Сценарій "THE ABC PARTY"

Про матеріал
Розробка сценарію "THE ABC PARTY" на допомогу вчителю для проведення заходу після вивчення алфавіту в 1му класі на кінець навчального року
Перегляд файлу

“THE ABC PARTY”

 

 

TEACHER: Good morning, my dear children and our dear guests! Welcome to our holiday! Today we have «The ABC Party» because we know all letters, can read and write so today we will sing, dance, repeat the letters, do some tasks and have fun!

And first of all let’s sing a song!

 

  1. «THE ABC SONG»

 

TEACHER:

  1. «POEMS»

 

Літера A у хатинці своїй просить її написати мерщій.

 

Якщо букву  B  запам’ятаєш, то як слово big писати взнаєш.

 

Бач, як хвостик на коті вигинає буква C.

 

В слові  dog є буква  D, знають добре це усі.

 

He і she в нашій сім`ї не обійдуться без E.

 

Ніщо не завадить літері  F покласти flowers on the shelf.

 

Попрощатись допоможе буква G. Йдеш додому - їй Goodbye скажи.

 

Сіренькій мишці, англійською mouse, англійська буква H побудувала house.

 

Про себе допоможе сказати буква I, і як її писати – дивись, не забувай!

 

Скачуть вище всіх дітей  наша Jane і буква J.

 

Буква K нам може знадобитись, якщо  Kate захоче молока напитись.

Допоможіть Білу  to spell нашу чудову букву L.

 

З Меррі Поппінс, я гадаю, букву M запам’ятаю.

 

Буква N нам всім відома, night - нас огорнула втома.

 

Після N буква O заперечує нам знову.

 

Pen і pencil на столі помістила буква P.

 

До вподоби королю  королева Queen і  Q.

 

У словах сховалась R, схованки – цікава гра.

 

Подивись на цих принцес! Їх створила буква S.

 

This та that без букви T будуть зовсім вже не ті.

 

It’s for you - сказала буква U, щоб привернути увагу твою.

 

Мабуть, дуже цій сові до вподоби буква V.

 

Літери всі пам’ятай і про X не забувай.

 

Літера ця скаже yes, якщо із Y поставим es.

 

 

  1. РУХАНКА

 

 

 

  1. «POEMS»

CHILDREN:

 

 

Letter Aa

 

A is for apples and apple-trees.

You can see apples on an apple-tree.

 

Letter Bb

 

B is for birds. Birds like to sing.

They starts to sing when it’s spring.

 

Letter Cc

 

C is for Cat. My cat is grey

And with me he likes to play!

 

Letter Dd

 

D is for dog and doggy.

I have a dog not doggy.

 

Letter Ee

 

E is for eight and eleven.

How much is eight and eleven?

 

Letter Ff

 

F is for five and also for four.

Four little dogs and one dog more.

 

Letter Gg

 

G is for girl, and also for garden.

I see a girl going to the garden.

 

Letter Hh

 

H is for hand. I have two hands.

This is the way I clap my hands.

 

Letter Ii

 

I is for I. I’m a boy and I’m ten.

I like to play with my brother Ben.

 

Letter Jj

 

J is for jam. This is apple jam.

Jimmy likes it and so does Sam.

 

Letter  Kk

 

K is for kite. Kate has a kite.

It is little and it is white.

 

Letter Ll

 

L is for letter. This letter is for me.

It is from my sister, as you can see.

 

Letter Mm

 

M is for mother. I love my mother,

And she love me and my brother.

 

Letter Nn

 

N is for nine, ninety and ninety nine.

Children, how many is ninety nine?

 

Letter Oo

 

O is for one. One and two is three.

Three little birds are in a tree.

 

Letter Pp

 

P is for pencils with them s can draw.

A red pen, a green tree or a blue door.

 

Letter Qq

 

Q is for questions: How are you?

How old are you? And how do you do?

 

Letter Rr

 

R is for red. Many things are red.

What can be red? Do you know, Fred?

 

Letter Ss

 

S is for spring and for summer, too.

When it’s warm and the sky is blue.

 

Letter Tt

 

T is for Tick and for Tock.

“Tick-tock” says the clock.

 

Letter Uu

 

U is for under, but not for at.

I’m under the tree, says Pat.

 

Letter Vv

 

V is in five and also in seven.

It is in twelve and eleven.

 

Letter Ww

 

W is for Where? When? Who? and What?

Who is in the garden and who is not?

 

Letter Xx

 

X is in six. Let’s count to six.

One, two, three, four, five, six.

 

Letter Yy

 

Y is in the yard where children play.

They play in the yard every day.

 

Letter Zz

 

Z is for zoo. Let’s go to the zoo.

I like to go to the zoo. And you?

 

  1. LET’S DANCE!

 

 

  1. ЗАКІНЧИ РИМУ

 

TEACHER:

 

• У Василя живе бульдог, а собака буде (dog).

• У ставку, де є місток пливе зелена жаба (frog).

• Хто з’їв вчора мій омлет? Це нахаба сірий (cat).

• Рудий хвіст стирчить із box це лисиця певно (fox).

• Сірий друг живе у house звуть його звичайно (mouse).

• Люблю грати я в футбол. Б’ю ногою м’ячик (ball).

 

 

  1. GUESS!

TEACHER: Try to guess my letters!

Вчитель малює в повітрі букви. Учням необхідно побачити і назвати «виведену» в повітрі літеру.

 

TEACHER: Thank you all for your attention. See you and good bye!

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Англійська мова, Сценарії
НУШ
Додано
21 вересня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку