Сценарій позакласного заходу з математики для 8 класу «Математична атака»

Про матеріал
Розвиток навичок усної роботи, логічного мислення, уміння застосовувати знання в нестандартній ситуації, формування зацікавленості предметом, удосконалення навичок та умінь учнів з математики.
Перегляд файлу

Сценарій позакласного заходу з математики

для 8 класу «Математична атака»

 

Мета гри: розвиток навичок усної роботи, логічного мислення, уміння застосовувати знання в нестандартній ситуації, формування зацікавленості предметом, удосконалення навичок та умінь учнів з математики.

Перебіг заходу

І тур. Мозковий штурм

Учні поділені на дві команди по 6 осіб. Учасники кожної команди відповідають почергово на запитання вчителя, часу на роздуми немає, учасник має відповісти негайно після того, як прозвучало питання. Кожна правильна відповідь приносить 1 бал у скарбничку команди.

Питання першій команді:

Найменше натуральне число. (1)

Паралелограм, у якого всі сторони рівні. (Ромб)

Найбільше двозначне число. (99)

Сто років – це одне... (Століття)

Чому дорівнює сума гострих кутів прямокутного трикутника? (90 °)

Чому дорівнює радіус кола, діаметр якого 7 см? (3,5 см)

Скільки буде 2+2×2? (6)

Чому дорівнює число π? (3,14)

Яку частину години становлять 15 хвилин? (1/4)

Чи існує число, на яке не можна ділити? (0)

Що більше: 2000 г чи 2 кг? (Рівні)

Чому дорівнює дріб, у якого рівні чисельник і знаменник? (1)

Питання другій команді:

Найменше тризначне число. (100)

Чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші – ні. (Трапеція)

У якому випадку добуток дорівнює нулю? (Коли хоча б один множник дорівнює нулю.)

7 днів – це… (Тиждень)

Чому дорівнює сума кутів чотирикутника? (360°)

Довжина кола, поділена на діаметр – це… (Число π)

Три в третьому ступені. (27)

Що можна сказати про навхрест лежачі кути при паралельних прямих? (Рівні)

Яку частину тижня становлять вихідні дні? (2/7)

Коли при діленні виходить нуль? (Якщо ділене дорівнює нулю.)

Що важче: 1 кг пуху чи 1 кг піску? (Однаково)

Дріб, який більше одиниці. (Неправильний)

Підбиваються підсумки першого туру.

 

II тур. «Вустами немовляти»

Для цього туру необхідна попередня підготовка: запис коротких відеороликів з поясненням першокласниками математичних термінів: прямокутник, рівняння, промінь, завдання. Пояснення кожного терміну має складатися із трьох коротких відео. Якщо команда вгадує слово з першого показу, то отримує 3 бали, якщо з другого – 2 бали, якщо з третього – 1 бал.          

                               Підбиваються підсумки другого туру.

 

III тур. «Крокодил»

По два учасники від кожної команди за допомогою міміки й жестів повинні показати іншим членам своїх команд терміни, які витягнуті під час жеребкування. Кожне вгадане командою слово оцінюється у 3 бали.

Слова: дріб, прямокутний трикутник, паралельні прямі, відсоток.

                               Підбиваються підсумки третього туру.

 

IV тур. «Піар-менеджери»

Першій команді надається можливість зробити рекламу бісектриси трикутника. У рекламі необхідно показати важливість бісектриси, назвати всі її властивості, подати цю інформацію так, щоб стало зрозуміло, що існувати без неї трикутник не зможе. Додають бали гумор і всі рекламні ходи.

Друга команда на тих же умовах рекламує діаметр кола.

Команда, реклама якої більше сподобається глядачам, отримує 2 бали, інша команда – 1 бал.

                               Підбиваються підсумки четвертого туру.

 

V тур. «Серйозна математика»

На екрані – задача, яку треба вирішити з повним поясненням та оформленням, причому на швидкість. Три бали отримає команда, яка першою і правильніше розв’яже цю задачу.

В одному бідоні молока втричі більше, ніж у другому. Коли з першого бідона перелили до другого 5 літрів, молока в бідонах стало порівну. Скільки літрів молока було в кожному бідоні спочатку?

Відповідь:

Нехай x л – кількість молока, яке було до переливання у другому бідоні. Тоді в першому бідоні його було 3x л. Після переливання у першому бідоні залишилося (3x - 5) л молока, а у другому стало (x + 5) л. За умовою задачі відомо, що після переливання в обох бідонах молока стало порівну. Складемо рівняння:

3x - 5 = x + 5.

3x - 5 = x + 5

3x - x = 5 + 5

2x = 10

x = 5.

Отже, у другому бідоні було 5 л молока. За умовою задачі у першому бідоні було втричі більше молока, ніж у другому. Отже, у першому бідоні було 15 літрів молока.

Відповідь: у першому бідоні було 5 л молока, а в другому бідоні було 15 л молока.

Підбиваються підсумки гри. Нагородження команд.

docx
Додано
10 жовтня 2022
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку