Подорож до країни Геометричних фігур вихователя Іванівської спеціальної школи.
Гаврилюк Ніли Павлівни.
МЕТА: закріпити навички дітей у розрізнянні геометричних фігур, продовжувати вчити дітей співвідносити геометричну фігуру з формою предмета, розвивати логічне мислення, творчу фантазію, пам'ять, увагу, спостережливість, виховувати інтерес до заняття, привчати доводити розпочату справу до кінця.
Хід бесіди
– Ви любите подорожувати?
- Діти , сьогодні я запрошую відвідати цікаву та незвичайну країну… Знаходиться вона так далеко, що не доїдеш до неї автобусом, не домчиш потягом, не долетиш літаком, не допливеш кораблем. Лиш думкою та розумом можна побувати там. Вам хочеться побувати в такій країні? (відповіді дітей)
– А як називається це місто – ми дізнаємося переглянувши мультфільм. Ви готові? Будьте уважні!
-У вас на парті лежать геометричні фігури. Порахуйте їх. Ви молодці!
- Для того, щоб вирушити в дорогу нам необхідно повторити правила поведінки. Скажіть ,будь ласка, для чого існують правила поведінки?
- Які ваші очікування від подорожі?
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА
.1. «Відгадай загадку – покажи геометричну фігуру»
– Ви любите загадки?.
«Маю я три сторони і три кути.
Чи мене назвати зможеш ти?» (Трикутник)
- Знайдіть трикутника, чому його називають трикутником? Якого він кольору?
- «В мене ось такі кути.
Вони схожі, як брати.
І чотири сторони
Однієї довжини» (Квадрат).
- Знайдіть квадрат, чому його називають квадратом? Якого він кольору?
- «Я без сторін і без кутів,
Як звуся – відгадай!
І на малюнках дітлахів у сонечку впізнай» (Круг).
- Знайдіть круг, чому його називають кругом? Якого він кольору?
2. Гра «Повітряна кулька».
- За допомогою повітряної кульки вам необхідно показати геометричні фігури.
3. Гра «Яка казка заховалась?»
– Ви любите казки? Яка казка улюблена?
– У місті Геометричних фігур теж люблять казки. Але їхні казки заховались у геометричні фігури.
– Давайте разом з вами відгадаємо, які казки люблять геометричні фігури.
4. Фізкультурна хвилинка
Проводиться Рухливо-оздоровча гра «Надуемо кульку».
Діти беруться за руки і стоять, тісно притулившись один до одного. Тримаючись за руки, діти роблять глибокий вдих носом і видихаючи через рот , як при надуванні повітряної кульки.
«Ми усі фігури знаємо, бо старанно їх вивчаємо.
Дружно обома руками намалюємо їх з вами:
Коло, квадрат і трикутник, знову коло і трикутник.
Фізкультпаузі кінець. Хто старався – молодець!»
5. Зустріч з казкою. В одній прекрасній країні, в чудовому місті Геометрія жили друзі. Вони завжди один одному допомагали і ніколи не сварилися. Але одного разу, сталося жахливе. Друзі посварилися через розбіжності з приводу того, хто ж з них кращий. Коло волало, що саме воно найкраще. Тарілки, монети та навіть сонце — все це створено саме за його подобою.Трикутник кричав голосніше за всіх, що красивіше, ніж він, не існує фігури. За його подобою створили крило у літака, ялинку і навіть єгипетські піраміди.Тут став обурюватися квадрат: «Як так, він самий ідеальний, чотири сторони і всі рівні! Стіни в будинках квадратні, стелі — квадратні! Поля гральні, вікно і навіть часточки шоколаду — все квадратне, куди не глянь!».А прямокутник дивується: «Ну, я той самий квадрат, тільки довше, а значить, краще! На мою подобу і книгу, і двері, і, звичайно ж, телефони придумані!».Будуємо будинок для геометричних фігур.
ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
– Ви сьогодні були старанні, уважні, тому і впорались з усіма завданнями.
– Які завдання були вам цікаві? Які складні?
– З якими завданнями ви впорались швидко?
– Оцініть свою роботу на занятті.
Якщо у вас добрий настрій, вам було цікаво,у вас все виходило – підніміть руки вгору.
Якщо у вас щось не виходило – опустіть руки вниз.
– Жителі міста Геометричних Фігур хочуть вам подякувати за успішне, творче виконання цікавих завдань.