Сценарій
виховного заходу для гуртківців позашкільного закладу
«Свято осені в стилі орігамі»
Ведуча:
Осінь надворі яскрава
Люба, хороша пора
Падає листя каштана
Листя осіннє вмира…
Ведучий:
Зранку з осіннього гаю
Котиться сива імла
Знову я осінь кохаю
Знов повернулась вона!
Ведуча:
Чи є пора багатша, щедріша за урожай плодів, ягід, овочів?
Чи є пора прекрасніша за ту, коли в золото одягнені дерева? Немає.
Ведучий:
Осінь мила,
Барвиста, багата
До нас завітала на свято.
(Під музику в зал заходить дівчина в образі Осені)
Осінь:
Мене, напевне, нечекали?
Та вже прийшла моя пора,
І ви мене усі впізнали –
Я щедра осінь золота.
Я сьогодні гарне свято
Подарую дітворі
Будемо ми в ігри грати
Орігамі майструвати
І таночки танцювати.
Танок «Осіння мелодія» по завершенню якого до зали забігає Карлсон
Карлсон: Ой, здоровеньки були, малята, любі хлопчики дівчата! Я так на горищі замерз, що коли почув дитячі голоси, не втримавася, і прилетів до вас.
Осінь: Ми тебе гарячим чаєм почастуємо.
Карлсон: Із тортом?
Осінь: Із бутербродом.
Карлсон: Їж сама свій бутерброт. Я не люблю масла і ковбаси. Я люблю торти!
Осінь: Сьогодні ми святкуємо день орігамі. Співаємо, танцюємо, граємо в ігри. А ти? Ти прийшов і одразу ж вимагаєш торт. А заспівати слабо?
Карлсон: Так я слів не пам’ятаю. Я коли почув запах тортів, то про все забув.
Осінь: Тобі тільки торти на гадці! А що ж ти прийшов без блюдечка і ложечки?
Карлсон: Кому потрібно, нехай несе, а мені не треба. Я цілий торт хап – хап – і нема. Дай торт, я тобі покажу.
Осінь: З твоїм «хап – хап» дітям нічого не залишться.
Карлсон: У них є мами, вони їм спечуть. А хто мені , бідному, не горищі спече? Мене тільки сонце пече... (Плаче). І живіт прилип до хребта, так хоче торта – а – а...
Осінь: Що ж ти розрюмсався? Живіт у нього пристав до хребта?! А мій тоді до чого пристав? Моїх чотири животи потрібно, щоб вийшов твій один.
Карлсон: То в мене так живіт розширився, бо хоче торта – а – а...
Осінь: Та дамо ми тобі торта! Тільки ти хоч словами привітай дітей із святом. Гадаю, це ти зможеш?
Карлсон: Можу, можу. (Облизується.) Любі діти, я дуже хочу торта.
Осінь: Карлсоне, ти наче жебрак. Побажай їм здоров’я, успіхів, а вже від так проси торт.
Карлсон: Добре. Дорогі діти, я хочу, щоб вам завжди на всі свята пекли великі торти і більшу частину з них ви віддавали мені.
Осінь: Карлсоне, ти знову за своє?
Карлсон: А я більше ні про що не можу думати. Усі думки тільки про торти, торти, торти...
Осінь: Діти, пожаліємо Карлсона, почастуємо його тортом?
Подають 2 великих шматки торта. Карлсон один жує.
Осінь: Карлсоне, і тобі не соромно так їсти?
Карлсоне: Соромно, але дуже смачно!
Осінь: Ти хоч би поділився з дітьми іншим шматком.
Карлсон: Гаразд. Я коли поїм торта, стаю добрий – добрий. О! Придумав! Хто переможе в наступній грі, тому я подарую оцей смачненький, гарненький шматочок.
Гра «Переступи калюжки»
(На підлозі паперові калюжки «двома колами. Діти шикуються у 2 колонки по 5 учнів. Перша дитина тримає в руці парасольку, вона має якнайшвидше перескочити через йі калюжі і передати парасольку наступному гравцеві своєї колони. Переможцю Карлсон роздає шматки торта).
Ведуча: А до нас завітав ще один незвичайний гість. Відгадайте, хто це?
Він звірят усіх лікує,
Від халеп різних рятує
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів, тигренят.
Ведучий: Вилікує він за мить
Все, що в звірів так болить,
Хто він?
Добрий лікар ...
Діти: Айболить!!!
Правильно діти. А ось і він.
Айболить (з корзинкою в руках):
Сонце радісно сміється,
Розпочавсь навчальний рік!
Все чистенько, всі здорові –
Тож хворіти вам не слід!
Буде мати зір здоровий,
Бачити вперед і вбік,
Той, хто моркву їсть сирую
Або п’є морквяний сік.
Від простуди та ангіни
Допоможуть апельсини;
Ще грейпфрут, і мандарин,
І лимон, хоч кислий він.
Їсти овочі і фрукти,
Вітаміни споживати!
От тоді красивим будеш
І здоров’я добре мати!!!
Осінь: Шановний лікарю, а що у вас в корзинці?
Лікар: А це, дякуючи тобі, Осінь, в цьому році був зібраний щедрий врожай.
Ведуча: Я зараз ми з ведучим по черзі загадаємо загадки про те, які овочі та фрукти можуть бути в корзині, а ви відгадайте.
(Читають загадки. А Осінь в цей час підказує пантомімою).
То ж корисна я яка.
Я то й цілюща, кожен знає
Від хвороби захищаю. (Цибуля).
Хоч отрутою і корплять
Всі мене їдять і хвалять,
Бо зовуся я ... (Картопля).
А дерусь завжди в гору. (Квасоля).
5. Сидить дівчина в коморі
А коса її на дворі. (Морква).
Гра «Збери овочі»
(Діти групуються у у 2 колонки по 5 учнів. Через 10 кроків – кошик з овочами. Треба по одному перенести ложкою кожен овоч у сівй кошик. Команді, яка перемогла, Айболить роздає яблука великі, а іншій команді – маленкі).
Ведуча: А для всіх присутніх ми проведемо гру «Хто це робить?» Якщо хто впізнає себе в цій грі, то повторює такі слова: «Я, я і тільки я».
Хто встає завжди раненько,
І вмивається чистенько?
І тим більше для порядку
Робить кожен день зарядку?
Ведучий: Смачну кашу на сніданок
Хто їсть з маслом кожен ранок?
Хто до школи поспішає
І на друзів там чекає?
Ведуча: Хто п’є натуральні соки
І рум’яні має щоки?
На уроках хто сумлінно
Все вивчає на «відмінно»?
Ведучий: Має хто струнку фігуру
Любить спорт і фізкультуру?
Хто у школах, на перервах
Грає вчителям на нервах?
Ведуча:Хто в порядку й чистоті
Речі втримує свої?
Фрукти й овочі вживає
Соки свіжі споживає?
Ведучий: Хто, щоб в школу не ходити
З вас задумав захворіти?
Хто лягає вчасно спати,
Добре щоб відпочивати?
Карлсон: Шановна Осінь! Поки ми проводили гру, до нас надійшов лист.
Осінь: Зараз прочитаємо: «Екібана, Нагасакі, кімоно, цунамі, суші, ієрогліф. Підпис – Самурай». Що це?
Карлсон: О! Я здогадався. Сьогодні ж свято не лише Осені, а й свято Орігамі. І я думаю, що шляхетний Самурай вирішив завітати на свято.
(Заходить старшокласник в образі та одязі Самурая)
Самурай: Добрий день вам, діти добрі!
Чи зібрались всі сьогодні?
Всі, хто не сидить без діла
Коли є бумага біла,
Чи бумага кольорова
Та, яка вам до вподоби.
А мені цікаво знати
Чи мене ви упізнали?
Разом будем мандрувати
В світ казковий оригамі!
Ведуча: Звичайно, ми вас упізнали, шляхетний Самураю! Ви – професійний воїн – дворянин середньовікової Японії. Слово «самурай» означає «служити». У самураїв був свій кодекс поведінки – бусідо...
Самурай: Так, ви праві. Самурай завжди повинен подумати перед тім, як: сказати слова,
бути помірним в їжі,
поважати своїх батьків,
бути вірним, справедливим та мужнім.
Ведучий: Так, ці правила середньовічного самурая важливі та актуальні і в наші дні.
Самурай: А ще сьогодні ми навчимося робити самурайські шлеми в стилі оригамі. Я хочу, щоб всі учасники свята пам’ятали про мене цілий рік і виконували актуальні положення кодексу самураїв.
Гра «Знайди мене»
(На підлозі розтавлені 5 грибів, 5 шишок, 5 фруктів. Трьом гравцям зав’язують очі. Їм потрібно за 2 хвилини зібрати один вид предметів в корзинку).Самурай вручає подарунки.
Ведуча: А я запрошую всіх учасників підготуватися до конкурсного турніру по виготовленню паперових поробок в стилі орігамі.
Ведучий: Конкурсний турнір складається з трьох турів, а саме:
І тур: Участь приймають всі учасники, які виготовляють шлем самурая.
ІІ тур: 5 учнів, хто краще і швидше виготовив шлем самурая, виготовляють птаха (папугу або ворону).
ІІІ тур: 3 учнів, чиї поробки були найкращими в ІІ турі, за схемами виготовляють японські кусу дами ( паперові кулі).
( Після кожного з етапів учні , які не пройшли в наступний тур,
отримують солодкі призи.
Після останнього туру Карлсон, Самурай та Осінь нагороджують подарунками та грамотами кращих оригамістів,
які посіли І,ІІ та ІІІ місця. )
Використана література
1