Семінар для соціальних педагогів на тему:"Як говорити з підлітками про травмуючі події".

Про матеріал
В даній презентації розповідаються про травмуючі події в підлітковому віці, як зрозуміти, що щось сталосмя й що робити. Завдяки яким методикам можна виявити і знизити рівень тривожності. Які вправи може використовувати соціальний педагог в своїй роботі з учасниками навчального процесу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЯК ГОВОРИТИ З ПІДЛІТКОМ ПРО ТРАВМУЮЧІ ПОДІЇ

Номер слайду 2

Що таке посттравматичний стресовий розлад (ПТСР)? Травма — це дуже сильний стрес, який супроводжується відчуттям фізичної загрози або сильного психологічного потрясіння. Більшість людей переживають такі події хоча б раз у житті

Номер слайду 3

Що можна й не можна робити, якщо в дитини психологічна травма. У дитини чи дорослого, які пережили травматичну подію, рівень гормонів не повертається до норми. І від цього вся нервова система й далі перебуває в стані підвищеної готовності до реакції на небезпеку.

Номер слайду 4

ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЩО ЩОСЬ СТАЛОСЯ Й ЩО РОБИТИПідвищена реактивність, збудливість, зміни в поведінці;Часто діти, особливо відразу після травми, мовчать.  Діти також можуть повторювати травматичний сюжет в іграх. Дітям можуть снитися сни на тему події, яка їх травмувала. Можуть бути спогади про травматичну подію та навіть так звані флешбеки (спогади такої інтенсивності, що людина начебто знову потрапляє в ситуацію травми).

Номер слайду 5

Діти від 11 до 13 років У такому віці діти відчувають депресію, дратівливість і  страх. Вони можуть поводитись агресивно та відмовлятися сприймати все навколо. Це тому, що діти бояться втратити те, що їм дороге і цінне

Номер слайду 6

Діти від 14 до 18 років У дітей у  віці від 14 до 18 років може проявлятись небезпечна поведінка з суїцидальними думками. Прояви аутоагресії та реакції, схожі на дорослі, також можуть мати місце. Адже вони теж бояться втратити все, що в них є: життя, родина, домівка, друзі. Діти такого віку можуть гостро сприймати те, що відбувається навколо.

Номер слайду 7

За допомогою яких методів можна виявити що у підлітка травма: Спостереження. Діагностичні методики. За зверненням батьків, вчителів або самих дітей

Номер слайду 8

Якщо ми знаємо чи підозрюємо, що в підлітка щось сталося:1. Треба уникати ситуацій, які можуть тригерити підлітуква, особливо якщо вона бурхливореагує на щось специфічне, що роблять чи говорять однолітки або вчителі;2. У випадку сильних емоційних реакцій, якщо дитина засмучена чи налякана, її кращевідвести в тихе безпечне місце, де вона може заспокоїтися;3. Треба запропонувати поговорити, але лише в тому випадку, якщо вона готова церобити.4. Треба гарантувати конфіденційність історії. Травму не можна розголошовувати. Якщо дитина захоче, щоби про це знали, вона сама розкаже. Ризик у тому, що підлітки бувають не дуже толерантними, вони можуть навмисно або ненавмисно зробити боляче дитині, яку й так травмували.5. Запевніть дитину в тому, що ставитеся до її переживань серйозно та знайомі з дітьми, які зазнали таких самих випробувань: «Я знаю одного сміливого хлопчика, який пережив таку саму ситуацію».

Номер слайду 9

Як діяти під час повітряної тривоги, аби уникнути додаткової паніки?Реакція тіла на сигнал тривоги: панікагнівроздратуванняплач

Номер слайду 10

Ми можемо допомогти учням повернутися до реальності та змінити фокус уваги: потримати за рукунагадати, що зараз ми у школі, в кімнатіпоряд учитель та однокласникиперерахувати предмети в кімнаті

Номер слайду 11

Які методи в своїй роботі використовує психологічна служба навчального закладу: Просвітницька робота;Консультативна робота; Практична робота

Номер слайду 12

Завдяки яким методам можна знизити рівень тривоги у підлітка: Групові та індивідуальні консультації;Виховні години;Заняття з елементами тренінгу;Ігри для зняття напруги;Малювання;Майстер- класи тощо.

Номер слайду 13

Зниження емоційної напруженості у підлітків. Для того, щоб знизити емоційну напруженість, важливо врахувати наступні рекомендації: Бажання спілкуватиння. Емоційний стан. Рухова активність Потреба в обіймах. Вподобання Захоплення

Номер слайду 14

Вправа «Мікрофон» Техніка Вправа «Рука допомоги»

Номер слайду 15

Вправа на дихання. Вправа «Моє життя як...» Медитація «Створення безпечного місця»

Номер слайду 16

І наостанок. ШАНОВНІ ПЕДАГОГИ! Бережіть себе. Піклуйтеся про себе. Знаходьте власні ресурси самодопомоги і самопідтримки

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
25 січня 2023
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку