Конспект уроку з ЯДС для 1 класу на тему "В двері стукає зима"

Про матеріал
На уроці через практичну дослідницьку діяльність діти вивчають властивості снігу та його значення в природі, експериментують зі створенням штучного снігу.
Перегляд файлу

В двері стукає зима

Мета: ознайомити учнів з властивостями снігу, розкрити значення снігу в природі;розвивати дослідницький підхід до пізнання, уміння доказово відповідати, виховувати навички проведення дослідів.

І. Ранкове коло.

1. Привітання: Ви сьогодні вже проснулись, своїм рідним посміхнулись.

Клас наш радо вас вітає. Гарний настрій кожен має.

Станьмо разом в дружнє коло! Привітай нас, рідна школо. Добрий, день!

Покажемо свій настрій: у кого гарний настрій – плескає в долоньки, у кого чудовий настрій – розтирає долоньки, у кого сумний настрій – тримає долоньки у «замочок»

2. Дитина дня – події дня.

Я знаю, діти, у кого сьогодні найкращий настрій по всій школі. Це у  Віолетти. Віолетто, розкажи нам про погоду.

Сьогодні ясно чи похмуро?

Який вітер – сильний чи легенький?

Чи були опади?

Віолетто, назви, яке сьогодні число та місяць. А що це за місяць грудень?

Ваша однокласниця так гарно знає цей день, бо у неї сьогодні день народження. Привітаймо нашу Віолетту гарними словами та побажаннями.

3. Вправа «Сюрприз у коробці»

- Чи любите ви сюрпризи? Я теж їх люблю. Спробуйте відгадати, що в цій коробці?

Послухайте уважно, подумайте і дайте відповідь.

Білий, але не вата, легкий, але не пух, сипкий, але не цукор, пухнастий, але не котик, холодний, але не морозиво.

 - Правильно, це сніг.

- Яка пора року робить нам ці сюрпризи?

4) Повідомлення теми та очікуваних результатів

Як думаєте, про що будемо говорити на уроці?

Сніг дарує нам зима. Сьогодні на уроці ми з вами досліджуємо сніг.

Я очікую від уроку, що ви після нього зможете називати ознаки снігу, знатимете з чого складається сніг та яку користь приносить.

ІІ. Дослідницька діяльність.

1. Досліди проводять у лабораторіях. Уявіть, що наш клас – це лабораторія, а ми з вами дослідники. Отож, до роботи.

Дослід 1.

Розгляньте сніг, з’ясуйте, якого він кольору. ( сніг білий)

 

Дослід 2.

Доторкніться, до снігу, визначте, який сніг на дотик. ( сніг холодний)

Дослід 3.

Розгляньте сніг і скажіть він сипкий чи твердий? ( сніг сипкий)

Дослід 4.

Понюхайте і з’ясуйте, чи має сніг запах? ( сніг без запаху)

Дослід 5.

А зараз вияснимо, з чого складається сніг. Розгляньте його через збільшувальне скло. Що побачили?

2. Пояснення вчителя

Оці маленькі крупинки – це кристалики льоду, тобто сніжинки. Отже, сніг складається із сніжинок.

А вам цікаво дізнатися, як утворюються сніжинки?

Високо-високо в небі, де повітря холодне і має бути від 20 до 40 градусів морозу водяна пара замерзає і перетворюється в кристалик, тобто сніжинку.  Спочатку вони маленькі, а потім злипаються, стають більшими, ще більшими, а отже,  важчими та  починають опускатися на землю.

Опускаються сніжинки на землю потихенько, не так швидко, як падають на землю краплі дощу , тому що в їхньому складі є повітря.

А як ви думаєте, скільки потрібно краплинок водяної пари, щоб утворилася 1 сніжинка? Таких краплинок потрібно аж цілий мільйон!

ІІІ. Хвилинка релаксації перегляд відео.

  1. А зараз відпочинемо й переглянемо відео, як утворюються сніжинки.

Постарайтеся звернути увагу, на що схожа сніжинка, яку має форму.

2. Цікаві факти про сніжинку.

- На що були схожі сніжинки? А чи знаєте ви, скільки б не було сніжинок, двох однакових сніжинок не буває в природі. Це доведено вченими. А от американський фермер протягом 40 років фотографував сніжинки під мікроскопом, зробив тисячі знімків, і дійсно двох однакових сніжинок не буває. Всі вони різні, але кожна сніжинка завжди має 6 промінчиків, тобто схожа на шестикутник.

4.  Значення снігу в природі

Відгадайте загадку

 

 

 

 Подумайте, діти, чому сніг називають білою ковдрою?

Сніг – це багато-багато сніжинок до складу яких входить повітря. А ми , коли вивчали повітря, говорили, що воно утримує тепло і не пропускає холод. Отже сніг, коли вкриває землю, зберігає її  тепло, яке земля накопичила за теплі пори року літо та осінь. Під такою теплою ковдрою рослини не замерзають взимку. Тваринам, які живуть у ґрунті або засинають у ньому на зиму, теж тепло. А навесні снігова ковдра розтане, напоїть землю і рослини знову почнуть рости. Тобто сніг дає землі вологу. Подивіться у тарілочки, що сталося зі снігом, куди подівся? Сніг розтанув і перетворився на воду.

А ще сніг працює, як пилосос – він очищує повітря від пилу. Бо коли йде сніг, до нього прилипають пилинки, які є в повітрі, та разом зі сніжинками цей пил падає на землю. Тому не варто куштувати сніг, адже можна не тільки горло застудити, а ще й отруїтися. А також  після снігопаду в морозяний день легко дихається, бо повітря чисте.

5. Практична робота. Виготовлення штучного снігу

А чи є серед вас дитина, яка жодного разу у своєму житті не бавилася зі снігом?

Так, для вас і для мене сніг – звичайне явище. Але є велика кількість людей на Землі, які жодного разу не бачили снігу наживо - - лише на картинках або відео.

Та є спосіб, як цьому зарадити. Можна виготовити штучний, тобто не природній, сніг. І зараз ми спробуємо виготовити такий штучний сніг.

6. Виготовлення «Книжки зими»

7. Рефлексія з цеглинками Lego: так – зелений, ні – червоний.

Я називаю твердження, якщо ви з ним згодні сніжинку піднімаєте вгору, якщо ви не згодні – сніжинку опускаєте.

1. Сніг білий

2. Всі сніжинки мають по 10 промінчиків

3. Сніг зберігає тепло землі.

4. Сніг забруднює повітря.

5. Сніг складається зі сніжинок

 

 

docx
Додано
1 березня
Переглядів
84
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку