Сценарій свята "Прощавай, Букварику!"

Про матеріал
Сценарій свята для 1 класу "Прощавай, Букварику!" на допомогу класному керівнику
Перегляд файлу

Свято Букваря

  1. клас

Фанфари

 

Ведучий: Шановні гості! Дорогі друзі! Сьогодні у нас шкільне свято – свято Букваря. Майже рік минув, як прийшли діти до школи. А сьогодні всі вміють читати, писати та рахувати. Багато своїх зусиль для цього доклали вчителі, батьки та самі учні. І, звичайно, своїми першими уміннями ми завдячуємо Буквареві.

 

Звук вітру

 

Ведучий: Наше свято сьогодні незвичайне. Ми вирушаємо в  подорож на повітряній кулі, що зветься «Алфавіт».

 

Мелодія пісні «Першокласники»

 

1 учень: В першім класі урочистий

День прощання з Букварем.

Пригадай-но, як колись ти

Був маленьким школярем!

 

2 учень: І дзвінок ласкавий кличе

Першокласників на свято:

- Не запізнюйтесь! По-швидше!

Час з Буквариком прощатись!

 

3 учень: Буквар взяли ми перший раз,

Як зайшли у перший клас.

Тепер нам радісно сказати:

Ми всі вже вміємо читати.

 

4 учень: Є книг багато – радісних, печальних,

Товстих, тонких, барвистих, наче жар,

Але одна – усім книжкам начальник

І звуть її по-простому

Всі: -- Буквар!

 

Ведучий: Ой, здається, діти, хтось поспішає. Без нього ми ніяк не зможемо відлетіти. Бо тільки він знає дорогу нашої мандрівки. Учив – учив нас Букварик цілий рік, а ми йому й не віддячимо? Давайте візьмемо його з собою і покажемо чого ми навчилися.

 

Виходить Букварик під музику з танцем.

 

Букварик: Я – Букварик, вам відомий,

Дуже гарний, малюнковий,

Залюбки всіх вчу читати,

Нема часу спочивати.

Кожен рік мене гортають

Ніжні пальчики нові.

Хай же розум здобувають

Любі діточки малі.

Щиро зі всіма ділюся -

Не шкодую своїх знань;

Безліч хитрих та цікавих

Маю для малят завдань.

- Здрастуйте, дітки. Дякую вам за запрошення, за те,що берегли мене цілий рік, любили. А тепер бачу, що всі на місці, можна відплітати.

Веселу мандрівку пора починати

Про літеру кожну повинні згадати.

 

Ведучий:  Тож вирушаємо у подорож.

 

Звук вітру

 

Ведучий: Зробимо зупинку на планеті, де живуть букви А, Б, В, Г, Ґ, Д, Е

 

Букварик: Діти, хтось до нас дуже поспішає.

 

(Виходить під музику Бліц)

 

Бліц: Доброго дня любі друзі. Вітаю вас на чарівній планеті. А чому ви сюди завітали?

 

Букварик: Ми подорожуємо планетами букв.

 

Бліц: А що ж ви знаєте про букви моєї планети?

 

Буква А: А в алфавіті -- найперша,

А в алфавіті – найлегша.

А іще ця буква А і дзвінка, і голосна.

Цю букву знають всі на світі,

В неї почесне місце в алфавіті.

 

Буква Б: Буква Б проснеться рано,

Буква Б як діжка з краном.

Букву Б читай, як треба,

Бо вона втече від тебе

 

Буква В: Привітались на шосе

Буква І та Буква З

Де ж вони? Ну й дива:

З двох з‘явилася одна

Їй дали ім’я нове – буква В.

 

Буква Г: Буква Г – як коса,

Що косар на плечі носить,

Траву в полі нею косять.

Де коса гуляла, чистим поле стало.

 

Буква Ґ  : Буква Ґ  відродилася знову,

Стала всім вона знайома.

Ґанок, Ґава, дзи Ґа, Ґрати,

Ґазда, Ґрунт і Ґелготати.

 

Буква Д : Буква Д – як в лісі дім.

Живуть птахи дружно в нім.

Дядечко дятел і його дітвора,

Дрізд з діточками своїми двома.

 

Буква Е : Е-е-е! – сказала буква Е. -

Звір мене не здожене.

І, махнувши, їм рукою,

Е зробилася луною.

Е-е-е! – гукаємо у лісі. -

Е-е-е! – відгукується скрізь.

 

Бліц: Бачу букви ви знаєте, а чи зможете відгадати ребуси?

 

(Загадує ребуси)

 

Бліц: Молодці, справилися з моїм завданням.

 

Ведуча: Шановний  Бліц. Діти вам заспівають частіки.

 

Пісня-частівки

1. Сьогодні свято вже у нас,

Закінчуємо перший клас.

Та ще дехто із малят

Звуки всі не вимовля.

 

2. Букви вміємо писати,

Знаєм всі від А до Я.

Та чомусь в рядочку рівно

Не виходить в них стоять.

 

3. Муштрували нас у школі

- Тут не стань, тут не ходи.

Ну і вчительку, мов квочку,

Слухай тихо і сиди.

 

4. Непосидам горе в школі,

Спробуй висидіть урок.

На перервах – йди поволі,

На уроках ані крок.

 

5. Непосида, непосида

Непосида – не біда,

Бо людина непосида

Лише доки молода

 

6. Заспівали вам частівки

Дуже ми старалися.

А тепер попросим вас,

Щоб ви посміхалися.

 

Бліц: Дякую вам, любі діти. Ви можете вирушати до наступної планети. Хай вам щастить.

 

Шум вітру

 

Ведучий: - Ми прибули до наступної планети. Тут живуть букви  Є, Ж, З, И, І, Ї, Й.

 

Ведучий: - Щоб далі нам абеткою мандрувати, треба загадки відгадати , а їх вам загадають жителі цієї планети фіксики.

 

Виходять фіксики

 

Фіксики: Доброго дня, діти. Раді вітати вас на нашій чарівній планеті. Відгадайте загадки.

 

Відгадування загадок

 

Фіксики: Молодці. Добре справились.

 

Буквар: Дорогі друзі! Діти знають вірші про букви, що живуть на вашій планеті.

 

 

Буква Ж: Буква «Ж» — неначе жук,

 Що потрапив нам до рук.

 Хоч листочків «Ж» не їсть,

 Та кінцівок має шість.

 

Буква З: Збоку, знизу і згори

Схожа З на цифру «три».

Є три зуби в букви З,

Ними все вона гризе.

 

Буква И: И хороший голос має

Але слів не починає.

Ти до неї підійди

І скажи їй: «Букво И,

Подивися, як розквітли

Наші ниви і лани».

 

Буква І : І підслухало розмову ,

І з’єднало слово з словом.

І співає всі пісні –

І великі, і малі.

Над собою крапку носить,

І нічого в нас не просить.

 

Буква Ї:

«І» без «Ї» не ступить кроку,

Поміж ними  свар нема,

«І» до «Ї»  моргає оком,

«Ї» у відповідь – двома.

 

Буква Й:

Чи то дощик ллє довкола,

Чи лютує завірюха

Буква Й ніде Й ніколи

 Не скидає капелюха.

 

Буквар: Діти,давайте заспіваємо пісеньку.

 

Пісня «Абетка»

Почнемо абетку ми вивчати

На уроки радісно ходить

Навчимося ми слова складати

Рідну мову будемо любить

 

Абетку веселу всі разом читаєм

Абетку веселу у класі співаєм

Абетку веселу вивчають малята

Нам треба скоріше весь світ пізнавати

 

Ми абетку нашу розгортаєм

До країни знань ми робим крок

Українську мову ми вивчаєм

І крокуєм дружно на урок

 

Азбуку візьмем в маленькі руки

Літери яскраві А Б В

Час малятам братись до науки

Читанка у світ знання веде

 

 

 

Фіксики: Дякуємо, любі діти. Не забувайте наших букв, дружіть з ними. Вони завжди стануть вам у пригоді.

 

Буквар: Ну що ж нам пора прощатись і вирушати далі.

 

Шум вітру

 

Ведучий: Ми прилетіли до планети, де живуть букви .

 

З’являються Тролі

 

Троль 1: Ми живемо на найщасливішій планеті, у найщасливішому лісі, на найщасливішому дереві, де завжди панує щастя і живуть найщасливіші жителі.

 

Троль 2: А це ще хто такі? Ми вас не кликали? Навіщо ви тут? Шпигуєте за нами?

 

Троль 1: Агов, чому ти так розкричався? Ти тільки подивись які вони красиві, усміхнені, щасливі.

 

Ведучий :А що за жителі у вас живуть?

 

Троль 1: Звісно, що букви К, Л, М, Н, О, П

 

Ведучий: Так наші діти знають такі буки і зараз вам про них розкажуть

 

Буква К: Вранці півник в курнику

Будить всіх : «Ку-ку-рі-ку!

Прокидайтеся, курчата,

Будем букву К вивчати.

Оце – Ж, а оце – К.

Цілий жук і пів жука.

 

Буква Л : З букви Л для цирку

Збудували гірку,

Щоб катались звірі

І жили у мирі.

 

Буква М : Взялись за руки ми і встали.

В ту ж мить на М подібні стали.

 

Буква Н: Он до хати перелаз,

Хоч обходь, хоч перелазь.

Він видніється ген-ген.

Перелаз, як буква Н.

 

Буква О: Буква О така от кругла,

Хто не бачив – подивись!

Наче сонце, наче бублик,

Мов обручик, хоч котись!

 

Буква П: Я із букви П торік

Змайстрував собі турнік.

Підтягаюсь разів сто я,

Маю силу і здоров’я.

 

Троль1: Молодці!

 

Троль2 :До речі, ви любите вирішувати завдання? А ну покажіть як ви це вмієте.

 

  1. В кожному рядку знайдіть зайву букву  (показ надрукованих слайдів)

 К  К  Х  К  К  К  К  К

О  О  С  О  О  О  О

 Р  Р  Р  Р   Е  Р  Р  Р

 П  П  П  Н   П  П  П  П

  1. Яка буква зустрічається двічі? 

О  К  Л  А  Б  В  Ш  Н  С  З  Б  У

  1. З’єднати слова у словосполучення

Барвиста                   діти

Пухнасте                        Веселка

Веселі                          кошеня

Троль 1: Ми любимо співи, танці і обійми, співи, танці і обійми, співи, танці і обійми, співи, танці і обійми.

 

Троль 2: Тому саме тут ми покажемо все що любимо і вміємо.

 

Троль 1: Раз, Раз, Раз, Два, Три!

(Танцює весь зал)

 

Тролі: Дякуємо вам, малята. Час вам вирушати в дорогу. До побачення.

 

Шум вітру

 

Ведучий: Ми прибули на наступну планету. Тут живуть букви  Р, С, Т, У, Ф, Х.

 

Буквар:  А Що це таке? (- Фонтан). Якийсь він дивний. З нього

виливається не вода, а склади.

 

Ведуча: Давайте пограємо у гру. Потрібно називати слова, що починаються цими складами (показує)

 

--- Фе--- Федір, Федора, ферма…

--- Фа… фазан, факел, фарби…

--- Фі… фікус, фігура, фіолетовий…

 

Буква Р: Тигреня весь день ричить,

Яку букву воно вчить?

Ну, звичайно, всім відомо,

Буква Р для всіх знайома.

 

Букв С: Сіла мишка у куток,

З`їла бублика шматок.

Мишку налякав наш пес.

Залишилась буква С.

 

Буква Т: Буква Т дощу боїться.

Хоч вона без цукру й солі,

Та не може обійтися

Цілий рік без парасолі.

 

Буква У: Якось ввечері на даху

Завивала буква У.

Бо не віглас вітер

Більш не знає літер.

 

Буква Ф: Всім відомо без підказки

Буква Ф – як ключ від казки.

Нізащо його від нас

Не відніме Карабас.

 

Буква Х: Плоскогубці розійшлися,

 Розсміялись: ха-ха-ха!

 Ці веселі плоскогубці

Схожі з літерою Х!

 

Ведучий: Букварику, наші учні вивчають не лише українську мову, а й англійську. Ось послухай .

 

Вірші на англійській мові, пісня

 

Буквар: Дякую вам, діти. Мені дуже приємно, що ви такі розумні.

 

Ведучий: Ну що ж полетимо далі.

 

З’ЯВЛЯЮТЬСЯ Тачки

 

1 : Ой, який гарний літальний апарат! Скільки на ньому діточок!

 

2:  А які вони гарненькі, як гарно вдягнені! Але якийсь дивний їх літальний апарат. Що це таке?

 

Ведучий: -- Це повітряна куля, що називається алфавіт.

 

1:  А що таке алфавіт? Це, мабуть, такий бензин. Так?

 

Усі:  Ні!

 

Ведучий:  Ні, це не бензин. З букв складаються слова, а зі слів – речення. А речення діти читають у школі. Ось познайомся з першою книжкою, яку вони вже прочитали – Букварем.

 

Ведучий:  Ну, гаразд ,полетімо з нами. Тепер будьте уважні. Вивчіть  букви що живуть на цій планеті. Це Ц, Ч, Ш, Щ, Ь, Ю, Я. Послухайте, що вам про них розкажуть діти.

 

Буква Ц: Кінь промчить біля воріт,

Не догнати й соколу.

Цок-цок-цок, із-під копит

Буква Ц процокала.

 

Буква Ч: Буква «Ч», Немов стілець.

Догори лиш ніжки.

Навіть з цифрою Чотири,

Буква схожа Трішки.

 

Букви Ш і Щ : Букві Щ сказала Ш:

- Ти стрибаєш, як лоша,

Хоч стрибати так не можу

Знать мене повинен кожен

– А відгадка тут проста –

Я – з хвостом, ти – без хвоста.

 

Буква Ю: Буква ця усім відома:

Перед Я вона стоїть.

В ній дві палички і коло —

Згогадаєтесь умить.

Є ця буква в слові «Юля»,

І в словах «сміюсь», «стою».

Ой, яка ж вона красуня,

 Ця чудова буква Ю.

 

Буква Я: Десь пропала буква О.

 Ми шукаємо давно.

Де ж поділася вона? —

 Не знайдемо до темна.

А вона, от чудасія!

Всілась букві Л на шию

І від радості сія:

 — Ось де Я! Ось де Я!

 

Буквар: Хто абетку з вас вивчав,

Різні букви зустрічав.

Кожна з них – від А до Я –

Промовля своє ім`я.

Лиш одна із них німа.

Здогадався, певно, всяк!

Зветься буква - … м`який знак

 

М`який знак: Це не шість. М`який це знак!

Це повинен знати всяк.

Він у слові «олівець»

Забігає у кінець.

 

Тачки: Ой як цікаво. Де ж ви цьому навчились?

 

Діти: У школі.

 

Тачки: А ви тільки букви там вивчаєте?

 

Ведучий: Не тільки. Шкільне життя дуже цікаве. Там є місце навіть на кумедних історій. Ось послухайте.

 

Проспав

Школярика вчитель спитав

- Хто приклад тобі розв'язав?

Бабуся, матуся чи тато?

- Не можу я точно сказати, -

Бо вчора зарано ліг спати.

 

Відповідь

Який, скажи, тобі з предметів, Лізо,

Найбільше до вподоби?

- Телевізор.

 

Що важче?

 - Що важче, Галинко, кілограм вати, чи кілограм заліза?

 - Нерозумне запитання Грицю.

- А то чому?

- Кілограм завжди є кілограм.

 - Ну, якщо ти така розумна, то давай я тобі на босу ногу кину кілограмову гирю, а ти мені — кілограм вати.

 

Забув

На уроці вчителька звертається до Гриця:

      Підкажи-но мені, будь ласка, на чому ми зупинилися минулого разу?

      Вибачте, Світлано Ігорівна, але я також забув.

 

Запізнився

Першокласнику сім років,

Він спізнився на урок

А учитель зустріча:

- Скажи, що це означа?

- Мама мила півгодини

Шию, руки і коліна.

–А чого ж раніш ніколи

Не запізнювавсь до школи?

– Так тоді, -- школяр признався,

- Взагалі не умивався.

 

Викрутився

Учитель у класі

Питає Миколу:

- Чому ти два дні

Не приходив у школу?

-Та я позавчора

Ішов через річку,

Крізь лід провалився

В холодну водичку.

Весь день після того

Лежав і хворів,

А мама аж двох

Привела лікарів…

- Так тож позавчора…

А де був учора?

- А вчора якраз

Біля вашого двору,

До школи йдучи

Я з лікарем стрівся.

Ну, думаю,

Вчитель наш теж провалився!

 

Ведучий: Давайте пограємо у гру «Ква»

 

Гра «Ква»

 

1.___КВА _ (Буквар.) Цей «ква» вас читати навчить.

2.__КВА (Буква.) Цей звук означає і мовчить.

3._____КВА (морква), КВА______(квасоля).

Ці «ква» на городі зростають і разом у борщ по­трапляють.

4.  КВА_______(Квартира.) Родина велика у «ква» цьому живе.

5. _ КВА_____(Акваріум.) А в цьому — рибка - красуня пливе.

 

Тачки: Дякуємо вам, діти. Дозвольте ми залишимось на цій планеті і вивчимо всі букви.

 

Буквар: А тепер настав час повертатись додому. А щоб було веселіше, давайте заспіваємо пісню.

 

Пісня «Дружний клас»

Ранком ясним щодня йду до школи я,

На душі знов луна пісня солов'я,

Бо люблю дружний клас, друзів дорогих,

Зустрічаю щодня і вітаю всіх.

 

Приспів:

Дуже добре, що у нас

Невеликий дружний клас,

Хлопці спритні і швидкі,

Музикальні всі,

А дівчата - пострибушки,

Балакучі хохотушки, -

Словом, дивний в школі клас

П'ятий "А" у нас.

 

У дівчат голки є - тут майстрині всі

Вишивать, готувать і співать пісні,

Ну, а хлопці - борці, різні хоч на зріст,

 

Приспів:

 

Зараз ми - школярі, та через роки, 
Може, створим таке, щоб аж на віки 
Пам'ятали про нас, кращих із усіх - 
Енергійних творців, ковалів земних.

 

Приспів:


 

Учень 1: Букви старанно вивчали,

Знаєм їх від А до Я.

І сторіночку останню

Прочитали з букваря.

 

Учень 2: Добрий Букварику,

Перша книжко!

Хочеться навіть

Плакати трішки.

Жаль розлучатися

Хоч і треба,

Ми не забудем

Ніколи про тебе.

 

Учень 3: Спасибі тобі за добру науку.

За паличку першу і першу букву.

За перше слово, за першу казку,

За першої вчительки щиру ласку.

Ми пам`ятатимемо довгі роки

Мудрі й повчальні твої уроки.

 

Буквар: -- Дякую вам за добрі слова. Але я – це маленька часточка тих великих знань, які дасть вам школа. Я прощаюсь з вами, бо на мене чекають діти, які ще не вміють читати.

 

Ведучий: --А зараз наша подорож добігла кінця. Наша повітряна куля під

назвою «Алфавіт» прибула  до України. Пора прощатися з нашим Буквариком і заспівати йому пісню.

 

Пісня «Буквар»

Беру до рук букварик я,
Там букви всі від А до Я.
Від звуків перших до складів
Букварик стежечку провів. (Двічі)


Приспів.
Букварику, букварику
Про все розкажеш ти,
Про зоряні ліхтарики,
Про ріки і мости.
Про кізку з козенятами,
Про вовка і сову,
А я усе шукатиму
Відповідь просту.


Склади збираються в слова
Аж закрутилась голова.
Слова у речення біжать
За ними треба поспішать.( Двічі)


Приспів.


Читаю речення малі
Про ліс і квіти на землі.
І про швидкого колобка,
Що від бабусі утіка. (Двічі)
Приспів.

 

Букварик: -- До побачення, діти. (Виходить)

Ведучий: Дорогі діти. За ваші старання ваші батьки вирішили винагородити вас солодким подарунком. Зустрічайте бурхливими оплесками!!!

 

Батьки виносять торт

 

Ведучий: Я гадаю, що ви також не повинні залишити інших дітей без подарунків. Погляньте на нашу гарну повітряну кулю. Вона допомогла вам у вивченні літер і супроводжувала вас на протязі всього року. Давайте відпустимо її в небо, щоб майбутні першокласники теж могли навчатися з її допомогою.

 

docx
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
1059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку