Залучення учнів початкової школи до проєктної діяльності є одним з ефективних способів реалізації діяльнісного підходу. Проєктна робота розвиває ключові компетентності та наскрізні уміння дітей, сприяє набуттю ними досвіду активносності та застосуванню теоретичних знань на практиці. У дітей формуються здібності до самоосвіти та командної роботи
Значуща: запропоновані проєкти мають бути важливими та значущими для учнів, стимулювати ментальну залученість, передбачати співпрацю і дослідження. Соціальна: проєктна діяльність передбачає командну співпрацю, в ході якої педагог організовує процес і створює позитивну соціальну взаємодію. Радісна: успішна і продуктивна командна робота має викликати радість і задоволення під час роботи над проєктом.
Мотивуюча: проєктна робота має надавати можливість не тільки створювати, а й осмислювати, аналізувати чи змінювати – це мотивує, зменшує страх помилки і підвищує впевненість у власних силах, а також дозволяє отримувати задоволення від процесу. Активна: реалізовуючи ідеї проєктної діяльності, варто створювати умови для активного залучення кожного учня у процес дослідження, пошуку, обговорення та реалізації задумів.
Для успішної реалізації проєктів педагогуважливо:зацікавлювати дітей у дослідженні теми;викликати бажання навчатися та пізнавати нове;надавати дослідникам час і простір для реалізації задумів для спроб і помилок;проявляти гнучкість у взаємодії з учнями;надавати дітям можливість бути активними учасниками шляхом реалізації власних ідей;
IV. Продукт “Гра в казковий театр”1. Відео: “Хто головний у театрі?”2. Обговорення: Хто бере участь у виставі?Як ви думаєте, хто головний у театрі?Чому? Моя порада:3. Об’єднуємо учасників у команди довільним способом.4. Обираємо жетони з назвами ролей.5. Кожній команді створити свою казкову історію для вистави з героями казок, яких вони створили з модуліну.6. Робота команд над створенням сценарію та афіші.
III. Пошук (дослідження)I. Оголошення роботи - На початковому етапі виготовляємо свого улюбленого казкового героя з легкого пластиліну(модуліну). II. Творча робота дітей. III. Презентація нашого героя за планом: Називали ім’я створеного казкового героя. Чим схожі/відрізняються ваші герої?Якою казковою силою володіють герої?Як вона їм допомагає?Показували мімікою і жестами настрій та характер своїх героїв.
Стимулом для творчої діяльності була теаралізована гра, яка доступна дитині з раннього віку. Під час роботи над проєктом діти поглиблювали знання про казки, вчилися розрізняти добре і погане, черпали з казок важливі уроки життя. В іграх-драматизаціях навчалися передавати сюжет казки, розвивали творчі здібності та бажання бути добрими, справедливими, чуйними.
VI. Підведення підсумків та продовження Що найбільше запам’яталося?Яке продовження історії ви могли б запропонувати тій чи іншій виставі? Як ви почувалися в ролі глядачів, акторів, режисерів? Навіщо нам театр? Як продовження проекту ми можемо запропонувати дітям разом із батьками пограти в ляльковий театр, пальчиковий театр, театр тіней (за вибором), або переглянути онлайн- виставу. По можливості ми плануємо відвідати ляльковий театр у місті Львові.