Тема: Україна -моя Батьківщина
Мета: розповісти учням про Україну як державу, про усвідомлення своєї приналежності до України; розповісти про столицю України, про гори, моря і річку Дніпро; вчити бачити її красу, сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, пам'яті, активності; виховувати любов до Батьківщини.
Обладнання: підручник, зошит, ілюстрації, ноутбук, картки із словами.
ХІД УРОКУ
1.Створення ситуації успіху.
2.Хвилинка спостережень.
Відгадайте загадку.
Красивий, щедрий рідний край,
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься... (Україна).
— Діти, як називається країна, у якій ми живемо?
— Україна — наша земля. Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною, тому що тут народжувалися, жили та вмирали наші далекі пращури. Це велика, багата і прекрасна країна.
Тема нашого уроку — «Україна — моя Батьківщина». Сьогодні ми подорожуватимемо Україною.
III. Вивчення нового матеріалу
1. Робота над ілюстраціями
Учні розглядають ілюстрації різних куточків України, складають речення.
— Чим багата Україна?
— Якого кольору пшениця, зерно?
— Щоб родила пшениця, що потрібно?
— Якого кольору мирне тихе небо?
— Ми живемо в Україні. Це наша держава, це наша Батьківщина. Батьківщина — це земля не лише ваших батьків, але й дідів й прадідів. Батьківщина — це край, де здавна звучать наша рідна мова і материнська пісня. Наша Батьківщина зветься Україною. Україна — це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади. Це гори Карпати і шахти Донбасу. Це широкий Дніпро-Славутич, що несе свої води в Чорне море. Україна — це і той край, де ви живете і зростаєте. Україна славиться хлібом, пшеницею. В Україні Чорне й Азовське моря, багато річок, на яких ви відпочиваєте. Україна — мирна країна, її народи хочуть жити в мирі й злагоді.
— Як називається наша держава?
— Чим багата Україна?
— Які гори є в Україні?
— Які моря є в Україні?
— Яка річка протікає через усю Україну?
— Як народ прославляє Дніпро?
— Чому говорять, що Дніпро — гордість України?
— Яке місто є столицею України? Де воно розташоване?
2.Фізкультхвилинка «Україно» https://youtu.be/jTWryZ8fDww
IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів
1. Робота в групах (Дібрати якомога більше слів до слова «Україна»)
2. Робота над прислів'ям (Скласти зі слів)
Людина без Батьківщини, що пташка без домівки.
Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.
Та земля мила, де мати народила.
3. Творча вправа «Скажи своє слово про Україну»
— Розкажіть, якою ви хочете бачити нашу державу. Що для неї можете зробити сьогодні?
— Щоб Україна стала прекрасною державою, ви маєте дбати про її зміцнення й процвітання. Ваша любов до України виявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських традицій, любові до природи.
4. Робота з підручником
5.Робота в зошиті
Вправа «Мікрофон»
— Назвіть рідні вам місця. Моє рідне село _________.
Моя Батьківщина _____________.
Моя планета ________________
V. Підсумок уроку. Рефлексія
— Як називається наша Батьківщина?
— Чим вона багата і славна?
-Що цікавого ви дізналися?