1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Сценарій свята " Кращі математики"

Про матеріал
Цей матеріал допоможе при підготовці тижня математики в школі. Покаже, як працюють діти в команді, як логічно мислять, іна скільки швидко шукають рішення проблем.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій свята

 мат5.jpg   мат6.jpg 

    мат4.jpg

 

 

 

підготувала вчитель початкових класів

Мельник Наталія Степанівна

 

 

 

 

Тема : Свято «  Кращі  математики»

 

 Мета гри: розширити та поглибити здобуті на уроках знання; розвивати логічне мислення учнів, уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, розвивати інтерес до математики  та викликати інтерес більше знати й розуміти; виховувати дисциплінованість, почуття обов’язку, колективізму, взаємовиручки і взаємодопомоги.

   Обладнання: музичний супровід ( фонограми), вислови відомих людей та  про математику, ноутбук, прапорці, магнітна дошка, цифри з магнітом.

Висловлювання про математику

Математика – це велична споруда, створена уявою людини, для пізнання Всесвіту. ( Ле Корбюзє)

Математика – цариця наук, арифметика – цариця математики.

      К.Ф.Гаусс   

Хід                                 

Ведучий1. Доброго дня усім, хто прийшов до цієї зали, щоб пограти, позмагатися, перевірити й закріпити свої знання з математики, а також дізнатися багато нового і цікавого.

   Світ математики, як багатоповерхова будівля. Ідеї кожного поверху пов’язані як між собою, так і з тими, що знаходяться вище й нижче. Чим нижче поверх, тим глибші знання.

Сьогодні до нас завітали дві команди, які хочуть позмагатись за звання «Кращі математики»

Ведучий2. Кожна з команд прийшла на гру з одним лише бажанням – перемогти. Гравці на даний момент знаходяться в прекрасній «математичній» формі.   Кожен учасник має бажання грати й перемагати, а це основне. І ми бажаємо кожній команді успіху і перемоги.

Гру розпочинаємо. До слова запрошуються представники команд-учасниць.

Команди: «Знайки» і « Всезнайки» представляють свій девіз.

Команда «Знайки»:  будемо завзято грати – перемогу здобувати.

Команда «Всезнайки»: все ми знаєм, все вмієм перемогу ми лелієм.

Ведучий1. Гру розпочинаємо.

Девіз. Друже милий, не зівай, першим в грі відповідай.

 Конкурс 1. «А ми швидші»

За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу. Якщо відповіді немає, то команда суперників має право відповісти і, в разі правильної відповіді, отримати бал своїй команді.

Запитання конкурсу

1. Скільки отримаєм полін, коли колоду розрізати три рази? ( 4)               

2. Як із трьох сірників, не ламаючи їх, зробити чотири? (Викласти з них римську цифру IV)

3.  Міра швидкості морського транспорту.                               (Вузол)

4. Як називається прямокутник, у якого всі сторони рівні? ( Квадрат)

5. Як називається трикутник у якого рівні дві сторони? ( Рівносторонній)

6. Як називається кут, менший 90 градусів? ( Гострий)

7.  Прилад, яким креслять коло? ( Циркуль)

8. Як називається рівність, що містить невідоме число? ( Рівняння)

9. Як називається додавання однакових доданків? ( множенням)

10. Яка основна властивість прямокутника? ( Протилежні сторони рівні)

11. Скільки вершин має куб? ( 8)

12.Чи є трикутник замкненою лінією?    (Так)

13. Найбільша відстань а яку може піднятися птах 8200 м. Скільки це кілометрів? ( 8 км 200 м.)

14. Найбільшу веселку можна спостерігати 3 години. Скільки це хвилин? (180 хв)

15. Амурський тигр важить 400 кг. Скільки це центнерів?  (4 ц)

16. Як називають результат ділення? ( Частка)

Слово журі

Конкурс 2. «Поставлю знаки»

Ведучий2. Кожна команда отримує картки з однаковими завданнями. Час розв’язання – 5 хв. Кожне завдання оцінюється 2 балами.

Завдання

5 5 5 5 5 = 100

5 5 5 5 5 = 100

5 5 5 5 5 = 100

Відповідь: 5 ∙ 5 ∙ 5 – 5 ∙ 5 = 100

( 5+5 +5 +5) ∙ 5= 100

5 ∙5 ∙ ( 5 – 5 : 5) = 100

 

Конкурс 3. « Визнач закономірність»

0; 36; 72;108; …; … (+ 36; 144; 180; 216)

5; 6; 8; 11; 15; 20;  …; …;  … (+1+2+3+4+5+6; 26; 33; 41)

1; 3; 7; 13; 21;  31; …; …; … (+2+4+5+8+10; 43; 57; 73)

 

Ведучий 1. Доки наші команди працюють, настав час поспілкуватися з уболівальниками. Загадки – одна з ланок народної творчості українців.

Як ви, діти,  любите відгадувати загадки? Але загадки не прості, а загадки-жарти. А це які, як ви думаєте? Так, це загадки, які потребують логічного мислення. Розпочнемо. Успіху!

Загадки-жарти

1. У якій клітці не тримають ні птахів, ні звірів?                   (У грудній)

2. З якого крана не беруть води?                                             (З підйомного)

3. З якої посудини нічого не можна з’їсти?                            (З порожньої)

4. Чого на ярмарку не купиш?                                                  (Розуму)

5. Якого каміння не буває в морі?                                            (Сухого)

6. Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить.                                     (Річка)

7.  Що стоїть посеред землі?                                                   (Буква М)

8. Що жаба їсть взимку?                                                         (Нічого. Вона впадає в сплячку)

9..Яке число має таку саму кількість літер при написанні, скільки і означає?  (Три)

10. Що спільного у будові дерева і  в розв’язуванні рівнянь? ( Корінь)

Конкурс 4. «Карусель-карусель»

Ведучий2. Прошу сісти учасників команд у коло через одного. У руки одного з гравців я передам предмет (це може бути яка-небудь геометрична фігура) і поставлю перше запитання. Гравець має на нього відповісти і передати по колу іншому гравцю. Якщо він не знає відповідь, то може передати предмет тому гравцю своєї команди, який може відповісти на запитання.

Потім предмет передається гравцю команди-суперниці, якому я поставлю нове запитання. Передавати предмет можна лише тоді, коли буде дано правильну відповідь. Переможе та команда, в руках гравців якої не буде цього предмета. Гра триває 3 хв.

Запитання

1.Півень, стоячи на одній нозі, важить 4 кг. Скільки він буде важити, якщо стане на дві ноги?                                                                                                    (4 кг)

2. У родині у кожного з шести з шести братів є по сестрі. Скільки дітей у цій родині?                                                                                                                                (7)

4. Чому дорівнює «чортова дюжина»?                                             (13)

5. На грядці назбирали 7 склянок полуниць. Полуниці з чотирьох склянок переробили на варення. Скільки склянок залишилося?                    (7)

6.  Що більше: 1 л чи 1 дм  ?                                                                (Однаково)

7.  Площа квадрата 36 см. Який його периметр?                                (24)

8. Возом їхали два батька і два сина. Скільки їх було?                      (Троє)

9. Скільки сотень у 47 десятках?                                          (4)

10. Скільки діб у 120 годинах?                                          (пять)

11. Суперник хрестика                                                 (нулик )

12. Скільки грамів у 0,5 кг?                                                  (500 гр)

13. .Що більше: третина чи половина?                                  (Половина)

14. Двоє пішли – 5 грибів знайшли. Четверо підуть – чи багато знайдуть?   (Невідомо)

15. Яке число ділиться на всі числа без остачі?                      (Нуль)

16. Скільки музикантів у квартеті?                                           (Четверо)

17. Дуже хороший бал у школі?                                                (12)

18..Сума всіх сторін прямокутника.                                           (Периметр)

19. Добуток ширини на довжину прямокутника         (Площа прямокутника)

20. Добуток 45 на сто.                     .                                              (4500) 

21. Прямокутник, у якого всі сторони рівні.                             (Квадрат)

22. 88000 поділити на 1000                                                          (88)

Слово журі  

Ведучий 1 .Конкурс 5. « Ланцюжок»

Я диктую приклади, а ви записуєте їх і одночасно розвязуєте їх, не говорячи результату. Кожен наступний приклад починається тим числом, що закінчується попередній.

Зменшуване 400, від’ємник 120, знайди різницю; до цієї різниці додай суму чисел 650 і 350; знайди попереднє число, відніми від нього 12 сотень;  збільш у 100 разів; відніми від отриманого числа добуток чисел 450 і2; збільш на частку чисел 540 і 60; знайди наступне число; відніми від нього 7000; збільш на добуток чисел 6 і 50; збільш у 3 рази; зменш у 31 раз;  зменш на 30; збільш у 16 разів. Що вийшло?  (280; 1280; 1279; 79;  7900; 7000; 7009; 7000; 10; 310; 930; 30; 0; 0)

Конкурс 6.

За кожним столом у нас команда знавців математики - екіпажі на чолі з командиром. Екіпаж повинен складатися з однодумців, з людей, які повинні дуже добре розуміти один одного. А от розуміти командира кожен з екіпажу має буквально з півслова. Екіпаж повинен відгадати математичний термін. Командир повинен показати за 2хв ці слова своїм товаришам, а вони – назвати.

1.Трикутник 1. Прямокутник

  1. Точка 2. Промінь
  2. Ділення 3. Множення
  3. Знаменник 4. Чисельник
  4. Відрізок 5. Кут
  5. Циркуль 6. Транспортир
  6. Число 1 7. Число 7
  7. Тупий кут 8 .Гострий кут

Конкурс 7. « Цікаві задачі»

Швачка

Швачка має кусок сукна 18 м і щодня відрізає по 3 м. На який день вона відріже останній раз? ( На п’ятий)

Як це могло трапитись?

Двоє батьків і двоє синів поділили між собою порівну 30 грн., причому кожен одержав по 10 грн. Як це могло трапитись? (були дід, батько і син)

Два автомобілі

Два автомобілі їхали по шосейній дорозі і проїхали 120 км. Скільки кілометрів проїхав кожний автомобіль? ( 60 км, їхали на зустріч і 120 км, коли в одному напрямку)

 Скільки було галок і скільки було палок?

Летіли галки і побачили палки. Якщо на кожну палку сяде одна галка, то для однієї галки не вистачить палки. Якщо на кожну палку сяде по дві галки, то одна з палок залишиться без галок. Скільки було галок і скільки було палок?

Скільки горобців залишилося?


На дереві сиділо 6 горобців. Стрілець, вистріливши, влучив у двох із них. Скільки горобців залишилося на дереві? ( Жодного,всі полетіли)

***

За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?

Одне яйце варять протягом 4 хв. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?

Виходить Математика  - цариця наук.

Діти сьогодні я побачила, що ви любите і знаєте математику, вмієте розв’язувати складні задачі.

      Я  визнана давно главою всіх наук,

                         Потрібна вам завжди і скрізь, і всюди.

                         Без математики нині, як без рук.

                         Зі мною з казки дійсність творять люди.

1-­й  учень. Математику нам треба

Дуже, друзі, добре знати,

Бо без неї навіть гроші

Ми не зможем рахувати.

2­  учениця.   На комп'ютер не надійся,

Бо частенько, в певний час,

Пропадає світло в нас.

Роз'єднає коло ГЕС

Та й зупинить весь процес.

3 –ій учень   Ні помножиш, ні поділиш,

                         Та і в гру зіграть не смієш,

                        Тож на себе ти надійся

            Й рахунку усного не бійся.

4 –а учениця     Не махай на все рукою,

                          Не лінуйся, а учись.

                          Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись.

 

 

5 ­-й учень     Математику шануйте,

                         Нерви, друзі, їй не псуйте.

                          Побажаєм щастя вам.

                           Творчої наснаги,

                        І чим більше приділяйте Математиці уваги!

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Сценарії
Додано
30 січня
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку