Семінар Інтернет і соц. мережі. Правила користування. Основні небезпеки.

Про матеріал
Ознайомити Вас з позитивним та негативним впливом Інтернету та соціальних мереж на дітей; дати можливість самостійно прийняти ту позицію, до якої ви схиляєтесь, розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору, виховувати інтерес до порушеної теми
Перегляд файлу

Семінар

Інтернет і соц. мережі. Правила користування. Основні небезпеки.

Мета: ознайомити Вас з позитивним та негативним впливом Інтернету та соціальних мереж  на дітей; дати можливість самостійно прийняти ту позицію, до якої ви схиляєтесь, розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору, виховувати інтерес до порушеної теми. (слайд 2 )

Перш ніж ми перейдемо до нашого заняття давайте пригадаємо правила якими ми будемо дотримуватись. Діти зачитують правила.

 «Вправа «Правила роботи» (слайд 4)

Правила роботи: 
1. Бути активним. 
2. Звертатися одне до одного на ім’я, (нік). 
3. Не критикувати,  бути толерантним.
4. Правило піднятої руки. 
5. Бути щирим. 
6. Не оцінювати одне одного. 

7. Не перебивати.

 

Гра «дерево очікувань. (слайд 3)

Перша вправа яку ми виконаємо це буде Дерево очікувань, але  так як наше заняття пов’язане із темою інтернету і соц..мереж  я хочу запропонувати вам придумати собі «нік», записати його на листочках. Адже Поглянувши на дерево ми можемо його порівняти з мережею інтернет: так само як багато гілочок на дереві, так  багато і користувачів у мережі інтерне. Презентуючи нік розкажіть про свої очікування і настрій.

 (Нік – це ім’я, яке використовують користувачі Інтернету, не називаючи своє справжнє ім’я.)

Вступне слово

Скажіть діти: - хто з вас вміє користуватись Інтернетом?

Звичайно ж, майже всі! а тому давайте  пригадаємо що це таке Інтернет і соц. мережі  ?

інтерне́т  (від англ. Internet), — це всесвітня інформаційна система загального доступу, яка логічно зв'язана глобальним адресним простором та базується на Інтернет-протоколі, визначеному міжнародними стандартами

Соціальна мережа – це соціальна структура, створена об’єднаними за однією або декількома ознаками взаємозалежності вузлами, які здебільшого представлені індивідуальними членами або організаціями. Соціальні мережі можуть бути створеними на тлі спільності цінностей, дружби, родинності, неприязні, конфлікту, торгівлі, зв’язків в мережі Інтернет, сексуальних зв’язків, релігійних поглядів абощо.

Останні роки інтернет щільно увійшов в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє вам дізнаватись про багато цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями, розвивати інтелектуальні здібності, навчатись, працювати. Сучасна людина не уявляє собі життя без  Інтернету. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони. Щоб не виникали негативні сторони (проблем) інтернету  потрібно дотримуватись певних правил.

Так як ми дотримуємось Правилами дорожнього руху, Правилами поводження з газом, Правилами з пожежної безпеки, і ми спокійно реагуємо на них і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно.  А давайте перевіримо як ви знаєте правила користування інтернету?

Опис вправи Світлофор

 Я  буду  зачитувати  твердження,  а  ви,  якщо  вважаєте,  що  дане твердження є правильним    показуєте зелену картку. Якщо вважаєте, що дане

твердження є невірне, то покажіть червону картку.

Твердження

1.  Намагайтеся  як  можна  детальніше  розказувати  про  себе.  Особливо  в

соціальних мережах (правильна відповідь: ні);

2.  Ніколи не відкривайте вкладення, надіслані з підозрілих і невідомих Вам адрес (правильна відповідь: так);

3.  Пароль  можна  розказувати  найближчим  друзям,  тим,  кому  найбільше

довіряєш (правильна відповідь: ні);

4.  Можна  розміщати  фото  з  друзями  без  їх  дозволу  (правильна  відповідь: ні);

5.  На  зустріч  з  Інтернет-другом  необхідно  обов’язково  іти  з  декількома

друзями  (батьками)  та  призначити  зустріч  в  людному  місці  (правильна

відповідь: так);

6.  При  реєстраціях  на  різноманітних  чатах,  форумах,  он-лайн  іграх  краще

використовувати справжнє ім’я (правильна відповідь: так);

7.  Копіювання чужої музики, комп’ютерних ігор та програм не є крадіжкою

(правильна відповідь: ні, це крадіжка);

8.  Всі матеріали в Інтернеті є правдивими (правильна відповідь: ні);

9.  Не  варто  додавати  незнайомих  людей  до  себе  в  соціальну  мережу

(правильна відповідь: так);

10. Якщо  ти  отримав  неочікуваний  електронний  лист,  в  якому  тобі

пропонується  надзвичайно  вигідна  пропозиція,  вірогідність  того,   що  це

шахрайство, дуже велика (правильна відповідь: так);

11. Потрібно  завжди  слідкувати  за  інформацією,  яку  Ви  викладаєте  в

Інтернет (правильна відповідь: так);

12. Можна надсилати свої фото незнайомцям (правильна відповідь: ні);

13. Я не несу відповідальності за свої висловлювання в Інтернеті (правильна

відповідь: ні).

Дякую. Молодці. Ви дуже гарно виконали завдання, а я цього не очікувала Я приготувала для вас подарунки, та їх на всіх не вистачить, Але  все повинно бути по-чесному, і тому зараз треба буде вирішити, хто ж саме додому піде без  подарунка.  Одже давайте гру яка називається куби.

  Вправа «Кубик»

Вам пропонується  обрати  будь-яку  цифру,  яка,  на вашу думку,  буде  щасливою .  Під  час  гри  суворо  забороняється розмовляти  та підказувати  один  одному:  кожен  грає  мовчки.  Після  того,  як учасники обрали свої цифри, тренер ще раз наголошує на тому, що під час гри не можна розмовляти, і дістає кубик.

Я за допомогою кубика оберу ту групу, яка не отримає сьогодні подарунка.  Це  була  репетиція,  і  тому  учасники  цієї команди мають можливість змінити цифру. Після цього тренер пропонує змінити цифру всім учасникам, які мають таке бажання. Коли вибір зроблено,  тренер  знову  підкидає  кубик  і  звертається  до  команди,  цифра  якої випала  на  кубику:  «Які  ваші  враження?»,  «Як  ви  гадаєте,  що  зараз  думають інші  учасники  тренінгу?».  Тренер  повідомляє  гарну  новину:  це  була  ще  одна спроба, і учасники ще раз можуть змінити цифру. Гра триває до тих пір, доки тренер не помітить, що учасники під цифрою «7» не змінюють свого місця. І не даремно    на  кубику  немає  цифри  7!  У  цей  момент  тренер  перериває  гру  і звертається  до  учасників,  що  обрали  цифри  «2»,  «3»,  «5»:  «Що  ви  відчували кожного  разу,  коли  я  підкидав  кубик?»  Учасники  зазвичай  будуть  казати,  що хвилювалися.  Потім  тренер  звертається  до  учасників  під  цифрою  «7»  з  тим самим запитанням. Але учасники, які обрали цю цифру, скажуть, що не турбувалися про те, яка цифра випаде на кубику, бо цифри 7 там немає!

 Взагалі Сенс гри полягає в тому, щоб ви якомога швидше усвідомили правила цієї гри і перейшли до цифри 7. Адже знання правил і дотримання їх  – це різні речі, і тільки дотримання правил приносить винагороду. І так же само коли нам щось пропонують і інтернеті ми не  знаємо чого очікувати.  Тому давайте ще раз пригадаємо правила користування інтернетом.

Правила

  1. В Інтернеті час летить швидко. Саме тому, розпочинаючи роботу,  встанови біля комп'ютера таймер і обмежуй час проведений в мережі.
  2. Будь чемним і ввічливим з іншими користувачами мережі. Пам`ятай, що спілкування з друзями в Інтернеті, майже нічим не відрізняться від спілкування з ними у реальному житті.
  3. Знай, що у Інтернеті безліч шахраїв, тому зберігай свої особисті данні (адресу, дату народження, номер телефону).  Не вказуй їх при спілкуванні у мережі.
  4. Завжди розповідай про свої проблеми у Інтернеті батькам. Вони тобі друзі і допоможуть розв`язати тобі будь-які ускладнення в мережі.
  5. Обходь погані сайти. Вони можуть нести в собі віруси та бути шкідливими для твого психічного здоров`я.
  6. Ніколи нічого не купуй у Інтернеті без дозволу батьків, адже ти неповнолітній,тому не можеш самостійно розпоряджатися грошима.
  7. Якщо тебе ображають у мережі повідом про це батькам. Вони допоможуть тобі заблокувати цього користувача.
  8. Не довіряй інформації з неперевірених інтернет- сайтів. Більшість з них являються лише носіями для вірусів.
  9. Не довіряй інтернет-розіграшам. Адже ти можеш не лише програти, а й втратити  гроші (електронну адресу,тощо).
  10. Якщо ти отримав сумнівний електронний лист, не відкривай його самостійно. Адже він може нести в собі небезпеку. Краще порадитися з батьками.

Я сподіваюся що ви запам’ятаєте ці правила і будете ними користуватись.

А зараз я вам пропуную поділитись на 2 команди за допомогою кольору ваших ніків. Для створення плакатів з позитивними і негативними сторонами інтернету.

вправа «Займи позицію»

Спробуйте визначитися, з які є позитивні і негативні сторони інтернету і соц. мереж  учням потрібно поділитись на 2 команди і визначити + і - інтернету і соц. мереж 

 

Вправа «Бінго – метелик»

 Кожному учасникові дається аркуш паперу . Необхідно скласти аркуш навпіл, а потім пальцями, «вирізати» фігурку - метелика. На все це відводиться 5 хв.

Притча «Все в твоїх руках»

Погляньте будь ласка на свої метелики кожен із них є особливий та індивідуальний.  Саме від вас залежить якими вони будуть.

Висновок  Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною.  Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і  замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість щирих посмішок. В решті решт як? та на що? втрачати власний час - це вільний вибір кожного.  Але  пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом.

Враження.

 

 

 


  • Фішинг – технологія Інтернет-шахрайства, розроблена з метою крадіжки конфіденційної інформації.

Кардинг – вид шахрайства, при якому проводиться операція з використанням банківської картки або її реквізитів, не ініційована  або  не  підтверджена  її власником.

  • Грумінг - входження в довіру до  дитини  з метою схилення її до якого-небудь брутального поводження, в тому числі і в сексуальному плані.

Буллінг (англ. bullying) – залякування, переслідування, знущання, глузування й інші дії, які здатні налякати, принизити й іншим чином негативно впливати на дитину.

  • Кібергбуллінг - переслідування інших осіб з використанням сучасних електронних технологій: ІНТЕРНЕТу (електронної пошти, форумів, чатів, ) та інших засобів електронної техніки – мобільних телефонів, пейджера.
  • Мобінг (натовп) -  психологічні утиски, переважно групові, що включають у себе постійні негативні висловлювання, постійну критику.
  • Інтернет-залежність — психічний розлад, нав'язливе бажання вийти в Інтернет і хвороблива нездатність вчасно відключитися від нього. Це явище може спричинити стан, у якому людина фокусуватиметься на віртуальному, а не реальному світі. Людина в такому стані може ігнорувати потребу у їжі, туалеті, сні, живому спілкуванні, фізичній активності і тощо..
  • Самогу́бство (суїцид) — свідоме самостійне позбавлення себе життя, спричинене своєю безпосередньою, умисною і бажаною дією. Медичний термін самогубства «суїцид» має коріння у латинській мові  лат. sui caedere вбивати себе.

 

docx
Додав(-ла)
Смаль Катя
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку