"Йде святий Миколай, ти добром його стрічай"

Про матеріал
виховувати духовність, доброту, почуття милосердя, ввічливість, любов до ближніх; ознайомлювати учнів із народними традиціями; розвивати мислення й пізнавальні інтереси, вчити осмислено творити добро; виховувати людяність, доброзичливість.
Перегляд файлу

Виховна  година: «Йде Святий Миколай, ти добром його стрічай»

Мета: виховувати духовність, доброту,  почуття милосердя, ввічливість, любов до ближніх;  ознайомлювати учнів із народними традиціями; розвивати мислення й пізнавальні інтереси, вчити осмислено творити добро; виховувати людяність, доброзичливість.

Обладнання: презентація за темою виховної години.

Хід виховної години
І. Мотивація.  
1. Вступне слово.

Ми зібралися у школі

В нашім гарнім добрім колі

В нашій радісній родині

Бо велике свято нині.

  1. У грудні, в гарну тиху ніч

Зорі, як мільйони свіч,

Що світять вниз, на рідний край,

Де ходить Святий Миколай.

  1. Коли Святий Микола

З небес  на  землю йде,

То кожний дім і  школа,

Мов  вулик  бджіл  гуде.

  1. В Канаді сніг, морозна лють

А на  Флориді  сонце сяє.

Та тут і там  малята  ждуть

Святого гостя, Миколая.

 

Учитель: Щороку приходить він у кожну родину з миром і дарунками. Для дітей стає чарівною казкою, коли невідомо як  з’являється  вночі і кладе під подушку, або у черевичок такі бажані гостинці.

 

Учитель:  А хто ж такий Святий Миколай? (діти дають відповіді)

Учитель: Так це Святий, але я хочу розповісти вам про його земне життя.

        Десь 1700 років тому на півдні Італії у заможній родині народився маленький хлопчик, якого назвали Миколою. Нічого не бракувало малому Миколі – ні одежі, ні їжі. Та через деякий час він залишився  сиротою,  спочатку померла мама , а  за нею і тато. Хлопчик ріс під опікою чужих людей. Він часто виходив на вулицю погратися з дітьми. Це були діти небагатих батьків. Микола їх жалів, але не знав, як допомогти. Був у Миколи старий учитель. Одного разу вони читали Святе Письмо: «Коли ти робиш добро, нехай твоя правиця не знає, що робить лівиця…»

– Як це розуміти? – запитав в учителя замислений Микола.

– Коли ти робиш добро іншому, то не треба про це голосно всім розказувати. Краще не хвалитися своїми добрими вчинками.

Стояла глибока осінь. Миколка знав, що багато дітей у їхній околиці живуть бідно, у голоді і холоді.

От родина старого Олександра. Мати хвора, в Петра немає взуття, а мала Софійка вранці збирала на дорозі хмиз, щоб було чим затопити в печі.

Увечері Миколка тихо, щоб слуги не бачили, подався до комори. Набрав у торбину борошна, налив пляшечку олії, набрав повні кишені яблук, відшукав у своїй скриньці пару нових шкарпеток. Все це склав у велику торбину і сховав під своїм ліжком. Коли в домі  всі поснули, він тихенько вислизнув із ліжка, пробрався до Олександрової хатини, поклав там торбину й чкурнув додому.

Вранці старий Олександр не міг натішитися щедрими дарунками. Але хто це міг зробити? Кому подякувати?

    З того часу Миколка часто робив такі дарунки бідним сусідам. Люди молили Бога за невідомого, який їм допомагає. Та ніхто не здогадувався, що то був Микола.

Миколині слуги стали помічати, що зникають харчі, одяг, паливо з комор. Стали пильнувати. Одного разу, коли Миколка тільки-но склав торбинку і вийшов із свого подвір’я,  його наздогнав старий слуга. Думав, що то злодій. Тоді й стало відомо всім, хто піклується про бідних.

   Минули роки. Микола вивчився, став священиком. Усе своє добро роздав бідним людям і служив їм, як тільки міг.

        За це Господь дав йому силу творити добро ще більше.

ІІ. Оголошення теми Слайд 4
– Отож, сьогодні тема нашої виховної години: „Йде Святий Миколай, ти добром його стрічай»”.

Напередодні Свята Миколая ми поговоримо з вами про доброту – дуже важливу і потрібну для кожного з нас чесноту.

«Добре» , засвідчуємо ми, коли нам приємно, радісно і затишно.

«Добре», кажуть наші батьки, друзі чи знайомі, коли ми зробили щось хороше і корисне іншим людям.

В основі всіх наших добрих почуттів, слів і вчинків лежить поняття добра. А щоб добра у світі стало більше, нам самим потрібно бути добрими – говорити хороші слова, добре ставитися до інших, робити добрі справи. Людина, яка робить добро, є такою щасливою, як і та, кому вона його зробила. Тому добро завжди пов’язане з такими чеснотами, як чуйність, милосердя, доброчинність, щирість, справедливість. На добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром бо найвища наука життя – мудрість, а найвища мудрість – бути добрим. Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розуміти чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину – це повинно бути у характері кожної людини.

 

 

 

 

ІІІ. Робота над матеріалом класної години.

Учитель: А ще діти, щоб самому бути щасливим, треба бережно, сердечно і чуйно торкатися серця інших людей. Послухайте «Правила добра». 

«Правила добра»
Щоб добрим чоловіком стати,
Потрібно правила добра всім знати.
    Найперше з правил цих чудесних
Уміння бути добрим, чесним.
    А друге правило таке:
Шануй ти маму й тата,
Люби сестер, братів, людей,
Добро сам будеш мати.
    А третє правило просте,
Щоб мати серце золоте
Зла на людей ти не тримай,
Учителів не забувай.
Ці правила виконувати мусиш,
Тоді закону доброти ти не порушиш.

Учитель:  Діти, які ви правила запам’ятали? Метод  «Мікрофон»

  1. Ігри.
  • А тепер я пропоную вам трохи пограти. Гра «З якої це казки?» 
    • Він звірят усіх лікує,
    Від халепи їх рятує,
    І зайчат, і мавпенят,
    Бегемотів і тигрят,
    Вилікує він за мить
    Все, що в звірів заболить,
    Наш добрий лікар… (Айболить) 
    — Про кого йде мова?
    — Яку добру справу виконував лікар Айболить?
    • Сидить півник на печі,
    Їсть смачненькі калачі,
    Тут лисичка прибігає,
    Півника мерщій хапає.
    Біжить котик рятувати,
    В лиса півника забрати.
    («Котик і Півник») 
    — Хто і яке добре діло виконав у цій казці?
    • Вигнав дід козу із хати,
    Тай пішла вона блукати,
    В зайця хату відібрала.
    Всі козу ту виганяли.
    Рак козуню ущипнув —
    Зайцю хатку повернув.
    («Коза-дереза») 
    — Хто допоміг зайчику повернути свою хатину?
    — Яким він був?
    • Виріс цей хлопчина
    З маленької деревини.
    У печі зміючку спік,
    Сам на дерево утік.
    Його гусятко врятувало —
    На крилечка свої узяло.
    Принесло до тата й мами,
    Частувалось пирогами.
    («Івасик-Телесик») 
    — Хто в цій казці зробив добрий вчинок?

          Учитель:  Дуже багата наша мова різними прислів’ями і приказками про добро тож…

Розпочнемо:

Добро робити ніколи не …

Хто людям добра бажає, той і собі…

Без доброго діла немає доброго…

За добро добром…

Світ не без добрих 

    (  пізно, має, імені, платять, людей.  )

             Учитель: Бути добрим нелегко, а постійно творити добро важко. Треба менше говорити про добро, а постійно його робити. Прислухайтеся до татової поради. 

Учитель: Прибіг щодуху син додому, до тата голосно гука:
Син:          «А я провідав у лікарні свого товариша-дружка!
То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте?»
Учитель:   Замисливсь тато на хвилину і так сказав йому на те:
Батько:      «Коли тебе в тяжку годину, людина виручить з біди,
Про це добро, аж поки віку, ти, синку, пам’ятай завжди.
Коли ж людині щиросердно , ти зробиш сам добро колись,
Про це забудь, аж поки віку, мовчи й нікому не хвались».

Учитель:   Людина пізнає світ не тільки розумом, а й серцем.

 «Голубка» 
По стежці у парку голубка скакала,
Поранене крильце додолу звисало.
Побачили діти, голубку взяли,
Скоріше додому її принесли.

Взялися пташину вони лікувати,
Поїти водичкою і годувати.
Загоїлась ранка на хворім крилі,
І винесли пташку гуляти малі.

І раптом котяра, звідкіль не візьмись,
До птахи метнувся із дерева вниз.
Та діти спинили лихого кота,
Вони ухопили його за хвоста.

Голубка злетіла, мов ран не було,
Махаючи дітям вдячно крилом.

 (Які почуття викликав у вас цей вірш)

ІV. Підсумок, рефлексія .
Учитель:

Отже, ми своє сердечко повинні наповнювати добрими справами, бути щедрими на гарні слова. Тож давайте виконаємо вправу так чи ні.

 

Вправа «ТАК» чи «НІ»
— Коли вам краще жити:
Коли сміються діти?  (Так)
  А чи тоді, як всі кричать,
І їм не можна ради дать. ( ні)

— Бабусі хлопчик допоміг. Він, діти, добрий хлопчик? (Так)
— Тепер усі скажіть мені: У сварці жити добре? (Ні)
— А як немає забіяк, Тоді усім прекрасно? (Так)
— А як серця у всіх ясні, То вам погано, діти? (Ні)
— Співає хлопчик гарно як! А вам подобається? (Так)
— А як обличчя всіх пісні, Похмурі, злі? Вам добре? (Ні)
— Реве і трощить все чудак, Це теж погано, діти? (Так)
— Тоді іще скажіть мені: Як діти б’ються, добре? (Ні)
— Звичайно, краще в мирі жити
І з усіма дітьми дружити. (Так)
Щоб всі веселими були,
У мирі й злагоді жили! (Так)

 

Учитель:  Молодці, ви добре впоралися зі всіма завданнями. Давайте, діти, наслідувати  Святого Миколая творячи тільки добрі справи!

Учитель : Сьогодні Святий Миколай напевно до всіх  встиг завітати, хоча в його багато справ. 

Закінчимо нашу виховну відеом, де хтось із вас зможе себе впізнати.

  А ви одне про одного дбайте,  добро і ласку іншим давайте! 

 

Сказав Мудрець:

 Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара –

Людина починається з добра.

                                   Л. Забашта

 

docx
Додав(-ла)
Івашко Анна
Додано
22 грудня 2022
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку