Сценарій свята
підготувала вчитель початкових класів
Мельник Наталія Степанівна
Тема : Свято « Кращі математики»
Мета гри: розширити та поглибити здобуті на уроках знання; розвивати логічне мислення учнів, уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, розвивати інтерес до математики та викликати інтерес більше знати й розуміти; виховувати дисциплінованість, почуття обов’язку, колективізму, взаємовиручки і взаємодопомоги.
Обладнання: музичний супровід ( фонограми), вислови відомих людей та про математику, ноутбук, прапорці, магнітна дошка, цифри з магнітом.
Висловлювання про математику
Математика – це велична споруда, створена уявою людини, для пізнання Всесвіту. ( Ле Корбюз’є)
Математика – цариця наук, арифметика – цариця математики.
К.Ф.Гаусс
Хід
Ведучий1. Доброго дня усім, хто прийшов до цієї зали, щоб пограти, позмагатися, перевірити й закріпити свої знання з математики, а також дізнатися багато нового і цікавого.
Світ математики, як багатоповерхова будівля. Ідеї кожного поверху пов’язані як між собою, так і з тими, що знаходяться вище й нижче. Чим нижче поверх, тим глибші знання.
Сьогодні до нас завітали дві команди, які хочуть позмагатись за звання «Кращі математики»
Ведучий2. Кожна з команд прийшла на гру з одним лише бажанням – перемогти. Гравці на даний момент знаходяться в прекрасній «математичній» формі. Кожен учасник має бажання грати й перемагати, а це основне. І ми бажаємо кожній команді успіху і перемоги.
Гру розпочинаємо. До слова запрошуються представники команд-учасниць.
Команди: «Знайки» і « Всезнайки» представляють свій девіз.
Команда «Знайки»: будемо завзято грати – перемогу здобувати.
Команда «Всезнайки»: все ми знаєм, все вмієм перемогу ми лелієм.
Ведучий1. Гру розпочинаємо.
Девіз. Друже милий, не зівай, першим в грі відповідай.
Конкурс 1. «А ми швидші»
За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу. Якщо відповіді немає, то команда суперників має право відповісти і, в разі правильної відповіді, отримати бал своїй команді.
Запитання конкурсу
1. Скільки отримаєм полін, коли колоду розрізати три рази? ( 4)
2. Як із трьох сірників, не ламаючи їх, зробити чотири? (Викласти з них римську цифру IV)
3. Міра швидкості морського транспорту. (Вузол)
4. Як називається прямокутник, у якого всі сторони рівні? ( Квадрат)
5. Як називається трикутник у якого рівні дві сторони? ( Рівносторонній)
6. Як називається кут, менший 90 градусів? ( Гострий)
7. Прилад, яким креслять коло? ( Циркуль)
8. Як називається рівність, що містить невідоме число? ( Рівняння)
9. Як називається додавання однакових доданків? ( множенням)
10. Яка основна властивість прямокутника? ( Протилежні сторони рівні)
11. Скільки вершин має куб? ( 8)
12.Чи є трикутник замкненою лінією? (Так)
13. Найбільша відстань а яку може піднятися птах 8200 м. Скільки це кілометрів? ( 8 км 200 м.)
14. Найбільшу веселку можна спостерігати 3 години. Скільки це хвилин? (180 хв)
15. Амурський тигр важить 400 кг. Скільки це центнерів? (4 ц)
16. Як називають результат ділення? ( Частка)
Слово журі
Конкурс 2. «Поставлю знаки»
Ведучий2. Кожна команда отримує картки з однаковими завданнями. Час розв’язання – 5 хв. Кожне завдання оцінюється 2 балами.
Завдання
5 □ 5 □ 5 □ 5 □ 5 = 100
5 □ 5 □ 5 □ 5 □ 5 = 100
5 □ 5 □ 5 □ 5 □ 5 = 100
Відповідь: 5 ∙ 5 ∙ 5 – 5 ∙ 5 = 100
( 5+5 +5 +5) ∙ 5= 100
5 ∙5 ∙ ( 5 – 5 : 5) = 100
Конкурс 3. « Визнач закономірність»
0; 36; 72;108; …; … (+ 36; 144; 180; 216)
5; 6; 8; 11; 15; 20; …; …; … (+1+2+3+4+5+6; 26; 33; 41)
1; 3; 7; 13; 21; 31; …; …; … (+2+4+5+8+10; 43; 57; 73)
Ведучий 1. Доки наші команди працюють, настав час поспілкуватися з уболівальниками. Загадки – одна з ланок народної творчості українців.
Як ви, діти, любите відгадувати загадки? Але загадки не прості, а загадки-жарти. А це які, як ви думаєте? Так, це загадки, які потребують логічного мислення. Розпочнемо. Успіху!
Загадки-жарти
1. У якій клітці не тримають ні птахів, ні звірів? (У грудній)
2. З якого крана не беруть води? (З підйомного)
3. З якої посудини нічого не можна з’їсти? (З порожньої)
4. Чого на ярмарку не купиш? (Розуму)
5. Якого каміння не буває в морі? (Сухого)
6. Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить. (Річка)
7. Що стоїть посеред землі? (Буква М)
8. Що жаба їсть взимку? (Нічого. Вона впадає в сплячку)
9..Яке число має таку саму кількість літер при написанні, скільки і означає? (Три)
10. Що спільного у будові дерева і в розв’язуванні рівнянь? ( Корінь)
Конкурс 4. «Карусель-карусель»
Ведучий2. Прошу сісти учасників команд у коло через одного. У руки одного з гравців я передам предмет (це може бути яка-небудь геометрична фігура) і поставлю перше запитання. Гравець має на нього відповісти і передати по колу іншому гравцю. Якщо він не знає відповідь, то може передати предмет тому гравцю своєї команди, який може відповісти на запитання.
Потім предмет передається гравцю команди-суперниці, якому я поставлю нове запитання. Передавати предмет можна лише тоді, коли буде дано правильну відповідь. Переможе та команда, в руках гравців якої не буде цього предмета. Гра триває 3 хв.
Запитання
1.Півень, стоячи на одній нозі, важить 4 кг. Скільки він буде важити, якщо стане на дві ноги? (4 кг)
2. У родині у кожного з шести з шести братів є по сестрі. Скільки дітей у цій родині? (7)
4. Чому дорівнює «чортова дюжина»? (13)
5. На грядці назбирали 7 склянок полуниць. Полуниці з чотирьох склянок переробили на варення. Скільки склянок залишилося? (7)
6. Що більше: 1 л чи 1 дм ? (Однаково)
7. Площа квадрата 36 см. Який його периметр? (24)
8. Возом їхали два батька і два сина. Скільки їх було? (Троє)
9. Скільки сотень у 47 десятках? (4)
10. Скільки діб у 120 годинах? (п’ять)
11. Суперник хрестика (нулик )
12. Скільки грамів у 0,5 кг? (500 гр)
13. .Що більше: третина чи половина? (Половина)
14. Двоє пішли – 5 грибів знайшли. Четверо підуть – чи багато знайдуть? (Невідомо)
15. Яке число ділиться на всі числа без остачі? (Нуль)
16. Скільки музикантів у квартеті? (Четверо)
17. Дуже хороший бал у школі? (12)
18..Сума всіх сторін прямокутника. (Периметр)
19. Добуток ширини на довжину прямокутника (Площа прямокутника)
20. Добуток 45 на сто. . (4500)
21. Прямокутник, у якого всі сторони рівні. (Квадрат)
22. 88000 поділити на 1000 (88)
Слово журі
Ведучий 1 .Конкурс 5. « Ланцюжок»
Я диктую приклади, а ви записуєте їх і одночасно розв’язуєте їх, не говорячи результату. Кожен наступний приклад починається тим числом, що закінчується попередній.
Зменшуване 400, від’ємник 120, знайди різницю; до цієї різниці додай суму чисел 650 і 350; знайди попереднє число, відніми від нього 12 сотень; збільш у 100 разів; відніми від отриманого числа добуток чисел 450 і2; збільш на частку чисел 540 і 60; знайди наступне число; відніми від нього 7000; збільш на добуток чисел 6 і 50; збільш у 3 рази; зменш у 31 раз; зменш на 30; збільш у 16 разів. Що вийшло? (280; 1280; 1279; 79; 7900; 7000; 7009; 7000; 10; 310; 930; 30; 0; 0)
Конкурс 6.
За кожним столом у нас команда знавців математики - екіпажі на чолі з командиром. Екіпаж повинен складатися з однодумців, з людей, які повинні дуже добре розуміти один одного. А от розуміти командира кожен з екіпажу має буквально з півслова. Екіпаж повинен відгадати математичний термін. Командир повинен показати за 2хв ці слова своїм товаришам, а вони – назвати.
1.Трикутник 1. Прямокутник
Конкурс 7. « Цікаві задачі»
Швачка
Швачка має кусок сукна 18 м і щодня відрізає по 3 м. На який день вона відріже останній раз? ( На п’ятий)
Як це могло трапитись?
Двоє батьків і двоє синів поділили між собою порівну 30 грн., причому кожен одержав по 10 грн. Як це могло трапитись? (були дід, батько і син)
Два автомобілі
Два автомобілі їхали по шосейній дорозі і проїхали 120 км. Скільки кілометрів проїхав кожний автомобіль? ( 60 км, їхали на зустріч і 120 км, коли в одному напрямку)
Скільки було галок і скільки було палок?
Летіли галки і побачили палки. Якщо на кожну палку сяде одна галка, то для однієї галки не вистачить палки. Якщо на кожну палку сяде по дві галки, то одна з палок залишиться без галок. Скільки було галок і скільки було палок?
Скільки горобців залишилося?
На дереві сиділо 6 горобців. Стрілець, вистріливши, влучив у двох із них. Скільки горобців залишилося на дереві? ( Жодного,всі полетіли)
***
За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?
Одне яйце варять протягом 4 хв. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?
Виходить Математика - цариця наук.
Діти сьогодні я побачила, що ви любите і знаєте математику, вмієте розв’язувати складні задачі.
Я визнана давно главою всіх наук,
Потрібна вам завжди і скрізь, і всюди.
Без математики нині, як без рук.
Зі мною з казки дійсність творять люди.
1-й учень. Математику нам треба
Дуже, друзі, добре знати,
Бо без неї навіть гроші
Ми не зможем рахувати.
2-а учениця. На комп'ютер не надійся,
Бо частенько, в певний час,
Пропадає світло в нас.
Роз'єднає коло ГЕС
Та й зупинить весь процес.
3 –ій учень Ні помножиш, ні поділиш,
Та і в гру зіграть не смієш,
Тож на себе ти надійся
Й рахунку усного не бійся.
4 –а учениця Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись.
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись.
5 -й учень Математику шануйте,
Нерви, друзі, їй не псуйте.
Побажаєм щастя вам.
Творчої наснаги,
І чим більше приділяйте Математиці уваги!