МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ВІДОКРЕМЛЕНИЙ СТРУКТУРНИЙ ПІДРОЗДІЛ
«СМІЛЯНСЬКИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ
НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ»
РДЖЕНО
ВІДКРИТЕ ЗАНЯТТЯ
з дисципліни (предмету)
«Культурологія»
спеціальність 122. «Комп’ютерні науки»
спеціалізація «Комп’ютерні науки»
група ПСК20
ТЕМА:
«Г.С. Сковорода - просвітитель-гуманіст,
філософ, поет, перекладач» (до 300-річчя від дня народження)
Дата проведення - 01.12.2022
Викладач: Чужинова Т.П.
Сміла 2022р.
План заняття № 22
Навчальна дисципліна «Культурологія»
Тема заняття: «Г.С. Сковорода - просвітитель-гуманіст,
філософ, поет, перекладач» (до 300-річчя від дня народження)
Тип заняття урок – дослідження
Мета заняття:
Сприяти формуванню світогляду студентів, їх моральної та громадянської позиції, гуманістичних почуттів: узагальнити уявлення про філософську, педагогічну, просвітницьку, літературну та мистецьку діяльність Г.С. Сковороди та її значення для сучасності; з’ясувати проблеми морального вибору у житті особистості; розвивати у студентів навички нестандартного мислення, робити висновки, виховувати в них бажання висловлювати власну думку з приводу одвічних проблем людського буття.
Міжпредметні зв’язки
Предмети, які забезпечують вивчення даної навчальної дисципліни: «Історія України», «Українська література», «Зарубіжна література».
Предмети, які забезпечує навчальна дисципліна: «Філософія», «Соціологія».
Забезпечення заняття: мультимедійний проектор (презентації, фрагменти відеофільмів, таблиці, аудіозаписи), роздатковий матеріал (культурологічне лото)
Загально-методичні принципи: комунікативність, колективна взаємодія.
Рекомендована література:
Структура заняття
Структура заняття |
Затрачений час |
Вступна частина І. Організаційний момент (вітання, перевірка присутніх). ІІ. Оголошення теми і мети, плану урока. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. |
5 хв.
|
Основна частина. ІV. Актуалізація опорних знань студентів V. Проблемне завдання на урок. |
10 хв. |
VІ. Реалізація плану і мети заняття. Презентація проектів: 1. Життя та творчий шлях (Пайчук С). Цікаві факти (Ткаченко М.) 2. Педагогічна діяльність: місця роботи, головні ідеї, новаторство, система оцінювання (Слободяник М.) 3. Філософія: назви творів, головні ідеї, теорія 3-х світів (Чернишов Е.) Афоризми Г. Сковороди - вибрати найцікавіші, прокоментувати (Падун Д.) 4. Літературна діяльність: жанри, назви творів. "Сад божественних пісень", байки (Федорець В.) 5. Музична діяльність: співак, музикант, композитор (Бабенко М.) 6. Увіковічення пам'яті Г. Сковороди: найвідоміші пам'ятники, пам'ятні знаки, (Котляр Д.)
|
40 хв.
|
Відповіді на питання (етапи життєвого шляху і можливості реалізації таланту). Виконання тестових завдань. |
5 хв. 10 хв. |
Заключна частина. VІІІ. Підведення підсумків заняття. Вирішення проблеми, поставленої на початку уроку. Висновки. |
5 хв. |
ІХ. Оцінювання. Домашнє завдання: Опрацювати матеріали до уроку №23 (на н.п. Moodle) Завершення заняття |
5хв. |
Тема заняття: «Г.С. Сковорода - просвітитель-гуманіст,
філософ, поет, перекладач» (до 300-річчя від дня народження)
Мета заняття:
Сприяти формуванню світогляду студентів, їх моральної та громадянської позиції, гуманістичних почуттів: узагальнити уявлення про філософську, педагогічну, просвітницьку, літературну та мистецьку діяльність Г.С. Сковороди та її значення для сучасності; з’ясувати проблеми морального вибору у житті особистості; розвивати у студентів навички нестандартного мислення, робити висновки, виховувати в них бажання висловлювати власну думку з приводу одвічних проблем людського буття.
Тип: семінарське заняття – дослідження
Обладнання: презентація «Сковорода Григорій Савич (1722-1794) - просвітитель-гуманіст, філософ, поет, перекладач»; проекти студентів; фрагменти відеофільмів: «Студенти Могилянки миють пам’ятник Григорію Сковороді»; «Великі українці – Григорій Сковорода»; «Обличчя української історії. Григорій Сковорода»; індивідуальні завдання (тест).
Форми роботи: репродуктивно – творчий, презентація проектів, евристичний з елементами дискусії, порівняльно-історичні реміністенції, робота в групах.
Методи роботи: «Мозковий штурм», «Шкала думок», «Порівняльний аналіз», «Ассоціаційні вправи», «Психологічне спостереження», проблемно-пошуковий метод.
На дошці – тема, епіграф, проблемне питання
«Не тіло, а душа є людиною».
«Світ ловив мене , та не спіймав»
Г. Сковорода
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми, плану заняття. Слайд №1
Тема: «Г.С. Сковорода - просвітитель-гуманіст, філософ, поет, перекладач» (до 300-річчя від дня народження) Слайд №2
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Епіграф. Як ви розумієте його зміст?
Представлення різних концепцій оцінки особистості Г. Сковороди. Слайд №3
Проблемне завдання уроку: Слайд №4
При викладені і обговоренні питань спробуємо відмовитись від стереотипів, уявити особистістні якості Г. Сковороди під кутом зору сучасності.
План семінарського заняття:
1. Життя та творчий шлях Г.С. Сковороди
2. Г. Сковорода – педагог-новатор
3. Філософські твори і ідеї
4. Літературна діяльність
5. Музична діяльність
6. Увіковічення пам'яті Г. Сковороди
1. Життя та творчий шлях (Пайчук С). слайди №5-7
Цікаві факти (Ткаченко М.) - слайди №8-10
Викладач: Коментарі, доповнення і питання (Києво-Могилянська академія)– слайди №11-12
Викладач: Отже проблема морального вибору існувала і буде існувати завжди.
Відеофільм «Обличчя української історії. Григорій Сковорода» (4 хв.)
Завдання: Які можливості мав Сковорода, щоб реалізувати свої здібності і талант? Який він зробив вибір і чому?
2. Педагогічна діяльність: місця роботи, головні ідеї, новаторство, система оцінювання (Слободяник М.) Слайд №13-14
3. Філософія: назви творів,головні ідеї, теорія 3-х світів (Чернишов Е.) сл. №15-16
Афоризми Г. Сковороди - вибрати найцікавіші, прокоментувати (Падун Д.)
Викладач: Коментарі, доповнення і питання Слайд №17
4. Літературна діяльність: жанри, назви творів. "Сад божественних пісень", байки (Федорець В.)
Викладач: Коментарі, доповнення і питання Слайди №18-20
5. Музична діяльність: співак, музикант, композитор (Бабенко М.)
Викладач: Коментарі, доповнення і питання Слайд №21-23
Викладач: Отже ми ознайомилися з вашими проектами. В кожному з них ви намагалися дати оцінку, незалежну від заяложених стереотипів, з погляду нашого сьогодення.
Висновки експертної групи. Слайд №24
Пропоную ознайомитися з фрагментами проекту О. Ступки «Великі українці – Григорій Сковорода».
V. Закріплення. Метод «Гроно думок» (експертна група)
VІ. Підведення підсумків уроку. Метод „Коло ідей”.
Викладач: Вирішення проблеми, поставленої на початку уроку.
А тепер давайте спробуємо уявити: якби Сковорода жив сьогодні поруч з нами, ким він міг би бути? Ким би міг бути Сковорода в сучасному світі? Сл.№25-28
Висновки експертної групи.
Виконання тестових завдань «Життя та творчий шлях Г. Сковороди».
VІІ . Підведення підсумків уроку.
Оцінювання – висновки експертної групи.
Домашнє завдання
Список літератури і фільмографії
1. Історія світової та української культури : підруч. для студ. ВНЗ / В. Греченко, І. Чорний, В. Кушнерук, В. Режко. – К. : Літера, 2010. – 464 с.
2. Історія української культури / За загал. ред. І. Крип’якевича. – К. : Либідь, 2011. – 656 с.
3. Історія української та зарубіжної культури: навч. посіб. / С.М. Клапчук, В.Ф. Остафійчук, Ю.А. Горбань та ін.; За ред. С.М. Клапчука, В.В. Остафійчука. –– К.: Знання-Прес, 2012. – 358 с.
4. Кордон М.В. Українська та зарубіжна культура: Курс лекцій. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 584 с.
5. Культурологія: українська та зарубіжна культура: навч. посіб. / М.М. Закович, І.А. Зязюн, О.М. Семашко та ін.; за ред. М.М. Заковича. – К. : Знання, 2010. -567 с.
6. Українська та зарубіжна культура: навч. посіб. / Л.Є Дещинський, Я.Я. Денисов, М.П. Скалецький та ін.; за ред. Л.Є Дещинського. – Львів: Бескид Біт, 2012, - 304 с.
|
|