Сценарій позакласного заходу "Перша допомора при різних видах травм"

Про матеріал
• узагальнити, систематизувати та повторити матеріал з теми «Надзвичайні ситуації, що загрожують добробуту людини та суспільства» • стимулювати пізнавальну діяльність учнів; • розвивати логічне мислення, • розвивати вміння та навички: 1) надавати першу допомогу при отруєнні чадним газом, опіках різних ступенів, переломах кісток; 2) застосовувати теоретичні знання на практиці; 3) працювати в групах; 4) виконувати нестандартні завдання; 5) узагальнювати i систематизувати вивчений матеріал, вибирати головне, робити висновки; • виховувати: 1) дбайливе ставлення до свого життя та здоров’я, 2) почуття співпричетності до долі та проблем інших, відповідальність за близьких, оточуючих. 3) культуру спілкування один з одним.
Перегляд файлу

Тема. Перша допомога при різних видах травм.

Мета:

• узагальнити, систематизувати та повторити матеріал з теми «Надзвичайні ситуації, що загрожують добробуту людини та суспільства»

• стимулювати пізнавальну діяльність учнів;

• розвивати логічне мислення,

• розвивати вміння та навички:

1) надавати першу допомогу при отруєнні чадним газом, опіках різних ступенів, переломах кісток;

2) застосовувати теоретичні знання на практиці;

3) працювати в групах;

4) виконувати нестандартні завдання;

5) узагальнювати i систематизувати вивчений матеріал, вибирати головне, робити висновки;

• виховувати:

1) дбайливе ставлення до свого життя та здоров’я,

2) почуття співпричетності до долі та проблем інших, відповідальність за близьких, оточуючих.

3) культуру спілкування один з одним.

Обладнання:

1. Завдання для вікторини.

2. Картки з написом назв команд.

3. Емблеми з назвою команди (для кожної команди).

4. Кольорові картки (чорні для відповідей, червона – право на відповідь).

5. Індивідуальні засоби захисту від пожежі (ватно-марлеві пов’язки, носові хустки),

6. Матеріал для надання першої допомоги (бинт, вата, нашатирний спирт, знеболювальні, лід).

7. Таблиця «Надання першої допомоги при переломах, опіках»

8. Аптечка.

9. Матеріал для оформлення кабінету.

 

Попереджувальне домашнє завдання:

1. Повторити матеріал з теми «Надзвичайні ситуації, що загрожують добробуту людини та суспільства».

2. Виготовити емблеми для кожного члена команди.

3. Підготувати девіз та невелике привітання для команд – суперників.

 

 Щоб у вашому домі не було біди,

Будьте обережні скрізь і завжди.

 

План конспект заходу.

I. Організаційний момент.

• Оформлення кабінету для проведення вікторини.

• Інструктаж членам журі стосовно оцінювання завдань вікторини.

• Інструктаж членам команд стосовно поведінки під час вікторини та інших організаційних питань.

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1. Вступне слово ведучого.

Добрий день шановні учні. Я рада вітати вас у цій залі. Запрошую всіх вас прийняти участь у тематичній вікторині.

Щодня в світі фіксуються тисячі подій, при яких відбувається порушення нормальних умов життя і діяльності людей і які можуть призвести або призводять до загибелі. Ці події ми називаємо надзвичайними ситуаціями. Від них у житті не застрахований жоден з нас.

Нажаль, стикаючись з лихом, багато людей неспроможні ефективно допомогти потерпілому. Чому так? Чому людина стає безпорадною, коли стикається з небезпекою? Відповідь до банальності проста: не вистачило знань, рішучості, волі, часу.

Ті питання, які ми пригадаємо сьогодні допоможуть правильно прийняти рішення і не допустити зволікання в діях по наданню першої долікарської допомоги.

(Оголошення теми вікторини).

 

ІІІ. Проведення вікторини

1. Слово вчителя.

У школі, основи різних наук ви повинні знати,

Тому сьогодні ми будемо ОБЖ вивчати.

Цю тему ви вже добре знаєте

Тому матеріал лише пригадаєте.

Отримані раніше знання потрібно вам повторити,

Крім того, узагальнити та на практиці закріпити.

Пропоную вам змагання,

Конкурси хитрі й цікаві завдання.

 

2. Представлення членів журі.

Представляю вам членів поважного журі, від яких залежить доля кожного з вас.

 

3. Представлення команд.

 

4. Виконання завдань вікторини.

І тур

«Привітання».

Кожній команді пропонується представити себе, оголосити свій девіз, привітати команду суперників та членів журі.

Оцінка: максимальна кількість балів 5.

ІІ тур

«Мозковий штурм»

Кожній команді по черзі пропонується 10 запитань, які передбачають коротку відповідь. Члени команди повинні відповідати досить швидко, оскільки часу на роздуми немає. Відповідає той, хто знає відповідь.

Запитання для команд:

І команда.

1. Комплекс заходів, що здійснюють хворим в стані клінічної смерті називається … (реанімацією).

2. Як потрібно правильно виходити із задимленого приміщення… (повзком).

3. Ушкодження тканин організму під дією кислоти… (хімічний опік).

4. Розрізняють два види переломів, а саме: …(відкриті та закриті).

5. Отруйний газ, який утворюється під час горіння… (чадний газ).

6. Про який ступінь опіку свідчить поява пухирів на шкірі… (про ІІ ступінь).

7. Скільки ступенів має опік… (чотири).

8. Ділянку шкіри, ушкоджену лугом слід обробити…(слабким розчином оцту і водою).

9. При ураженні потерпілого електричним струмом перше, що треба зробити – це …(припинити дію електричного струму).

10. Найважливішими ознаками клінічної смерті є…(відсутність дихання і серцебиття).

ІІ команда.

1. Людина, що проводить комплекс заходів хворому у стані клінічної смерті називається …(реаніматором).

2. Сукупність простих доцільних дій, спрямованих на збереження здоров'я і життя потерпілого…(перша допомога).

3. Розрізняють три види кровотечі, а саме: капілярну…(венозну та артеріальну).

4. До якого класу хімічних речовин належить чадний газ…(до оксидів).

5. За якого ступеня опіку обвуглюються тканини… (при IV ступені)

6. Ушкодження тканин організму під дією вогню… (термічний опік).

7. Протигаз, респіратор, ватно-марлева пов’язка – це…(Індивідуальні засоби захисту органів дихання).

8. Скільки ступенів має відмороження…(чотири).

9. Ділянку шкіри, ушкоджену кислотою слід обробити…(розчином соди та водою).

10. Клінічна смерть відрізняється від біологічної тим, що…(людину ще можна оживити).

Оцінка туру: за кожну вірну відповідь 1 бал. Максимальна кількість балів 10.

 

ІІІ тур

Біологічний лабіринт

Кожній команді пропонують завдання – лабіринт. Лабіринт має 10 станцій. Кожна станція має своє твердження і два шляхи (варіанти відповіді так чи ні). Команда повинна знайти вірний шлях, який приведе до фінішу. Після виконання завдання піднімається червона картка. Піднята червона картка додає додатковий бал команді. (Додаток 1)

Інструктаж для гравців:

• Почніть свій шлях зі станції №1.

• Прочитайте твердження, яке має певна станція, якщо воно вірне – пересувайтеся за стрілкою з написом так, якщо ні – за стрілкою з написом ні.

• Напрямок відповідної стрілки вкаже на слідуючу станцію лабіринту.

• Завдання вважається виконаним, коли ви досягли фінішу.

Оцінка туру: 1 бал, за вірно відгадану станцію лабіринту.

 

ІV тур

Завдання всліпу

Теоретична частина.

Капітани кожної команди по черзі (всліпу) обирають картки з завданням. Завдання мають відповіді, але вони розташовані хаотично. За одну хвилину командам необхідно розташувати відповіді у необхідному порядку та пояснити їх. Якщо команда готова відповідати піднімається червона картка. Піднята червона картка додає додатковий бал команді. (Додаток 2)

Оцінка теоретичної частини: за вірно виконане завдання 3 бали.

Практична частина.

Капітани кожної команди по черзі (всліпу) обирають картки з завданнями практичної частини. Після обговорення 1- 2 члени команди виконують його. (Додаток 2).

Оцінка практичної частини: за вірно виконані завдання 5 балів. Максимальна кількість балів за тур – 8 балів.

 

V тур

«Виправ помилки»

Кожній команді по черзі пропонують речення з помилками. Помилки треба знайти та виправити. Якщо команда не відповідає, то шанс відповісти отримує друга команда. Результатом виконання завдання є кольорові картки, які отримують члени команди за відповіді. Якщо помилку тільки знайшли – 1 чорна картка (1 бал), помилку виправили – ще одна картка (1,0 балів). Після виконання завдання картки передаються капітанами членам журі, для оцінки виконання завдання.

Оцінка туру: загальна кількість балів відповідно кольоровим карткам.

Текст

1. Розрізняють обмороження 3 ступенів… (Чотирьох).

2. Зі стану біологічної смерті людину ще можна повернути до життя…(не можна, бо відмирають клітини головного мозку).

3. При отруєнні чадним газом треба людині дати випити велику кількість молока…(Під час отруєння чадним газом не можна людині давати пити, тем більше молоко, яке сприяє швидкому всмоктуванню отрути).

4. При термічному опіку ушкоджену ділянку шкіри протягом 10-15 хвилин тримати під водою, після чого обробити розчином оцту…(При хімічному опіку кислотою).

5. При зупинці капілярної кровотечі джгут накладають строком на 3-4 години…(артеріальної чи венозної кровотечі, строком до 2 годин).

6. При появі пухирів, під час опіку І ступеню, проколіть їх і накладіть асептичну пов’язку…(ІІ ступеню, пухирі проколювати не можна, це може призвести до їх інфікування).

7. При відмороженні щік сильно потріть їх снігом…(терти відморожену ділянку шкіри снігом не можна, достатньо потерти їх м’якою тканиною чи спиртом).

8. Тривалість клінічної смерті необмежена у часі…(обмежена у часі).

9. При ураженні людини електричним струмом необхідно спочатку оцінити стан потерпілого, а потім відключити дію електричного струму…(навпаки).

10. Якщо причиною опіку є дія на шкіру кислоти чи лугу, то опік називають термічним…(хімічним).

11. Якщо на людині горить одяг запропонуйте їй побігати, щоб повітря згасило вогонь…(Не можна бігти, бо це повітря ще більше роздмухає полум’я).

12. При сильному задимленні пересувайся до виходу піднявши якомога вище голову, щоб не отруїтися чадним газом.. (Треба рухатися повзком, опустивши голову якомога нижче, бо дим завжди піднімається вгору і тому найбільш небезпечно внизу).

 

VІ тур

Конкурс капітанів

«Збери аптечку медичної допомоги».

Капітани кожної команди по черзі (всліпу) обирають картки з завданням, опрацьовують їх і виконують . (Додаток 3).

Оцінка туру: максимальна кількість балів – 5.

 

VІІ тур

Гра «Ерудит».

Команди одержують завдання – кросворди. Вони однакові для кожної команди. Після виконання завдання піднімається червона картка. Команда, яка першою піднімає червону картку отримує додатковий бал. (Додаток 4).

Оцінка туру: 1 бал за вірно відгадане слово. Максимальна кількість балів 11.

 

Р:S VІ та VІІ тур можна об’єднати у часі.

 

VІІІ тур

Конкурс капітанів

Гра «Хто такий? Що таке?»

Грає капітан команди. За одну хвилину гравець повинен пояснити якомога більше слів чи їх сполучень, які йому будуть пропонувати.

Оцінка туру: 1 бал за вірне пояснення. Максимальна кількість балів – кількість вірних пояснень за одну хвилину.

 

1. Хімічний опік. (Ушкодження шкіри кислотою чи лугом).

2. Відмороження. (Ушкодження шкіри тривалою дією низької температури).

3. Відкритий. (Перелом).

4. Настойка йоду. (Засіб, що застосовують при обробці рани).

5. Клінічна смерть. (Зупинка серцебиття і диханні, клітини мозку не ушкоджені).

6. Термічний опік. (Ушкодження шкіри джерелом високої температури).

7. Перелом. (Порушення цілісності кістки).

8. Кровотеча. (Ушкодження кровоносних судин).

9. Нашатирний спирт (Засіб, який виводить людину зі стану непритомності).

10. Реаніматор. (Людина, що проводить комплекс заходів хворому у стані клінічної смерті).

11. Капілярна. (Кровотеча)

12. Пожежник. (Людина, яка гасить пожежі).

13. Зупинка серцебиття. (Одна з ознак смерті).

14. Чадний газ. (Отруйний газ, що утворюється при пожежі).

15. Джгут. (Застосовується при зупинці кровотечі).

16. Шина. (Застосовується при переломі).

17. Бинт.(Обов’язковий елемент аптечки, що застосовується для накладання пов’язки).

18. Штучне дихання. (Штучне відновлення дихання при його зупинці).

19. Пухирі. (Утворюються під час опіку ІІ ступеню).

20. Вогнегасник. (Спеціальний засіб гасіння пожежі).

 

ІХ тур

Естафета

«Врятуй та допоможи»

Кожна команда ділиться на дві частини (по 3) одна група - рятувальники, інші - потерпілі. Обидві групи розходяться у різні частини класу.

Завдання рятувальникам:

1. У задимленому приміщенні знайти потерпілого і вивести його використовуючи підручні засоби захисту органів дихання. (Один з рятувальників прикривши ротову та носову порожнину змоченою носовою хусткою чи клаптиком бинта, присівши, пересувається у іншу частину класу, знаходить потерпілого, передає йому хустку і вони разом, присівши, повертаються назад).

2. У задимленому приміщенні знайти потерпілого та вивести його, використовуючи ватно-марлеву пов’язку. (Повторює дії першого, але замість хустки використовує ватно-марлеву пов’язку, яку надягає на потерпілого і разом з ним, присівши, повертається назад).

3. Надати допомогу потерпілому, який отримав опік ІІІ ступеня плечової кістки лівої руки. ( Рятувальник потерпілому на місце опіку накладає стерильну пов’язку і прикладає лід).

Оцінка туру: по 2 бали за виконання запропонованих дій, 2 бали за швидкість. Максимальна кількість балів за тур 8.

 

ІV. Підведення підсумків.

1. Заключне слово вчителя.

Ну що ж закінчилася наша вікторина. Хочу сказати велике дякую всім, хто приймав в ній участь. Ви молодці. Ви показали досить глибокі знання. Гадаю, що всі ці теоретичні знання ви зможете використати на практиці, у повсякденному житті.

Але, напевно, вас цікавить кінцевий результат. Мені дуже хотілось би сказати, що перемогла дружба, бо ви всі були на висоті. Але існує наука цифр – математика. Саме знання цієї науки допомогли нашому журі визначити переможця.

2. Оголошення результатів вікторини (слово журі).

Членам журі ми слово надамо

Та кращу команду виберемо.

3. Нагородження переможців.

 

До нових зустрічей, до побачення.

docx
Додано
20 березня 2023
Переглядів
898
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку