Сценарій позакласного заходу з математики
для 8 класу «Математична атака»
Мета гри: розвиток навичок усної роботи, логічного мислення, уміння застосовувати знання в нестандартній ситуації, формування зацікавленості предметом, удосконалення навичок та умінь учнів з математики.
Перебіг заходу
І тур. Мозковий штурм
Учні поділені на дві команди по 6 осіб. Учасники кожної команди відповідають почергово на запитання вчителя, часу на роздуми немає, учасник має відповісти негайно після того, як прозвучало питання. Кожна правильна відповідь приносить 1 бал у скарбничку команди.
Питання першій команді:
Найменше натуральне число. (1)
Паралелограм, у якого всі сторони рівні. (Ромб)
Найбільше двозначне число. (99)
Сто років – це одне... (Століття)
Чому дорівнює сума гострих кутів прямокутного трикутника? (90 °)
Чому дорівнює радіус кола, діаметр якого 7 см? (3,5 см)
Скільки буде 2+2×2? (6)
Чому дорівнює число π? (3,14)
Яку частину години становлять 15 хвилин? (1/4)
Чи існує число, на яке не можна ділити? (0)
Що більше: 2000 г чи 2 кг? (Рівні)
Чому дорівнює дріб, у якого рівні чисельник і знаменник? (1)
Питання другій команді:
Найменше тризначне число. (100)
Чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші – ні. (Трапеція)
У якому випадку добуток дорівнює нулю? (Коли хоча б один множник дорівнює нулю.)
7 днів – це… (Тиждень)
Чому дорівнює сума кутів чотирикутника? (360°)
Довжина кола, поділена на діаметр – це… (Число π)
Три в третьому ступені. (27)
Що можна сказати про навхрест лежачі кути при паралельних прямих? (Рівні)
Яку частину тижня становлять вихідні дні? (2/7)
Коли при діленні виходить нуль? (Якщо ділене дорівнює нулю.)
Що важче: 1 кг пуху чи 1 кг піску? (Однаково)
Дріб, який більше одиниці. (Неправильний)
Підбиваються підсумки першого туру.
II тур. «Вустами немовляти»
Для цього туру необхідна попередня підготовка: запис коротких відеороликів з поясненням першокласниками математичних термінів: прямокутник, рівняння, промінь, завдання. Пояснення кожного терміну має складатися із трьох коротких відео. Якщо команда вгадує слово з першого показу, то отримує 3 бали, якщо з другого – 2 бали, якщо з третього – 1 бал.
Підбиваються підсумки другого туру.
III тур. «Крокодил»
По два учасники від кожної команди за допомогою міміки й жестів повинні показати іншим членам своїх команд терміни, які витягнуті під час жеребкування. Кожне вгадане командою слово оцінюється у 3 бали.
Слова: дріб, прямокутний трикутник, паралельні прямі, відсоток.
Підбиваються підсумки третього туру.
IV тур. «Піар-менеджери»
Першій команді надається можливість зробити рекламу бісектриси трикутника. У рекламі необхідно показати важливість бісектриси, назвати всі її властивості, подати цю інформацію так, щоб стало зрозуміло, що існувати без неї трикутник не зможе. Додають бали гумор і всі рекламні ходи.
Друга команда на тих же умовах рекламує діаметр кола.
Команда, реклама якої більше сподобається глядачам, отримує 2 бали, інша команда – 1 бал.
Підбиваються підсумки четвертого туру.
V тур. «Серйозна математика»
На екрані – задача, яку треба вирішити з повним поясненням та оформленням, причому на швидкість. Три бали отримає команда, яка першою і правильніше розв’яже цю задачу.
В одному бідоні молока втричі більше, ніж у другому. Коли з першого бідона перелили до другого 5 літрів, молока в бідонах стало порівну. Скільки літрів молока було в кожному бідоні спочатку?
Відповідь:
Нехай x л – кількість молока, яке було до переливання у другому бідоні. Тоді в першому бідоні його було 3x л. Після переливання у першому бідоні залишилося (3x - 5) л молока, а у другому стало (x + 5) л. За умовою задачі відомо, що після переливання в обох бідонах молока стало порівну. Складемо рівняння:
3x - 5 = x + 5.
3x - 5 = x + 5
3x - x = 5 + 5
2x = 10
x = 5.
Отже, у другому бідоні було 5 л молока. За умовою задачі у першому бідоні було втричі більше молока, ніж у другому. Отже, у першому бідоні було 15 літрів молока.
Відповідь: у першому бідоні було 5 л молока, а в другому бідоні було 15 л молока.
Підбиваються підсумки гри. Нагородження команд.