Сценарій брейн-рингу розроблений з метою перевірки знань умінь і навичок учнів з розділу "Неповнолітні як субєкти правовідносин" за підручником "Основи правознавства" 9 клас (О.Д. Наровлянський). Можна використати на підсумковому уроці до розділу. Містить запитання з кожної теми та правові ситуації з даного розділу.
Сценарій
правового брейн-рингу
для учнів 9-го класу
до розділу
«Неповнолітні як суб’єкти правовідносин»
Підготувала
учитель історії та правознавства
Комунального закладу
«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміївської районної ради
Харківської області»
Вистороп Т. В.
2018
Правовий брейн-ринг «Неповнолітні як суб’єкти правовідносин»
Мета: узагальнити знання, уміння та навички учнів з розділу; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички аналізувати та робити висновки, зв’язне мовлення; створити умови для розуміння необхідності вивчення права.
Оформлення дошки:
Усі питання знаходяться на дошці, кожному питанню присвоюється відповідна кількість балів (від 1 до 5) в залежності від складності. Команди по черзі вибирають запитання та дають на нього відповідь, у разі неправильної відповіді команда суперника може відповісти та отримати додаткові бали, роздатковий матеріал, чорний ящик.
Хід уроку
Учитель. Протягом останніх кількох тижнів ми вивчали розділ «Неповнолітні як суб’єкти правовідносин». Цей розділ безпосередньо стосується саме вас. Сьогодні ми перевіримо як ви вивчили власні права та чи зможете застосувати їх у житті вже сьогодні. Для цього вам потрібно розділитися на команди, придумати назву та обрати капітана.
Методом жеребкування клас ділиться на дві команди. (Учні по черзі витягують із мішечка папірці. У мішечку знаходяться папірці двох кольорів). Командам дається хвилинка на те, щоб придумати назву та обрати капітана.
Команда № 1 ___________________
Команда № 2 ___________________
Учитель. Тож почнімо. Командам бажаю успіху.
Конкурс №1 «Ребуси»
Кожній команді дається аркуш з трьома ребусами. Команда отримує 1 бал за кожну правильну відповідь + 1 бал за швидкість.
(Право на працю)
(Держава і сім'я)
(Свобода)
Конкурс № 2 «Бліц-вікторина»
Конкурс № 3 «Цифри від Феміди»
Командам по черзі задаються питання. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Максимальна кількість балів – 8. Якщо команда супротивника не має правильної відповіді, дозволяється відповісти іншій.
Конкурс № 4 «Слідство вели…»
Команди отримують по правовій ситуації. Їм дається кілька хвилин на обговорення та аналіз ситуації. За правильний аналіз ситуації команда може отримати 5 балів.
Задача для команди № 1__________________
15 березня 2003 р. директор автотранспортного підприємства видав наказ, яким заборонив бухгалтерії виплачувати слюсарю В. М, Сидорову належну йому заробітну плату і дав розпорядження видавати зарплату його дружині. Такі заходи в наказі були мотивовані тим, що В. М. Сидоров зловживав спиртними напоями, чим ставив себе і свою сім'ю в скрутне матеріальне становище. Чи правомірний наказ директора?
Дії директора є неправильними, оскільки обмежити особу у дієздатності може лише суд.
Задача для команди № 2__________________
Нілова звернулась до суду з позовом на свого чоловіка про поділ майна. Позивачка зазначила, що автомобіль, який відповідач придбав до реєстрації шлюбу, був старий і на його ремонт було витрачено коштів значно більше, ніж він коштував на час придбання, тому його слід визнати спільною власністю подружжя і внести до об'єктів, які підлягають поділу. Суд відмовив позивачці у задоволенні її вимог, мотивуючи це тим, що автомобіль належав відповідачу до укладення шлюбу, а тому є його особистою власністю і поділу не підлягає. Проаналізуйте судове рішення.
Рішення суду неправильне, оскільки, хоча автомобіль і був дошлюбним майном чоловіка, але на його ремонт були витрачені спільні кошти подружжя. Саме тому при поділі майна суд повинен визначити вартість автомобіля до ремонту і його вартість після ремонту. Різницю у вартості цього автомобіля (а фактично — це ті кошти, які були витрачені на йот ремонт) має бути поділено між подружжям.
Конкурс № 5 «Що в чорному ящику?»
Команди мають за описом предмета відгадати, що в чорному ящику. Максимальна кількість балів – 5. Команда має три спроби. У випадку, коли команда відповісти не може, право відповіді передається команді-супротивнику.
Команда 1. (Пластикова картка)
Ідею створення цього предмету запропонував Едуард Белламі в книзі "Дивлячись назад" у 1880 р. Однак вперше в реальному житті він з’явився лише у 1914 році. Цей предмет має правильну форму стандартного розміру 54x86x0,76 мм. Основна його функція забезпечення ідентифікації особи, що її використовує. На ньому може бути наявна фотокартка власника і його підпис. Його власник може у будь-який час і в будь-якому місці стати власником будь-кого предмету чи речі.
Команда 2. (Обручка)
У часи Русі-України замість цього предмета використовували монети. Історію його походження деякі вчені-історики відносять ще до Стародавнього Єгипту та Стародавньої Греції. Цей предмет має форму кільця. У сучасному світі молодь обирає цей предмет, виготовлений із титану та кераміки. В одному екземплярі купується дуже рідко. Має безпосереднє відношення до сімейного законодавства.
Конкурс № 6 «Відбий удар»
Команди мають задати одна одній по три питання з даного розділу. Правильна відповідь – 2 бали. Максимальна кількість балів – 6.
Конкурс № 7 «Оратори»
Капітани команд отримують запитання і мають дати на нього відповідь. Оцінюється чіткість та аргументованість. Максимальна кількість балів – 10.
Команда 1. Чому необхідно вивчати трудове право?
Команда 2. Навіщо вивчати права споживачів?
Назва конкурсу |
Кількість балів |
|
Команда №1 |
Команда № 2 |
|
Конкурс № 1 «Ребуси» (3 бали + 1 бал) |
|
|
Конкурс № 2 «Бліц-вікторина» |
|
|
Конкурс № 3 «Цифри від Феміди» (8 балів) |
|
|
Конкурс № 4 «Слідство вели…» (5 балів) |
|
|
Конкурс № 5 «Що в чорному ящику?» (5 балів) |
|
|
Конкурс № 6 «Відбий удар» (6 балів) |
|
|
Конкурс № 7 «Оратори» (5 балів) |
|
|