Сценарій свята "Хімічна мозаїка"

Про матеріал

Сценарій розроблений для учнів 7 класу, які лише розпочали вивчення хімії і хочуть поринути у її чудодійну загадковість. Господиня Хімія інтригує учасників самими простими дослідами, а також запрошує у загадковий світ елементів. Не обходиться і без хвилинки гумору, під час якої учні дають клятву семикласника-хіміка. Продовження свята відбувається у формі брейн - рингу для учнів 8-9 класів.

Перегляд файлу

 

 Вед.1.Хімія – дивна наука.

            В ній таємна прихована суть.

            Простягає вона свої руки

            У найглибші глибини, щоб буть,

              Чарувати буде людину,

             Дарувати їй блага земні.

             Знею людство ніколи не згине,

             Якщо вивчить закони її.

 

Ведуча 2 : І тому кожен має пізнати

                 Всі хімічні закони життя.

                 Вчити хімію треба завзято

                 І в майбутнє нести ці знання!

 

Ведуча 1 Нас хімія — наука-чарівниця —

Бере в свої долоні, мов цариця.

І каже: все вам дам, аби природі

Ви мною не завдали шкоди.

 

Ведуча 2  Зайдеш у кабінет хімічний,

Навколо пластмаси органічні

І речовини різні металічні,

І Менделєєв у таблиці вічний.

 

Ведуча 1:Про одяг також слід нам пригадати.

Все до лиця — нема чого сказати.

І верх, і низ — без хімії ні кроку,

Усі ми тут гарнесенькі нівроку.

 

Ведуча 2: Хімія... Із цією наукою тісно пов’язане наше сьогодення.

"Широко простягає хімія руки свої в справи людські". Ці слова Михайла Васильовича Ломоносова не втратили своєї актуальності і в наші дні.

 

Ведуча 1 : Хімія - господиня нині. Бо без неї - нікуди.

Носим ми тканину з нафти і п'ємо компот з води.

І таблиця всім відома, потихесеньку зроста.

Знати хімію - всім треба, хоч наука й непроста.

 

Господиня ХІМІЯ

Добрий день, любі гості.

Ви проходьте -  не соромтесь

На стільці мерщій сідайте,

Та в науку поринайте.

     Розкажу багато Вам

І цікавого й корисного

Тож запрошую  я вас

 На  кухню- чарівницю

Де я господарюю

 

На кухні в нас в кожній родині

Відомі змалку речовини:

Це сода й оцет, сіль й вода.

Їх забери – і вже біда!

Вони з дитинства нам знайомі.

Та до кінця все ж не відомі.

Про них дізнаємось багато,

Щоб добре їх нам, друже, знати.

                                  (запалює свічку)

Вогонь у темряву ночей

Приніс на землю Прометей.

На себе не надівши плаття,

Наш пращур вже розпалює багаття.

 

Виходить «вогонь» та танцює.

 

Вогонь:

По сцені бігати вже годі.

Про мене кажуть так в народі:

 

Ведуча 1 : *Вогонь – добрий слуга, але поганий хазяїн.

Ведуча 2 : *Гаси вогонь, доки не розгорівся.

Ведуча 1 : *Вогонь – цар, а вода – цариця.

Ведуча 2 : *Вогонь – біда, і вода – біда, а без вогню і без води ще більша біда.

Ведучий 1:

Вогонь потрібний людству, дійсно.

Все сполучається із киснем.

Ведучий 2: ( доторкаючись до «вогню») :

Я стверджую категорично:

Реакція екзотермічна!!( дує на палець).

 

Вогонь забігає за лаштунки.

 

Хімія:

А щоб підняти в духовці тісто,

Нам допоможе сода, звісно.

Та не одна, а в парі з оцтом.

Реакція йде дуже просто

І виділяється якраз

Потрібний вуглекислий газ!

Ведуча 1: (звертається):

За сіль ви не забули, так?

Її відсутність не байдужа.

Без неї не обходиться застілля.

Ведуча2 : ( показує упаковку солі)

Її величність NaCl у природі більш відома під назвою (кам`яна сіль).

За рік людина споживає 3-5 кг кухонної солі.

Ведуча 1:

Багато ми про сіль дізнались.

Ще борошно, мабуть, зосталось?

Ведуча2 :

Його забути не годиться!

Дарує борошно пшениця.

Поживні речовини вуглеводи

Нам додадуть і міцності і вроди.

 

    (виходять)

Хімія:

Як борщ й вареники зварити?

Що треба взяти, любі діти?(питає зал)

 

Так, без води нема життя!

Це знає і мале дитя.

 

Виходить «Вода» :

Відкриваєш в кухні кран,

Н 2О тече нам там.

А, як відомо, без води

І ні туди, і ні сюди.

 

І подивись: з хмар у вікно

Стукоче знову Н 2О.

А нам без неї, без води,

І ні туди, і ні сюди!

 

Господиня ХІМІЯ

Добре! Добре! Молодці!Але давайте спершу  пригадаймо, що жодна б речовина не існувала б , якщо б не хімічні елементи! , То ж і знайомство з хімією починалось… та звичайно ж з вивчення хімічних елементів! І сьогодні деякі з них завітали до нас в гості, і хочуть розповісти щось про себе, тож зустрічайте .

 

 

1.Я найперший елемент

В усьому світі – Гідроген,

“Аш”  - у формулі читайте

І прошу:запам’ятайте –

Я у солях, в кислоті,

Я у річці, у воді.

Я – найлегший.Ось він я!

Водень  - це моє ім’я.

 

2. Я скрізь навколо тебе є

Бо кисень  - О2- ім’я моє.

Я в деревах, у траві,

В твоїх мязах, у крові.

Я по-латині – Оксиген.

Запам’ятай і полюби мене!

3. В формулі читайте “Ен”.

По-латині – Нітроген.

Ми азотом називаєм,

Що в повітрі помічаєм,

У комахах і рослинах,

В наших генах, у клітинах

 (Так, пробрався навіть в ген цей невтомний Нітроген!) .

 

4. Я – Карбон , або вуглець.

Я –вугілля,олівець.

Маю ще один талант:

Я блищу,бо діамант.

Хоч я шостий, все ж важливий –

Я в усіх живих клітинах

 

5.В морській воді я проживаю,

На твердість її впливаю,

Тому вона гірка на смак.

Я – Магній- дванадцятий знак!

 

 

6.Найбільш поширений метал,

Як глина, у землі лежав.

Але знайшли чудовий спосіб

Й видобувають його й досі.

Він легкий у каструлях наших,

В яких ми варим борщ чи кашу,

У літаках сріблясто-білих,

Потужних, але легкокрилих.

Він срібний, наче сніг чи іній,

І зветься гарно – алюміній.

 

7.Я – Натрій,

Я з металами стою,

Хоч м’який, мов масло.

Жовтим полум’ям горю,

Й довго не погасну.

Я поширений доволі:

В воді, в склі, в кухонній солі.

 

8.      Хімію ми поважаєм,

         Елементи добре знаєм.

        ми учні добрі, просто клас!

        і звеселити прагнем вас.

      Господиня ХІМІЯ:

Ну,ну,ну! Іщо ж ви приготовили для нас, щоб звесилити нас. Ой, а що там за шум за лаштунками…(виходить)

 

 

   ( Вбігає Золото )

Золото. Ох, усі ганяються за мною, насилу втекло! Знов епідемія золотої лихоманки! Як же важко живеться благородним металам: кожен хоче собі шматочок вкусити чи вламати. Зате я – цар усіх металів. Без мене ні весілля, ні хрестини не обходяться.

 

  ( Вбігає Залізо )

Залізо. Це хто тут такий задавака? А-а-а, золото… Чим же тут пишатися? Із тобою жоден нормальний елемент не дружить: ані Оксиген, ані Хлор, ані Нітроген. От я, Залізо, з усіма спілкуюся.

Золото. Ага! Ти недавно із киснем поспілкувався, то довелося наждаком корозію з тебе здирати. Зі мною таких халеп не трапляється!

Залізо. Зате без мене жоден господар у селі не обходиться: чи лопата, чи плуг, чи трактор – усюди я є!

Золото. Ха – ха! А без мене жоден рот не обходиться, зуби так і рвуться зі мною познайомитися, пальці так тягнуться мене погладити…

Залізо. Ні! Я головніший…

Золото. Ні, я!     ються)

Залізо. Ой, а ми й не помітили, що на нас стільки людей дивиться. Сором який!

Золото. Нумо миритися. А то всім хочеться дізнатися ще багато цікавого не лише про нас, а й про інші речовини.

(виходять)

 

Гумористична хвилинка (інсценування гуморески)

 

Довго гуляла на святі я містом,

І захотілося смачно поїсти.

От і кафе, кличу офіціантку:

Борщ український, будь ласка,подайте,

Склянку узвару, вареники з м'ясом...

Пані, ну що ви?!  Кафе в нас сучасне:

Ось вам стейк, гамбургер, чисбургер, піца...

Що вона каже і як воно їсться?!

«Фанта», «Мерінда», є «Спрайт», «Кока-кола», Ось і «Бонаква», а ще «Пепсі-кола».

Є ще солодощі — тільки для вас:

 «Орбіт», «Пікнік», свіжі «Снікерс» і «Марс»...

Це вона лається?

Прошу, сідайте!

Ой, щось погано, водички подайте!

 

 

 

Приходить Вовочка додому і каже батькові:

- Тато, тебе в школу викликають. Я парту в кабінеті хімії підірвав.

На наступний день:

- Тато, тебе в школу викликають. Я кабінет хімії підірвав.

На третій день:

- Тато, тебе в школу викликають.

- Більше не піду!

- Ну і правильно, нема чого тобі на руїни ходити!

 

 

 

Вовочка систематично прогулював уроки хімії. На випускному іспиті йому дісталося завдання: експериментально довести властивості нітратної кислоти.

На допомогу прийшла мережа ІНТЕРНЕТ.. Перше, що видав пошуковий сервер, виявилася стаття про отримання нітрогліцерину...

Це був останній випуск школи.

 

 

У цій квартирі раніше жив хімік, - каже господар молодій людині, яка хоче зняти у нього квартиру.

- Він постійно експериментував і саме в цій кімнаті.

- А-а... Ймовірно, пляма на стелі - це результат його експериментів?

- Ні, це сам хімік.

 

 

 

Господиня Хімія:

Хімія – наука загадкова

І для тебе,семикласнику, зовсім нова

Вам ще не всі відомі речовини

Ви ще не вмієте користуватись ними

 

Тому пропоную Вам присягу юного хіміка

(зачитує)

 ПРИСЯГА

Вступаючи в ряди хіміків, урочисто клянемося:

  • Любити й учити хімію!
  • Думати на уроках!
  • Поважати й шанувати, як матір рідну, вчителя хімії!
  • Присягаємо!
  • Не стріляти з трубок рисом і пшоном!
  • Не пити кислоту, спирт та інші рідини!
  • Прийом їжі перенести на інші уроки!
  • Присягаємо!
  • Дбайливо ставитись до таблиць, стільців, пробірок із реактивами, які охороняються законом!
  • Присягаємо!
  • Не застосовувати знання, отримані на уроках хімії, для боротьби з учителями!
  • До дзвоника на урок не вриватися!
  • Присягаємо!
  • Присягаємо!
  • Присягаємо!

 

 

 

 

 

 

 

Господиня Хімія:

 

 

Сьогодні вечір непростий –

Усім відомий, звичний,

Я пропоную провести

Турнірний бій хімічний.

Отож, озбройтеся знаннями,

Згадайте всі закони.

Я сподіваюсь, що вдастся старшим

Здолать всі перегони.

В  країну хімії вперед

Сміливо вирушаймо.

І все, що вивчили раніше,

Ми разом пригадаймо.

 

 

          (Хімічний брейн-ринг)

                Приймають  учні 8-9 класів

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Сценарії
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
1602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку