Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ. «Казка допомагає. Казка вчить. Казка лікує»

Про матеріал
Мета: підвищення педагогічної компетентності вихователів в питаннях використання методу казкотерапії в освітньому процесі. Завдання: 1. Навчити вихователів прийомам ефективної взаємодії з дитиною з метою зміцнення його психологічного здоров'я і розвитку творчих здібностей; 2. Згуртування колективу; 3. Встановлення емоційно сприятливого середовища в педагогічному процесі.
Перегляд файлу

СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ.

«Казка допомагає. Казка вчить. Казка лікує»

Мета: підвищення педагогічної компетентності вихователів в питаннях використання методу казкотерапії в освітньому процесі.

Завдання:

  1. Навчити вихователів прийомам ефективної взаємодії з дитиною з метою зміцнення його психологічного здоров'я і розвитку творчих здібностей;
  2. Згуртування колективу;
  3. Встановлення емоційно сприятливого середовища в педагогічному процесі.

I частина (теоретична)

Розвиток творчого потенціалу особистості дитини є одним із пріоритетних завдань сучасної освіти. Однак педагогу не надається можливості придивитися до дитячої індивідуальності і розвинути її в належному ступені через збільшення кількості дітей в групах та ін. В зв'язку з цим виникає потреба у використанні ефективних методів і засобів розвитку творчих здібностей дітей, розрахованих на велику аудиторію учасників.

З чого ж починається розвиток творчої особистості? З народних примовок, віршів і, звичайно ж, казок. Дошкільний, молодший шкільний і середній шкільний вік, як стверджують психологи, - це вік казки. Мова казки доступний дитині. Казка проста і, в той же час, загадкова. «В некотором царстве, в некотором государстве» або «В те далекие времена, когда животные умели разговаривать» і дитина вже покидає реальний світ, і несеться в світ своїх фантазій стимульованих казкою.

Ореол таємниці і чарівності - це якість властива всім казкам. Чарівна казка, як живий організм - в ньому все дихає і в будь-який момент може ожити і заговорити. Ця особливість казки дуже важлива для розвитку психіки дитини. Читаючи або слухаючи казку, дитина «вживається» в розповідь. Вона ідентифікує себе з головними героями, при цьому розвивається здатність дитини децентрируватися - вставати на місце іншого. Адже саме ця здатність людини відчути щось, що відрізняється від нього самого, дозволяє йому відчути багатогранність світу і свою єдність з ним. Казка так само багатогранна, як і життя. Саме це робить казку ефективним психотерапевтичним і розвиваючим засобом.

          У науково - педагогічній літературі казкотерапія - це турбота про емоційне і психологічне здоров'є особистості засобами народнопоетичних творів (тобто казками).

          Мета методу казкотерапії - активізація творчого потенціалу, розкриття глибин власного внутрішнього світу, розвиток самосвідомості.

Розвиток творчої особистості дитини може бути більш ефективним, якщо вона не просто уявить собі казку, а й сама безпосередньо зіткнеться з нею, подорожуючи по казкових дорогах, переживаючи дивовижні пригоди і перетворення, зустрічаючись з казковими істотами.

II частина (практична)

Завдання 1. Назвіть творчі методи роботи з казками, які широко і різнопланово дозволяють використовувати  тексти, які полюбилися дітям.

Зразкові варіанти відповідей: знайомі казки в нових обставинах; колаж з казок; казка від різних форм малого фольклору (віршиків, загадок, кричалок та ін.); казка від дивних історій; казка від фантастичних явищ; випадкові казки; казка про побутові предмети; казка від «живих» крапель і плям; казка про чудовиськ; казка зі змішаними образами; зміна ситуації в знайомих казках; перебріхування казки; казка по – новому; експерименти в казках; кольорові казки; сімейна казка; казки про улюблені іграшки; з казки втекли всі дієслова (іменники); моделювання казок; казки до чарівних малюнків; слідами до казки; казки про самого себе та ін.

Завдання 2.

          Казка – шумілка - звуконаслідування за допомогою використання музичних і шумових інструментів, сприяє розвитку творчої фантазії, а спільне музикування та ігрова діяльність формує навички співпраці та співтворчості.

Примітка: гра на інструменті повинна звучати в паузах, ілюструючи текст. Не слід перевантажувати розповідь звуковими ефектами, на першому місці повинна залишатися все ж сама історія, а не гра на інструментах. Якщо дозволяє кількість учасників можна розділитися на дві команди.

 Завдання для команд: виконати казку - пісеньку краще команди суперників.

 

 

Мишина історія

Восени мишки весь день бігали туди і сюди, збираючи запас на зиму. (Стукаємо пальчиками по БАРАБАНУ АБО КОРОБЦІ). І ось, нарешті, з неба почали падати красиві білі сніжинки (Вдаряємо паличкою по скляному келиху).

Вони покрили замерзлу землю пухнастою білою ковдрою і, незабаром, на цьому снігу з'явилися маленькі сліди мишачих лапок (вдаряємо по трикутник або підвішеній ЛОЖЦІ).

Миші поховалися в свої нірки, де у них було дуже багато їжі. Вони гризли горішки, (ВИКОРИСТОВУЄМО ДЕРЕВ'ЯНІ ЛОЖКИ)

гризли зернятка (ПРОВОДИМО паличкою по ДЕРЕВ'ЯНОМУ ГРЕБІНЦЮ) і влаштовували собі з соломи теплі гніздечка (зашаруділи ПАКЕТОМ АБО ПАПЕРОМ). Особливо вони любили ласувати солодкими корінцями (ПРОВОДИМО паличкою по гофрованому картону). А ззовні на землю кожен день падав сніг і шумів вітер (дуємо В ПЛЯШКУ).

Але мишкам було дуже добре під снігом в теплих нірках. (Вдаряємо паличкою по скляному келиху).

Заєць в лісі.

          Жив-був заєць - боягуз. І все це заєць боявся. Вийшов якось він з дому. Не встиг і трьох кроків зробити, а їжачок раптом як зашарудить в кущах! (Шарудімо ПАПЕРОМ АБО ПАКЕТОМ).

Злякався заєць і бігти. (Стукаємо по БАРАБАНУ АБО ВИКОРИСТОВУЄМО ДЕРЕВ'ЯНІ ЛОЖКИ). Біг, біг, присів на пеньок відпочити, а дятел на сосні як застукає! (Стукаємо паличкою по деревинці). Кинувся заєць бігти. (Стукаємо по БАРАБАНУ АБО ВИКОРИСТОВУЄМО ДЕРЕВ'ЯНІ ЛОЖКИ). Біг, біг, забіг в саму гущавину, а там сова крилами як заплескала (натягуємо РУКАМИ ТКАНИНУ). Побіг заєць з лісу до річки (стукаємо по БАРАБАНУ АБО ВИКОРИСТОВУЄМО ДЕРЕВ'ЯНІ ЛОЖКИ). А на березі жаби сиділи. Побачили вони зайця - і скок в воду (ПРОВОДИМО паличкою по ксилофону АБО хлопаємо долонею по НОГАХ) Тут заєць зупинився і каже: - Але ж є звірі, що мене, зайця, бояться! Сказав так, і сміливо поскакав назад в ліс (стукаємо по БАРАБАНУ АБО ВИКОРИСТОВУЄМО ДЕРЕВ'ЯНІ ЛОЖКИ).

автор Е. Желєзнова

Список літератури:

  1. Зинкевич - Евстигнеева Т. Д., Грабенко Т. М. Игры в сказкотерапии. - СПб.: Речь, 2006. - 208 с.
  2. Капская А. Ю., Мирончик Т. Л. Планета чудес. Развивающая сказкотерапия для детей. - Спб.: Речь; М. : Сфера, 2008. – 221 с.
  3. Котко А. Н. Содержание и технологии проведения семинарских занятий с педагогами: Пособие для руководителей дошк. учреждений в 3-х частях. – Мозырь: ООО Белый ветер, 2003. – 116 с.
  4. Ребенок в мире сказок/ сост. О. П. Власенько. - Волгоград: Учитель, 2009 - 441 с.
  5. Фесюкова Л. Б. Воспитание сказкой. – Харьков: Фолио; М.: ООО АСТ, 2000.- 464 с.
  6. Шорыгина Т. А. Красивые сказки: Эстетика для малышей. - М.: Книголюб, 2006.- 136 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КЗ «Мирненський обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей» ЗОР

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Федорець Надія
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 лютого
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку