МІЖ ГРУПАМИ 104 3-ГО ТА 54 2-ГО КУРСІВ
Завданням викладача спеціальних дисциплін є не лише сформувати в учнів професійні знання, але і розвивати логічне мислення, технічну та художню уяву, які згодом відобразяться в успіхах та досягненнях вихованців у їх дорослому самостійному житті.
У рамках тижня кухарської справи 11 грудня відбувся кулінарний брейн-ринг між командами груп №104 3-го курсу та №54 2-го курсу.
Метою цього заходу було виявлення рівня професійних знань учнів, логічного мислення та ступеня їх загального розвитку.
Мета. Систематизувати знання з технології приготування їжі, ознайомитись з історією виникнення деяких страв, дізнатись про новинки в технології приготування їжі. Розвинути логічне мислення, творчий підхід до вирішення виробничих ситуацій. Виховувати бережливе ставлення до продуктів харчування.
Методичні прийоми: бесіда, проведення конкурсних змагань.
Сценарій конкурсу
Ведучий: Добрий день, шановні учасники та глядачі!
Сьогодні ми проведемо цікавий та захоплюючий інтелектуальний двобій між двома командами, адже справжній кухар-професіонал, майстер своєї справи повинен не тільки досконало володіти технікою приготування страв та виробів, але і бути всебічно розвиненою особистістю, знати витоки кулінарії, цікаві історичні та статистичні факти, уміти зацікавити людину мистецтвом кулінарії.
Основними цитатами сьогоднішньої зустрічі є:
Його не можна ні вкрасти, ні загубити, ні знищити.
Григорій Сковорода
Арістотель
Отже, ласкаво просимо вас на наш кулінарний брейн – ринг, де кращі знавці кулінарних таємниць груп №104 3-го курсу та №54 2-го курсу поміряються своїми силами у професійних знаннях.
І тур
Брейн-ринг складається із п’яти турів. І, ІІ та ІІІ тури оцінюються у 1 бал. ІV тур – у 2 балів. Яка команда швидше знаходить відповідь – та і відповідає першою. У разі неправильної відповіді право відповісти надається команді-супернику. Гру оцінює поважне журі у складі викладачів та майстрів виробничого навчання:
Голова журі – заст. директора з НВихР Лобань О.О.;
Члени журі : 1. _____________________________________
2. _____________________________________
3. _____________________________________
4. _____________________________________
Проведу невелику розминку, щоб налаштувати учасників змагань на роботу:
«Відгадайте загадки»
На обміркування і обговорення кожного запитання командам дається 15 секунд.
Хто її роздягає, той сльози проливає (цибуля)
а її коса – на вулиці. Що це? (морква)
|
|
|
|
Ведуча: Молодці! Я бачу учасники налаштовані на перемогу, а тому зараз учасники змагань витягнуть колір під яким вони будуть працювати ( представляю під червоним кольором виступає команда групи ……………………………………., а під зеленим кольором команда групи …………………………………………
Вступ: Конкурс І :
1. Привітання команд суперників: привітання, зовнішній вигляд, бейджики (5
балів).
Конкурс капітанів :
2. Якого кольору м'ясо в родині осетрових? (біле)
5. Які білки риби містяться в м’язовій тканині? (повноцінні)
6. Яка тканина в туші з’єднує між собою всі тканини? (сполучна)
8. Яка частина в яловичій туші найніжніша і найцінніша? ( вирізка)
10. До якої категорії субпродуктів відноситься язик, печінка? (перша)
11. Який основний рідинний компонент супів? (бульйон)
13. Чим защипують молочний суп, щоб не утворювалась плівка на поверхні?
(маслом або маргарином)
14. Що є основою молочних супів? (молоко)
18. Які це соуси, якщо температура їх подавання 10-12°С? (холодні)
19. До якої родини риб відноситься: лин і білий амур?(карпові)
20. Що в рибі використовують для приготування котлетної маси? (філе)
21. Як називається технологічний процес, відокремлювання м’яса від кісток?
(обвалювання)
23. Чим шпигують м'ясо, щоб поліпшити смак та калорійність? (шпик)
24. На скільки видів поділяють заправні супи? (три)
25. Які супи можна подавати як гарячими, так і холодними? (солодкі)
26. Який соус подають до мало жирних страв? (польський)
27. У якому відділенні гарячого цеху готують соуси? (соусне)
28. Основний компонент червоної або білої пасеровки?(борошно)
29. Які соуси використовують для дієтичного харчування? (солодкі)
30. Чому не можна довго вибивати січену натуральну і котлетну масу? ( з неї
виділиться жир, вироби будуть сухими і несмачними).
Перша частина нашої гри буде присвячена цікавим кулінарним фактам.
І тур «Кулінарні перлини»
1. Кашу можна зварити з сокири, а чи можна зварити суп з гудзиків?
(Так, можна, якщо вони вирвані «з м'ясом».)
2. Бадилля якого овоча використовується для холодного російського супу ботвінья? (Буряка.) (Ботвінья - це холодний суп з квасу з відварним буряковим бадиллям, цибулею і рибою.)
3. У якому супі огірки з перловкою зустрічаються? (У розсольнику.)
4. Як називають салат, залитий квасом? (Окрошка.)
5. Кашу з якої крупи на Русі називали чорною кашею? (З гречки.)
6. Яку крупу російські солдати прозвали «шрапнеллю»? (Перлову.)
7. У 1912 році, в рік сторічного ювілею, російськими кулінарами була придумана нова солодка борошняна страва. Якої вона була форми? (Трикутної – торт «Наполеон». Трикутна форма повторювала форму головного убору Наполеона – триуголку.)
8. На чому готують курчата-табака? (На сковороді.)
9. «Курячий солярій» – це... Що? (Гриль.)
10. Як називаються вареники без начинки? (Ліниві вареники.)
11. Що на кухні тікає від поганої господині? (Молоко кипляче.)
12. Судячи з назви, приготувати цей молочний продукт простіше простого. Назвіть його. (Простокваша)
13. Який тропічний фрукт не радять використовувати для желе, оскільки в ньому є речовини, перешкоджаючі застиганню желатину? (Ананас.)
14. Кінський кефір – це... Що? (Кумис.)
15. Як називається тістечко, народжене з піни? (Безе.)
ІІ тур
У світі, зокрема у нашій країні, можна почути велику кількість прислів’їв та приказок з кулінарної тематики, які склалися впродовж століть. Вони відображають характер людини, її звички, моральні принципи, традиції та культуру нації.
Закінчіть прислів'я і приказки, в яких згадуються продукти харчування
1. Хрін редьки ……..(солодше)
2. Хліб-сіль їж, ……….(а правду ріж)
3. На чужий коровай……….(рот не роззявляй)
4. Всякому овочу……..(свій час)
5. Яблуко від яблуні …………..(не далеко падає)
6. Вашими вустами…………..(та мед пити)
7. Кашу маслом ……………..(не зіпсуєш)
8. Не красна хата кутами, ………..(а красна пирогами)
9. Недосіл на столі,……........(а пересіл на спині)
10. Щі та каша - ……………(їжа наша)
11. На безриб'ї - ……………(і рак риба)
12. Яйця курей…………(не вчать)
13. Калина сама себе хвалила, ……………(що з медом хороша)
14. Знає кішка, ……………(чиє м'ясо з'їла)
15. Назвався грибом – …………(лізь в кошик)
ІІІ тур
Іноземна кухня
Ми живемо у сучасному світі і наша традиційна українська кухня тісно переплітається із різними іноземними кухнями. Тому сьогодні кухар повинен володіти основами іноземної кулінарії.
Зараз ми перевіримо знання кухонь народів світу у наших команд.
1. Як в Росії традиційно називають засолене про запас м'ясо?(Солонина.)
2. Який напій, не приправлений молоком, англійці вважають «просто отрутою»? (Чай.)
3. Що англійці спочатку наливають в чашку, коли готують напій чай з молоком: молоко або чай? (Молоко, щоб гарячий чай не пошкодив дорогий фарфор чайної чашки.)
4. Пиріг з якою фруктовою начинкою вважається національним англійським блюдом? (Яблучною.)
5. Національною стравою якої кухні є сосиски з тушкованою капустою? (Німецької.)
6. У якій європейській країні взимку традиційно готують смажені каштани? (Франція.)
7. Що італійці поїдають багатьма кілометрами? (Спагетті.)
8. Що подають в японських ресторанах замість хліба? (Рис.)
9. Перш ніж подати на стіл цю страву з птиці, в китайському ресторані її за традицією розрізатимуть на 108 шматочків. Що це за знаменита страва? (Качка по-пекінські.)
10. По назві якого німецького міста іменується яловича котлета, вкладена в розрізану навпіл хрустку булочку? (Гамбург – гамбургер.)
11. Якому місту у якій країні зобов'язано своєю назвою морозиво «Пломбір»? (Пломбьер, Франція.)
12. Якому місту зобов'язаний своєю назвою сир пармезан?(Парма, Італія.)
13. Як називається квасоля, приготована в Грузії?(Лобіо.)
14. Який напій користується найбільшою популярністю в Китаї?(Чай.)
15. Де вперше з'явився рецепт приготування довгих вузьких смужок з тіста (макаронів)? (Китай).
ІІІ тур
«Кулінарна бліц – розминка»
Питання зачитують для всіх. На обміркування і обговорення кожного запитання командам дається 15 секунд. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
(кладуть на 20хв. у холодну воду, щоб відмокла земля, промивають у великій кількості холодної води у ванні з решітчастим настилом, міняють 2-3 рази воду, обполіскують проточною водою, обсушують)
(салатів, закусок перших і других гарячих страв, соусів, для прикрашання страв, додають до начинок, виготовляють пасти)
(наявністю барвників, екстрактивних речовин, ефірних олій)
(деруни готують із сирої картоплі, а картопляники – із картопляного пюре)
ІV тур
«Впізнай страву»
У цьому турі учасникам пропонується впізнати кулінарні вироби на ілюстраціях, назвати їх та коротко описати технологію приготування.
(5 ілюстрацій виробів)
5 тур «Знайди зайву страву»
Увага на екран. Перед вами перелік страв для 1 та 2 команди. Вам необхідно вказати одну страву, яка відрізняється від інших своїм складом або технологією приготування. 15 секунд на роздум. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
1 команда
2 команда
6 тур «Впізнай мене»
Визначити, як називається страва, до складу якої входять перелічені продукти. Команди отримують однакові завдання, переможець – той, хто швидше і правильно визначить назви страв. 1 хвилина на роздуми кожного питання. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
1 команда
2 команда
Журі підраховує результати шести конкурсів. А в цей час учень розповідає всім про узвари, киселі – їх види, традиції приготування. Журі повідомляє підсумки.
7 тур «Врятуй страву»
Кожній команді видається по 3 завдання. Необхідно врятувати страви, які приготував кухар з помилками. 1 хвилина на роздуми всіх питань. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Що потрібно зробити, якщо:
1 команда
Відповіді:
2. Процідити кисіль, довести його до кипіння, а потім поверхню посипати цукром.
3. Переконатися, що під час панірування в середину котлет не потрапляє паніровка; додати у котлетну масу яйця.
2 команда
Відповіді:
Таблиця результатів гри
№ туру |
К-ть питань |
Група №104 |
Група № 54 |
1 тур |
презентація |
|
|
(1 бал) |
Конкурс капітанів |
|
|
ІI тур (1 бал) |
15 |
|
|
Сума балів |
|
|
|
ІІI тур (1 бал) |
15 |
|
|
Сума балів |
|
|
|
Сума балів за два тури |
|
|
|
ІY тур (1 бал) |
Іноземна кухня - 5 |
|
|
Мистецтво - 10 |
|
|
|
Сума балів |
|
|
|
Сума балів за три тури |
|
|
|
V тур – «Впізнай страву» (2 бали) |
|
|
|
Сума балів за п’ять тури |
|
|
Оцінювання гри: за кожну правильну відповідь на будь-яке питання І, ІІ та ІУ турів команда отримує по 1 балу. Правильна відповідь V турі оцінюється журі у 2 бали.
РОЗМИНКА ( конкурс з глядачами )
«Відгадайте загадки»
Хто її роздягає, той сльози проливає (цибуля)
а її коса – на вулиці. Що це? (морква)
|
|
|
|
Розминка
(кладуть на 20хв. у холодну воду, щоб відмокла земля, промивають у великій кількості холодної води у ванні з решітчастим настилом, міняють 2-3 рази воду, обполіскують проточною водою, обсушують)
(салатів, закусок перших і других гарячих страв, соусів, для прикрашання страв, додають до начинок, виготовляють пасти)
(наявністю барвників, екстрактивних речовин, ефірних олій)
(деруни готують із сирої картоплі, а картопляники – із картопляного пюре)
Що потрібно додати під час тушкування буряка, щоб він зберіг свій колір?
«Впізнай страву»
З поданих слів скласти правильно прислів’я чи приказку:
1 команда
«Галушка та лемішка – хлібу перемішка», «Скоро їсть, скоро й робить», «Вареники – Божі хваленики, всяк хвалить та не всяк варить».
2 команда
«Кашу маслом не зіпсуєш», «Не гарна хата вуглами, а гарна пирогами», «Сало їм, на салі сплю, салом укриваюсь».
Назвати до яких видів належать дані страви, а також викреслити зайву страву, яка не входить до даного виду страв.
1 команда
2 команда
У цьому турі учасникам пропонується впізнати кулінарні вироби на ілюстраціях, назвати їх та коротко описати технологію приготування.
1 команда
2 команда
3. Картопля, борошно, яйця, олія, сметана. (деруни)
Команда 1.
«Галушка та лемішка – хлібу перемішка»,
«Скоро їсть, скоро й робить»,
«Вареники – Божі хваленики, всяк хвалить та не всяк варить».
2 команда
«Кашу маслом не зіпсуєш», «Не гарна хата вуглами, а гарна пирогами»,
«Сало їм, на салі сплю, салом укриваюсь».
Назвати до яких видів належать дані страви, а також викреслити зайву страву, яка не входить до даного виду страв.
1 команда
Назвати до яких видів належать дані страви, а також викреслити зайву страву, яка не входить до даного виду страв.
2 команда
У цьому турі учасникам пропонується впізнати кулінарні вироби на ілюстраціях, назвати їх та коротко описати технологію приготування.
1 команда
У цьому турі учасникам пропонується впізнати кулінарні вироби на ілюстраціях, назвати їх та коротко описати технологію приготування.
2 команда
3. Картопля, борошно, яйця, олія, сметана. (деруни)