Сценарій проведення КВК для учнів 8-10 класів ЗОШ №51 I-III ступенів
м. Маріуполя «Математика розум до ладу приводить»
У залі: команди, вболівальники, журі, плакати, дошки для виконання завдань, музичний центр.
Ведучі:
1. Звучить мелодія.
2. Ведуча: Читає вірш «Математиці - оплески»
Есть о математике молва,
Что она в порядок ум приводит, Потому что хорошие слова
Часто говорят о ней в народе
Ты нам, математика, даешь
Для победы трудностей закалку,
Учится с тобою молодежь
Развивать и волю, и смекалку.
И за то, что в творческом труде,
Выручаешь в трудные моменты
Мы сегодня искренне тебе
Посылаем гром аплодисментов.
(Оплески)
3. Ведучий:
Дорогі друзі! З ранніх років кожен з нас вивчає математику. Хто - з інтересом, хто з байдужістю. Можна любити науку математику за силу і багатогранність. Можна любити математику за сухість і складність. Але сьогодні ми хочемо переконати вас, що саме математика розум до ладу приводить. І якщо ви ще більше полюбите математику або не залишитеся байдужим, то мета заходу буде досягнута.
Ведуча:
Вітаємо всіх присутніх в залі! Запрошуємо команди на сцену. Ми починаємо КВК. (Звучить мелодія «Ми починаємо КВК»)
Ведучий:
Знайомимося: Команда юнаків 8-10 класів «Квадрат», команда дівчат «Бісектриса». Ведуча:
Противник серйозний у нас. О, славні математики 8-10 класів, вітаємо вас! (Оплески) Ведучий: Щоб змагання було чесним, ми обрали в журі людей цікавих.
Ведучий: Представляємо вболівальників, уболівальники юнаків (правий ряд), уболівальники дівчат (лівий ряд).
4. Ведучий:
Чекаємо привітання від команд «Бісектриса», конкурс оцінюється в 4 бали.
5. Ведуча: Чекаємо вітання від команди «Квадрат».
6. Ведучий: А тепер «Розвідка боєм», команди один одному задають по 3 питання.
Про порядок проходження конкурсу: - порядок буде визначатися жеребкуванням;
- суддівство: середній бал оцінюють судді, суддя інформатор накопичує бали і оголошує їх.
8.Ведуча:
Нагородою за перемогу буде пиріг, і ще 3 спеціальні призи від наших спонсорів:
1) за кмітливість: логіку, мислення;
2) за артистизм;
3) за ораторське мистецтво.
Ведучий: «Математика - це натхнення»
Складіть хвалебну оду математиці. Оцінка 4 бали.
Ведуча: А поки готуються команди, працюють наші вболівальники. Оцінка 3 бали. Просимо по черзі команди вболівальників назвати або проспівати рядок пісні, пов'язану з математикою, або згадати прислів'я, приказку пов'язану з числами.
Ведучий: Слово журі: чекаємо підсумків конкурсу і конкурсу уболівальників.
Ведуча: Свою Хвалебну оду математиці вимовляють команди по черзі. Журі враховує кількість і якість похвал на адресу математики. Команда «Квадрат» перші.
Ведучий: Починаємо математичну розминку, на обдумування 10 сек. (Суддя інформатор стежить за часом) Перша відповідає команда «Бісектриса». (Мати при собі ручки і листочки).
1. Цегла важить 2 кг. І ще пів цегли. Скільки важить цегла?
2. (бліц) Два учні грали в шахи 2 ч. Скільки годин грав кожен?
3. (бліц) Який знак потрібно поставити між двома двійками, щоб отримати число більше 2-х і менше 3х?
4. Три числа спочатку склали, потім їх помножили. Сума і добуток рівні. Які ці числа?
5. По стеблу рослини висотою 1 м. лізе гусениця. За день піднімається на 4 дм., А за ніч опускається на 2 дм., На який день гусінь буде на вершинке? (4)
6. Від шматка тканини, довжиною 200м, кожен день відрізають 20 м. Через скільки днів відрізали останній шматок? (9)
7. Супутник Землі робить 1 оберт за 1 год. 49мін., А інший за 100 хв. Як це пояснити?
8. Одночасно з Києва до Львова виїхав потяг зі швидкістю 80 км / год., А зі Львова до Києва зі швидкістю 90 км / год. Який з поїздів під час зустрічі буде далі від Києва?
9. (бліц) Два в квадраті-4, три-9, чому дорівнює кут в квадраті?
10. (бліц) Величина кута 30 градусів, чому дорівнює величина цього кута, якщо його розглянути в лупу з двократним збільшенням?
11. Електропоїзд рухається зі сходу на захід зі швидкістю 60 км / год, в тому ж напрямку дме вітер зі швидкістю 20 км / год. В який бік буде спрямований дим поїзду?
12. Десята сходинка корабельної сходи була в воді. Почався приплив води в море. За 1 годину вода піднімається на 30 см., Відстань між сходинками сходів 15 см. Через якийсь час вода закриє шосту сходинку?
Ведуча: Просимо журі оголосити підсумки конкурсів «Ода математиці» і за розминку.
Ведучий: Одне з головних якостей математики- точність, уважність, простота рішення. Починаємо конкурс «Самий уважний», запрошуємо по 4 людини від команди. Приколює на спину цифри 1,2,3,8. Стоячи обличчям до залу, складіть число, а потім поверніться і покажіть його.
2381
8312
3128
Журі оцінює цей конкурс з 3х балів.
Ведуча: Говорять, що математика - «суха наука», просимо команди довести зворотнє. Починаємо конкурс «Математики співають про математику». Оцінка конкурсу 3 бали.
Команда «Бісектриса» (Листя жовті)
Математику мы любим(2)
Ты поверь, ты поверь,
На КВН пришли командой (2)
Мы теперь, мы теперь
Припев:
Пусть горит огонь в душе
Команды нашей.
Нет умней нас, способнее и краше.
От математики нам никуда не скрыться
И умом своим готовы мы сразить.
Ведучий: Запрошуємо заспівати команду «Квадрат».
«Хвалитися мила не стану»
С математикой мы рядом
И на расстоянии
Без нее, мы как без сердца-
Жить не в состоянии.
Припев (2):
Площадь круга, объем куба
Мы так любим вычислять.
Логарифмы, уравненья не дадут нам унывать.
Ведуча: Вболівальники добре підтримують свої команди, але вони теж хочуть додати їм бали.
Конкурс пантоміма (5 хв. На підготовку; оцінюється в 4 бали):
Команди отримують назви теорем, зміст яких вони так повинні зобразити, щоб команда супротивників могла здогадатися про що йде мова.
Ведучий: Частина уболівальників готується, а команди цікаві за назвою, презентують отримане домашнє завдання: «А щоб про себе розповів ожилий геометричний предмет (квадрат або бісектриса)». За 2 хв. ви собі повинні представити. Конкурс оцінюється в 4 бали. Слово команді «Бісектриса».
Ведуча: А тепер своє домашнє завдання представить команда «Квадрат».
Ведучий: Команди вболівальників вже готові представити свої пантоміми. Слово вболівальникам дівчаток.
Ведуча: Чекаємо відповіді від уболівальників хлопчиків. А тепер вболівальники наших лицарів представляють пантоміму на відому теорему.
Ведучий: А що підготували вболівальники дівчаток. Спасибі вболівальникам! (Оплески)
Ведуча: Чекаємо результатів від журі пройдених конкурсів.
Ведучий: Математикам доводиться робити багато малюнків. Хто малює правою, хто лівою. А якщо одночасно двома руками? Запрошуються з команд по одному художнику. Лівою рукою малюємо 3 трикутника, а правою 3 кола. Хто швидше?
Ведуча: Вболівальники молодці! Чи підтримуєте свої команди плакатами, а журі оцінить, хто краще підтримує команду.
Ведучий: Багата мова математики поняттями, визначеннями. Зараз подивимося чи це так. Даємо 2 букви і команди протягом 2х хвилин придумують якнайбільше понять. (Дається картка із завданням, журі засікає час).
Ведуча: А вболівальники продовжують брати участь в конкурсі «Не зіб'юся»: по 3 людини від команди стають поруч. Починаємо крокувати і одночасно крокуємо. Замість числа, яке ділиться на 3 говоримо - "не зіб'юся».
Ведучий: Настав час командам зачитати поняття, ними придумані. І так, команда «Квадрат». Називаємо букву і слово.
Спасибі, молодці! Вболівальники підтримують!
Слухаємо слова від команди «Бісектриса».
Вболівальники підтримують!
Ведуча: Знову слово представникам журі
Спасибі!
Ведуча: (Звучить мелодія «Капітан») Запрошуємо на сцену капітанів. Тепер вони будуть захищати свою команду. Так як в одній команді дівчата, в інший тільки юнаки, ми пропонуємо спочатку привітати один одного.
«Квадрат»
Ніч, яка місячна, зоряна, ясная
Видно, хоч голки Збирай.
Вийди ти Лерочка науками заморили
Хоч на хвилиночку в гай.
Невже ти НЕ чуєш, як я тобі кличу
Хоч на колена вставай.
Навіть, якщо ти мене НЕ кохаєш,
Списати хоч алгебру дай.
Я так намучавсь до самого вечора
Чи не спав, и не їв, и не пив.
Я проклинаю Рівняння и корені
Без них я б на світі прожив.
«Бісектриса»
Ой, ти козаче, голова не розумная,
Не думаю я, так як ти.
І без науки. Без математики,
Важко по світу іти.
І у ніч таку місячну, Зоряну, ясну
І серед білого дня,
Славною буде, нехай, математика
Любов твоя и моя. (Беруться за руки і розкривають плакат «Математика»)
Ведучий: Дізнаємося, чи вміють наші капітани вважати. Гра «Хто перший скаже 100». Можна сказати число не болем 10, далі 1-10. Виграє той, хто першим скаже 100. починає капітан «бісектриси». Граємо 2-ий раз, тепер починає капітан «Квадрат».
Ведуча: Перевіримо ерудицію «Чи віриш ти». Підтримаємо капітанів. Конкурс (починає команда «Бісектриса», оцінюється відповідь в 1 бал).
1. Чи віриш ти, що О. С. Пушкін написав рядки «Натхнення потрібно в геометри, як і в поезії»?
2. Чи віриш ти, що будь-який прямокутний трикутник називають «єгипетським»?
3. Чи віриш ти, що Піфагор брав участь в кулачних боях на 58 олімпіаді в 548 г до н.е..? (Був чемпіоном)
4. Чи віриш ти, що Рене Декарт першим запропонував метод нумерації крісел в театрі по рядах і місцях?
5. Чи віриш ти, що брати Грімм, автори «Бременських музикантів» написали казку «Дивовижні пригоди трикутника»?
6. Чи віриш ти, що Шарль Перро, автор «Червоної Шапочки» написав казку «Любов циркуля і лінійки»?
7. Чи віриш ти, що Наполеон Бонапарт писав математичні роботи? ( «Завдання Наполеона»)
Ведуча: Слово для остаточних підсумків і результатів надаємо голові журі (Вручаються призи)
Вручаються призи: за кмітливість (гравці, вболівальники); за артистизм; за ораторське мистецтво.
Ведуча: Математика-предмет, что сложней его и нет, чтобы был он нам не скучне, Чтобы был нам он не скучен. Чтобы он нам не наскучил, в помощь нам идет игра, для гимнастики ума!
Ведучий: Дякую вам за гру, і до нових зустрічей в грі.