Сценарій виховного заходу до Міжнародного дня театру “Театральна абетка”

Про матеріал

Виховний захід розроблений для організації змістовного дозвіллля вихованців театрального гуртка. Проведення заходу буде цікавим для і для школярів, адже вони під час виконання ігрових завдань вивчать основні поняття, що стосуються театрального мистецтва, сформують необхідну поведінку поводження у театрі.

Заходи до Дня театру, аналогічні пропонованому, завжди неймовірно цікаві дітям. Адже під час них діти не тільки розважаються, а й отримують багато корисної інформації. Так, завдяки цікавим та веселим сценкам, діти дізнаються більше про театр та навіть про особливості його функціонування. А щоб глядам не стало нужно чи сумно, сценарій до Дня театру передбачає багато інтерактиву: ігри, мозковий штурм та навіть рольову гру. Все це допомагає створити "ефект присутності", завдяки якому діти дійсно зможуть запам'ятати побачене та почуте. На це ж спрямовано у фінал, коли діти мають зіграти у гру "Дерево підсумків" та розказати, що ж найбільше їм сподобалося, а що - не дуже.

 

Перегляд файлу

Розробка виховного заходу для вихованців театрального гуртка

«Театральна абетка».

Форма проведення: Ігрова програма.

Тема: Театральна абетка.

Мета: Організація змістовного дозвілля вихованців гуртка.

            Стимулювання розвитку творчих і інтелектуальних інтересів

             учнів.

             Вивчення основних понять пов’язаних з театральним

             мистецтвом; залучення до театральної творчості

            інсценізацією.

            Виховання естетичних почуттів і смаків у дітей та свідомого

            сприйняття навколишнього засобами театралізації.

            Формування необхідної театральної поведінки у театральних

            закладах.

Обладнання: магнітофон, диски з записами необхідних музичних фрагментів, намальоване на папері дерево, клейкий папір білого та рожевого кольорів, необхідні костюми та реквізити.

Попередня робота: Підготовка театралізованої частини свята;

                                   Виготовлення реквізиту;

                                    Створення костюмів.

 

Структура виховного заходу:

  1. Організаційний момент. Вступне слово керівника гуртка. (2 хв.)
  2. Увертюра (створення святкової атмосфери) (9 хв.)
  3. Зав’язка (повідомлення про дію яка відбуватиметься) (1 хв.)
  4. Основна частина (ігрова програма) (20 хв.)
  5. Кульмінація (найвищий емоційний підйом) (5 хв.)
  6. Фінал (5 хв.)
  7. Післядія (колективний аналіз заходу) (3 хв.)

 

Хід виховного заходу:

  1. Організаційний момент.

Керівник гуртка: Не хлібом єдиним і не лише проблемами живе людина. Душа її просить яскравих вражень, видовищ. Театр – це завжди свято, завжди задоволення. Уявімо собі, що ми в театрі. Третій дзвінок уже пролунав, публіка розсілася по місцях, світло приглушене, в залі поступово встановлюється тиша. Зараз підніметься завіса і вистава розпочнеться.

Сцена і глядацький зал! Незліченну кількість разів – товариські зустрічі двох команд. Від того, як готові сприймати прекрасне глядачі, наскільки добре опанували театральний етикет, залежить чи відбудеться свято під назвою театр.

 

  1. Увертюра.

Інсценізація «Театральна абетка»

Дійові особи: ведучий та клоуни, які коментують слова ведучого за допомогою пантоміми.

Ведучий: У житті кожної людини відбуваються різні події. Коли людині весело – вона посміхається, сумно – плаче, якщо байдуже – ми також це помітимо. (Під час розповіді весь час іде пантоміма у виконанні групи клоунів) Хто дасть відповідь, як ми з одного погляду визначаємо, який настрій у ваших рідних? (відповіді глядачів)

А яким словом можна назвати вираз обличчя людини у будь-який момент? Це емоції. Тож і театральне мистецтво побудоване повністю на емоціях. Завдяки емоціям актор передає глядачеві свої відчуття.

Тож давайте не будемо поспішати, а почнемо з початку!

На вас чекає театр. а щоб потрапити туди спочатку треба прочитати афішу, з якої ви дізнаєтеся що саме і коли відбувається в театрі. (клоуни показують дітям афішу, яку вони читають)

Щоб потрапити на виставу спочатку треба купити квитки. А де їх можна купити? (відповідь глядачів – в касі)

А як називають в театрі людей, які виконують різні ролі? Це – актори. Достатньо змінити голос, рух тіла, міміку обличчя і ви вже не дівчатка та хлопчики, а герої казок та вистав. Цієї майстерності актору потрібно довго вчитися. Тепер ви знаєте хто такий актор. Можливо, в майбутньому ім’я одного з вас буде прикрашати театральну афішу.

Зараз ми пригадаємо з вами театральні жанри – трагедію та комедію.

Діти, що ви знаєте про ці жанри? (відповіді дітей)

Трагедія – це коли відбуваються сумні події, після яких навіть, може хтось загинути.

Комедія – це коли у виставі висвітлюються смішні, комедійні події, які викликають сміх у глядача.

Коли театральна вистава проходить з великим успіхом і збирає повний зал глядачів, то таке явище в театральному середовищі називається аншлагом.

Щойно ми познайомилися з основними театральними термінами. Давайте ще раз пригадаємо їх (діти відповідають)

 

  1. Зав’язка.

Керівник гуртка:Для того, щоб краще зрозуміти, як правильно себе поводити в театрі, як іде підготовка вистави ми помандруємо разом до казки, у формі гри, тобто граючись будемо навчатися.

 

  1. Основна частина.

Гра «Не хочу хвалитися, але я…»

Керівник гуртка: Перш ніж розпочати гру нам треба познайомитися. Знайомимося, оскільки у нас сьогодні мандри у казку, з вигаданими казковими героями. Ви всі повинні представити нам зараз свого казкового героя і розповісти все, що ви знаєте про нього. (Діти представляють своїх казкових героїв)

Давайте уявимо, що ваш казковий герой вирішив сходити до театру і за допомогою наступних ігор перевіримо, чи знає він правила поводження у театрі.

Гра «Продовж речення»

  1. На виставу треба приходити завчасно щоб…(устигнути здати одяг, знайти місце в залі)
  2. Проходити по ряду до свого місця потрібно…(обличчям до глядачів)
  3. Як правило чоловіки одягають до театру… (костюм), а жінки …(святкову сукню)
  4. Не рекомендується брати з собою до театру…(шоколад, яблука, бутерброди, насіння тощо)
  5. Взявши бінокль розглядай…(акторів а не сусідів)
  6. Якщо вам не сподобалося то зал можна залишати…(під час антракту або перерви, а не під час дії)
  7. Під час вистави у вас виникли думки, якими ви хочете поділитися з сусідом, це можна зробити під час …(перерви, або по закінченню вистави)

Гра «Вірю – не вірю»

  1. Те, що сподобається в театрі, можна торкати руками? (Ні)
  2. На виставу треба приходити завчасно? (Так)
  3. Якщо не встиг пообідати вдома, можна тихенько перекусити під час вистави? (Ні)
  4. Якщо в тебе сильний кашель чи нежить, краще не ходити у місця громадського відпочинку? (Так)
  5. В театрі дозволяється викрикувати «Браво»? (Так)
  6. В театрі дозволяється викрикувати «Біс»? (Ні. «Біс» - прохання повторити все спочатку)
  7. Готуватися до виходу краще починати за 5 хвилин до кінця вистави? (Ні)

 

Керівник гуртка: А тепер ознайомимося з основним етапом роботи актора над роллю. Отримавши роль, для того, щоб зрозуміти образ для гри, актор повинен охарактеризувати свого персонажа.

«Мозковий штурм»

Зараз ми всі разом спробуємо охарактеризувати відомого всім і улюбленого казкового героя – Попелюшку.

Охарактеризуйте її образ, називаючи її якості. (Добра, щира, не злослива, роботяща, слухняна, терпелива, безкорислива, покірна).

Ви правильно охарактеризували цю казкову героїню, а вихованці старшої групи колективу постаралися втілити це в життя.

До вашої уваги уривок з казки «Попелюшка»

Виступ старшої групи колективу.

Керівник гуртка: Ви бачите, друзі, як не легко було Попелюшці, скільки вона пережила фізичних, моральних принижень, зневагу і відокремлення від сім'ї. В душі Попелюшки – переживання, страх, невпевненість. Давайте розважимо і втішимо Попелюшку.

 

5. Кульмінація

Гра «Похвальна грамота»

За допомогою цієї рольової гри діти обирають одну чи дві невпевнені в собі дитини в групі і говорять ім. два речення: «Я ціную в тобі…», « Мені подобається, як ти…»

Наприклад: « Я ціную в Попелюшці щирість, а в тобі сміливість, що ти погодилася виступати на сцені. У Попелюшки добре серце, у тебе – теж»

Під час гри відбувається взаємний заряд підбадьорення і схвалення.

Той, хто виконує роль «Попелюшки» повинен подякувати товаришам і сказати щире слово.

 

 

 

  1. Фінал.

Керівник гуртка:А тепер уявіть собі, що ви теж можете творити реальність і лише від вас залежить яким буде фінал тієї чи іншої історії. Візьмемо ту ж саму казку «Попелюшка»

Гра «Я – режисер»

Діти, за бажанням, повинні описати, яким би був фінал відомої казки, якби вони були режисерами даного дійства.

 

  1. Післядія

Гра «Дерево підсумків»

На папері намальоване дерево. Біля нього папірці білого та рожевого кольору. Дітям пропонується заповнити аркуші паперу: на білому – що найдужче сподобалося під час свята, на рожевому – що вони дізналися нового під час виховного заходу. Після заповнення папір наклеюється у вигляді листя до намальованого дерева.

Керівник гуртка: Любі діти, закінчилося наше свято під час якого ви дізналися, як поводити себе в театрі, зрозуміли в чому заключається робота актора та режисера. Зрозуміли, що не лише в казках, а й в житті винагороди отримують герої за людські чесноти і віру в перемогу добра над злом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 липня 2018
Переглядів
9273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку