Секретна лабораторія (урок-квест для учнів 8-х класів)

Про матеріал
Мета заходу: активізація пізнавальної діяльності учнів; підвищення інтересу до вивчення хімії; розвивати уміння учнів спілкуватися з іншими; вчити працювати в групах; вміння використовувати сучасні технології. Учасники: учні 8 класу. Час і місце проведення: 45 хвилин, кабінет хімії. Обладнання: конверти із завданням; мультимедійне обладнання.
Перегляд файлу

Секретна лабораторія (урок-квест для учнів 8-х класів)

Мета заходу: активізація пізнавальної діяльності учнів; підвищення інтересу до вивчення хімії; розвивати уміння учнів спілкуватися з іншими; вчити працювати в групах; вміння використовувати сучасні технології.

Учасники: учні 8 класу.

Час і місце проведення: 45 хвилин, кабінет хімії.

Обладнання: конверти із завданням; мультимедійне обладнання.

Хід квесту

Вчитель: Доброго дня, дорогі учні! Я рада вітати вас сьогодні на нашому урок-квесті. Для початку згадаємо, що означає слово квест? Квест (від англ. qvest – пошук пригод) – це гра на випробовування ерудованості, вміння працювати в одній команді.

Об’єднаємось в 4 команди (за допомогою вправи «Броунівський рух»).

Правила гри – квест ви знаєте, але я нагадаю вам ще раз (з’являються на екрані).

1. Ви всі – дружна команда. Вам необхідно довести, що ви найрозумніші, найкмітливіші та найерудованіші.

2. Всі учасники мають брати активну участь у грі.

3. В команді при обговоренні завдань не сваритися, вислуховувати один одного, приймати зважені рішення.

4. Відповіді своїх суперників вислуховувати уважно, не перебивати та не сміятися.

Нехай цей урок покаже кожному ступінь засвоєння його знань по предмету і нехай ці знання допоможуть вам в подальшому вивченні цього складного, але цікавого предмету.

Отже, пора відправлятися на пошуки,але я забула назву нашого квесту. Та немає нічого непоправного. Нам треба виконати перше завдання, ключовим словом якого і є назва нашого квесту.

Завдання 1. «Обери правильну відповідь»

Кожна команда отримує конверт із завданням (Додаток 1). Учитель зачитує ключове завдання: Перед вами конверт, в якому зашифровано назву квесту. Ви маєте розгадати його. Команда, яка перша і правильно віднайде назву квесту отримає 4 бали, друга команда – 3 бали, третя – 2 бали і остання команда – 1 бал.

Відповідь: Секретна лабораторія.

Завдання2. «Віднайди назву за підказкою»

Вчитель: Колби в лабораторії залишилися без етикеток (Додаток 2), а мають лише порядковий номер. Аби виявити де яка речовина вам потрібно дати відповідь на запитання в конвертах. Є 5 підказок, чим менше підказок використано тим більше балів отримаєте.(1 підказка – 5 балів, 2 підказки – 4 бали, 3 підказки – 3 бали, 4 підказки – 2 бали, 5 підказок – 1 бал).

Вказівка: У вчителя знаходиться 4 великих конверти в яких по 4 маленьких конвертів з підказками до 4 речовин (Додаток 3). Вчитель по черзі роздає підказки командам.

Відповіді: Конверт1: Золото, Конверт2: Ртуть, Конверт3: Мідь, Конверт4:  Залізо.

Завдання 3. Із карток складіть існуючі формули речовин відповідно до валентності елементів (Додаток 4). Кожна правильна формула приносить 1 бал вашій команді. На дане завдання у вас 5 хвилин.

Відповідь: ZnO, H2O, Al2O3, K2O.

Завдання 4. На екрані ви можете бачити формули речовин

Al2O3, P2O5, MnO2, Cl2O7, SO3, Cr2O3 сума валентностей яких дасть вам точну відносну молекулярну масу загаданої речовини. Відгадайте її. Команда, яка перша і правильно її відгадає отримає 5 балів.

Відповідь: 40 – NaOH.

Завдання 5. На екрані ви можете бачити формули BaO, HCl, Zn, H2O серед яких вам потрібно прибрати зайве. Команда, яка перша і правильно вибере зайве та обґрунтує свій вибір отримує 2 бали.

Відповідь: Zn.

Завдання 6. На екрані ви можете бачити формули речовин.

Fe2(SO4)3, Al2O3, Cl2O3, HNO3,CaCO3, Al2(SO4)3, BaSO4, Ag2O, ZnCl2, H2SiO3, О2

Обчисливши суму відносно молекулярних мас, ви отримаєте рік відкриття періодичого закону Д.І. Менделеєвим. Команда, яка перша і правильно дасть відповідь отримає 5 балів.

Відповідь: 1869 рік. (400, 102, 151, 63, 100, 342, 233, 232, 136, 78, 32)

Завдання 7. Обчисліть масову частку оксигену в SO3. Команда, яка перша правильно її обчислить отримає 5 балів. (Розв’язок команда демонструє на дошці)

Відповідь: Mr (SO3) = 80 г/моль; ω = 60%.

Підведення підсумків (рефлексія).

Наше з вами знайомство з наукою хімія буде продовжуватися, і ми відкриємо для себе багато нового та цікавого.

Я думаю, діти, що велику цінність ми сьогодні набули на уроці – це знання та досвід, які будуть потрібні вам не лише для виконання контрольної роботи, але і для вирішення інших практично важливих задач.

Команди підраховують бали і визначається переможець.


Додаток 1

Конверт 1. Вибери із першого списку речовини , а з другого   хімічні явища, і тоді одержите назву гри.

 


С - залізо

К -склянка

Д -ваза

Е - скло

О - книга

К - мідь

Л - цвях

Р - кисень

Г - пенал

Е – пластмаса

И - стіл

Т - алюміній

Б - лінійка

Н - цукор

В - ручка

А - срібло

 


 

 

 

 

 

 

 

Л – горіння вогнища

В – подрібнення цукру

А - протухання яйця

Д –випаровування  води

М - згинання цвяха

Б - ржавіння цвяха

Ц - танення морозива

О - скисання молока

Р - горіння спирту

Е - розчинення цукру 

А - гниття листя

С - згинання пружини

Т – смаження мяса

Ш - кування металу

О - горіння магнію

С - плавлення парафіну

Р - гасіння соди оцтом

П - випарування бензину

І - прокисання яблучного соку

Я – підгорання їжі на сковорідці



Додаток 2

Стоковые векторные изображения Фляга | Depositphotos®Стоковые векторные изображения Фляга | Depositphotos®Стоковые векторные изображения Фляга | Depositphotos®Стоковые векторные изображения Фляга | Depositphotos®


Додаток 3

Конверт 2 (великий). Вгадай речовину за підказкою

Конверт 1 (малий)

Підказка1. Його вміст у водах Світового океану складає приблизно 8 млрд. т.

Підказка 2. Цей метал відомий з сивої давнини.

Підказка 3. Цей метал алхіміки позначали символом «Сонце».

Підказка 4. Самий великий самородок цього металу важив 112 кг.

Підказка 5. З нього роблять прикраси, монети.

Конверт 2 (малий)

Підказка 1. За 350 років до н.е. Арістотель в своїх трудах згадує про цей метал.

Підказка 2. Розплавом цього металу можна заморозити воду.

Підказка 3. Він добре розчиняє інші метали.

Підказка 4. Пари його отруйні.

Підказка 5. Знаходиться всередині термометра.

Конверт 3 (малий)

Підказка 1. Відомий із сивої давнини.

Підказка 2. Назва на честь острову.

Підказка 3. Його сплав із оловом назвав цілу епоху історії розвитку людства.

Підказка 4. Зустрічається у вигляді самородків та мінералів.

Підказка 5. Широко використовується в електротехніці.

Конверт 4 (малий)

Підказка 1. В організмі людини його міститься близько 3 г., з них у крові 2 г.

Підказка 2. За поширеність в Земній корі він поступається лише кисню, кремнію та алюмінію.

Підказка 3. Найперші єдиним його джерелом були впавші на Землю метеорити, що містили його у чистому вигляді.

Підказка 4. З нього первісна людина почала використовувати знаряддя за декілька тисячоліть до н.е.

Підказка 5. На честь його назвали цілий вік. 

Додаток 4

Конверт 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
26 лютого 2021
Переглядів
345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку