Я досліджую світ, 1 клас
Тема: Що таке доброзичливість
Мета: ознайомити учнів з позитивними і негативними героями, виробляти навички розрізняти риси характеру, вибирати позитивне, вчити бути вихованим, добросовісним.
Обладнання: картинки «Почуття та емоції», кліп «Я бажаю вам добра», роздатковий матеріал для роботи в групах.
Хід уроку
Швидше, дітки, ворушіться
І всі в коло становіться.
Ви часу дарма не гайте,
А краплинку зустрічайте!
- Доброго дня всім гостям і вам, дітки. Я рада бачити тебе… у класі і хочу повідомити, що до нас знову завітала ця чудова Краплинка, щоб розповісти де ж вона побувала. Я думаю, що Краплинка літала високо в небо, щоб зустрітися з Крижинкою, бо Краплинка – це Крижинка. А ви подумайте, де ви могли зустріти Краплинку?
(Відповіді дітей)
Краплинка задоволена вашими відповідями і залишається знову сьогодні у нас, їй тут подобається. Однак, вона стурбована, бо через ті мандри зовсім забула про що ми говорили на минулому уроці.
- А хто з вас, діти, пам’ятає кого можна назвати ввічливим? (Привітні, чемні)
- Так, вихована людина незалежно від віку завжди і всюди поводиться чемно і привітно, незважаючи на свій настрій. Поруч з такими людьми завжди всім добре. Адже кожен з нас хоче, щоб його поважали та любили, ніколи не кривдили, допомагали у всьому і не були байдужими до нього. Я думаю, що ви пам’ятаєте секрет Панни Будь ласка «Завжди поводься з іншими так, як хочеш, щоб поводились з тобою!». Зараз ви спробуєте визначити емоційний стан героїв, почуття, які вони переживають (Робота в групах)
- Кого ми запрошуємо з собою?
Швидше, швидше всі просніться
У віконце подивіться,
У віконце подивіться
І до мене посміхніться.
Відігнали сон-дрімоти
І беремось до роботи.
- Всі ви дуже любите казки і мультфільми, в яких живуть ваші улюблені герої. Одні з них чесні, чуйні, працьовиті, дотепні і скромні. Їх називають позитивними героями, яких всі люблять. Хоча є й зовсім інші: злі, жорстокі, ліниві та брехливі, завжди чимось незадоволені. Таких персонажів називають негативними, яких не дуже люблять.
- Відкриваємо підручники на сторінці 7 і 3 – 73. Розгляньте перший малюнок і подумайте, хто з героїв бажає добра іншим? (Аналіз малюнків)
- То як ми назвемо всіх героїв, які зичать добра іншим?
- Подивіться на казковий палац с. 75, які слова на вашу думку живуть у щасливому палаці «Доброзичливість»?
- Давайте ще раз перелічимо риси, якими володіють доброзичливі люди.
- А недоброзичливі, які риси можуть мати? (Підступність)
- Я дуже хотіла показати картинки, на яких зображено доброзичливість, а де недоброзичливість, але хтось змішав усі картинки і тепер я одна не впораюсь. Прошу у вас допомоги. На партах у вас є великий аркуш паперу з надписом «Доброзичливість», чи «Недоброзичливість». Вам треба вибрати картинки відповідно до напису.
Робота в групах
- Що ви порадите своїм героям?
- Так, краще вирішувати все за допомогою доброго слова та щирої усмішки. Доброзичливість – дуже хороша риса. Бути доброзичливим – це … (відповіді дітей) бажати добра іншим людям, жити по совісті, діяти по щирості, бути правдивим і людяним, співчутливим і чемним. Тож зростайте доброзичливими людьми, вчіться творити добро на Землі, бо тільки добро врятує світ. Бажаю всім добра, миру та спокою у серцях.
Кліп «А я бажаю вам добра».