Сценарій професіної виховної години "Маркетинг в соціальних мережах"

Про матеріал
Сценарій виховної години доцільно використовувати при проведенні профорієнтаціної роботи із випускниками. вона допоможу більш ясніше розуміти сучасні тенденції та більш відповідально підійти до вибору майбутньої професії
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ПОЛТАВСЬКИЙ КОМЕРЦІЙНИЙ ТЕХНІКУМ

ЦИКЛ ТОВАРОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН

 

 

 

 

СЦЕНАРІЙ

ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

«МАРКЕТИНГ

 В

СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ»

C:\Users\ДОМ\Desktop\відкрита виховна година 2021\25bef13c747ae24c6642c8a27d5bc805.jpg

 

Полтава

2021-2022 н.р

СЦЕНАРІЙ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ «МАРКЕТИНГ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ».

 

 

 

 

Укладач: Гуріна О.С. – викладач

         дисципліни

«Основи маркетингу

 

 

Рецензент: Слюсаренко В.М.

зав. товарознавчим    відділенням

 

 

 

Розглянуто і схвалено

на засіданні циклової

комісії товарознавчих

дисциплін

Протокол №____

Від «___»______20_р.

Голова циклової комісії

_______Бирганова Н.В

 

 

 

 

 

 

Сценарій виховного заходу

«Маркетинг в соціальних мережах»

 

Мета заходу: поглиблення знань, навичок та умінь з дисципліни «Основи маркетингу»; надання студентам теоретичних знать щодо професій майбутнього – SMM-спеціалісти.

Місце проведення заходу: аудиторія №31

Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютерна презентація «Маркетинг в соціальних мережах».

 

Хід проведення виховного заходу

  1. Коротке ознайомлення з поняттям SMM та з якими соціальними мережами можна працювати.
  2. Виступ студентів з експрес-повідомленнями.
  3. Як сформувати комерційну пропозицію та знайти першого клієнта.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід виховного заходу

 

  1. Вступне слово викладача.
  2. Коротке ознайомлення з поняттям SMM та з якими соціальними мережами можна працювати.
  3. Виступ студентів з експрес-повідомленнями: «Хто такий таргетолог», «Сторісмейкер: його завдання», «Контент-менеджер: його роль в СММ»
  4. Як сформувати комерційну пропозицію та знайти першого клієнта.

 

 

Дата проведення заходу: 02 грудня 2021 року.

Учасники виховного заходу: студенти ІІІ курсу товарознавчого відділення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вступне слово викладача.

 

Сьогодення відрізняється особливими тенденціями в економіці та соціальному житті. Не дивно, що традиційні методи виведення на ринок та в ТОП-продажів нових продуктів, торгових марок та ідей вимагає специфічних підходів до їх презентації та просування на всіх етапах розвитку. Завдяки мережі Інтернет швидкість поширення й засвоєння інформації значно зросла порівняно з епохою реклами в ЗМІ та на рекламних конструкціях міста. Однак і забуваються, заміщуються, відсіюються будь-які дані значно швидше. Нині просто заявити про свій бренд недостатньо. Необхідно завоювати прихильність, зацікавленість та емоційну прикутість аудиторії. Тут найнадійніший та найбільш дієвий інструмент – SMM, про який і йдеться мова.

Чи знали ви, що середньостатистичний користувач Інтернету близько 8 годин на тиждень присвячує свій вільний час соціальним мережам? Що близько чверті всіх юзерів регулярно купує необхідні їм речі безпосередньо в соцмережах, навіть якщо такі ж продаються в сусідньому магазині? Що серед українців активних користувачів мережі Facebook та Instagram близько 14 млн та 11,2 млн відповідно, а Tik Tok загалом має 40 млн користувачів! Навіщо ми це розповідаємо? Усе на долоні: це не просто цифри, насправді це — можливості — безмежні можливості для розвитку власного бренду та продажів товарів.

 

  1. Коротке ознайомлення з поняттям SMM та з якими соціальними мережами можна працювати.

SMM, або Social Media Marketing, – це сукупність дій, спрямованих на просування певної торгової марки, компанії, організації чи ідеї на ринку за допомогою активної роботи в соціальних мережах різних типів та спрямувань. Фактично під SMM мається на увазі регулярне, емоційно та інформативно насичене спілкування з конкретною цільовою аудиторією в Інтернеті. Для цього варто використовувати саме ті соцмережі, які здатні найширше розкрити основну ідею бізнесу та максимально повно відповідати потребам та інтересам кола потенційних клієнтів та прихильників. Скажімо:

  • Facebook акумулює молодь, інтелігенцію, підприємців, культурних та масових діячів. Постійними користувачами Фейсбука є найбільш соціально та економічно активні шари населення. Тому більшість еспертів вважають, що в розрізі довготермінової стратегії саме ця соцмережа є найбільш рентабельною з точки зору проінвестованих зусиль, часу і коштів.
  • Instagram – ще одна потужна соціальна комьюніті, характерною аудиторією якої є молодь, а також підлітки, студенти та школярі, що викладають власні фото з коротким описом. Тому тут вдало просуваються товари типу одягу, взуття, ювелірних виробів, косметики, гаджетів та аксесуарів. А ще – послуги і сфері спорту, здорового способу життя, схуднення, активного відпочинку, подорожей і організації свят та весіль.
  • Youtube дозволяє викладати різноманітні відеоролики та розвивати власний медіаканал онлайн. Це корисно для тих, хто реалізує в роздріб електроніку для побуту й відпочинку, дитячі іграшки, декоративну косметику, меблі, прикраси та посуд або ж спеціалізується на проведенні тренінгів, семінарів, лекцій.
  • Вконтакте – соцмережа, що об’єднує користувачів колишнього СНД віком переважно від 9 до 37 років. Тут часті відвідувачі ті, хто полюбляє музику, аудіокниги, розіграші, конкурси та розпродажі.
  • Однокласники згуртували старшу публіку. Сюди навідуються здебільшого, щоб дізнатися новини із життя старих та нових знайомих, проглянути фото, прочитати короткі мотиваційні або романтичні тексти.
  • LinkedIn  соціальна мережа для пошуку і встановлення ділових контактів. Там найкраще налагоджувати контакти з партнерами, розширяти горизонти бізнесу за кордоном, а також знаходити класних спеціалістів для роботи в свою команду.
  • Google+/Google My Business – це соціальна мережа, аналог LinkedIn, якою дуже важко керувати. Видозмінювалася і оновлялася багато разів, але так і не вирвалася в чати активних користувачів. Основні переваги – це наявність зв`язку через email, спілкування серед своїх контактів, додавання бізнесу на карти, публікації постів індексуються пошуковими системами.

Кому потрібен SMM?

Дійсно, дуже важко знайти компанію, якій насправді не потрібна діяльність у соцмережах (до речі, навіть у секретної СБУ є своя сторінка у Facebook!). Загалом SMM підходить усім: B2B-компаніям, інтернет-магазинам, сфері послуг та медіа. Керівники можуть найняти на цю посаду людину, яка на цьому знається, а можуть самостійно вести сторінку свого бренду та особисто відповідати за обличчя компанії в Інтернеті. Це досить розповсюджена практика, адже хто, як не капітан, має стояти за штурвалом? Керівники підприємств йдуть на курси СММ ще і для того, аби контролювати діяльність найманого SMM-щика, наставляти та правильно направляти його. Тому не дивуйтеся, якщо з вами на курсах навчатиметься сивочолий чоловік віку 50+ чи ділова леді за 40…

Загалом SMM — досить перспективний напрям діяльності. Із кожним роком заробітна плата гарних СММ спеціалістів росте в геометричній прогресії. Бізнес оцінив ефективність SMM-спеціалістів і готовий платити за це. Окрім фінансової вигоди, СММ приваблює цікавістю самого процесу роботи, можливістю реалізуватися творчій особистості та відсутністю прив’язки до офісу з 9 до 18 години 5 днів на тиждень. Хочеш у відпустку на Мальдіви? Рушай, але ноут захвати, будь ласка, із собою… SMM — це завжди захопливі пошуки, безперервний рух, експерименти, від яких усе холоне всередині, нестримна радість від правильності прийнятих рішень та (куди ж без цього) легкий смуток від непопадання в ціль… Це стиль життя, це спосіб мислення!

Що може дати СММ бізнесу? Насправді зиск дуже великий, проте ми зазначимо лише основні задачі,які можна вирішити за допомогою цього інструменту:

  1. Формування лояльного ставлення аудиторії до бізнесу.
  2. Підвищення пізнаваності бренду.
  3. Робота з іміджем та репутацією фірми.
  4. Залучення додаткової уваги до продукту.
  5. Простий вихід у ніші з високим рівнем конкуренції.

SMM-спеціалисти почали набувати вузьких спеціальностей. Популярні напрямки, які можна виділити:

Спеціальність

Що це за професія

Копірайтер в гвлузі СММ

Пише тексти для постів, статті, надписи до фото в Інстаграм.

Таргетолог

Налаштовує таргетовану рекламу в соціальних мережах –  оголошення, які виводяться користувачам соціальних мереж в залежності від їх інтересів.

Сторісмейкер

Знімає та монтує сторіс для Інстаграмю так називаються короткі ролики, які автоматично видаляються через добу.

Контент-менеджер

Розміщує контент в соціальних мережах

Модератор

Слідкує за дотримання правил в спільнотах. Блокує порушників.

SMM-менеджер

Керує  командою SMM-спеціалістів.

 

Розглянемо, які є переваги та недоліки в даної роботи.

Переваги

Недоліки

Цікава творча робота

Висока заробітна плата

Можливість працювати з будь-якої точки світу та ведення особистих проєктів.

Кар’єрний ріст до SMM-менеджера, керуючого командою.

Можливість навчитися професії самостійно або на спеціальних курсах.

Бистрий старт: можливість вийти на дохід уже за один місяць

 

Необхідність постійного навчання та удосконалення власних навичок, так як соціальні мережі остійно оновлюються і в них з’являються нові можливості.

 

 

 

 

 

  1. Виступ студентів з експрес-повідомленнями: «Хто такий таргетолог», «Сторісмейкер: його завдання», «Контент-менеджер: його роль в СММ»

«Хто такий таргетолог»

Напевно ви вже чули про те, що в найближче десятиліття ринок професій зміниться. Десь людину замінять роботи, десь через структурні зміни в економіці в багатьох фахівцях більше не буде потреби.

В цьому немає нічого поганого. Світ змінюється, і ринок робочої сили теж. Тому багато професій відмирають, а попит на digital-професії, навпаки, зростає. Особливо на професії, пов’язані з інтернет-маркетингом, де ключове завдання фахівців — безпосередньо впливати на прибуток. І таргетолог — це один з можливих варіантів.

Хто такий таргетолог 

Таргетолог — це фахівець, який займається налаштуванням таргетованої реклами в пошукових системах, соціальних мережах, рекламних системах. Він вибирає майданчик під рекламу, відстежує статистику рекламних кампаній. Це перспективна і затребувана професія, в якій є і аналітика, і творчість.

Робота таргетологом дає хороші можливості для кар’єрного зростання. Освоївши суміжні напрямки, можна дорости до високооплачуваної та відповідальної посади інтернет-маркетолога.

Як і де працює таргетолог?

Усередині соціальної мережі Facebook є такий сервіс, як «Рекламний кабінет». Це робоче місце таргетолога. Це просто сайт, де створюється, аналізується, оптимізується і поліпшується реклама. Якщо ж ми говоримо про фізичне робоче місце, то тут ваша фантазія може уявити будь-яку картинку. Приблизно 75% таргетологів працюють без прив’язки до офісу.

Переваги та недоліки професії

Плюси професії фахівця з таргетованої реклами:

  • рідкісне поєднання творчості і аналітики
  • хороша можливість зростання – за рівнем проектів і завдань
  • в цій роботі головне для клієнта і роботодавця – ваше вміння думати.

 Неважливо, який Вуз ви закінчили висока затребуваність фахівців постійна робота за комп’ютером. Якщо ви непосидючі, швидко стомитеся.

Системи таргетованої реклами розвиваються і ускладнюються, що потребує від фахівців постійного підвищення кваліфікації не стабільна заробітна плата

Ще один нюанс роботи таргетолога, який можна віднестиі до плюсів, і мінусів – мінімумспілкування. Цей фахівець набагато більше взаємодіє з контентом і цифрами, ніж з людьми. Комусь це подобається, комусь ні.

Як стати таргетологом? Чи можна освоїти професію самостійно?

Так, це цілком реально. Вивчити загальну теоретичну інформацію: як працює таргентована реклама, як її налаштувати, як аналізувати результати і так далі. Пошукайте статті на YouTube (дивіться теми Контекстна реклама, SMM). Почитайте обговорення в профільних групах в соцмережах і на форумах. Після цього освойте інструментарій конкретної площадки, на якій плануєте працювати. Як правило, у майданчиків є докладні хелпи і довідники.

 

«Сторісмейкер: його завдання»

Використання сторіс (від англ. stories - «історії») для ведення та просування своїх акаунтів стало одним з найпопулярніших трендів соціальних мереж за останні кілька років.

Сторіс представляють собою короткі відео або фото, які з'являються в стрічці на 24 години, а потім потрапляють в архів. Їх використовують як в особистих блогах, висвітлюючи моменти з життя, так і в комерційних цілях, продаючи товари і послуги через соцмережі.

Зараз передплатники стали віддавати більшу перевагу інформації саме у вигляді сторіс, ніж у вигляді довгих постів.

Сторіс - це відмінний інструмент для розкрутки і просування різного роду акаунтів. За допомогою якісного сторіс можна утримувати увагу передплатників і залучати нових, а також успішно вести бізнес.

Займаються створенням сторіс фахівці, яких прийнято називати сторісмейкери, stories мейкери або сторі мейкери.

Отже, сторісмейкер - це фахівець зі створення сторіс в соціальних мережах, зокрема в Instagram.

Як правило, клієнтами сторісмейкерів є блогери, інфлюенсери, SMM-щики, фотографи, маркетологи і представники різного бізнесу.

ОБОВ'ЯЗКИ СТОРІСМЕЙКЕРА

  • Створення контент-плану для сторіс;
  • Генерація ідей для сторіс;
  • Написання та оформлення сторіс: підбір кольору, шрифту, фону, стікерів, гіфок, ефектів, фільтрів і т.д.;
  • Зйомка і монтаж відеороликів для сторіс;
  • Зйомка і обробка фотографій для сторіс;
  • Монтаж сторіс (нарізка, музика, ефекти);
  • Створення інтерактивів для передплатників (ігри, рубрики, опитування);
  • Створення масок (Instagram Face Filters);
  • Аналіз конкурентів і ринку;
  • Аналіз статистики поведінки аудиторії;
  • Оформлення вже відзнятих історій;
  • Створення шаблонів для сторіс;
  • Підбір кращого часу для постінгу;
  • Консультації клієнтів по самостійному створенню сторіс.

НАВИЧКИ СТОРІСМЕЙКЕРА

  • Adobe Photoshop;
  • SMM;
  • Відеозйомка та відеомонтаж;
  • Фотозйомка, в тому числі і портретна;
  • Обробка відео і фотозображень;
  • Грамотність і гарний склад;
  • Копірайтинг;
  • Основи маркетингу;
  • Психологія продажів.

ОСОБИСТІ ЯКОСТІ

  • Креативність і творче мислення;
  • Відчуття смаку і стилю;
  • Ініціативність;
  • Вміння працювати одночасно над кількома акаунтами;
  • Відповідальність і працьовитість;
  • Хороший тайм-менеджмент.

ЯК СТАТИ СТОРІСМЕЙКЕРОМ

Кожен сторіс - це копітка робота, що вимагає від фахівця певних знань, навичок і умінь, яким можна навчитися як самостійно, так і на профільних курсах.

Як правило, курси сторісмейкерів включають в себе теоретичну і практичну частини, а також домашні завдання. На курсах вчать всім необхідним фішках, включаючи правильне оформлення сторіс. По закінченню курсу слухач отримує Сертифікат, а найкращим - надається можливість влаштуватися на стажування за профілем. Плюсом проходження подібних курсів, крім здобуття необхідних навичок і вміння, є напрацьоване портфоліо, яке буде необхідно при пошуку клієнтів.

Роботу сторісмейкером слід почати зі створення робочого аккаунта в Instagram. Його необхідно оформити красиво і «смачно», щоб вас захотіли найняти.

Крім того, слід зареєструватися на відповідних фріланс-платформах, щоб там просувати свій аккаунт і також шукати клієнтів.

На даний момент професія сторісмейкер тільки починає набирати обертів на вітчизняному ринку праці. Конкуренція в цій ніші невисока, що є великою перевагою для початківців-сторісмейкерів. Головне - розробити ефективний план досягнення мети і чітко його дотримуватися.

 

 

 

 

 

«Контент-менеджер: його роль в СММ»

Контент-менеджер – це фахівець, який відповідає за всю інформацію, опубліковану компанією в Інтернеті. І сьогодні ми розповідаємо, що робить протягом дня, чим пишається і з якими перешкодами бореться цей чудовий чоловік. А ще - скільки отримує і де він всього цього навчився.

Що робить менеджер контенту?

Насправді ніхто не знає. Роботодавці, які розміщують вакансії контент-менеджера, вказують у вимогах все, що завгодно: від простого копіювання чужої інформації для товарних карток (щось на рівні Ctrl + C, Ctrl + V) - до керівника відділу.

Хто ж такий контент-менеджер насправді?

Це фахівець, який не просто наповнює сайт, а керує всім процесом - від складання плану до публікації відредагованого тексту. Він може робити це сам або «чужими руками» - координуючи роботу співробітників, фрілансерів.

Вобов'язки контент-менеджеравходить наступне:

1) Складання контент-плану, який буде реалізовувати цілі, прописані в бізнес-стратегії компанії. Спеціаліст повинен:

підібрати теми, рубрики, напрямки;

розробити графік публікацій;

знайти оптимальну стилістику і подачу інформації.

2) Створення контенту. Тут два варіанти, в залежності від вимог роботодавця:

самостійно генерувати і публікувати контент;

складати ТЗ дизайнерам, копірайтерів, SEO-шникам, SMM, контролювати дедлайни, перевіряти готову роботу і вносити правки, передавати матеріали для оформлення і публікації. Можливо, доведеться шукати співробітників на фрілансі;

доповнювати і оновлювати якісний старий контент на сайті;

шукати зовнішні майданчики для розміщень публікацій від імені компанії;

спілкуватися з клієнтами в коментарях, обробляти негатив.

3) Аналіз ефективності обраного контент-плану. При необхідності, коригування стратегії для поліпшення показників. Щотижня фахівець повинен:

відслідковувати ефективність статей;

аналізувати, які теми популярні, які - ні;

стежити за трендами і конкурентами.

 В кінці кожного тижня контент-менеджер передає маркетологу звіт для подальшого коригування стратегії.

Де працює контент-мейкер?

Будинки на віддаленому режимі або в офісі. У світі, яким править контент, такі фахівці потрібні всім: інтернет-магазинах, блогам, інфосайт, SEO-компаніям, рекламним агентствам.

Яких знань чекають від контент-менеджера?

Головна особливість роботи контент-менеджера - в багатозадачності. Він координує роботу людей найрізноманітніших професій - а тому повинен хоча б у загальних рисах (а краще - більше) розбиратися в кожному з напрямків.

Зазвичай роботодавці вказують в резюме, чого чекають від контент-менеджера.У більшості випадків, він повинен вміти наступне:

Писати статті

Навіть якщо створення контенту делегують фрілансерам, їх роботу потрібно буде перевіряти, вносити правки і рекомендації. Причому однією грамотності недостатньо - контент-менеджер повинен розбиратися в жанрах інтернет-статей, прийомах, стилістиці, доречності. Завдання, мабуть, №1 на першому етапі - зрозуміти цільову аудиторію компанії, знайти з нею спільну мову - і «заговорити» на ньому.

Розуміти ази SEO

Контент - не тільки для людей, а й для роботів. У 2021 року пошукові системи ранжирують сайти за принципами, ключова роль в яких відведена статей. Текст повинен бути цікавим, корисним і релевантним - тобто відповідним сторінці, на якій він розміщений. Завдання контент-менеджера - зробити так, щоб не тільки люди, але і роботи зрозуміли, про що сайт і ця конкретна сторінка.{{ }}

Тому фахівець повинен знати, як:

оптимізувати зображення в статті під завдання SEO;

заповнювати теги title і description;

розподіляти ключові слова по тексту;

адаптувати статті під вимоги SEO-фахівців.

Для тих, хто займався SEO-копірайтинг, розібратися в темі не складе особливої складності.

Працювати з різними видами контенту

Контент – це не тільки статті. Це все, що публікується на сайті або в соціальних мережах: тексти, відео, аудіо, електронні книги.

Контент-менеджер точно в курсі, яким повинен бути ролик, як підібрати, обробити, обрізати картинки, зможе зробити це сам в графічному редакторі.

Наповнювати сайт

Більшість сучасних CMS (систем управління сайтом) мають просте і інтуїтивно зрозуміле управління. Але розуміти роботу основних мов розмітки - HTML і CSS - все ж варто, оскільки іноді навіть найдосконаліші технології дають збій - і тоді, як ми можемо нерідко спостерігати на просторах інтернету, картинка починає «наїжджати» на текст, абзаци - спливати, а контент -менеджер - битися в істериці.

Працювати з аналітичними даними

Хороший менеджер не тільки створює контент, але і безперервно його покращує, підлаштовуючи під потреби аудиторії. Для цього йому потрібно постійно вивчати статистику, аналітичні дані по поведінковим чинником - важливо розуміти, як користувачі реагують на те, що ви їм пропонуєте, що подобається, а що ні.

Бути в курсі трендів і технологій

Правила ранжирування сайтів раз у раз змінюються, конкуренти освоюють нові фішки в заманювання трафіку - все це важливо знати контент-менеджеру. Використовувати примхливий, йому вже недостатньо пари фото на товарній сторінці. Його потрібно спокушати, заманювати, розважати. За допомогою контенту, природно.

Переваги та недоліки роботи контент-менеджером

плюси:

Нарешті можна вирішувати, якими будуть статті.

Можна працювати віддалено за гнучким графіком.

Кожен день дізнаєшся щось нове.

Досвід і в / о необов'язкові.

Професія довго не втратить актуальність.

мінуси:

Ризики вигоряння - як і у будь-якої творчої професії.

Режим багатозадачності нон-стоп.

Потреба в «збірної солянки» з різноманітних знань - від копірайтингу до аналітики.

Потрібно відповідати за підрядників і їх факапи. Роботодавцю не важливо, що хтось захворів чи прогуляв - йому потрібен контент точно в строк.

 

З ким має справу контент-менеджер?

Спеціаліст працює в зв'язці з дизайнерами, копірайтерами, SEO-фахівцями, SMM-ками. У великих компаніях контент-менеджер діє в щільному тандемі з маркетологом. Останній становить бізнес-стратегію, перший - придумує, як реалізувати її в дії.

Скільки отримує контент-менеджер?

Від 7 до 19 тисяч грн. Зарплата варіюється, в залежності від регіону, обсягу робіт, досвіду фахівця. Часто контент-менеджера беруть на часткову  по проектну зайнятість. Чим більше відповідальності за роботу підрядників, тим зазвичай вище зарплата.

 

  1. Як сформувати комерційну пропозицію та знайти першого клієнта.

Що таке комерційна пропозиція

Комерційна пропозиція — це документ, в якому чітко сформульовані умови потенційного співробітництва, його переваги та очікуваний результат. Загалом усе, що має переконати співрозмовника, що йому це дійсно потрібно. Комерційна пропозиція надсилається поштою або вручається особисто під час ділової зустрічі.

Розрізняють «холодну» і «гарячу» комерційну пропозицію.

«Гаряча» комерційна пропозиція передбачає, що потенційний клієнт уже знайомий із вами, вашими товарами та послугами, тому ви складаєте для нього персоналізовану пропозицію і пропонуєте конкретні формати співпраці. Мета такої КП — продати.

«Холодна» комерційна пропозиція продає тільки інтерес до товарів і послуг: це поки що не розмова по суті, а спроба зацікавити. Такі комерційні пропозиції зазвичай масово розсилаються базі контактів.

За обсягом вони теж відрізняються: «холодна» КП займає від сили дві сторінки, тоді як «гаряча» може містити кілька десятків сторінок.

Як скласти комерційну пропозицію: покрокова інструкція

Найчастіше з необхідністю скласти комерційну пропозицію стикаються менеджери з продажу. Але знати, як скласти її правильно, потрібно не тільки їм, але й членам команд, де «продажника» поки немає, а пропонувати свої бізнес-послуги все одно потрібно. Розглянемо покроково, як скласти комерційну пропозицію.

Крок 1. Сформуйте структуру комерційної пропозиції

Оформлення вашої комерційної пропозиції може бути будь-яким, але щоб адресат зрозумів його цінність, краще дотримуватися певної структури:

логотип и контактні дані компанії — зверху (в шапці або колонтитулі);

потім заголовок, що чіпляє і відображає корисність, специфічність, терміновість і унікальність вашої КП;

далі лід — головний абзац, який узагальнює, про що піде мова далі (можна відштовхуватися від проблеми клієнта або від рішення, яке ви пропонуєте);

зрештою, опис самої пропозиції.

Крок 2. Опишіть свою комерційну пропозицію

Офер, тобто суть вашої пропозиції, найчастіше пишеться за формулою: «Ми пропонуємо вам ось таку вигоду за рахунок ось цього (товар / умови)».

Після викладу пропозиції важливо розписати переваги: ​​додаткові вигоди від роботи саме з вами. А також відпрацювати заперечення: аргументувати, хто ви такі, з чим / ким працюєте і чому вам можна довіряти.

Крок 3. Додайте заклик до дії

Завершується комерційна пропозиція закликом до дії: наприклад, зв’язатися з вами, щоб дізнатися подробиці, розрахувати вартість тощо.

Крок 4. Створіть дизайн комерційної пропозиції

Візуальну інформацію мозок сприймає швидше, ніж текстову: тож краще відобразити важливі дані за допомогою інфографіки, а не простирадла тексту в документі формату Word. Якщо в команді є дизайнер, то заради вигідної угоди його однозначно варто залучити для розробки дизайну комерційної пропозиції. В іншому випадку дизайн комерційної пропозиції можна розробити і самостійно:

оформивши в форматі PDF або PowerPoint (можна використовувати і Word, але це обмежить ваші можливості у дизайні);      

за допомогою сервісу Canva, який пропонує безліч шаблонів презентацій для продажу;      

або навіть у вигляді окремої сторінки, наприклад, за допомогою конструктора сайтів Wix.      

Побажання до дизайну комерційних пропозицій такі ж, як і до більшості презентацій. Радимо почитати наші лайфхаки для недизайнерів зі складання презентацій.

Якщо немає ані дизайнера, ані бажання розбиратися з перерахованими вище сервісами, розробку дизайну комерційної пропозиції можна делегувати компаніям, які на цьому спеціалізуються, або фрилансерам. Під час коронакризи на ринку фриланс-послуг збільшилася кількість таких фахівців.

Приклади комерційної пропозиції

Вище ми розповіли про ідеальну структуру комерційної пропозиції. Будемо відверті: в реальному житті вона зустрічається рідко. Найчастіше «холодна» комерційна пропозиція виглядає як звичайний лист зі вкладеними файлами. Розглянемо реальні приклади таких листів і дизайнерське оформлення комерційних пропозицій.

C:\Users\ДОМ\Desktop\відкрита виховна година 2021\pryklad-reklamy-1024x403.jpg

Приклад комерційної пропозиції від відеопродакшена

Це реальний лист, який надіслали Happy Monday, і він фактично є «холодною» комерційною пропозицією.

Тема листа виконує роль заголовка і далека від формули 4U, втім цілком розкриває користь. Є офер, вказані переваги та приклади робіт. Бракує відпрацювання заперечень: тільки перейшовши за посиланням, ми дізнаємося, з ким уже працював цей продакшн. Зате заклик до дії на місці.

C:\Users\ДОМ\Desktop\відкрита виховна година 2021\POLISTOR-Komertsijna-propozytsiya-1-887x1024.jpg

«Холодна» комерційна пропозиція у формі листа

 

docx
Додав(-ла)
Гуріна Олена
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку