О.В.Месь, заступник директора з навчально – виховної роботи та Л.В.Перепелиця, педагог-організатор Шепетівської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 з поглибленим вивченням основ економіки і правознавства Хмельницької області.
Тема: «У нас сьогодні 5 уроків»
Мета: Сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів, поглибити і розширити знання учнів з художньо-естетичних, природничих дисциплін;
Розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення учнів;
Виховання духовно-моральних якостей особистості, згуртуванню класного колективу .
Форма проведення: розважально-пізнавальне захід.
Обладнання: проектор та екран, музичний супровід, роздатковий матеріал.
Хід виховного заходу
Звучить запис шкільного дзвінка
Ведуча: Рада вітати вперше в цьому році у цій залі 5-тикласників. У нашій школі існує багато індивідуальних творчих конкурсів таких як олімпіади, МАН, а таких конкурсів, де б зустрічалися класні колективи і змагаючись на рівних доводили чий клас дружніший, організованіший, цікавіший останнім часом було мало.
Тому сьогодні проводимо пізнавально – розважальний захід між 5-ми класами «У нас сьогодні 5 уроків».
(Музика: фанфари)
Ведуча: А сьогоднішню зустріч судитиме безкомпромісне журі…
А зустріч нашу сьогоднішню проведе чарівна, красива, завжди усміхнена та неперевершена, Я, …педагог-організатор цього храму науки.
Наша зустріч складатиметься з 5-ти уроків.
- На кожен урок клас самостійно може обрати серед однокласників того, хто буде приймати участь . А отже залучимо більшу частину учасників для змагань.
- Оцінювання відбуватиметься вербально. Після кожного уроку журі буде оцінювати те, як ви справились із завданням. А тому, ви матимете змогу порівняти себе з іншими учасниками змагань. Будете бачити, де ваша команда справилась краще, а де трішки не допрацювала.
- На кожному уроці є додаткове бонусне завдання команді, яка впоралась із завданням на уроці.
- загальний підсумок змагань журі зробить в самому кінці розважальної гри.
Під час проведення гри обов’язкове дотримання таких правил:
- всі учасники гри повинні уважно слухати і не перепитувати.
- заборонено викрикувати, штовхатися, битися, кусатися, ображати слабших;
- на учасників гри, які порушують ці умови, буде накладено штраф, у вигляді
скасування заробленого балу. Всім все зрозуміло?
Отож, розпочинаємо! А розпочнемо ми з жеребкування.
(Капітани команд тягнуть жребінь, для визначення порядку виступів)
Ведуча: І ми розпочнемо із знайомства - це представлення свого класу .
Розпочинаємо з 5-А класу далі 5-Б, 5-В.
Дякуємо усім командам за цікаве представлення класу. Оцінка журі.
А тепер настав час для першого уроку.
Дзвінок
1урок «Природознавство». По 4 учасника від класу.
2- учасники працює над завданням, яке має назву «Що най-, най-,в Україні?». Їм роздаються аркуші паперу, на яких є завдання. Учні мають дати відповідь на питання.
Дайте відповідь.
Тим часом…
2 – учасники працюють з екраном. На екрані я показую зображення, а вони його називають, та вказують, що знають про те зображення. (Яструб коротконогий, хом’як звичайний, жук олень)- (Мати-й-мачуха, селера, чорна горобина).
(Узагальнення: тварини – занесені д0 Червоної книги України, а рослини - лікарські)
Цікаві факти:
Дніпро – 2201км. – 981 км. Для України Дніпро є головою водною артерією. Ця річка забезпечує водою 70% населення країни.
Говерла – найвища вершина Українських Карпат і найвища точка України, висота якої складає 2061 м над рівнем моря.
Зубр – досягає 850 кілограмів,. Довжина тулуба 3 метри чи навіть більше, висота в плечах від 1,6 до 2 метрів.
Світязь – найглибше озеро в Україні. Розташоване в межах Шацького району Волинської області. Належить до групи Шацьких озер, що у межиріччі Прип'яті й Західного Бугу найбільша глибина 58,4 м,
Київ – столиця і найбільше місто України.розташоване, на березі р. Дніпро. Сьоме місто в Європі за чисельністю населення.
Журавель сірий – є журавель сірий. Висота його досягає 120 сантиметрів, а маса — 7 кілограмів. Прилітає в Україну в другій половині березня, а улюбленими його місцями є глухі зарості, болота, очеретяні заплави рік. Гніздо (до 1 метра в діаметрі) мостить на купинах.
Додаткове завдання: Фітобар: (дітям пропонується склянка чаю: суничного, калинового, з ромашки. Їм потрібно дізнатися який чай вони спробували).
Дякуємо усім командам за ґрунтовні відповіді. Оцінка журі.
А тепер настав час для другого уроку.
Дзвінок
2 урок «Літератури» по 5 учасників від класу.
Завдання: гравці відповідають на запитання за змістом українських народних казок .
1) Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко )
2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )
3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ?
( Івасику-Телесику )
4) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
5) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
6) Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
7) Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
8) Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
9) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
10) Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
11) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
12) Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку? ( Ох)
13) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи)
14) У якій казці битий небиту віз? ( Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
15) Кому в казці треба було відчинити, через поріг пересадити, нагодувати і спати покласти? ( Кобилячій голові)
16) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)
Додаткове завдання: на екрані демонструють слайди з зображенням казок. По завершенню, у дітей запитують: « Яку кількість казок ви щойно побачили ?» (5) («Лисичка сестричка і вовк, пані братик», «Лікар Айболить», «Курочка ряба», «Колобок», «Рукавичка».)
Дякуємо усім командам за швидкі відповіді. Оцінка журі.
А тепер настав час для третього уроку.
Дзвінок
3 урок «Малювання». По 5 учасників. Формують три колони по 5 учасників. Навпроти кожної команди на стіні приклеєний ватман.
Перші учасники йдуть до ватману і малюють голову та повертаються назад. Наступні малюють тулуб, і так далі, поки всі частини не будуть намальовані. Учасники не мають знати, що вони малюватимуть наступне. Частини можна малювати у будь якому порядку.
Завдання: дати ім’я невідомій цій істоті, охарактеризувати її : що вона любить… і чому вона у вашому класі завилась.
Додаткове завдання: Хто такі мариністи? (художники, які малюють море)
Дякуємо усім командам за вашу фантазію та вміння працювати в команді. Оцінка журі.
А тепер настав час для четвертого уроку.
Дзвінок
4 урок «Трудового навчання». По 5 учасників - хлопців, по 5 учасниць – дівчат.
Завдання для дівчат: дати назви крупам, які роздані кожній команді - (рис, ячка, булугур, арнаутка, пшоно, манка, )
Завдання для хлопців: дати назви інструментам, які роздані кожній команді (Ножівка , рубанок , долото , кліщі , викрутки, затискачі , напилок .)
Додаткове завдання: Складені паперові фігурки називаються….( витинанка, ікебана, орігамі)
Дякуємо усім командам . Оцінка журі.
А тепер настав час для п’ятого уроку.
Дзвінок
5 урок «Музика». По 5 учасників .
Кожній команді по 2 пісні.
Завдання: вчитель музики грає уривок з пісні , а ви її маєте вгадати та заспівати
Додаткове завдання: Назвіть авторів слів та музики державного гімну України «Ще не вмерла Україна» …( Слова: Павло Чубинський. Музика: Михайло Вербицький )
Дякуємо усім командам . Оцінка журі.
Настав час для «Години класного керівника». Ваше домашнє завдання було інсценізувати будь-яку казку на новий лад.
Оцінка журі
Чи сподобався вам наш захід? - Чим саме? - Про що нове для себе дізналися?
Щойно, любі діти, ви мали змогу ще раз пересвідчитись: наскільки важливо добре навчатися, мати гарні знання, як це може знадобитися в житті. Той хто має гарні знання буде цінним працівником, отримуватиме гарну заробітну плату. Тож бажаю вам добре навчатися, бути допитливими, здібними і ерудованими не лише в програмовому матеріалі. А найголовніше застосовувати свої знання і навички на практиці. Як говориться в прислів’ї: «Те що знаєш і вмієш, за плечима не носи».