Сценарій проведення відкритої педагогічної студії «Інноваційний розвиток навчального закладу через впровадження освітніх проектів» (управлінський аспект)

Про матеріал

Сценарій проведення відкритої педагогічної студії

«Інноваційний розвиток навчального закладу через впровадження освітніх проектів» (управлінський аспект)

Перегляд файлу

Автори:

 методист ММК Управління освіти Астапова І.В.,

директор Бахмутської ЗОШ І-ІІІ ступенів №24 з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів Турличкіна О.В.

 

 

Сценарій проведення відкритої педагогічної студії

«Інноваційний розвиток навчального закладу через впровадження освітніх проектів» (управлінський аспект)

 

 

Учасники: директори й заступники директорів шкіл міста (12-16 осіб)

Форма проведення: інтерактивна гра-квест «Кватроключ, або 4 ключі до скрині скарбів»

 

Ведучий

  •      Сьогодні більшість керівників навчальних закладів – менеджери, які успішно управляють педагогічною системою навчального закладу, його розвитком, організовують і стимулюють професійну діяльність підлеглих, сприяють формуванню культури організації, вивчають попит на освітні послуги, забезпечують їхню якість. Головна ідея управління – вести до успіху кожного.
  •      Управління освітніми проектами є однією зі складових загальної системи управління освітою. На сьогоднішньому етапі необхідно усвідомити той факт, що управління школою неможливе без інновацій, які ґрунтуються на діалозі, вільному обміну думками, творчій інноваційній діяльності педагогів, відкритості та тісній співпраці з батьками і громадськістю. Тільки за таких умов можна створити позитивний імідж школи.
  •      Програми проектів спрямовують діяльність закладу на прогнозоване оновлення, забезпечують системність розвитку та впровадження інновацій. Під час роботи над проектом з’являється спільна для всіх мрія про нову успішну школу.У пошуках ідей, нових технологій, під час їх реалізації зростає рівень компетентності та професіоналізму педагогів. Упродовж роботи в інноваційному режимі зростає статус школи.
  •      Головна задача керівника – визначення напрямків діяльності закладу таким чином, щоб педагогічні працівники були не одиницями планування, а ініціаторами власних ідей. Однією з найважливіших умов успіху інноваційної діяльності є спроможність адміністрації мобілізувати людей на високі досягнення у вибраному ними напрямку роботи. Результатом цієї діяльності є якісні зміни у роботі навчальних закладів та освіти в цілому.

Знання – це скарб. Ми всі це знаємо. Але знайти ці скарби часто буває не так легко, адже їх зазвичай стережуть і ховають за сімома замками. Проте це не має ніякого значення для того, хто має ключі. Ваше завдання – зібрати 4 ключі, які допоможуть відкрити скриню скарбів, у якій зберігають знання. Мудрі кажуть: те, що ви знаєте, – це найбільше ваше багатство. А те, що ви не знаєте, - ваш найбільший ризик. Пропонуємо не ризикувати й вирушити в подорож, пройти випробування і зібрати всю інформацію, яка допоможе вам досягти успіху. Уперед!

Правила

  1. Усі завдання команда виконує відповідно до інструкцій модераторів локацій.
  2. Ключ до скрині скарбів команда отримує лише після того, як виконає завдання на локації.
  3. Завдання команди – зібрати 4 ключі до скрині скарбів (презентаційних буклетів навчальних закладів).

Перебіг гри

Локація 1 «Професіоналізм»

Мета локації: актуалізувати поняття «інновація», «інноваційна діяльність», «розвиток», «проект», «проектування» тощо, визначити складові роботи інноваційного навчального закладу.

Обладнання для локації: 2 листи для фліп-чарту, пазли з теоретичними поняттями.

Модератор локації

  •                   На  початку нашої роботи ми повинні окреслити поняття, з якими будемо працювати. Тому до вашої уваги завдання 1.

Завдання 1. «Збери пазли» (повторення теоретичних понять).

  •                   Ви повинні зібрати пазли із понять та їх визначень,  презентувати. Час на роботу – 5 хвилин.

Презентація пазлів

Завдання 2. «Складові» (визначення 12 складових інноваційного навчального закладу).

  •                   Останнім часом ми багато говоримо про те, що кожен навчальний заклад повинен іти шляхом інновацій. То який же він, інноваційний навчальний заклад? Давайте визначимо його складові. Кількість складових дорівнює кількості навчальних закладів, вони не повинні повторюватися. Як результат –  1 представник команди презентує виконане завдання. Час на роботу – 5 хвилин.

Презентація складових

Після завершення роботи на локації модератор ставить у маршрутному листі відмітку про проходження і вручає команді «Ключ 1»

 

Локація 2 «Взаємодія»

Мета локації: згуртувати усіх учасників навчально-виховного процесу навколо поставленої мети.

Обладнання для локації: лист від спонсора.

Завдання «Проект від спонсора» (робота в 4-х міні-групах: управлінці, педагоги, учні, батьки)

Модератор локації

  • На адресу вашої школи надійшов лист від колишнього випускника:

«Доброго дня! Я колишній випускник вашої школи. Усіма своїми успіхами я завдячую вам. А тому хочу зробити подарунок – презентувати 100 тис.євро на реалізацію освітнього проекту в школі. Єдиною умовою отримання грошей є те, що рішення повинно бути прийнято спільно адміністрацією школи, педагогами, учнями та їх батьками. Сподіваюсь, що моя пропозиція вас зацікавить».

  •      Отже, для виконання завдання ви повинні розподілитись на 4 міні-групи: адміністрація, педагоги, учні, батьки. Спочатку ви в міні-групі впродовж 5 хвилин повинні обговорити можливі ідеї реалізації проекту і зупинитись на одній ідеї. Впродовж наступних 5 хвилин ви обмінюєтесь ідеями в інших групах, намагаючись їх переконати. І нарешті визначаєте 1 ідею, яка й буде реалізована. Її ви презентуєте. Загальний час  на локацію – 15 хвилин.

Презентація проекту

Після завершення роботи на локації модератор ставить у маршрутному листі відмітку про проходження і вручає команді «Ключ 2»

 

Локація 3 «Ефективність»

Мета локації: спонукати управлінців діяти у напрямі позитив­них змін з чітким баченням поставленої мети та способів її досягнення;

Обладнання для локації: лист для фліп-чарту, кроки.

Завдання «Кроки до успіху» (визначення практичних кроків реалізації освітніх проектів)

Модератор локації

  •      Як же запровадити позитивні зміни у вашому навчальному закладі? Давайте визначимо 9 практичних кроків для інноваційного розвитку школи.
  •      Ваше завдання розташувати ці кроки в потрібній послідовності. Час на локацію – 5 хвилин.
  1. знайти однодумців і сформувати ініціативну групу;
  2. провести самооцінку школи за участі представників усіх учасників навчально-виховного процесу;
  3. запланувати дії (проекти) для позитивних змін у школі;
  4. розробити конкретні заходи для реалізації проектів;
  5. реалізувати план дій;
  6. моніторити зміни в школі;
  7. оцінити зміни та порівняти результати із висновками самооцінки школи до початку реалізації плану дій;
  8. проаналізувати досягнення та помилки, описати історії успіху та поділитися ними з громадою й іншими школами;
  9. запланувати подальші кроки з інноваційного розвитку школи.

Презентація кроків до успіху

Після завершення роботи на локації модератор ставить у маршрутному листі відмітку про проходження і вручає команді «Ключ 3»

 

Локація 4 «Історія успіху»

Мета локації: збуджувати особистісний творчий по­тенціал кожного учасника; створювати атмосферу дослідження власного мислення та умови для об­міну думками.

Обладнання для локації: проектор, екран.

Завдання «Презентація» (представлення проектів навчальних закладів міста)

Модератор локації

  • Сьогодні  ми послухаємо історії успіху 2-х навчальних закладів. План презентації на екрані. Час на презентацію кожного – 3 хвилини.

План презентації

  1. Назва історії успіху (проекту).
  2. Що ви хотіли змінити в школі?
  3. Мета проекту (опис бажаних результатів).
  4. Що було зроблено для здійснення позитивних перетворень у школі?
  5. Результати участі в проекті.

Презентації проектів (6 хвилин)

Після завершення роботи на локації модератор ставить у маршрутному листі відмітку про проходження і вручає команді «Ключ 4»

 

Локація 5 «Хатина мудреця»

Мета локації: допомогти команді усвідомити життєві й професійні цінності, визначити пріоритети.

Обладнання для локації: папір, ручки.

Модератор

  •                   Ви маєте усі 4 ключі до скрині скарбів. Тому час переходити до завершального завдання. Зараз я буду зачитувати вам інструкцію, яку команда повинна виконувати крок за кроком.

Крок 1. Напишіть на восьми окремих аркушах ваші професійні й життєві цінності. (Команді дається 3 хвилини на обговорення методом «мозкового штурму». Після цього команда презентує свої напрацювання).

Крок 2. Уявіть, що одного чудового ранку в кімнаті, де ви всі зібралися на каву перед початком робочого дня, пролунав телефонний дзвінок. Хтось із вас піднімає слухавку і чує дивну, але дуже цікаву пропозицію: всю вашу команду запрошують у подорож. Вам пропонують вирушити в дорогу на зустріч до мудреця, який допоможе знайти відповіді на всі ваші запитання. Ви згодні? У дорогу вам потрібно взяти тільки ваші цінності. Отже, ваша дружна команда вирушає! Ви сідаєте в таксі, машина під’їжджає до аеропорту і водій просить вас віддати за поїздку одну з тих цінностей, яку ви взяли з собою. (Команді дається 1 хвилина на обговорення методом «мозкового штурму». Після цього команда називає цінність, із якою вона погоджується розпрощатися, і передає її модератору).

Крок 3. Ви заходите в будівлю аеропорту і чуєте, як вас називають на прізвища по гучномовцю і просять підійти до каси. Там на вас уже чекає конверт із квитками, який ви можете обміняти на одну із цінностей. (Команді дається 1 хвилина на обговорення методом «мозкового штурму». Після цього команда називає цінність, із якою вона погоджується розпрощатися, і передає її модератору).

Крок 4. І от ви вже летите в літаку, аж раптом літак починає трусити. Виходить стюард і повідомляє, що літаку загрожує небезпека. Але якщо ви віддасте одну із цінностей, катастрофи не станеться. (Команді дається 1 хвилина на обговорення методом «мозкового штурму». Після цього команда називає цінність, із якою вона погоджується розпрощатися, і передає її модератору).

Крок 5. Ви приземляєтеся посеред пустелі. Уже темно. Ніхто не знає, куди йти. І раптом ви бачите людину, яка пропонує вам свої послуги поводиря в обмін на цінність. (Команді дається 1 хвилина на обговорення методом «мозкового штурму». Після цього команда називає цінність, із якою вона погоджується розпрощатися, і передає її модератору).

Крок 6. Провідник виводить вас із пустелі, і ви бачите перед собою гори. Ваш подальший шлях проходитиме у горах, але у вас немає ні спорядження, ні провізії. Біля підніжжя гір стоять дві крамниці. Які дві цінності ви віддасте за провізію і спорядження?

Крок 7. Ви продовжуєте свій шлях по горах і вже бачите хатину мудреця. Але під вашими ногами глибоченна прірва, подолати яку у вас немає ніякої можливості. Перед вами з’являється летючий дракон і пропонує перенести вас усіх на той бік в обмін на цінність. (Команді дається 1 хвилина на обговорення методом «мозкового штурму». Після цього команда називає цінність, із якою вона погоджується розпрощатися, і передає її модератору).

Крок 8. І ось нарешті ви перед хатиною мудреця. Ви входите в хатину, і вас вітає сивий старець. Із якою цінністю ви прийшли до нього? Ви ведете неквапливу розмову. Минає час, і мудрець каже, що вам час іти. Він дякує вам за зустріч і в подяку повертає вам на ваш вибір одну із тих цінностей, які ви віддали по дорозі до нього. Яку цінність ви візьмете із собою? (Команді дається 1 хвилина на обговорення методом «мозкового штурму». Після цього команда називає цінність, яку вона хоче повернути).

Модератор повертає команді одну із цінностей і проводить з командою обговорення:

  • Із чим важко було розлучатися?
  • Чому саме цю цінність ви залишили до кінця?
  • Чому саме цю цінність вирішили повернути?

Заключне слово

  •                   Вітаємо!  Ви зібрали всі чотири ключі для того, щоб відкрити скриню скарбів. Тепер ця скриня відкрита для вас назавжди. Ви можете не лише нею користуватися, а й наповнювати її. Чим? Кожен для себе повинен знайти відповідь сам.

Кожен навчальний заклад, як і людина, має свою історію, свої надбання, настрій, свій характер, а головне – свою душу. І все це формується під впливом його постійних мешканців: учнів, учителів, батьків.

Співпраця, робота в команді, самоврядування, інновації – це наше сьогодення і наші перспективи. І головне при цьому – не  намагатися стати кращими за інших, а прагнути стати завтра кращими за нас сьогоднішніх.

Освітяни переконані: якщо віра є човником, любов – вітрилом, надія –морем, тоді сміливо долаються могутні освітні хвилі та успішно впроваджуються в практичну діяльність інноваційні освітні технології.

1

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
2 лютого 2018
Переглядів
1288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку