«Музика єднає світ»
Сценарій заходу, присвяченому Всесвітньому дню музики
Мета заходу: Естетичний розвиток кожної дитини, поширити знання учнів з теми «Музична культура народів світу», розвивати музичні здібності, розвивати рухову координацію, отримання задоволення від колективних дій, позитивних емоцій; розвиток комунікативних здібностей, згуртування класних колективів (1 – 4 класи).
Ведуча: - Вітаю всіх в нашій залі! Сьогодні ми зібралися на свято, яке присвячене Всесвітньому дню музики. Музика єднає багато видів мистецтв, різні жанри, навіть різні епохи. Музика є спільною мовою всіх народів і націй, різних держав і країн. І сьогодні до нас завітають гості з різних куточків нашої планети. Отже, ми маємо унікальну можливість познайомитися з музичною культурою різних народів.
Кожен клас – команда. Команди будуть виконувати завдання, які запропонують наші гості. До складу журі запрошуються вчителі початкових класів. Оцінюватися команди будуть за п’ятибальною системою.
А ось і перша гостя.
(Звучить музика, з танцем заходить індіанка. Танок зі свічками.)
Індіанка: - Всіх вітаю! Я приїхала з країни, в якій мешкають індуси. З давніх часів до 19 століття моя країна не мала загальної назви. Чужі племена, такі як перси та китайці називали країну, як і річку Інд Синдху. Греки вимовляли її назву як Індос або Індикос. Отже свою назву країна отримала від назви річки Інд – Індія. Столиця Індії – Делі. Ви знаєте як вітаються індуси? Треба стулити долоні, як в молитві та підняти до підборіддя, похитуючи головою. Також треба сказати «Намасте». Таким чином індус вітає друзів і гостей. Давайте і ви зі мною привітаєтесь.
(Презентація «Індійські танці»)
Індіанка: - Танцювальне мистецтво в Індії існувало ще у давні часи, понад 5000 років потому. Воно зародилося як ритуал та довгий час було надбанням лише храмів. В них і до наших часів збереглися майданчики для ритуальних танців, а на стінах присутні зображення танцюючих, вони ніби виконують магічні дійства. Танці супроводжувалися піснями.
(Перегляд відео «Індійський танець».)
Ведуча: - Наші діти теж вміють гарно танцювати. Давайте влаштуємо танцювальний конкурс.
1 клас. «Танець осінніх листочків».
2 клас. «Танець з дзвіночками».
3 клас. «Танок зі стрічками». «Це моя Україна» (текст Юрій Рибчинський, муз. Ніколо Петраш)
4 клас Танок «Сонце нам сяє» (вик. Гайтана)
Ведуча: - До нас приїхала наступна гостя.
(Звучить музика, з танцем входить Японка з віялами).
Японка: - Канітіва акакі тамадачі! Вітаю дорогі гості, друзі! Повторюйте за мною: Канітіва акакі тамадачі! Нехай вас супроводжують вдача і радість, так бажає Японія!
Японка: - Моя країна розташована на островах. Її називають країною сонця, країною далекого сходу. Столиця Японії – Токіо. Японія – справжня театральна імперія. Найпопулярніші театри – Но, Кабукі.
(Презентація «Японський театр»)
Ведуча: - Японія і сама схожа на театр. Домівки з розсувними стінами нагадують ширми театру. Теми японських спектаклів – надприродні персонажі, духи, тварини з магічними здібностями. Важливою частиною сюжету є повчальні історії про вдячність, жадібність, заздрість добро і зло. Завданням мистецтва японці вважають – поклоніння перед природою, завданням музики – стати частиною навколишнього світу, частиною природи.
Ведуча: - Наші учні, дорога гостя, теж мають таланти. Проведемо конкурс – «Театралізація української народної пісні».
1 клас. Українська народна пісня «Веселі гуси»
2 клас. Українська народна пісня «Два півники»
3 клас. Українська народна пісня «Грицю, Грицю, до роботи»
4 клас. Українська народна пісня «Ой, під вишнею».
Ведуча: - Дорогі діти, це ще не всі гості, які завітали до нас. Зустрічаємо наступну.
(Звучить музика «Тріумфальний марш» з опери Дж. Верді «Аїда». Хлопці заносять Єгиптянку, яка сидить на троні).
Єгиптянка: - Вітаю вас, о любі діти, вчителі! Кожного ранку я бачу, як на березі Нілу піднімається сонце, променистий Бог Ра. Його перші промені призначені мені, Клеопатрі, цариці Єгипту. Єгипет у перекладі з грецької означає «таємниця, загадка». Фараони, мудрі жреці, піраміди, сфінкси… І дійсно, таємницею оповите усе, що пов’язано з цією країною. І хто не ступав би по цих пісках – імператор чи воїн, торговець чи поет, - усі завмирають у благоговійному трепеті.
Ведуча: - Шановна Клеопатра, ти прийшла до нас з минулого. Культурна спадщина твоєї країни живе і донині. І сьогодні ми використовуємо досягнення твого народу. Ми ділимо рік на 365 днів. Ми знаємо, що планети змінюють своє розташування залежно від пір року. Давні єгиптяни передбачали затемнення Сонця та Місяця. Вони винайшли арифметику дробів та геометрію багатокутників. Саме в Єгипті виникли пісні – гімни, вони виконувалися як молитовні пісні у храмах Єгипту. Вчені – єгиптологи розгадали давні письмена та записи давніх мелодій. Але, на жаль, давня єгипетська музика тих давніх часів до наших днів не зберіглася. Ми лише знаємо який вигляд мають музичні струнні, ударні та духові інструменти Давнього Єгипту.
(Презентація «Давній Єгипет»)
Ведуча: - Але ми теж любимо розгадувати різні символи та загадки. Наступний конкурс «Музичні ребуси».
1 клас шукає звуки шумові
2 клас шукає звуки музичні
(Надаються картки із зображеними джерелами музичних та шумових звуків).
3 клас Гра «Розташування нот»
4 клас Гра «Розташування нот»
(Капітани команд 3 та 4 класу кидають кубик із зображенням ноти на нотоносці. Знаходять відповідну картку. На нотоносцях з рухливими нотами викладають відповідну ноту, пригадують її назву.)
Ведуча: - Ви чуєте? Знайома, рідна мелодія лунає? Хто ж до нас завітав?
Це ж наша рідна Україночка прийшла на музичне свято.
Україночка: - Я щиро вітаю усіх присутніх! Так, я донька української держави. І музичне мистецтво України бере витоки з 11 століття – часів зародження Київської Русі. Музичність та співучість є одними з характерних рис українців. Існує легенда про Божі дари. Послухайте її.
(Перегляд відео «Легенда про дівчину Україну»)
Ведуча: - Наші діти знають багато українських авторських та народних пісень. Тому наступний конкурс «Вгадай мелодію».
- Вгадує 1 клас. («Що нам осінь принесе?», сл. М.Пригари, муз. З.Левінової).
- Наступна мелодія для 2 класу. («Школяр», сл. Б.Лепкого, муз. А.Філіпенко)
- А ось мелодія для учнів 3 класу. («Диво – осінь», сл. Л.Ратич, муз. А.Олейнікова)
- Зараз пригадають назву пісні учні 4 класу («Квітуча Україна», слова і муз. Н.Май)
(Діти пригадують назву пісні, виконують її)
Ведуча: - Ось і закінчується наше свято, присвячене Всесвітньому дню музики. Ми дуже вдячні нашим гостям, які завітали на наше свято. Наші команди сьогодні гарно попрацювали. Я прошу шановне журі оголосити результати конкурсів.
(Оголошення результатів конкурсів, вручення грамот та солодких призів).
Автор сценарію вчитель музичного Лиманської спеціальної школи № 34 Донецької обласної ради Архипенко Олена Сергіївна