Сценарій засідання гуртка "Ключі від форту Ерудит"

Про матеріал
Сценарій позакласного заходу "Ключі від форту Ерудит" розроблений у формі навчальної квест-гри. В розробці використані елементи квест-технологій, інноваційні прийоми та форми роботи з групою: міні-проекти, навчальна гра, робота в групах тощо
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ  УКРАЇНИ

МОГИЛІВ – ПОДІЛЬСЬКИЙ ТЕХНОЛОГО – ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ

ВІННИЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО  АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КЛЮЧІ ВІД ФОРТУ «ЕРУДИТ»

 

МАТЕМАТИЧНИЙ КВЕСТ

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

ВІДКРИТОГО ЗАСІДАННЯ

ІНФОРМАЦІЙНО- ТЕХНІЧНОГО ГУРТКА

 

 

 

 

2018

Автор   Кордонська Ірина Василівна, викладач математики, спеціаліст  вищої  категорії, викладач- методист

 

Рецензент   Чорна Світлана Анатоліївна, спеціаліст вищої  категорії, викладач -методист

 

 

 

 

 

                                                    Методична розробка  заняття гуртка розкриває

                                         творчий досвід викладача щодо оновлення

                                         методики організації та проведення

                                           позааудиторних заходів з дисципліни “Математика”.

                                             На занятті використані елементи  квест-технологій,

                                        інноваційні прийоми та   форми роботи з групою:

                                             міні-проекти, навчальна гра, робота в групах тощо

                                           Рекомендовано для викладачів навчальних                     

                                        закладів I-II рівнів акредитації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто і схвалено на засіданні

 циклової комісії природничо – наукових

                                                   та загальноекономічних  дисциплін

                                                                Протокол №   2     від   27.09. 2018р.

                                                      Голова ц/к __________/Носкова Т.В./

КЛЮЧІ ВІД ФОРТУ «ЕРУДИТ»

КВЕСТ ГРА

Мета заходу: сприяти підвищенню інтересу  студентів до математики, розширенню їхнього кругозору, формувати вміння переносити надбані знання в нові нестандартні ситуації; розвивати логічне мислення, спостережливість, кмітливість;  прагнення до виявлення ініціативи, розкриття й реалізації власного інтелектуального потенціалу;  виховувати культуру математичного мислення, вміння працювати в команді задля досягнення спільної мети.

Дорого дня любителям найпрекраснішої науки в світі,  «Математики». Сьогодні ми здійснимо подорож,  переповнену математичними цікавинками та таємницями, заглянемо в найпотаємніші куточки цієї величної науки. Сподіваюсь всі присутні отримають справжню насолоду від гри.  Для загострення мотивації та конкуренції гру ми проведемо двома командами. 

Пропонуємо командам представитись:

  1.  Слово команді  «Піфагорійці»
  2.  Слово команді «Вендеркінди»

Суть гри полягає в тому, щоб зібрати якомога більше ключів при проходженні її етапів. Ключі будуть призами для тієї команди, яка успішніше проходитиме рівні гри. 

Отож бажаємо всім учасникам сьогодні бути:

У -  успішними

С -  сміливими

П - працьовитими

І  -  ініціативними

Х - хоробрими

У  - уважними

Запитання для мотивації  та налаштування на  гру

– Два батьки і два сини з’їли 3 апельсини. По скільки з’їв кожний з них?
(Відповідь: по одному)

 

1 РІВЕНЬ .    «ЛАБІРИНТ» (8 хвилин)

Для одержання першого ключа команди мають пройти перше випробування «Вибір на осліп». В чарівному капелюсі знаходяться цікаві математичні запитання. Гравці кожної із команд самі обирають собі запитання і дають відповідь. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом Конкурс виграє команда, яка дасть відповідь на більшу кількість запитань. Ця команда і отримає перший ключ, необхідний для переходу на інший етап гри.

Запитання для гри:

  1. Твердження, яке приймають без доведення. (Аксіома).
  2. Кут в квадраті. (Прямий).
  3. Відрізок, якій має напрямок. (Вектор)
  4. Чи може піраміда мати 77 ребер? (ні, бо ребер у піраміди парна кількість)
  5. Коли три мухи, які літають в кімнаті будуть в одній площині? (завжди, аксіома стереометрії)
  6. Як називається правильний многогранник, що складається з правильних п’ятикутників? (додекаедр)
  7. Чому штативи фотоприладів, геодезичних інструментів і роялі мають три ноги, а не чотири? (Тому, що три точки завжди лежать в одній площині)
  8. Хто із великих математиків ввів систему координат? (Рене Декарт)
  9. Як називаються прямі, що не лежать в одній площині? (Мимобіжні)
  10.  Висота бічної грані правильної піраміди. (Апофема)
  11.  Автор  першого відомого  в історії підручника з геометрії (Евклід).
  12.   Цей вчений разом з Ісааком Ньютоном є автором відомої формули інтегрального числення.  (Г.Лейбніц)

 

 Цікаво знати. Рене Декарт не лише ввів поняття відомої системи координат, але і запропонував нумерацію місць у театрах, яка працює і сьогодні. Аристократи-театрали не переставали докучати королю з проханнями
нагородити вченого. Але той опирався, відповідаючи: «Так, те що придумав Декарт - чудово, так, воно достойне ордена! Але дати його філософу?! Ні, це: занадто!»

 

2 РІВЕНЬ.   «ЯЩИК  ПАНДОРИ» (5 хвилин)

В нашому чарівному ящику знаходяться ребуси, в яких закодовані математичні терміни. Кожній команді буде запропоновано по три  ребуси, які дістануть самі учасники команди. Володарем ключа стане та команда, яка розв’яже більше ребусів.

3 РІВЕНЬ.   «ТАЄМНА КІМНАТА » (6 хвилин)

Учасникам обох команд пропонується розв’язати логічні задачі. Переможцем і володарем ключа буде та команда, яка дасть більше правильних відповідей. Кожна правильно розв’язана задача  і обгрунтована відповідь оцінюється 2 балами.

  1. Серед сімох монет одна фальшива (вона легша за  інші). За допомогою двох  зважувань  на терезах (без гир) знайти фальшиву монету.

ВІДПОВІДЬ. Беремо всі монети ділимо на чотири групи 2+2+2+1.

Кладемо на терези перші дві групи по 2 монети

Є  варіанти:

  • Якщо відразу одна із пар  монет легша, значить,  серед них є  фальшива, яку визначають за допомогою другого зважування.
  •  Якщо вони важать однаково, то фальшива  монета  серед пари і однієї монети, що залишилась, тому в наступне зважування ділимо пару на різні терези. Якщо фальшива серед них, то ми її виявимо, якщо ні, то фальшива та, що без пари.
  1. В коледжі 740 студентів. Довести, що троє з них в один і той же день святкують свій день народження.

ВІДПОВІДЬ.  Рік  має 365-366 днів. Якщо припустити, що в кожен день року народився студент, то не менше двох студентів святкують свій день народження  щодня (навіть якщо серед цих років є високосний). Але 740- 365-366=9. Отже, троє студентів можуть святкувати свій день народження в один день.

  1. Прилетіли горобці, посідали на стовпці. Якщо по одному сядуть, то один горобець лишній. Якщо по  двоє сядуть- один стовпець лишній. Скільки було горобців і скільки було стовпців? 

ВІДПОВІДЬ. 3 стовпці  і 4 горобці

 

Цікаво знати, що геніального математика Франсуа Вієта ледве не відправили на вогнище за те, що йому вдалося розшифрувати таємне листування іспанського уряду з командуванням своїх військ. Іспанські інквізитори вважали, що розкриття їх шифру для людського розуму неможливе. А це означало, що Вієту  допомагав сам сатана.

 

 

 

4 РІВЕНЬ.  «ГЛАДІАТОРСЬКИЙ  ДВОБІЙ» (5  хвилин)

 Гра буде відбуватись між капітанами команд. Суть гри полягає в тому, щоб правильно встановити авторів  відомих висловів про математику. Кожна вірна відповідь оцінюється  2-ма балами. Капітан може попросити допомоги у команди, але тоді відповідь  знецінюється до 1 балу.

Запитання для туру

  1. Математику лише за те  варто любити,  що вона розум до ладу приводить.

                                                                                          М.Ломоносов

  1. Математика - цариця наук, арифметика – цариця математики.                                            

                                                                                            К.Ф. Гаусс

3.Тисячі шляхів ведуть до помилки, але лише один – до істини. 

                                                                                            Жан-Жак Руссо

4. Серед всіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, наймогутніша,  найвеличніша наука  -  математика. 

                                                                                             С. Ковалевська

5. Математика - це єдиний досконалий метод водити самого себе за ніс.  

                                                                                         Альберт Ейнштейн

6. Усе впорядковується відповідно до чисел.

                                                                                                      Піфагор

7. Алгебра щедра, вона часто дає більше, ніж у неї просять.

                                                                                                     Ж. Даламбер

Цікаво знати, що давньогрецький математик Піфагор брав участь у кулачному бою на 58 Олімпіаді, яка  проходила в 548 р. до н. е. Він був чемпіоном з цього  виду спорту і утримував цей титул ще на кількох
олімпіадах. Чи знаєте ви, що теорему Піфагора називали «ослячим мостом»? Учнів, що запам’ятовували теорему без розуміння, називали віслюками, оскільки вони не могли перейти через міст — теорему Піфагора.

 

5 РІВЕНЬ.  «КРОСВОРД»  (8 хвилин)Командам пропонується математичний кросворд для колективної роботи.  Потрібно за 5 хвилин вписати найбільшу кількість правильних відповідей. Перевірку здійснюватиме команда – супротивник після розшифрування кросворду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

1.Розділ геометрії, в якому вивчаються фігури в просторі, а також властивості просторових фігур

2.Геометрична фігура, назва, якої грецького походження, означає "валик".

3.Правильний гексаедр. 

4.Многогранник, у якого дві основи — рівні n-кутники, розташовані в паралельних площинах.

5.Тіло, отримане в результаті обертання прямокутного трикутника навколо одного з катетів.

6.Правильний опуклий многогранник.  Грані - правильні трикутники, у кожній його вершині сходиться чотири ребра.

 

По вертикалі:

7. Геометрична фігура, частина простору, що складається зі скінченої кількості плоских многокутників. 

8. Многогранник, основа якого - многокутник, а інші грані - трикутники, що мають спільну вершину.

9. Правильний опуклий многогранник, двадцятигранник, одне з Платонових тіл.

10. Межа кулі.

11. Така грецька назва трикутної піраміди

12. Призма, в основі якої є паралегорам. 

13. Множина всіх точок простору, що знаходяться від заданої точки O на відстані, не більшій за дану відстань. 

14.  Правильний многогранник, об'ємна геометрична фігура, складена з дванадцяти правильних п'ятикутників

 

Відповіді на кросворд:

 

 

ВИПРОБУВАННЯ  ДЛЯ ВБОЛІВАЛЬНИКІВ  «ТЕМНА КОНЯЧКА» (3 хвилини)

       Вболівальникам команд пропонується підрахувати загальну кількість трикутників, яка є на малюнку. За правильну відповідь  передбачено заохочувальний приз

   

 

Підводяться підсумки гри, оголошуються результати, нагороджуються переможці.

Відомий класик літератури Л.Толстой говорив: «Людину можна оцінювати дробом, знаменник якого – це все те добре, що він думає про себе сам, а чисельник – це все те добре, що про цю людину думають інші. Чим більший чисельник, тим більший самий дріб».

Бажаємо всім, щоб щастя додавалося, горе віднімалося, щоб достаток примножувався, а кохання ділилося.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рецензія

 

       Сценарій  математичного квесту  «Ключі від форту «Ерудит»» розроблено на основі накопиченого досвіду проведення конкурсів та вікторин з дисциплін природничо – наукового  циклу. Підібрані цікаві завдання та запитання розвиваючого характеру, багато завдань мають практичний зміст. Досить гармонійно конкурси поєднані спільним сюжетом. Враховані вікові особливості студентів, що забезпечує посильність запропонованих завдань. Враховано та використано принципи заохочення та стимулювання роботи студентів у вигляді пам’ятних призів за участь у конкурсі.

      Даний конкурс виявляє  інтелектуальні можливості

студентів, що дає можливість далі працювати над їх розвитком. Математичний квест  сприяє популяризації практичних знань з точних дисциплін, формуванню культу освіти, освіченості,  вихованню у студентів почуття справедливості, колективізму та взаємодопомоги, волі до перемоги.

      Сценарій може бути використаний для проведення заходів в межах

тижня циклової комісії природничо – наукових дисциплін, а також в

гуртковій роботі та виховній роботі з академічною групою.

 

 

 

 

 

 

                                               Рецензент___________/ Чорна С.А./                     

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 березня
Переглядів
159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку