Украина лучше!

 

  1. Украина

Добрий ранок, Україно!

 

Палаючи вогнем в своїх серцях,

Ми маємо забути слово "жах".

Тримаючи, тримаючи долю в своїх руках,

Ми знаємо, чуєш, знаємо, що вірно, а що не так!

 

Приспів:

Добрий ранок, Україно!

Прокидайся вже, мала.

Я несу, тобі єдина,

Чашку кави й молока.

Добрий ранок, Україно!

Все, що є моє в житті.

Прокидайся, Україно!

Час вставати, час знайти!

 

Ковтаючи сльози разом з дощем,

Втрачаємо зайве з кожним днем.

Ми створимо, збудуємо майбутнє своєю рукою.

Ми маємо, чуєш,

Маємо стати самі собою!

 

Приспів.

 

Захищати, оберігати - це означає любити,

Дарувати радість, з тобою любити - це теж означає любити.

Любити - значить прощати

І просто як є сприймати.

Для мене ти люба й кохана,

Для когось - рідна мати.