Сценарій виховного заходу в 9 класі. Сценарій виховного заходу в 9 класі «Люби землю, люби працю на землі»(О.Довженко)

Про матеріал

Людина – частина природи, вона «виростає» з неї і існує в ній.Саме тому твердження про те, що природа зможе існувати без людини, а людина без неї – ні, особливо актуальне. Яке значення вона має для життя людини? Наше завдання – дослідити ці питання.

Перегляд файлу

Сценарій виховного заходу в 9 класі.                                                                                            «Люби землю, люби працю на землі»(О.Довженко)

 

http://school5.kiev.ua/templates/school/images/spacer.gif

 

 

 

 

http://school5.kiev.ua/templates/school/images/spacer.gif

Мета:

  • розглянути професію "зелений архітектор”;
  • визначити необхідність догляду за штучними екосистемами;
  • виховувати естетичну красу у підростаючого покоління;
  • спонукати до творчості.

Наочне оформлення

  1. Фотовиставка "Зелені насадження нашого селища”, "Фоторепортаж із виставки квітів у нашій школі”.
  2. Схема та фотографії оформлення домашнього саду.
  3. Слайди для мультимедійного оформлення.
  4. В.Чолк. "Чарівність лісових озер”. Природа і музика.

Музичне оформлення

Технічні засоби

1.           Мультимедійна система.

 

   Ведучий.          Людина – частина природи, вона «виростає» з неї і існує в ній. Певний атмосферний тиск, земна температура, вода з розчиненими в ній солями, кисень – все це природний стан планети, який є оптимальним для людини. Досить прибрати один їх елементів «конструктора», і наслідки будуть плачевними. А будь-яка зміна в природі може стати причиною кардинальних змін у житті всього людства. Саме тому твердження про те, що природа зможе існувати без людини, а людина без неї – ні, особливо актуальне.

Учитель      У природі зелені насадження здатні створювати для життя людини комфорт. Адже за умови засвоєння рослинами тонни вуглецю в повітря виділяється три тонни кисню. Хто з вас не не насолоджувався духмяним повітрям у сосновому лісі, не відчував заспокійливого шелесту листя берези, каштана, липи?

Сьогодні в кожному населеному пункті (особливо в містах) люди прагнуть зберегти як окремі дерева, так і цілі «зелені забудови». Що це таке: «професія — зелений архітектор»? Яке значення вона має для життя людини? Наше завдання  – дослідити ці питання.

Бесіда за поставленими запитаннями:

Що таке штучна система? Наведіть приклади штучних систем.

Які штучні системи ви зустрічали по дорозі до школи? (Парк, сад город та ін.)

З чого вони складаються?

Яке вони мають значення для нас з вами?

Учитель     На сьогодні вимогою часу є озеленення міст, кварталів, окремих забудов. Але посадку дерев і кущів доцільно проводити відповідно до їх призначення. Так, композицією зелених насаджень біля адміністративних та громадських будівель доцільно створювати із таких дерев, як ялина голуба й срібляста, ялиця сибірська, ялівець віргінський, тополя пірамідальна, туя східна, тис ягідний. У парках висаджувати такі довговічні породи, як дуби, клени, липи, модрини. Біля житлових будинків необхідно висаджувати дерева з густою кроною – липу, клен, гостролистий, кінський каштан, квітучі чагарники – бузок, калину, яблуні, глід тощо. У невеликих скверах доцільно насаджувати менш довговічні дерева – березу, вербу, акацію, різні плодові. До зеленої архітектури належать не тільки  дерева, кущі чагарники тощо, а й декоративні рослини, трави, квіти з яких можна створити живі мистецькі шедеври. А що таке партерне та партерне  оформлення? Який вигляд має версальський садочок?

Учень        Партер – декоративна відкрита композиція, із підстриженого газону, квітів і інертного (неживого) матеріалу. В Україні партерне оформлення використовували з XVIII ст. В 50-60-х роках ХХ століття в парках і садах великих міст України переважали партерні квітники.

Учениця    Партерні сади. Сад мініатюр. Такий сад наближує до архітектури, створюючи особливий тип простору. Рослини и розсип мармурової крихти, декоративна галька і мальовничо розкидане каміння слугують прелюдією до будинку – його стін, колон, підлоги.

Учень        Версальський садочок. Традиційний класичний стиль регулярних садів відрізняє гармонія у всьому. Сади в регулярному стилі були особливо популярні в епоху Відродження. Але вони мали багато прихильників у всі часи, немало їх і в наш час. Традиції оформлення такого саду передавались із покоління в покоління. Прямокутні квітники, навколо з підстриженим самшитом. В центрі саду стоїть стильна прикраса, найчастіше водограй, статуя, сонячний годинник. Клумби розміщені симетрично, вхід в будинок прикрашають вазонами або скульптурами. Жива огорожа, арочні проходи, які обплетені плетучими трояндами, підстрижені деревця з гравію, вимощені плиткою або цеглою доріжки – все це невід’ємні компоненти садів, які в мініатюрі   повторюють знамениті версальські парки.

Учитель     Палісадник перед будинком майстра зеленої архітектури є візитною карткою "зеленого архітектора” Василя Андропова. Він оформлений у вигляді собак і виконаний з такої дивної рослини як кохія. Сторожова собачка зовсім як жива: кохія росте прямо в бетонному квітнику і прикрашає вхід. А собака невідомої породи звернувся бубликом на круглій клумбі, як на килимку біля дверей. Художник не любить повторюватись, і на наступний рік це місце відпочинку буде зайняте іншою твариною. Зелені сердечка архітектора Василя Андропова біля кафе притягують клієнтів, обіцяючи саму сердечну атмосферу. Його робота  «Корона» виконана з сухої кохії. Даже суха й побурівша кохія дає цінний матеріал для флористичних скульптур. Робота Василя Андропова "Царівна-жаба” в парку завжди в центрі уваги і тому завжди повинна бути на висоті.          Конструкція дозволяє легко справиться з цією задачою: будь-яку частину скульптури можна швидко відремонтувати, замінивши контейнери з рослинами.

Учень       Багато квітів саджають у горщечки – їх легко переносити з місця на місце. Королеви горщечкових – це бегонія, петунія і пеларгонія.

Учениця  (обговорення учнівських фоторобіт з озеленення селища) Роботи зелених архітекторів ми можемо побачите і на фотографіях нашого селища: композиції з хвойними рослинами біля санаторію "Ворзель”, декоративне озеро викопане вручну по вулиці Молодіжна, партерні садочки по вулиці Лісовій, дендропаркова зона біля нашої школи. А ці кадри нагадують відпочинок влітку у бабусі. Чого тільки нема в цьому сільському квітнику: іриси, маки, космея…  .

Учень       (схема планування домашнього саду, фотографії домашнього саду). Планування домашнього саду. Жанрова сценка: в заростях квітучої лаванди ховаються мармурові фігурки  янголів. Після дощу особливо інтенсивно пахне срібнолистий безсмертник італьянський, а в спекотні дні повітря наповнюється ароматами лаванди і тим’яна. Ці рослини використала для оформлення власної присадибної ділянки жителька нашого селища.

Учениця    Зверніть увагу на елегантність зеленої приймальні. Її відокремлюють від саду живі стіни із бірючини. Це — класика романтичного стилю.

Учень       Найбільш розповсюдженими видами квітників є клумби. Вони бувають правильної геометричної форми, у вигляді квадрата, кола, прямокутника, овалу, трикутника тощо

Учитель    Професією "зелений архітектор” на рівні оформлення власного саду може оволодіти кожен з нас, але, можливо, серед нас присутні майбутні художники-майстри такої цікавої і творчої професії.

Літературна сторінка

 

Берізонька.

Берізонько, берізонько,
ти, мавко лісова,
зелені твої кіски
вітрисько розвіва.

Стоїш ти при дорозі
у травах і кущах,
і білі свої ноги
все миєш на дощах.

Прошу вас, із берези
ви соку не точіть,
ви краще їй сестричку
зелену посадіть.

Ви краще їй шпаківню
поставте на гілках,
щоб прилітав до неї
друг лісу, добрий птах!

Л. Забашта.

 

 

Весна.

Та це ж весна, бо тане сніг, — 
дивись: струмок з гори побіг.
Шумить вода, ламає все.
Весна іде, тепло несе.

Шумить, гуде веселий гай
і гомонить: вставай, вставай!
Розтане сніг, зима мине,
земля кругом цвісти почне.

Дітей малих веселий рій
посуне з хат на луг мерщій.
Радіє все, співає все,
весна іде, тепло несе.

П. Капельгородський.

 

 

 Генріх Акупов

Зацвітає липа,
Пахне матіола,
Зеленню залита
Даличінь навколо.
На лугах барвистих
Крапельки сріблясті,
На траві, на листях
Сяє сонце щастя.
Квітами буяє
Жовта медуниця,

Ій допомогає
Чарівна душиця.

 

Учитель :Шановні діти!Любіть природу,живіть у гармонії з нею, обирайте професії, пов’язані з озелененням. Насаджуйте нові ліси, сади. Не забувайте –вони – легені нашої планети!

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
16 квітня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку