Сценарій виховного заходу з математики для 8-9 класів «Математика навколо нас».
І – ведучий.
Добрий день вам, добрі люди,
Хай всім щастя, доля буде,
Не на день і не на рік, А на довгий – довгий вік.
ІІ – ведучий.
Ми знаємо, що ви
Віддано працюєте. І в дома, й на роботі Постійно міркуєте.
І – ведучий.
Як зробить урок цікавим, Як знання дитині дати.
А у дома теж є справи, Що не можна відкладати.
ІІ – ведучий.
Тому зараз пропонуємо
Від справ відключитися
І разом усім із нами П’єсу подивитися.
І – ведучий.
Зустрілись двоє хлопчаків
У школі на перерві… ІІ – ведучий.
І розмову почали
У такій манері.
(На сцену виходить двоє хлопців – „Розумник” і „Лінько” ).
А ти скажи мені, братан, Нащо та математика? Урок протримавсь і гуляй – У нас своя тематика: Хоч диски слухай, хоч компа Включив і день гуляєш.
А можна і на стадіон – М’яча там поганяєш.
Ну ти не прав. Життя таке
Підходить лише трутням,
А ми з тобою учні,
За нами, брат, майбутнє.
Майбутнє ? Ти крутий, чувак!
Навіщо ж нам задачі?
Відсотки, формули учить?
Моя душа вже плаче. Без математики теж можна жить, Життя і так кайфове: Мобілка, скутер, цифровик, Хіба це все не кльово?
А математику твою,
Ну де ми зустрічаєм?
Мовчиш? Мовчи, я знаю й сам, Чудес же не буває!
Я бачу, зовсім темний ти,
Хоч все, здається, маєш,
Бо математику побачиш скрізь, А ти цього не знаєш.
Ну що ж, допоможу тобі,
Розкрию тобі очі
І покажу усім я те,
Що бачить ти не хочеш!
Лінько Ну що за штуку ти дістав?
З виду симпатична. Може, хочеш показати Щось математичне?
Штука ця калейдоскоп
Вір таке буває
Математику й життя Він в собі єднає.
А ну, дай глянути мені,
Мабуть, картинки там …… нудні?
Бери, дивись, мені не шкода.
Й гостям все показати є нагода.
Інсценізація картинки 1
На сцені імітація лабораторії, працюють двоє фізиків,
1 – й фізик. Щось не виходить у мене дослід, ніби все роблю правильно.
2 –й фізик. Дай–но гляну твої розрахунки. ( дивиться). Ну так і є! Помилка! (сідає, швидко щось перераховує і пише). Ідеї твої блискучі, а от з математикою завжди були проблеми. А у фізичному експерименті головне – правильні розрахунки. Та при переведенні фізичних одиниць у систему СІ слід бути уважним.
1 – й фізик. Як це я не додивився? Ніколи не шанував математику, а тут справді – одне число неправильно записав і вся робота нанівець.
2 –й фізик. Математика служить не лише фізиці, а й медицині, астрономії, техніці…
1 –й фізик. (перебиває його) Ти не помиляєшся? Медицині ?
2 –й фізик. Так. Відомий український лікар Микола Амосов склав програму для машини, за якою можна визначити 156 захворювань серця.
Ну, я думаю, тепер ти і сам все розумієш.
Я згоден. Все. Переконав.
Для вчених математика –
Це ніби для всіх нас,
Простих людей, граматика.
Дивися далі, грамотію.
Не тільки для науки
Кручу я цей калейдоскоп, Тут є й цікаві штуки. Інсценізація картинки 2 І – ведучий.
Хто вигадав, що числа – не слова, Що числа немічні, сухі, німі?
Вони ж магічні, ніжні і живі, Вони ж прекрасні, трепетні і вічні! ІІ – ведучий.
Нехай світ чисел, формул, теорем,
Гіпотез, лем і аксіом прекрасних
Без виключення стане другом всім!
Щоб все в природі стало всім нам ясно!
Легендами овіяно багато чисел, але найбільше їх пов’язано з числом 13, яке називають „ чортовою дюжиною”.
І – ведучий.
У давнину 13 – й місяць не любили прості люди, оскільки мусили платити податок за цей місяць.
Цікаво, що і нині мільйони людей бояться числа 13. У багатьох містах Західної Європи і США немає будинків №13, у кінотеатрах немає 13 – го ряду, а в готелях – кімнати №13.
А я можу розповісти про число 13 про „щасливе ” число. Наприклад, відомий воротар Лев Яшин виступав під 13 – м номером і це не заважало йому.
Гаррі Каспаров – 13 – й чемпіон світу з шахів.
ІІ – ведучий.
13 лютого 1873р. народився Ф. Шаляпін – співак зі світовим іменем, 13 лютого 1888 р. народився відомий педагог А.С. Макаренко...
Співачка Лайма Вайкуле вважає число 13 „щасливим”: на концерт, що відбувався 13 лютого, вона їхала трамваєм №13 і виступала під № 13. Тоді вона одержала перший приз і здобула популярність.
Інсценізація картинки 3
Лінько (кричить і показує рукою в куток) Ой, я бачу щось жахливе!
Розумник Що?
Лінько
Там павук і павутина!
Розумник
Дивно. Муха плаче, як людина.
Поможіть, спасіть, рятуйтеПавука – злюка вгамуйте!
Мої ніжки крутить він, Тягне за собою в дім. А я мушка молодая,
В мене зачіска курая.
Я ж до вас як залітаю,
То урок весь розважаю.
Замовчи ти цокотуха,
Вже болять у мене вуха.
Знаю, як ти розважаєш, На уроці заважаєш!
Муха (пручається, заплутана у павутинні, і слізно просить) Порятуйте з цього лиха.
Обіцяю сидіти тихо.
Зачекайте, йдем рятувати
Лиш секрет нам треба взнати:
Як павук цю сіть сплітає, В неї сам не потрапляє.
На уроці це ми вчили.
Де тебе тоді носило? (пауза)
По спіралі Архімеда
Він плете усе, що треба. Клейких речовин напустить І вже мухи не пропустить.
Математику і тут
Треба знати баламут.
Ой, спасибі!
Я живая,
Моє серденько співає.
Полечу до Вас у клас,
Треба ж розважати Вас!
Досить вже, чи крути далі (відвернувшись і про себе)
Розвели тут тралі – валі,
Я уже все розумію,
Що багато ще не вмію, І не знаю, і не чув.
Хоч, здається, в школі був (чухає потилицю).
Не сумуй, треба радіти,
Ти почав щось розуміти.
Дай і ще раз подивлюся, Може ще чого навчуся. Мабуть, прилад вже стомився, Або я десь помилився?
Ні, помилки тут немає,
Математик кожен знає
Що заплутали всіх знов
Ліричний настрій та любов…
Інсценізація картинки 4
І – ведучий.
Любов застає людей зненацька, до цього ніхто не готується. Непрохана і неждана, але неминуча!
ІІ – ведучий.
Та, що очищає душу, наповнює її великою радістю, та, що манить і кличе за собою, заставляє страждати і робити нелогічні вчинки. Прийшла – і ти весь в її полоні!
Закоханий я, зачарований,
Вона – мій ідеал і бог;
Над почуттями одаровує,
Коли буваємо удвох.
Затаємничена , довірлива,
Мов фігуристочка, струнка;
Приваблива і обнадійлива, Та ще й розумничка яка!
Велична , наче зірка вранішня,
Цнотлива, сповнена щедрот,
Довірлива і найжаданіша – Мов найцінніша з нагород. Так любо з вірною і щедрою У лоні сподівань, спокус.
Закоханий я ... в Геометрію (всі), У найкрасивішу із наук!
ІІ – ведучий.
В усі часи поети схилялися перед любов’ю. Зараз ви відчуєте подих поезій різних за характером, уподобаннями авторів.
ІІ – ведучий.
Гарячу пристрасть, глибокий душевний смуток, іскрометну радість спілкування з коханими.
В.Симоненко.
Я не заздрю уже нікому – Де ще мудрих таких знайти?
Це ж мені стало вперше відомо:
Ікс плюс ігрек – це будеш ти.
І здається, що я володію
Віковічним секретом краси
Лиш тому, що я розумію Загадкові твої ікси.
Розумію? Який там розум!
Просто здорово, що ти є!
Що вслухається в ніжні погрози
Збаламучене серце моє.
Я не заздрю уже нікому – Де ще мудрих таких знайти? Одному лиш мені відомо:
Ікс плюс ігрек – це будеш ти.
(Дарує квітку вчителю математики)
Інсценізація картинки 5 І – ведучий.
Шановні гості! Коли ви завітали сьогодні до зали, кожен з вас вибрав геометричну фігуру, яка найбільше сподобалася Вам.
І – ведучий.
Німецькі психологи стверджують: “Фігури скажуть вам – із ким ви маєте справу”
Ой, скільки гостей тут зібралося!
А давайте я вам погадаю.
Нумо, підніміть хто вибрав трикутник Ви привертаєте увагу гарним одягом, любите ніжність. Ви маєте жагу до самоутвердження, ви цілеспрямовано йдете до своєї цілі і подолаєте будь – які перешкоди.
Ромб. Даний тип має багату фантазію, це людина пристрасна та віддана своїй справі. Мільйони фантастичних ідей вирує у вашій голові. Та на жаль лиш деякі з них геніальні.
Прямокутник. Цю фігуру вибирають люди, які шукають упевненості й захисту, зміна настроїв протягом однієї години бентежить близьких та робить Вас непередбаченими.
Круг. Такі люди йдуть за своїми бажаннями. І вони знаходяться у постійному пошуку. Для них важливі тільки емоції, які їх оточують. Доброзичливі, та на лихо для других знаків дуже легко розпізнають брехню та нещирість у взаєминах.
Квадрат. На першому місці – розум, який контролює всі емоції, дуже послідовна у своїх вчинках людина. Як ніхто інший знайде шлях до свого щастя та навіть занотує його в найменших дрібницях.
Циганка
Ну, досить Вам гадати, та ще й безплатно, піду я далі, в мене й так справ доволі!
Це справжнісінькі дива!
Мозок як працює, В рифму падають слова, Музика рятує! Де були мої мізки,
Як тікав з уроків?
Вчився б разом із людьми,
Той не мав би клопіт,
Обіцяю, вірю, бачу,
У душі собі клянусь, Що негайно, від сьогодні Математикою займусь!
На сцену виходять ведучі І – ведучий.
Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити, Та нам їх треба добре знати, Щоб добре в цьому світі жити!
ІІ – ведучий.
До різних ми наук охочі,
Вони ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочемо ( разом)
„Наш Математиці уклін! ”
Виходять всі учасники і починають фінальну пісню
Дуже цікава є країна
Серед безмежних знань,
І називають її люди
Країною рівнянь
Там живуть числа, величини,
Функції й вирази, І ми живемо в цій країні В ній ми всі виросли.
Приспів: (повторюється двічі)
Це Математика, Це Математика.
Ми мандрувати дуже любим Серед безмежних знань.
Все в цьому світі гармонійне
І все логічним є
Синус із косинусом дружать
Є знак „дорівнює”
Всі аксіоми й теореми
Вивчимо залюбки
Щиро запрошуємо друзів В світ Математики.
Приспів: (повторюється двічі)
Це Математика, Це Математика. Ми мандрувати дуже любим Серед безмежних знань.