СВЯТО ПРОЩАННЯ З ПЕРШИМ КЛАСОМ І БУКВАРЕМ
Святково прикрашений зал.
Під музику виходить хлопець. Дзвінок по телефону. Дістає телефон, розмовляє.
Закінчує розмову , засмучений сідає.
Виходять дівчинки
Танцюристи є й музики,
Є спортсмени і базіки. ,
Галасливі і тихенькі.
Є плаксиві й веселенькі
Є гарненькі , чепурненькі,
Є рухливі й повільненькі,
Є завзяті і пасивні,
Нетерплячі і активні.
Артистичні і співучі.
Отакі у нас є учні!
Під музику вибігають учні, танцюють.
Читці:
1. Добрий день – ми 1 – Б клас!
В школі давно уже знають про нас:
Трішки бешкетні! Трішки шумні!
Ми гарні учні, хоча ще малі!
2. За рік цей навчання ми класом здружились,
Хоча і бувало подекуди бились!
Сміялись, навчались і просто раділи,
3. Перший клас навчив читати,
Перший клас навчив писати,
Перший клас навчив дружити,
Усі: Щоб цікаво разом жити
5. Нас в їдальні заставляли
все з'їдати до кінця,
І була для бідних діток
це справжнісінька біда!
6 . Нас постійно поучали:
там не стукни, не штовхни,
На перервах ти не бігай,
не сміти, ось, підніми!
7. Може, хтось і дорікав,
Що на перерві розважались.
Але ви повірте нам...
Усі. Ми дуже-дуже всі старались!
СЦЕНКА 1 –Ну і мама! Ну і тато! .
Наче справжні дошкільнята!
Нічогісінько не знають,—
Смішно і сказать комусь! —
Бо щодня мене питають
Лише одне: «Чому й чому?»
Нехай питають учителів!
СЦЕНКА 2
Толі в класі не сидиться,
Непосиді все б крутиться,
То щипа свого сусіда,
То поглядує навкруг,
То під партою обіда,
То на парті ловить мух...
Хтось запитує у Толі:
– Ти завжди крутько такий?
– Ні не кожен день я в школі,
аж два дні я вихідний.
СЦЕНКА 3
Сашу тато запитав:
- Де ти зуби подівав?
Як ішов у перший клас, то усе було гаразд.
Саша з сумом проказав:
- В школі зуби всі зламав.
Гриз граніт науки я,
А тепер зубів нема.
СЦЕНКА 4
Вчитель:
СЦЕНКА 5
Вчитель:
Микита біжить до дверей.
Вчитель:
– Микито, ти куди?
– Додому, цукерки їсти!
СЦЕНКА6
Маленький хлопчик вперше пішов до школи.
- Синку, як твій перший день у школі? Чому ж тебе, синку, навчили?
- Нічому, – зітхнув першокласник. – Звеліли завтра знову прийти.
СЦЕНКА7
Перший раз приніс додому Петрик з школи букваря,
Мама книгу продивилась, аж до самого кінця.
–Гарна книга, – каже мама, і далеко не складна!
По дизайну акуратна, і обкладинка міцна.
Син обурливо промовив:
– Зовсім книга не проста,
Коли сплю на ній у школі дуже муляє вона!
ЧИТЦІ: 8. Ми Букварика сьогодні
запросили в перший клас.
Скажемо йому «спасибі»,
Що навчив читати нас.
9. Ми Букварика чекаєм,
А його усе немає.
Де ж так довго забарився?
Може, він десь заблудився?
10. Щоб Букварик міг прийти,
Треба стежку поладнати
Й швидко слово прочитати.
Учні викладають слово «БУКВАР»
Виходить Буквар
А ось і я прийшов до вас.
Це ж, здається, перший клас?
Я – той, хто вас навчив читати,
Мене впізнали ви, малята?
Добрий день, шановні діти!
Ну як же мені не радіти:
Бо прибув я якраз вчасно,
За це дякую вам красно.
Стежку вашу я знайшов
І по ній до вас прийшов.
Ой-ой-ой! Я на свято поспішав,
Посковзнувся і упав.
Із рук випав мій кошик –
Вітер букви порозносив.
Зараз прийдуть діти милі,
Що ці букви довго вчили.
Ой-ой-ой! Хто може знати,
Як ці букви позбирати?!
Мишка. Шкряб, шкряб, крізь дірку бачу
Хтось у залі гірко плаче.
Та це ж Букварик.
Чим тобі допомогти,
Щоб не плакав тут ти?
БУКВАР: Я всі букви розгубив.
Що робити, мишко сіра?
Мишка. Ша – шо – ши , ше – ші – шу ,
Букву “ША” візьми, прошу.
Котик. Няв, я тут шукаю мишку,
Та що бачу? Плаче книжка.
Я – найкращий , найдобріший,
Я є котик найгарніший.
Няв! Великий розум маю.
Няв! Усім допомагаю.
Мудрий Букварику, скажи,
Як тобі допомогти?
БУКВАР: Я всі букви розгубив,
Допомоги попросив.
Котик. Букву “КА” тобі залишу
Та ще Півника покличу:
Мій Півнику, мій братику!
Сюди швидше біжи, БУКВАРИКУ допоможи!
Півник: Я Півник-стрибунець,
Маю гарний гребінець.
Букварика здавна шаную,
Букву «пе» йому подарую.
А тепер ми поспішаєм,
А решту букв діти позбирають.
Танець з буквами. В кінці танцю діти складають букви в кошик.
БУКВАР: Як добре, що багато друзів мав
І букви швидко позбирав.
Учениця: Відпочинь, Букварику, та послухай, яка історія трапилась.
ЧИТЦІ:
11. От так диво-дивина —
виріс ріг у кабана.
12. Льоха вбралася у пір'я,
пси порили все подвір'я.
13. А цаписько в курнику
заспівав: «Кукуріку!»
14 Лізуть горобці під квочку,
щоб сховатись в холодочку.
15. А ягнята, мов коти,
геть обсіли всі плоти.
16. Віл на яворі пасеться,
кіт у кошику несеться.
17. А індики на воді плавають,
мов лебеді. А тепер скажіть мені
— де тут правда, а де ні?
БУКВАР: Так-так, здається я здогадуюся, в чому справа. Тут не обійшлося без моїх давніх знайомих. Зустрічав я їх не в одній школі.
Під музику виходять ЛІНЬ, НЕ ХОЧУ, НЕ БУДУ,НЕ ВМІЮ, Ммм.
Лінь:
Мене звуть просто – тітка Лінь.
Я з Двійкою дружу.
А це мої дочки.(називають себе)
Я – Лінь хороша, бо дітей жалію,
За ними я ходжу, як їхня тінь,
Для них готую спокій і безділля.
Дитиночку приспати – так люблю!
Хай будуть ручки в неї білі, наче з вати!
З дітьми я разом їм, охоче сплю,
Не требам діткам лишньої мороки,
Ідіть, як котики сліпенькі, навмання.
І не ходіть ви в школу більш ніколи.
Дочки-ліньки:
Хто це галас тут здійняв?!.
Знову діти! От морока!
Треба вам оті уроки?
Краще грайтесь, розважайтесь
І нічим не переймайтесь…
Літери? Це просто дивно!
І кому вони потрібні?
У– горбате, А – нерівне.. ( показує)
Ну а цю… Не треба й вчити!
Ми без них не знаєм лиха
І гуляєм у дворі!
З нас приклад всі беріть
І уроки не учіть.
Учні: 1. Я їх впізнав.
Що робити?
Наче тінь,
приросла до мене
лінь!
Я хотів уроки вчити —
адже в мене
стільки справ!
А вона шепоче:
Дочки-ліньки:
— Вітю,
взяв би краще —
та поспав...
Учень1.Суперечок не терплю!
Що поробиш?
Ліг — та сплю...
Учень 2. Вранці —
протираю очі:
ех, зарядочку б зробить!
Раптом чую —
лінь шепоче:
Дочки-ліньки:
— Та навіщо це
тобі?!
Учень 2.Як тут
виберешся з ліжка?
Що зробив я?
Знову влігся...
Учень 3. Ну а вчора...
Ну а вчора —
навіть
соромно згадать! —
що мені усі уроки
довелося прогулять.
Ні, я спершу
йшов у школу
радісно й охоче.
Раптом чую:
Дочки-ліньки:
— Не ходи-и-и...—
Учень 3.клята лінь шепоче!
Як боротись —
невідомо.
Здався я,
пішов додому...
Учень 4. Став сумним я
і товстим —
тільки й справ,
що сплю чи їм,
не життя — а горе!
Учень 5. Навіть з хлопців
хтось гукне
у футбол пограть мене—
лінь одразу ж поруч!
І від ранку та й до ночі
щось шепоче
та шепоче.
Ех, коли б не вуха —
хто б її
послухав!
Учень1: Ми були раніше звичайними школярами і ходили до школи.
Учень 2: Але одного разу зустрілися з Лінню і ліньками. Спочатку все було добре.
Учень 3: На уроках письма ми відпочивали, на уроках читання куняли.
Учень 4: Але одного разу без запрошення до нас завітав Дід- буквоїд.
Учень 5: Спочатку він бродив сторінками наших зошитів, а потім взявся і за нас.
Учень1: В наших іменах він з᾽їв усі приголосні і тепе нас звуть так (називають голосні своїх імен)
Так сумно, так невесело...
БУКВАР: Дуже прикро. Але це сталося через лінь і ліньки. Ну, Лінь, приступай до роботи. Ти мусиш повернути дітям їхні імена.
Лінь і ліньки відмовляються.
БУКВАР: Що ж, любі мої, ми сьогодні з вами остаточно попрощаємося. То ж начувайтесь! Я зараз покличу сюди свого знайомого детектива, дуже розумного і працьовитого. Він відшукає загублені літери. А з тебе, Лінь, залишиться тільки тінь!
Під музику виходить детектив. Роздивляється шапочки з буквами на головах учнів.
Детектив: Так-так, проблема серйозна, діло непросте, але для такого геніального шукача немає нічого неможливого. Здається, я нещодавно бачив загублені літери. Але самому мені не впоратися. Треба звертатися до батьків. Шановні батьки, допоможіть, будь ласка, відновити дітям імена.
Батьки складають з літер імена дітей. Діти дякують.
БУКВАР: Добре, діти, з вами! Та мені вже час повертатися до інших діток, які ще не вміють читати.
ЧИТЦІ:
18. Добрий Букварику! Перша книжко!
Хочеться навіть поплакати трішки.
Жаль розлучатись, хоч і треба,
Ми не забудемо ніколи про тебе.
ПІСНЯ «Букварику, прощай!»
БУКВАР: Дякую вам за добрі слова.
Йду, бо чекає мене дітвора.
Всіх я мушу навчити читати,
Щоб кожен розумним міг стати.
ЧИТЦІ: 19. Шкільний рік закінчився. Ура, ура, ура!
Літні канікули — весела пора.
20. «Канікули! Канікули!» —
Співає все навколо.
Канікули, канікули,
Канікули у школі!
21. А що таке — канікули?
Це літні дні барвисті,
Це час, коли нам ніколи
Хоча б на мить присісти,
Бо треба мчати босими
Наввипередки з вітром,
З густих лісів приносити
Горіхів повні відра.
22. Це час у річці хлюпатись,
Підсмажувати спини
І зранку в лузі слухати
Тонку струну бджолину...
23. Це час, коли за хлопцями
Ми скучим, як ніколи,
І нам страшенно схочеться
Скоріше знов до школи!
ПІСНЯ «Канікули, канікули!»
1