Сценарій позакласного заходу ПОДОРОЖ У КРАЇНУ ПРАВ

Про матеріал
Матеріал підходити для проведення виховного заходу з правознавства у 9 класі
Перегляд файлу

 

 

 

Великосільська ЗОШ І – ІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій позакласного заходу

у 9 – му класі  на тему:

« ПОДОРОЖ У КРАЇНУ ПРАВ »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    Вчитель  :

                                        Падурару В. Т.

 

 

 

Сценарій позакласного заходу «ПОДОРОЖ У КРАЇНУ ПРАВ»

Ми повинні стати рабами законів, щоб стати вільними. Цицерон

Звинувачувати можна й невинного, але судити — лише винного. (Апулеї)

Мета:

  • виховувати в школярів заці­кавлення щодо правових знань,
  • по­пуляризувати  закони України;
  •  фор­мувати правову культуру школярів, людської гідності, свободи особистості;
  • застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях;
  •  виховувати доброзичливість, людяність, тактовність і відпові­дальність.

Обладнання: столи для команд, комп’ютер, мультимедійна дошка, папір, авто­ручки, секундомір.

ХІД ЗАХОДУ

Ведучий. Вітаємо всіх, хто зібрався сьогодні помандрувати з нами Країною 

                 Права, Закону і Моральних норм.

Ведуча. На нас чекають цікаві зупинки, нелегкі випробу­вання, здоровий дух

              суперництва та радість відкриття.

Ведучий. У нашому змаган­ні беруть учні  9 класу. Тому, що учні 9-го класу вивчають правознавство, і сьогодні їм необ­хідно закріпити вивчений матеріал і здобути нові знання. Запрошуємо на сцену команди.

                Учасники займають місця, ведучий їх представляє.

Ведуча. Як на кожному солідному конкурсі, ваші знання оцінюватиме компетентне журі (представлення журі).

І тур. «Знайди правильну відповідь»

Команди дають письмові відповіді; ціна правильної відповіді — 1 бал; команда, яка відповіла першою, от­римує 1 заохочувальний бал.

1.    Який спеціальний закон існує для дітей?

     а)    Декларація прав дитини;

     б)    Конвенція прав дитини;

     в)    Конституція прав дитини.

2.    До якого віку людина вважаєть­ся дитиною?

     а)    До 10 років;

     б)    до 16 років;

     в)    до 18 років.

3.    Ти — громадянин якої країни?

     а)   Ніякої;

     б)   Європи;                                   

     в)   України.                                   

4. Засновником молодіжної чи ди­тячої організації може бути особа, що  досягла:

  1. 14 років;
  2. 15 років;
  3. 16 років.

5.  Конвенція про права людини була прийнята у:

      а)    1948 р.;

      б)    1966 р.;

      в)    1989 р.

6.    Хто з подружжя, згідно із законом,    повинен    бути    главою сім'ї?                                        

      а)    Чоловік;                                   

      б)   дружина;                                  

      в)   мають рівні права.

7. Виняткові обставини, такі, як загроза війни або надзвичайний стан, можуть бути виправдан­ням катуванню.

      а)  Так

      б)  ні

8.    Рішення про прийняття до гро­мадянства та припинення гро­мадянства, надання притулку приймає:

      а)  Уповноважений Верховної Ради з прав людини;

      б)  Президент України;

      в)  органи міліції.

9.Членами партій в Україні можуть бути:

  1. громадяни України;
  2. особи без громадянства;
  3. іноземці;
  4. всі вищезгадані особи.

10.  Автор першої української Конс­титуції:

     а)  І. Мазепа;

     б)  П. Орлик;

     в)  М. Грушевський.

ІІ тур. «Яке з цих тверджень істинне?»

Ведучий ставить питання згідно з жеребкуванням, коман­ди по черзі відповідають на  одне запитання. За кожну правильну  відповіді на­дається 2 бала.

  1. Дитина, батьки якої на момент її народження були громадяна­ми України, є громадянином України. (так)
  2. Дитина, батьки якої на момент її народження були іноземними громадянами і постійно прожи­вали в Україні, є громадянином України. (так)
  3. Дитина, батьки якої на момент її народження були особами без громадянства (апатриди) і про­живали в Україні, є громадяни­ном України. (так)
  4. Батьки, що вийшли з грома­дянства України, змінили гро­мадянство свого 14-річного си­на, не питаючи його згоди, мали право так вчинити. (ні)
  5. Громадянин України не може бути позбавлений права в будь-який час повернутися в Україну. (так)
  6. Тільки за рішенням суду можна порушити право на недоторкан­ність особи. (так)
  7. За незаконний обшук, вчине­ний посадовою особою, перед­бачено кримінальну відпові­дальність. (ні)
  8. Держава не має права за будь-яких обставин обмежувати виїзд громадян за кордон. (ні)
  9. 14-річний учень дав згоду на проведення з ним наукових до­слідів, що і було юридично оформлено. (ні)
  10.  Начальник управління внутріш­ніх справ дав дозвіл на підслухо­вування телефонних розмов особи, яка підозрювалась у ско­єнні тяжкого злочину. (ні)
  11.  Якщо телеграма має загальний характер, поштар має право за­читати її по телефону. (ні)
  12.  Кожна особа є громадянином певної держави. (так)
  13.  Громадянин України не може бути позбавлений громадянства і права змінити громадянство. (так)
  14. Зміна громадянства одного з членів подружжя спричиняє зміну громадянства іншого. ( ні)
  15. Прав без обов'язків не існує. (так)
  16. Виняткові обставини, такі, як загроза війни або надзвичайний стан, можуть бути виправдан­ням катуванню. ( ні)
  17. У разі спалаху епідемії держава може обмежити право вільного пересування. (так)
  18. За певних умов громадянин мо­же втратити громадянство Ук­раїни. (так)
  19. Особа, яка не володіє україн­ською мовою, може вступити в громадянство України. ( ні)
  20. Кожен може вільно збирати, зберігати, використовувати й по­ширювати будь-яку інформацію усно, письмово або в інший спосіб. (так)

III тур «Постав правильно літери»

Команди протягом однієї хвилини мають надати відповідь на запропо­новані задачі і дають  усні відповіді. Ціна правильної відповіді —  2 бала;

Перша команда

1.  У Р А Т У П Р А К О Р

2.  У Е Т Д П Т А

3.  З Д И Е Т Н П Е Р

4.  Ц А К Ф І Р Ї

5.  І С У И Д Й П Н Д

 

 1.   Правоохоронний орган .  (Прокуратура) 

  2.    Народний обранець.        (Депутат)

  3.     Глава держави.               (Президент)

  4.    Депутатські групи у Верховній Раді, сформовані на парламент­ській

        основі.                                     ( Фракції)

   5. Учасник кримінального процесу (  Підсудний)

Друга команда

1. М Е Н Т П А Р А Л

2. Ж Ю Д Б Т Е

3. Н Т К О И С Я Ц У І Т

4. О Т Д Я Е А М К І Р

5. Л Ь Н И К В У Р А Д А

     1. Орган влади в Україні.          ( Парламент)

     2.  Фінансовий план держави.  (Бюджет)

     3. Основний закон держави.     (Конституція)

     4.  Влада народу.                        ( Демократія)

     5. Сторона у договорі дарування. (Дарувальник)

 

IV  тур. «Торги»

Обирається по 2 кращих гравці від класу. Починає відповідати команда яка має найбільші бали. Максимальна кількість балів — 5; чим більше ознак надає ведучий, тим  менше балів отримує команда.

1-а підказка. Це почалось поширюватися на українські землі в середини ХVI ст.

Ознаки:

 1)   у містах.

 2)   у 1356 р. його отримав Львів.

 3)   скасувала звичайні норми права

 4)   запровадження органу міського самоврядування – магістру .

                                                                  (Магдебурзьке право)

2-а підказка. Вона вже є в деяких провідних країнах Заходу.

Ознаки:

  1. закріплення в Конституції та ін­ших законах основних прав лю­дини;
  2. взаємновідповідальність особи та держави;
  3. юридична захищеність особи;
  4. неухильне   виконання   законів "усіма  учасниками   суспільного життя.

                                                                      (Правова держава)

3-я підказка. Те, що є прерогативою діяльності парламенту.

Ознаки:

1)    внесення пропозицій;

2)    розробка;

3)    обговорення;

4)    прийняття.

                                     (Законодавчий процес)

4-а підказка. Неприємна процедура для високопоставленої особи.

Ознаки:

1)    скоєння державної зради або ін­шого злочину;

2)    попереднє розслідування;

3)    висновки Верховного та Конс­титуційного судів;

4)    здійснення   Верховною   Радою України.

(Імпечимент)

5-а підказка. 24 + 1 + 2.

Ознаки:

1)   область;

2)    республіка;

3)    місто;

4)    вся Україна.

( Адміністративна система)

6-а підказка. Один із органів судової системи України.

Ознаки:

1)    по шість представників;              

2)    вік від 40 років;                           

3)    вища юридична освіта;               

4)    стаж не менше 20 років.

                                                    (Конституційний Суд)         

 

 

V тур «Конкурс капітанів»

 Капітани згідно з жеребкуванням, по черзі відповідають на  одне запитання. За правильну відповідь капітани отримують 5 балів.

1.    Те, що лежить у чорному ящику, народилось на американському  континенті, визначає основи державного устрою, є інститу­том демократії, має вищу юридичну силу. Що лежить в чорно­му ящику? (Конституція)

2.    Костя Лосєв, 12 років, подарував   своїй   подрузі велосипед.  

Приголомшеним   батькам   він пояснив, що велосипед — його приватна власність. А в Конституції записано, що кожен має право   розпоряджатися   своєю власністю. Хто ж правий: Костя чи батьки? (Батьки, бо Кості ще немає 14_років.)   .

 3.  Два учні 6-го класу пробралися у вечері у приміщення дитячого садка, побили посуд, понівечили меблі та іграшки. Збитки, завдані хуліганами, становили близько 800 гривень. Які конституційні права порушено? Хто буде нести відповідальність за це? (Ст. 41, 50 КУ, відповідатимуть батьки правопорушників.)

4.  Назвіть   політичні   права   громадян.

5.  Назвіть   особисті   права   гро­мадян.  

6. Настя К. допомагає мамі розно­сити пошту. Вона дуже цікавить­ся життям своїх друзів, а тому іноді перечитує листівки, листи, адресовані іншим. Яке право вона порушує? (Право на таєм­ницю кореспонденції, КУ ст. 31.)

7.  У багатьох американських філь­мах фінал такий: затримавши злочинця, полісмен говорить: «Ви маєте право мовчати. Все, що ви скажете, може бути вико­ристане проти вас. Ви маєте право на...» Про які права люди­ни і громадянина тут йдеться? (Право на особисту недоторкан­ність, право знати причину свого затримання, право на захист ад­воката, КУ ст. 29.)

8. У переповненому людьми маршрутному ав­тобусі відмовили гальма. Водій, що втратив керування, спрямував машину на кіоск та зруйнував його, при цьому пасажири не постраждали. Як буде відповідати водій?(Приклад крайньої необхід­ності)

Підбиття підсумків турнір

1

 

doc
Пов’язані теми
Правознавство, Сценарії
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
505
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку