Сценарій виступу агітколективу
на тему «Забруднення ґрунтів»
Три дівиці за вікном
Сидять в неті вечірком,
Пишуть свої мрії в нім,
Щоб не пускати нудьгу в дім.
Перша пише он дівиця
Іншим вона не сестриця:
«Якби екологом я стала,
Кругом рослини позростали.
І розвела б я тут навкруг
Квітучий луг, зелений луг».
Друга пише всім дівиця,
Та, що не бажає вчиться:
«Якби екологом я стала,
Усіх тварин би захищала.
Земля була б для них як дім,
А ми – лише сусіди в нім.
Щоб вільно тут жили тварини
І не боялися людини».
І третя пише їм дівиця
А ця дівиця гарно вчиться:
«Якби екологом я стала
Природу нашу б відновляла:
Очистила б річки і воду
І від сміття, і від відходів,
І землю нашу, рідну землю,
Спасла б тоді, спасла б…напевно…»
Проблем екологічних ой багато -
І їх усіх не зрахувати.
А ще хотілося б, напевно,
Щоб ми старались недаремно,
Не тільки ми, а всі навкруг
Повинні пам’ятати:
Природа – наш найкращий друг,
Земля для нас, як мати.
Ну , що ж тоді хай буде так.
Організовується школа
Під назвою…(разом) «Юний еколог»!
Разом : Ми
1.Ті, хто хоче дихати чистим повітрям!
Разом : Ми
2.Ті , хто хоче вживати чисту прозору водицю!
Разом : Ми
3.Ті, хто дбає про збагачення рослинного світу!
Разом : Ми
4. Ті, хто не кривдить і є друзями тварин.
Разом : Ми
5. Ті, хто не засмічує рідну землю.
Разом : Ми
1. Ті, хто прагне жити на чистій планеті із невичерпними природними багатствами.
Разом : Ми
2. Ті, хто хоче зберегти природу для наступних поколінь.
3. Усе так серйозно?
4. Екологія – це серйозно!
Пісня «Всім, всім…»
Всім, всім, всім і кожному скажу:
Я, я, я з природою дружу,
Я, я, я про неї дбаю сам
І це робити раджу вам.
Як спасати нам природу,
Все, що знаю, розкажу.
5. А що я знаю?
1. А що я розкажу?
2. А як спасати природу?
3. А ми зможемо?
4. А для цього потрібно визначити усі екологічні проблеми.
5. Зачекай, таких проблем дуже багато!
1. Не лякайся! Ми не будемо бігти стрімголов. Так же ж нічого не
вирішиш!
2. Так, згодна! Давайте визначимо одну екологічну проблему і будемо
шукати шляхи її вирішення.
3. Але як її визначити, одну із безлічі?
4. А це буде домашнім завданням.
5. І завтра ми збираємося знову у нашій школі…(разом) «Юних екологів»
Мелодія для Землі (сон)
Я – земля, я чорнію у всіх під ногами,
Всіх люблю, всіх годую, лиш дайте напитись води…
Та чому ж в мої надра постійно вливають нітрати,
Щоб зростали великі і повні отрути плоди?
Я квітуча, родюча, багата й така я безмежна!
Що бажати мені? Все я маю в достатку, але
Вся земля від людини навічно залежна!
Поможіть, добрі люди, без міндобрив зробити усе!
Не губіте красу під сміттєвими купами бруду,
Не вбивайте мене злими вогнищами повсякчас…
Буду вдячна я вам і людську доброту не забуду!
Пожалійте мене і врятуйте, благаю я вас!
Земля іде.
Мелодія, вибігають агітбригадівці
1. А знаєте, що мені наснилось?
2. А мені?!!
3. Теж здивували… От мені уві сні з’явилася земля…
4. Так, так, цікаво…
5. І просила допомоги у нас, людей.
1. Землі потрібна допомога?
2. Так, землі необхідна допомога.
3. Питання перше: що ми знаємо про землю?
4. Земля – вона усюди:
5. Вона в садку, в городі
У лісі і у полі
1. На клумбі, на стежині,
Яка біжить невпинно.
2. Земля усіх годує,
Багатства нам дарує
3. Земля всіх одягає,
Як мати про нас дбає.
4. В землі ростуть рослинки,
В землі живуть тваринки.
5. І тільки лиш людина
Знущається невпинно над тобою,
Земле моя!
/Слайд 1,2/
1. Грунт – охоронець родючості й життя на Землі.
Щоб утворився його шар в 1 см, необхідно 100 років. Але він може бути
втрачений усього за один сезон бездумної експлуатації землі людиною.
/Слайд 3/
2. Кожної хвилини на планеті знищується 50 Т родючого грунту через
неправильне використання.
/Слайд 4/
3. Людина забруднює ґрунти мінеральними добривами, використовуючи їх
без міри, що завдає шкоди і землі, і здоров’ю самої людини.
Мелодія /В гостях у казки/
Фрагмент казки «Ріпка»
6. А чи чули новину?
Посадив дід ріпку одну.
День чекав, чекав і два,
А на третій – от дива!-
Глядь – не ріпка,
Справжня куля…
Дід: - Де це ти, моя бабуля?
Баба: - Йду, спішу, дідусю мій…
Дід: - Мене обманювать не смій!
/під мелодію «Червона рута»/
Дід: - Ти признайся мені,
Чим ти ріпку полляла,
Що вона за три дні
Отакенною стала?
Може, десь у лісах
Ти чар-зілля шукала,
І таки віднайшла,
І напевно, немало?
Баба: - Я так старалась
Ріпку цю підживити
Я так хотіла лише всім добра!
Що тепер, діду, будем з нею робити?
Ріпку тягнути вже пора…
4. Знаю, знаю, чим усе закінчилося.
5. І чим же?
4. Ріпку не могли ніяк витягти, бо не було кицьки і собаки, котрі
напившись води з калюжі на городі, здохли в один день.
1. А як же мишка?
4. Мишка! Якби не вона, гігантська мишка, то й ріпку взагалі на городі і
зогнила.
1. І де ж цей гігант узявся?
4. Підгризла мишка кінчик ріпки – та й виросла, що ні в яку нірку не
влазила.
2. Добре, що це казка! А то як подумаю про реальність…
4. А реальність, подруго, зовсім невтішна.
Разом: Ми «Юні екологи»
1. Закликаємо
2. Вимагаємо
/Слайд 5,6/
2. Для території України екологічною проблемою є ерозія грунтів. Частка
таких земель в Україні становить 58% площі країни.
/Слайд 7/
важкої техніки й збільшення розміру сільськогосподарських полів.
4. А чи можна по іншому?
5. Є альтернатива
Пісня на мелодію «Стиль собачки» (Потап і Настя)
Учасниці із «сапками» виконують танцювальні рухи , імітуючи обробіток землі.
/Слайд 8/
6 . Забруднення земель відходами і сміттєзвалищами призводить до
спустелювання землі. 20 років земля, яка була під сміттєзвалищами,
непридатна для сільськогосподарського використання.
1.Пам’ятайте!
/Слайд 9/
2. Для повного розкладання паперу треба 2 роки
3. Банки – 90 років
4. Поліетилен розкладається через 200 років
5. Скло – 1000 років
/Слайд 10/
6. Дбайте про землю!
1. Дбайте про себе!
2. Дбайте про майбутнє!
3. Усе в моїх…
4. Твоїх…
Разом: Наших руках!
Разом: Ми
5. Юні екологи
Разом: Ми
6. Просто учні школи
Разом: Ми
1. Просто діти
Разом: Ми
2. Не можемо вирішити глобальних екопроблем
Разом: Ми
3. Не можемо змінити усе кардинально
Разом: Але ми…
4. У змозі не засмічувати землі рідного краю
Разом: Ми
5. У змозі не випалювати родючий шар землі вогнищами.
Разом: Ми
землю родючою, багатою, а значить живою!
1.Ми просто діти української землі…
Що можемо для неї ми зробити?
2.Щоб золотилися у полі колоски
І розпускались квіти буйним цвітом!
3.Ми просто люди, українці ми
І, що зробити нам під силу, ми готові.
4.Якщо зберемося всі разом – ми і ви -
Природу українську ми відновим.
5.І збережемо для наступних поколінь
Природу до останньої краплини.
6.Ми – просто люди, не господарі землі,
А лиш малесенькі її частинки.
Пісня «Зелений світ»
1