«Яке це чудо – опинитись в казці!
З героями билин, казок, легенд
Нас всіх чарують їх костюми, маски
Захоплює справжньої гри момент»
Театральний квест на тему
«Театральні підмостки»
Сценарний план (розширений)
Підготували: викладачі театрального відділення митецької школи №2 м. Краматорська, керівники зразкового театрального колективу «ВікНО» - Вікторія Носова та Сергій Сергєєв.
Дата проведения: логічніше всього проводити у кінці березня – на початку квітня і приурочувати до Всесвітнього дня театру.
Цільова аудиторія: діти віком 9-12років
Тривалість: 45 -60 хв.
Мета: Створення умов задля відпрацювання командної взаємодії, для розвитку креативності, удосконаленню всебічного розвитку творчих здібностей дітей засобами театрального мистецтва.
Задачі:
Навчальна: залучити кожну дитину до активного пізнавального процесу, допомогти освоїти нові знання про театральне мистецтво, а також закріпити, ті, що вже є;
Розвиваюча: розвити бажання у дітей долати труднощі, надати можливість відчути успіх від спільного творчого процесу; розвити творчу самостійність у створенні художнього образу;
Виховна: виховати стійкий інтерес до театрально-ігрової діяльності, а також віру в себе, у свої можливості і творчій потенціал.
Технічне забезпечення та матеріали: Ноутбук, слайди, музична фонограма, карточки з завданнями, пазли, аркуші паперу, фарби, кольорові олівці, клей, елементи театральних костюмів і реквізит.
Вводна частина та організаційний момент
Ведуча заходу а також аніматори кожної з локацій одягнуті у театральні костюми героїв відомих казок.
Ведуча заходу у костюмі музи театру Мельпомени зустрічає дітей, вітає їх з Міжнародним днем театру, а також роз’яснює їм основні організаційні моменти та правила квесту. Перед тим, як відправитись на виконання завдань, ведуча пропонує подивитися дітям невеликий відеоролик-презентацію про історію театру «Ласкаво просимо до Театру!»
Центральне завдання квесту – зібрати картину-мозаїку з пазлів, на якій записана відомі слова про театр англійського поета і драматурга Вільяма Шекспіра.
На кожній з шости локацій за кожну вірну відповідь команда получає пазл або декілька пазлів. Розподіл дітей на дві команди відбувається шляхом жеребкування (можна запропонувати тягнути з капелюха карти з зображенням веселої і сумної маски). Команда придумує собі назву на театральну тематику і обирає капітана команди. Команда проходить 6 театральних локацій, кожна з яких має свою назву і відповідні завдання. Кожній команді вручається маршрутний лист, в якому вказані назви театральних локацій, іх розташування у приміщені і час на виконання завдання на кожній з них.
Етапи проходження квесту
Аніматор локації зустрічає дітей і пропонує учасникам перевірити як добре вони знають театральні терміни, жанри та професії.
Завдання: відгадати загадки на театральну тематику. За кожну правильну відповідь команда получає по 1 балу.
Він по сцені ходить, скаче.
То сміється він. То плаче.
Хоч кого зобразить –
Майстерністю всіх вразить! (АКТОР)
Глядач у захваті коли,
Актори арії співають
І музику оркестр грає.
Театр як цей називають?? (ОПЕРА)
Всі герої вистави на сцені танцюють,
Не співають, не грають, і не малюють...
Ні для кого не секрет
Цю виставу звуть - (БАЛЕТ)
Ви в театрі на виставі,
Закінчився перший акт.
Глядачів все менше в залі –
Починається - (АНТРАКТ)
Спектакль вдався на славу
І публіка дякує за увагу
Художнику – особливі овації
За такі яскраві … (ДЕКОРАЦІЇ)
Все, що бачите на сцені:
Що лежить, весить, стоїть,
Всі предмети у виставі –
Знайте, звуться (РЕКВІЗИТ)
У кінотеатрі – широкий екран,
У цирку – манеж або арена.
Ну, а в театрі, простому театрі,
Особливий майданчик - (СЦЕНА)
Клоуном чи то царем,
Жебраком або королем.
Актора одягнути допоможе
Театральний - (КОСТЮМЕР)
Аніматор локації пропонує команді намалювати театральну афішу на запропоновану виставу. За виконане завдання команда получає 3 бали + додатковий бал з а художню виразність, оригінальність і креатив.
Аніматор локації зустрічає команду і пояснює дітям специфіку театру тіней. Після короткого екскурсу в історію і специфіку жанру, запропоновує командам створити ескіз вистави тіньового театру.
Завдання: з вирізаних з чорного паперу картинок казкових героїв, що представлені, створити тіньовий колаж відомої казки (навмисно добавити зайві деталі та героїв), наклеїти їх на лист та назвати назву казки. За виконане завдання команда получає 2 бали.
Аніматор пояснює, що на цьому етапі проходження квесту визначиться на скільки гарно знають і читають учасники казки. Перед учасниками на столі у вільному порядку розкладені речі герої різних казок, які начебто вони загубили і їх було доставлено в це казкове бюро знахідок.
Завдання: впізнати кому з казкових героїв належить та чи інша річ (за кожну відгадану річ – 1 бал).
Азбука – Буратіно
Яблуко – молода царівна зі «Казки про мертву царівну»
Горошина – «Принцеса на горошині»
Самовар – «Муха- Цокотуха»
Горщик з кулькою на нитці – «Вінні Пух»
Корзинка з пиріжками - «Червона шапочка»
Рукавиця - «Рукавичка»
Яйце – «Курка Ряба»
Розбите дзеркало – «Снігова королева»
Золоте пташине перо - «Жар-птиця»
Пропелер – «Карлсон»
Аптечка- « Доктор Айболит»
Туфелька- «Попелюшка»
Аніматор локації зустрічає команду і пояснює дітям специфіку театру пантоміми. Після короткого екскурсу в історію і специфіку жанру, запропоновує командам відчути себе акторами-мімами. За допомогою міміки, рухів і жестів виконати запропоновані завдання. 1 бал за кожну правильну відповідь.
Перший варіант завдання: «Покажи емоцію» - радість, сум, образа, жах, здивування, злість, сором, втому,страждання та інші
Другий варіант завдання: «Покажи слово» - «здрастуйте», «тихо», «не знаю», «дякую», «ну, постривай!», «супер» «до побачення» та інші.
Завдання: розподілити між учасниками команди ролі і репліки героїв та показати експромт-виставу. При згадці свого героя, актори вимовляють сої фрази. Від якості та художньої цілісності показу команді вручається від 3 до 5 балів.
«Одного разу у школі…»
(вистава-експромт за мотивами народної казки Репка)
Дійові особи та їх реплики:
Учень – «А я що? Я нічого…»
Лінь-Матінка – «Повний відпад!»
Директор школи – «Що тут відбувається?!»
Класний керівник – «Вони у мене хороші..»
Маманя – «Куди тільки школа дивиться»
Татусь – «Ой, хтось ременя отримає…»
Однокласники – «Годі дурня валяти!»
Текст (читає аніматор даної локації):
Жив собі Учень… І так він собі спокійно поживав, але охопила учня Лінь-Матінка… Першим занепокоївся Директор школи… А Учень йому… Все тому, що шепотіла йому на вушко Лінь-Матінка… Директор школи… викликав Класного керівника… Той пішов до Учня… Та тільки йому, як і раніше шепоче Лінь-Матінка… Тоді Класний керівник…викликав до школи Маманю… Пішли Маманя… і Класний керівник… до Директора… І сказав Директор… Класний керівник…, а Маманя… і відповів на це Учень…, тому що шепотіла йому на вушко Лінь-Матінка… Пішла Маманя… за Татусем… Прийшли Татусь…, Маманя…, Класний керівник…, і Директор… до Учня…, а Учень їм…, а Лінь-Матінка йому… І побіг тоді Татусь… за Однокласниками… Тому що будь-яка справа краще в колективі вирішується! Прибігли Однокласники… І хотіла сказати їм Лінь-Матінка… та тільки спочатку сказав Директор…, потім додав Класний керівник…, виступила Маманя…, голосно крикнув Татусь… Після чого в суперечку виступили Однокласники…, на що Учень відповів…
Визначення результату та підведення підсумків
Після проходження командами всіх етапів ведуча пропонує учасників зібрати мозаїку-пазл, на якій написана цитата В.Шекспіра «Весь світ – театр, а люди в ньому – актори!» Просить дітей пояснити, як вони розуміють цей вислів.
Театр - мистецтво колективне, і в цьому квесті перемогла дружба. По закінченню заходу ведуча пропонує подарувати один одному те, що завжди чекають справжні артисти – оплески! На згадку кожному учаснику квеста вручається свідоцтво «Справжнього шанувальника театру».
1