Сценарій свята
Презентація міст 5-х класів
Тема. Разом з друзями буду і я носити юнландця горде ім’я
Мета: формувати суспільно зрілу, творчу особистість, розвивати творче мислення, вміння самовдосконалюватися, бути відповідальними перед самим собою та державою за свої вчинки.
Обладнання: святково прибрана зала, герб «Країни Юнландії», Кодекс законів осередку.
Хід свята
Ведуча. Добрий день, шановні гості, учні і всі присутні в цьому залі!
В цей день, коли шелестить падолистом осінь, і снує в лузі мереживо бабиного літа, зібралися ми на посвяту учнів 5-х класі в почесні жителі осередку «Країна Юнландія».
Ведучий. Наче вулик наша школа,
Вся вона гуде, як рій,
Бо живуть у ній юнландці,
Сповнені великих мрій.
Ведуча. Життя юнландців зароджується в місті Барвінковім. Чотири роки ви були жителями цього міста, у вас були свої закони і правила. Всі учні брали участь у різноманітних справах, акціях. В яких же корисних справах ви брали участь?
(Діти по черзі підіймаються і називають акції)
– “Козацькі розваги”
– “Школа – твій дім, ми господарі в нім”
– “Привітання учасників Великої Вітчизняної війни з святом”.
– “Наші дарунки рідній бібліотеці”
– Виставка-конкурс “Замість ялинки – букет”
– Свято Матері
– “Птахи – наші друзі”
– Сільськогосподарська виставка
– Акція “Милосердя”
– Новорічний ранок
– Акція «Зелена весна»
Ведучий. Як багато корисних справ було зроблено вами за цей час. Ми гадаємо, що вони проклали стежку з вулиць Ромашка, Пролісок у міста. Як і в кожної країни, у нашої країни є свій президент і парламент.
Ведуча. Президент – … (прізвище та ім’я)
Віце-президент – … (прізвище та ім’я)
Міністр освіти – … (прізвище та ім’я)
Міністр культури – … (прізвище та ім’я)
Міністр преси – … (прізвище та ім’я)
Міністр співдружності – … (прізвище та ім’я)
Міністр трудових справ – … (прізвище та ім’я)
Міністр здоров’я і спорту – … (прізвище та ім’я)
Президент. Юні барвінчата! Кожен рік наша країна поновлюється новими жителями. Мабуть, ви вже давно чекали цього дня, готувалися, вивчали закони, атрибутику країни.
Міністр культури. У нашій Країні Юнландії дуже цікаво, весело і дружно живеться дітям.
Тож давайте не журиться,
Нумо дружно веселиться
Співом свято зустрічати
Щоб ця пісня не змовкала,
Всіх будила, всіх скликала,
Піднімала і вела
Нас на справжнії діла.
Міністр освіти. В школі всіх наук джерела
Зібрані з усього світу
Обіцяйте добре вчитись,
Бо маєте право на освіту.
Міністр трудових справ. Хай слово наше лунає усюди.
Жителі Юнландії - найщасливіші люди.
Думку висловлюйте вільно і сміло,
Завзято беріться за корисне діло.
Міністр співдружності. Ставши юнландцями, не забувайте,
До барвінчаток частіш завітайте.
В справах корисних допоможіть
В країну Юнландію їх приведіть.
Міністр преси. До преси шкільної доступ ви майте
З нею знайомтесь, потім вивчайте,
Опрацювавши зліва і справа,
Стане по силі вам будь-яка справа.
Віцепрезидент. Кожен юнландець повинен знати закони і виконувати їх. А ви знаєте закони?
(Діти по черзі називають закони Країни Юнландії)
Віцепрезидент. До сьогоднішньої презентації ви вибрали назву міста, його символи і атрибути. Тож слово 5-а класу.
(Виступ 5-а класу)
Учениця. У кожного народу є свої улюблені рослини: для канадців – це клен, для росіян – берізка, а для українців – верба і калина.
Без верби і калини – нема України - говорить народна мудрість. Калина коло хати – здавна найперша ознака оселі українця. Існує гарний звичай: біля кожної оселі на примітному місці в першу чергу висаджували калину.
Учень. Рубінові плоди калини здавна символізували мужність людей, які проливали кров за Батьківщину в боротьбі з ворогами.
Учениця. Насіння калини нагадує собою полум’яне серце. У народі живуть легенди про сміливих дівчат, які гинули від шабель турків-басурманів, заводячи їх у непрохідні хащі. Саме з крові з цих самовідданих дочок українського народу проросли калинові кущі.
Учениця. Ми назвали своє місто “Калиновим” тому, що з калиною пов’язані такі почуття людини, як любов до рідної землі, отчого краю, батьківської хати.
Учень. Калина означає незламність духу у боротьбі за незалежність рідного краю, порив цю незалежність виборювати. Ми – майбутні захисники Вітчизни, а калина її символ. Тож нехай вона весь час, доки ми ростемо. супроводжує нас у житті і допомагає нам стати сміливішими, сильнішими, мужніми.
Учениця. Як калина віддає людям свої лікувальні властивості, служить їм, так і ми хочемо бути корисними для людей, допомагати дорослим у всіх добрих справах. Серед дитячих організацій України квітує наша Юнландія, а ми, жителі міста “Калинове”, теж хочемо бути гідною зміною нашим старшим товаришам .
Є герб України, є герб Дергачівщини, має герб Юнландія. І ми придумали для нашого міста герб.
Учениця. На гербі нашого міста “Калинове” зображено кущ калини, який заквітчаний рубіновими плодами. Кожний кетяг калини складається з великої кількості ягідок, що зібрані в одне гроно. Так і ми ,жителі міста,- це міцний, дружній колектив, у якому один – за всіх, а всі – за одного. Зверху цей кущ осяває сонце, яке символізує наше щасливе майбутнє.
Крокує дружно в ногу
Відвага, вірність, дружба, труд -
Ось це нам вказує дорогу.
Кожен клас - веселий дім.
Місто наше Калинове.
Щиро гордимося ним.
Приспів
Хай зараз завдання
Для нас – навчання,
Та ми по життю
Не ідем на вмання.
Навчаємось щиро дружити
2 к.
І рідну Вітчизну любити.
В нашім місті Калиновім
Щастя й радість кожен день.
І веселі, і здорові,
В школу ми завжди ідем.
Приспів:
Хай зараз завдання
Для нас – навчання,
Та ми по життю
Не ідем на вмання.
Навчаємось щиро дружити
І рідну Вітчизну любити.
Віце-президент. Слово 5-б класу.
(Виступ 5-б класу)
А про що мріють сьогоднішні школярі ?
Учень. Я мрію про польоти в космос.
Учениця. Я мрію про комп’ютер.
Учениця. Я мрію закінчити школу із золотою медаллю.
Учень. А мені хочеться, щоб всім дітям в нашій школі було цікаво.
Учениця. А я мрію про таке майбутнє, коли б ніхто на землі не воював, а всі раділи сонцю і посміхались при зустрічі один одному.
Учень. І серед цієї краси і доброти живе наше місто Мрія.
Учениця. Ми Мрією місто назвали,
Назвали ми так неспроста,
Бо впевнені ми , що усіх нас
Щасливе майбутнє чека.
Учень. З давніх часів кожна країна, кожне місто мало свій особливий знак – герб. На гербі нашого міста зображена червона троянда і кетяг винограду.
Учень. З далекого минулого прийшла до нас слава троянди. Зображення троянди знайдені на колонадах стародавнього Вавілону, на фресках Каносського палацу.
Учениця. Символічні значення троянди у стародавньому світі відповідали приблизно таким властивостям: краса, досконалість, витонченість, радість, любов, слава, пишнота,аромат, гордість, мудрість.
Учениця. Середньовічне лицарство додавало до цього ще й милосердя, перемогу. З легенд відомо, що троянда стала червоною, коли на її пелюстки впала краплина крові Афродіти, що вкололася шпичкою, яких багато на кожному кущі.
Учень. Недарма троянді приписували гордість, неприступність. Вірили, що вона походить від сліз найдосконалішої жінки – Венери.
Учениця. У Римській державі трояндовими вінками спочатку годилося прикрашати чоло тільки тієї людини, яка звершила щось видатне.
Учениця. Сьогодні чудова квітка тішить наш зір, залишаючись символом кохання, зрілої краси, мирного, щасливого життя. Мова її вишуканих форм, кольорів, запахів зрозуміла кожній людині.
Учень. А кетяг винограду символізує добробут і благополуччя. І через все життя нехай крокує з нами наш девіз:
Клас (разом) Велике щастя, мрія та любов
Нехай нам шлях життєвий будуть осівать.
А досягти нашої мрії нам допоможе наш гімн.
Щастя ми своє знайдем.
Поки будемо ми вчитись,
Це ж бо головна із тем.
І бажаємо всім людям
В мирі жити без проблем.
Приспів:
Ми будемо веселі,
Щасливі кожну мить,
Хай пісенька про мрію
Летить, летить, летить.
Віце-президент. Слово 5-в класу.
(Виступ 5-в класу)
Подорожній. Я подорожую дуже давно. Хоч я молодий, але багато вже бачив. Був я в різних містах, знайомився з різними людьми. Доводилося багатьом допомагати, але це мені не важко. Я люблю приносити людям радість.
(Зустрічає діда )
Добрий день, діду. Чому тут сидиш і такий сумний?
Дід. А чому ж не сумувати. Живу я в цьому місті вже багато років, але вже давно не чув людської мови. Це місто мертве.
Подорожній. А чому воно мертве? І що це за фігури?
Дід. Це давня історія. Ось я тобі зараз її розповім. Було тут місто велике, красиве. Жило тут багато людей. Але поступово вони ставали злими, жорстокими. Вони ображали одне одного, ніколи не допомагали одне одному. Ось від них сонце і відвернулося. І люди стали ось такими. А я сам був такий як ти, але чомусь сонце мене не образило.
Подорожній. Мені їх дуже жаль. І я думаю, що їм треба допомогти.
Дід. Але ж як?
Подорожній. Треба покликати бога сонця – Ярила. Нехай він над ними змилується. (Звертається до Сонця)
Сонечко-сонце з’явись,
Ти ж добре, світле і ясне
Чисте, величне, прекрасне
Над землею проміння посипаєш
І всім на планеті допомагаєш.
Ярило-Сонце. Так допомагаю, тільки не цим людям. Вони відвернулись одне від одного. За це я їх і покарав.
Подорожній. Змилуйся, боже Ярилу! Пробач їх. Пройшло дуже багато часу. Дуже багато чого змінилося, мабуть, і вони змінилися.
Ярило-Сонце. Ну добре. Я бачу ти гарний хлопець ,з благородним серцем. Доторкнися до них і вони оживуть. (Подорожній торкається, люди поступово оживають).
1 житель. Як довго ж ми стояли. Все тіло аж заклякло.
Подорожній. Скажіть спасибі своєму сонцю, який змилувався над вами.
2 житель. Ми дуже завинили перед тобою. Ми не слухались своїх сердець.
3 житель. Ми чинили зло один одному.
4 житель. Ми згубили в своїх душах радість.
5 житель. Ми забули, що таке справедливість.
6 житель. Ми забули, що таке чесність
7 житель. Але не відвертайся від нас, сонце. Ми хочемо змінитися. Ми дуже довго жили без тебе.
8 житель. І тепер ми знаємо напевне, що сонце - це життя. Сонце дарить нам тепло, добро і світло.
9 житель. Ми хочемо назвати своє місто Сонячним. (Беруть дзеркальця)
10 житель. І нехай ці промінці сіють і в ваших душах радість, добро. І нехай тепло наших промінців дарує вам тільки щастя.
Ведучий. 5-В ! Наш девіз!
Учні. Сонячне місто у дружбі живе,
Як сонця проміння ясне й золоте.
(Хлопчик і дівчинка показують емблему міста)
Дівчинка. Сонце, сонечко, промінчик. Які лагідні і теплі слова, немов би справді тепло доторкується до твоїх долонь
Хлопчик. Сонце здавна є символом життя. Сонячне тепло зігріває землю і людські душі.
Дівчинка. Ось емблема нашого міста. На ній зображена наша планета, яка ніби купається в сонячних промінцях.
Хлопчик. Ми також хочемо, як і сонячні промінчики ,радувати людей, сіяти добро.
Дівчинка. І десь тут на планеті є і наше місто Сонячне. Ми хочемо бути добрими, щирими, відвертими.
Хлопчик. Хочемо, щоб поряд з нами люди були радісними, щедрими, доброзичливими.
Є на світі країна чудесна
Вам такої ніде не знайти,
Бо казкова вона і незвична
І Юнландією звемо її ми
І ось тут, у країні дитячій,
З вулиць різних звучить передзвін
І де сонечко світить гаряче
Нашого класу є дім.
Ми тут дружно усі проживаєм
Маєм рівні в країні права ,
Один одного всі поважаєм
І живемо ми тут недарма.
Адже тут у країні дитячій
Ми вчимося і жить і дружить,
Будь веселим, кмітливим, уважним
І Батьківщину любить.
Віце-президент зачитує указ президента.
Президент. Юнландці, наш девіз! (Діти підіймаються і хором говорять девіз)
Міністр культури. Є у нас Фортеця корисних справ. Кожна справа – цеглинка в будівлі. Ви зобов’язані докласти зусиль в будівництві цієї фортеці. З завданнями цього року ви справилися добре. Мери! Отримайте цеглинки - червоні цеглинки - І місце, жовті – активна участь. (Мери міст отримують цеглинки).
Президент. Бажаємо вам успіхів в мандруванні по чудовій Країні Юнландії, живіть дружно, гарно навчайтесь, і захищайте інтереси свого міста і нашої країни. (Діти співають гімн Юнландії).
(Виходять ведучі свята)
Ведуча. Щоб цвіла Україна моя,
Разом з нею й Юнландія нині.
Ведучий. Запевняємо вчитися так, щоб набуті знання
Пригодились моїй Україні!