Учитель. Доброго дня, шановні гості! Дорогі діти! Ось і настав той день, коли
ми завершили працювати з першим у своєму житті підручником – Букварем.
Сьогодні день Прощання із цією мудрою і для кожної людини необхідною в житті книгою.
Ми зібралися в цьому залі на найголовніше свято першокласника – свято
Букваря. Сьогодні і сумний, і радісний день. Сумний тому, що ми прощаємося з першою книгою – Букварем. Радісний тому, що ми навчилися читати, писати, і попереду в нас нові, ще більш цікаві подорожі, зустрічі найцікавішими книжками та підручниками.
Я вітаю вас з цим святом і бажаю вам, щоб книга стала одним із ваших друзів, щоб ви любили її і шанували.
Ясне сонечко проміння
Посилає щедро в клас,
Це воно напевно, знає,
Що сьогодні свято в нас.
В першім класі – урочистий
«День прощання з букварем».
Пригадай-но, як колись ти
Був маленьким школярем.
Є святкових днів багато
На листках календаря.
А між ними – й наше свято –
Вшанування букваря.
День вітання і прощання –
Свято перших букварів,
Перша сходинка зростання
Для найменших школярів.
- Шановні батьки, гості! Давайте разом запросимо наших першачків!
Дзвінок веселий кличе
Першокласників на свято.
Не запізнюйтесь! Скоріше!
Час з Буквариком прощатись!
Вчитель: Зустрічайте:
А – активні
Б – безтурботні
В – винахідливі
Г – грайливі
Г – гелготливі
Д – думаючі
Е – енергійні
Є – єдині
Ж – жваві
З – завзяті
І – інтересні
Ї – їжакуваті
К – кумедні
Л – люблячі
М – милі
Н – наполегливі
О – охайні
П – працелюбні
Р – рухливі
С – спортивні
Т – талановиті
У – уважні
Ф – феєричні
Х – харизматичні
Ц – цікаві
Ч – чемні
Ш – шанобливі
Щ – щасливі
Ю – юні
Я - яскраві
Всі: першокласники!
Пісня
1 учень:
Ось над нашим рідним краєм,
зайнялась зоря!
В школі свято, славне свято!
Всі: Свято Букваря!
2 учень:
Навкруги дітей багато –
є бабусі, мами й тата.
Всі прийшли нас привітати
із Буквариковим святом!
3 учень:
Любі гості, мами й тата!
Бабусі і дідусі!
Добре, що прийшли на свято
Ви до нас усі!
4 учень:
Ми всіх гостей вітаємо!
І дуже вам радіємо!
Уже всі букви знаємо,
книжки читати вміємо!
5учень:
Буквар взяли ми перший раз,
як зайшли у перший клас.
І як нам радісно сказати:
Всі: Тепер ми вміємо читати!
6 учень:
Ця книжка добра і весела,
вчать її в містах та селах.
З кожним з нас здружилася,
щоби легко вчилося.
Вчитель. Сьогодні у нас Свято Букваря, а отже гостем на сьогоднішньому святі має бути Букварик. Але він чомусь не прийшов, а прислав листа.
( читає листа) . «Дорогі мої першокласники, мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися на свято, якщо ви подолаєте всі перешкоди, які перед вами постануть. Будьте сміливими. Я з нетерпінням чекаю визволення. Ваш Букварик».
Щоб врятувати Букварика, потрібно із пелюсток скласти квітку. А кожна пелюстка – це завдання. То що ж будемо робити? Чи згодні ви допомогти?
Отже перше завдання нам прислав Буратіно. (Відкриває лист)
Буратіно
Ви читали в Букварі?
Вам знайомі букви ці? ( показує)
Добре знаєте? Гаразд!
Перевірю зараз вас.
Подивіться, буква . . . (А).
Ви назвіть на «А» слова.
(Діти називають)
Ну, а хто на букву «Б»
Слово швидко всіх назве?
Гляньте ще на букву «В».
Хто слова на «В» назве?
Хто старанно букви вчив,
Той пелюстку заслужив!
Віддає дітям пелюстку 1
Ну молодці! З першим завданням ми впоралися. А ось і другий лист із завданням від Мальвіни
.
Другий лист від Мальвіни.
«Відгадайте загадки про літери алфавіту.»
Стали букви у рядок
Та й побігли в дитсадок.
Хто ж у них за ватажка?
Ну, звичайно, буква... (А.)
Я ось літера така:
Дуже схожа на жука.
Тільки-но жука згадаєш,
Вмить мене ти пригадаєш. (Ж.)
Що за літера така —
Гарно мовить, голос має,
Але слів не починає? (И.)
Буква ця — неначе свічка,
З ясним вогником вгорі.
Це не свічка, любі дітки,
А звичайна буква... (І.)
Буква ця чарівна.
Відгадайте, хто така.
Стовпчик, зверху крапок дві.
Це звичайна буква... (ї.)
Он до хати перелаз,
Хоч обходь, хоч перелазь.
Він видніється ген-ген —
Перелаз, як буква... (Н.)
Буква ця, неначе бублик,
Мов обручка — хоч котись!
Здогадався:— усміхнись,
Називай, не помились!.. (О.)
Гарні хлопці-молодці
Закопали два стовпці,
Третій їм допомагав —
Перекладину поклав. (П.)
Сіла Мишка на пеньочок,
З'їла бубличка шматочок.
І тоді від бубличка
Залишилась буквочка. (С.)
Молоточок! Молоточок!
Поможи забить гвіздочок!
Мною ви не заб'єте,
Я звичайна буква... (Т.)
На рогатку дуже схожа,
Голосиста і пригожа. (У.)
Три стовпці, внизу межа —
От і вийшла буква... (Ш)
А буква ця тому
Вважається останньою,
Що ти себе самого
Не ставиш в перший ряд. (Я.)
Буква ця усім відома,
Перед Я вона стоїть.
В ній — дві палички і коло —
Здогадаєтесь умить. (Ю.)
Хто абетку з вас вивчав,
Різні букви зустрічав.
Кожна з них від А до Я
Промовля своє ім'я.
Лиш одна із них німа —
В неї голосу нема.
Здогадався, певно, всяк!
Звуть цю букву... (М'який знак.)
Вчитель. Молодці. Ви конали і це завдання. Маємо вже дві пелюстки.
Віддає дітям пелюстку 2
Третій лист від Незнайка.
Незнайко: Доброго всім дня. Чув від своїх друзів, що трапилась у вас біда. Можу допомогти, але звісно не просто так. Якщо правильну відповідь дасте, то станете моїми друзями. А своїм друзям я завжди поспішаю на допомогу. Кажіть «так» чи «ні».
Треба гарно вам читати? (Так)
Треба менших ображати? (Ні)
На перерві пострибати? (Так)
А всі парти пописати? (Ні)
Друга треба виручати? (Так)
А треба слухати матусю? (Так)
Тоді дратуйте хоч бабусю! (Ні)
В школі вибийте шибки! (Ні)
І вчительці робіть все навпаки! (Ні)
Брудне взуття несіть у школу! (Ні)
І книги кидайте додолу! (Ні)
Завжди старших поважайте! (Так)
І малюків не ображайте! (Так)
Вчитель. Добре. І це завдання виконали вірно.
Віддає дітям пелюстку 3
Четвертий лист від Попелюшки.
Попелюшка: Доброго всім дня! Збиралася на бал, але ця прекрасна чарівна пелюсточка привела мене до вас.
Завдання «Відгадай загадку»
* * *
В сумці зошит і буквар.
Хто до школи йде?
(Школяр)
* * *
Хто скликає на урок?
То гучний шкільний…
(Дзвінок)
* * *
Я негарно написала,
А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка,
Ця вертлява-буквоїдка.
(Гумка)
* * *
Хутко стрибне на папір,
І, хоч вір, а хоч не вір,
Враз напише нове слово.
Ось і речення готове.
Вправно пише у руці,
Бачать всі старання ці.
(Ручка)
* * *
Всім про все вона розкаже
І малюночки покаже.
Усіх розуму навчить,
Хоч сама завжди мовчить.
(Книга)
* * *
Довгі палички кругленькі –
Сині, жовті, червоненькі.
На папері походили,
Кольори свої лишили…
Звуться палички оці
Кольорові …
(Олівці)
* * *
Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати?
(Фарби)
* * *
Він нам, як мама, дорогий,
Він хоче нас навчити.
Любити край чудовий свій
Це мудрий наш …
(Учитель)
* * *
Цю найпершу в школі книжку
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш …
(Буквар)
* * *
Книжечки маленькі,
Аркуші біленькі.
В них вчимося ми писати,
І складати, і віднімати.
(Зошит)
* * *
Ручки й олівці, щоб знали,
Ми кладемо у …
(Пенали)
* * *
Виводить букви і слова
Усім потрібна штучка.
В руці виблискує здаля
Зручна учнівська …
(Ручка)
А у мене є торбинка,
Зошитам й книжкам хатинка,
Ще й пенал туди кладу,
Як до школи я іду.
(Ранець)
Учитель. Молодці, друзі. Дуже гарно впоралися із завданням.
Віддає дітям пелюстку 4
Наступний конверт із завданням від Казки.
Казка
Я — наша українська казка, із глибини віків.
У мені правда, мрія, ласка і дух народу не зітлів.
В мені є сила і відвага, природи вічна таїна.
Сміливість і людська звитяга, чарівність, радість, дивина.
Я — ніби та жива криниця, в якій ти не побачиш дна.
Лиш зіронька у ній іскриться, як мрія людства чарівна.
- Послухайте уривки з ваших улюблених казочок і пригадайте їхні назви.
1. Ближче, ближче, човнику, до бережка — це моя матінка снідати принесла!
(Телесик.)
2. Ні, дідусю, не пила й не їла: бігла через місточок та вхопила кленовий листочок,
бігла через гребельку, вхопила водиці крапельку, — тільки пила, тільки й їла. (Коза-дереза.)
3. Ну й пісня ж гарна! — каже Лисичка. — От тільки я недочуваю трохи. Заспівай-
бо ще раз та сідай до мене на язичок, щоб чутніше було. (Колобок.)
4. Тягнуть-потягнуть. А витянути не можуть. (Ріпка.)
Той, хто народні казочки читає, він, ніби із джерельця, воду п’є.
По вінця серце й розум напуває, бо щира мудрість у казках тих є.
Віддає дітям пелюстку 5
А ось і останній конверт із завданням. Але ці завдання для батьків від Червоної Шапочки.
(У конверті завдання для батьків).
(Відгадайте, якому героєві казки чи мультфільму ці речі належать.)
1. П’ять монет. (Буратіно)
2. Голка. (Кощеєві Безсмертному)
3. Золоте яйце. (Курочці Рябі)
4. Кришталевий черевичок. (Попелюшці)
5. Горщик із написом «МЕД». (Вінні Пухові)
6. Горошинка. (Принцесі)
7. Горіхова шкаралупка. (Дюймовочці)
8. Пацюк Лариска. (Шапокляк)
9. Яблуко. (Царівні)
10. Чоботи. (Котові в чоботях)
11. Велике дзеркало.(Снігова Королева)
12. Веретено. (Сплячій красуні)
13. Великий блакитний капелюх. (Незнайкові)
14. Гарбуз. (Попелюшці)
15. Банка з п’явками. (Дуремарові)
16. Кошик із пролісками. (Дівчинці з «Дванадцяти місяців»)
17. Ступа і мітла. (Бабі Язі)
Вчитель: молодці наші батьки, не підвели. Заробили останню пелюсточку.
Наша квіточка ожила, засяяла яскравими барвами. То де ж наш Букварик?
Учень
Є книг багато: радісних, печальних,
Тонких, товстих, барвистих, наче жар,
Але одна — усім книжкам начальник,
І звуть її по-простому — «Буквар»!
Учень
Цю найпершу в школі книжку
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає нам буквар.
Учень
Ти — перша книжка
Для всіх нас,
Цікава, своєрідна,
в школі кожен день і час
Для всіх ти необхідна.
Учень
Одне одного ми любим,
Станемо всі за одного.
Вчитись в другім класі будемо…
Всі ми хочемо цього
Учень
Свято наше вже триває,
А Букварика немає.
Тож давайте погукаєм
Та зі святом привітаєм.
Учень
Букварику! Букварику!
У цей святковий час
Ми дуже тебе просимо:
Приходь, приходь до нас!
Букварик:
Я – Букварик, вам відомий,
Дуже гарний, малюнковий,
Залюбки всіх вчу читати –
Нема часу спочивати.
Кожен рік мене гортають
Ніжні пальчики нові
Нехай розум здобувають
Любі дітоньки малі.
Учитель. Добрий день, Букварику! Дякуємо, що завітав на наше свято! Ми
дуже на тебе чекали. Ми цілий рік навчались, вчили букви, вчилися писати,
читати. І всім цим ми завдячуємо тобі. Прийми від нас в подарунок цю
пісню.
(Пісня «Мій Букварик»)
Клятва першокласника
Буду я в школі вчитись читати, гарно писати і рахувати,
Буду в альбомі своїм малювати, твори писати, вірші вивчати.
Обіцяю не лінитись, а старанно дуже вчитись,
Педагогів поважати і оцінки гарні мати.
Книги й зошити любити, берегти, а не губити,
На уроках не жувати, не дрімати і не спати,
І домашні всі завдання на «12» готувати.
Клянусь! Клянусь! Клянусь!
Перший клас навчив читати,
Перший клас навчив писати,
Перший клас навчив дружити,
Щоб цікаво разом житии
Від дзвінка і до дзвінка
Робота наша нелегка:
Рахуй, пиши, а ще читай,
Учителю відповідай
Майже рік ми працювали
Розумнішими ми стали.
Ми старались, ми трудились,
Багатьох ми справ навчились!
Ми навчилися читати,
І писати й рахувати.
Додавати й віднімати,
Малювати і співати.
Мову свою українську любити,
Гарно писати, з книжками дружити.
Так багато ми навчились
І всім класом подружились!
Хоч і тяжко було нам
Та ми не сумуємо.
Бо сьогодні свято в нас –
Й пісню вам даруємо!
Буквар
Веселе місто Алфавіт
Прощається із вами.
Маленьких літер славний рід
Обернеться словами.
Складайте в речення слова,
Їх у книжках читайте.
Веселе місто Алфавіт
Завжди ви пам’ятайте!
Буквар. Молодці, діти! Ви чудово впоралися з усіма завданнями. Як весело! Не
хочеться прощатися! Але мушу поспішати. Я ще багатьом дітям знадоблюся.
Я залишаю вас.
Всі літери прочитані,
Усіх їх тридцять три.
Тепер всіх вас учитимуть
Підручники нові.
учень
Спасибі, любий наш буквар,
За те, що всіх навчаєш,
І таємниці нам свої
В навчанні розкриваєш.
учень
Я вже знаю, як писати
«Дід», «бабуня», «мама», «тато».
А до книжки як візьмуся,
То ще більше слів навчуся.
учень
В портфелику букварик до школи я ношу.
І більше маму й тата читати не прошу.
І слухає бабуся, всміхається дідусь,
Букварик їм читаю, бо добре я учусь.
учень
Прощавай, Букварику,
Наш найперший друже!
Ми тобі, Букварику,
Дякуємо дуже.
учень
Жаль розлучатися нам, хоч і треба.
Ми не забудем ніколи про тебе!
Спасибі тобі за добру науку,
За паличку першу і першу букву.
Тому, Букварику чудовий, вірний друже,
Ми за твою науку дякуємо дуже!
Й сьогодні учні всі твої малі
Вклоняємося низько до землі! (Кажуть всі діти.)
Учень
Дуже весело гуляти
Нам на світі Букваря,
Та закінчувати свято
Нам пора уже, пора.
Вчитель:
Любі діти! Попрощаймося з Буквариком, бо йому потрібно поспішати, щоб навчити читати і писати ще багатьох майбутніх першокласників.
Вчитель:
І на згадку про наше свято я хочу вручити нашим першокласникам Посвідчення
Вручення дипломів.
Вам, шановні батьки,
«Спасибі» хочу я сказати.
За допомогу у навчанні,
Старанність, витримку, любов.
За те, що вчились рахувати,
Старанно букви всі писати
Та гарно-гарно малювати.
Це перший крок!
Попереду ще багато років
Отож навчайтеся, батьки,
І кожен день робіть уроки!
Фінальна пісня
Учитель.
Наше свято добігає свого кінця. Ми щиро вдячні тим, хто завітав на наші
перші жнива. Сподіваюсь, що зібрані зернятка знань проростуть рясним
урожаєм у майбутньому, а тепло сьогоднішнього свята залишиться у серцях
наших дітей назавжди!
Учитель. Дитинство непомітно проминає,
І малюки так швидко підростають.
Я ж хочу привітати тат і мам,
Що наші діти вже пройшли початок.
Старання батьківське з любов'ю матерів
Вкладали ви в своїх діток, щоб в їхньому житті
Були любов і статок.
1