МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
РОМЕНСЬКИЙКОЛЕДЖ
ДЕРЖАВНОГО ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ„КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВАДИМА ГЕТЬМАНА”
Інструкційна картка до проведення семінарського заняття № 4
з дисципліни Математика
Тема заняття: Застосування інтеграла до моделювання процесів.
Мета заняття |
Навчальна: узагальнити і систематизувати знання студентів з теми «Інтеграл та його застосування»; сприяти закріпленню знань про геометричний, фізичний та економічний зміст інтеграла; формувати вміння й навички студентів самостійно систематизувати та поглиблювати знання, використовувати їх у практичній діяльності, усунути ті прогалини в навчальних досягненнях студентів, які існують у засвоєнні теми Розвиваюча: розвивати творчі здібності, культуру математичної мови, вміння проводити самоаналіз діяльності, бути опонентом, висловлювати свої думки, виражати почуття та використовувати свій досвід, брати на себе відповідальність за навчання та розвивати вміння вчитися, сприяти підвищенню інтересу до математики. Виховна: виховувати комунікативні та інформаційні риси у студентів, активність та спостережливість, колективізм та вміння самостійно міркувати, узагальнювати та робити висновки, почуття успіху, бажання подолати труднощі, задовольнити інтереси. |
|
|
Після виконаної роботи студент повинен |
Знати: Первісна та її властивості. Інтеграл, його геометричний, економічний та фізичний зміст. Основні властивості інтеграла та його обчислення. Формула Ньютона-Лейбніца Застосування інтеграла до моделювання процесів Вміти: Знаходити первісні, що зводяться до табличних, за допомогою правил знаходження первісних та найпростіших перетворень. Виділяти первісну, що задовольняє задані початкові умови. Відновлювати закон руху за заданою швидкістю, швидкість за прискоренням тощо. Обчислювати інтеграл за допомогою основних властивостей і формули Ньютона-Лейбніца. Знаходити площі криволінійних трапецій. Моделювати реальні процеси за допомогою інтеграла. |
ПЛАН СЕМІНАРУ.
1. Організаційна частина
Мобілізація студентів до навчання; активізація їхньої уваги; створення робочої атмосфери для проведення заняття (містить привітання викладача зі студентами, виявлення відсутніх, перевірку підготовленості до заняття).
2. Повідомлення теми, мети заняття
3. Мотивація та стимулювання навчальної навчальної діяльності
Формування потреби вивчення конкретного навчального матеріалу. Повідомлення правил роботи на занятті.
4. Актуалізація опорних знань студентів
Розв’язування кросворду
5. Вступне слово викладача
6. Презентація студентських проектів, обговорення навчальних питань семінару.
Робота в групах.
Поетапне обговорення, сприймання, розуміння, закріплення і застосування студентами вивченої навчальної інформації.
Зміст основної частини заняття (перелік питань семінару):
7. Діагностика правильності засвоєння студентами знань.
Робота з тестами.
8. Заключне слово викладача
9. Підведення підсумків заняття
Коротке повідомлення про виконання запланованої мети, завдань заняття ( аналіз того, що було розглянуто, мотивацію діяльності групи і окремих студентів, оцінювання їхньої роботи)
10. Видача завдання для самостійної роботи
Пояснення щодо змісту завдання, методики його виконання.
Основні поняття та терміни.
Математичне моделювання. Первісна. Інтеграл, його геометричний, економічний та фізичний зміст. Основні властивості інтеграла. Формула Ньютона-Лейбніца.
Методичні рекомендації щодо розкриття питань плану
семінарського заняття
За два тижні до проведення заняття група розбита на чотири команди, кожна з яких одержує завдання створити і презентувати інформаційно-дослідницький проект на тему: «Застосування інтеграла до моделювання процесів», причому кожна команда отримує одне з вузько направлених завдань:
Щоб презентувати свою роботу кожній команді необхідно оформити зібрану інформацію у вигляді презентації «PowerPoint» та буклету «Publisher», в презентації крім теоретичних викладок звернути особливу увагу на приклади застосування інтеграла, підготувати бліц-опитування (технологія мікрофон) для студентів інших команд стосовно свого матеріалу та задачу для самостійного домашнього розв’язування.
Оцінка знань та вмінь проводиться по рейтинговій системі. Максимальна кількість балів за всі етапи перевірки знань та вмінь – 50.
Кожен студент приймає участь у наступних етапах:
Етапи роботи |
Максимальна кількість балів |
Набрані бали |
Участь в розв’язуванні кросворду |
5 |
|
Підбір матеріалу |
5 |
|
Оформлення презентації |
5 |
|
Демонстрація презентації |
5 |
|
Бліцопитування |
5 |
|
Оформлення буклету |
5 |
|
Виконання тестових завдань |
15 |
|
Додаткова участь |
5 |
|
Підсумок |
50 |
|
Оцінка «12» виставляється, якщо студент набрав більше 50 балів.
Оцінка «11» виставляється, якщо студент набрав 45-50 балів.
Оцінка «10» виставляється, якщо студент набрав 40-44 бали.
Оцінка «9» виставляється, якщо студент набрав 35-39 балів.
Оцінка «8» виставляється, якщо студент набрав 30-34 бали.
Оцінка «7» виставляється, якщо студент набрав 25-29 балів.
Оцінка «6» виставляється, якщо студент набрав 20-24 бали.
Оцінка «5» виставляється, якщо студент набрав 15-19 балів.
Оцінка «4» виставляється, якщо студент набрав 10-14 балів.
Оцінка «3» виставляється, якщо студент набрав 5-9 балів.
Оцінка «2» виставляється, якщо студент набрав менше 5 балів.
Бали знімаються в наступних випадках:
1.1 Невірна відповідь на запитання – 5 балів
1.2 Неточна відповідь – 3 бали
2.1 Неповні теоретичні викладки – 3 бали
2.2 Порушена лаконічність теоретичних викладок - 3 бали
2.3 Невдало підібрані задачі, або помилка в задачі – 4 бали
2.4 Відсутні запитання для опитування – 4 бали
2.5 Невдало підібрані запитання для опитування - 3 бали
2.6 Відсутня задача для самостійного розв’язування – 3 бали
3.1 Порушена наочність у викладенні матеріалу – 3 бали
3.2 Порушена послідовність – 3 бали
3.3 Слайди перевантажені текстовою інформацією - 3 бали
3.4 Відсутнє гіперпосилання – 1 бал
3.5 Відсутнє посилання на джерела інформації – 3 бали
3.6 Відсутня інформація про авторів – 3 бали
Опитування.
Відповідь.
6.1 Недостатня інформативність – 3 бали
6.2 Порушена наочність у викладенні матеріалу – 2 бали
6.3 Порушена послідовність у викладенні матеріалу – 2 бали
6.4 Матеріал викладено «сухо», нецікаво – 2 бали
6.5 Відсутній девіз команди – 1 бал
6.6 Відсутнє посилання на джерела інформації – 3 бали
6.7 Відсутня інформація про авторів – 3 бали
Питання та завдання для закріплення навчального матеріалу
Тести (Додаток 4.).
Задачі для самостійного розв’язування (Студентські буклети, презентації).
Рекомендована література
Інструкційна картка складена викладачем ________________ В.М. Личко
Тема: Застосування інтеграла до моделювання процесів
Мета:
Навчальна:
Узагальнити і систематизувати знання студентів з теми «Інтеграл та його застосування». Сприяти закріпленню знань про геометричний, фізичний та економічний зміст інтеграла. Формувати вміння й навички студентів самостійно систематизувати та поглиблювати знання, використовувати їх у практичній діяльності, усунути ті прогалини в навчальних досягненнях студентів, які існують у засвоєнні теми
Посилити мотивацію студентів до вивчення теми, познайомивши з історією створення розділу математичного аналізу, організувати діяльність студентів з обговорення розроблених проектів, які відображають сутність змісту вивченого розділу. Забезпечити вільний вибір тих їх видів, які цікаві за змістом і доступні за ступенем складності для кожного студента.
Розвиваюча:
Розвивати творчі здібності, культуру математичної мови, вміння проводити самоаналіз діяльності, бути опонентом, висловлювати свої думки, виражати почуття та використовувати свій досвід, брати на себе відповідальність за навчання та розвивати вміння вчитися, сприяти підвищенню інтересу до математики.
Виховна:
Виховувати комунікативні та інформаційні риси у студентів, активність та спостережливість, колективізм та вміння самостійно міркувати, узагальнювати та робити висновки, почуття успіху, бажання подолати труднощі, задовольнити інтереси.
Завдання:
закріплення, розширення та поглиблення знань студентів, отриманих раніше на заняттях;
формування й розвиток їх навичок самостійної роботи;
реалізація диференційованого підходу в навчанні з урахуванням індивідуальних особливостей студента;
Дидактична мета:
забезпечити педагогічні умови для поглиблення і закріплення знань студентів з теми «Інтеграл та його застосування», набутих під час аудиторних занять та у процесі вивчення навчальної інформації, що виноситься на самостійне опрацювання;
спонукати студентів до колективного творчого обговорення найбільш складних питань навчального курсу, активізація їх до самостійного вивчення наукової та методичної літератури, формування у них навичок самоосвіти;
оволодіння методами аналізу фактів, явищ і проблем, що розглядаються та формування умінь і навичок до здійснення різних видів майбутньої професійної діяльності.
інтеграція сучасних педагогічних та інформаційних технологій підготовки майбутнього фахівця як соціально-адаптованої особистості відповідно до сучасних вимог ринку праці.
Тип заняття: семінарське
Вид заняття: захист проекта «Застосування інтеграла до моделювання процесів»
Форма проведення: групова.
Метод навчання: проблемно-пошуковий, інтерактивний із застосуванням інформаційних технологій та методу проектів.
Технологія: робота в малих групах, метод проектів
Обладнання:
А. Наочні посібники: навчальна презентація, комп’ютерні презентації студентів, портрети, відеофільми про І. Ньютона і Г. Лейбніца, стенд з основними формулами інтегрування.
Б. Роздатковий матеріал: картки індивідуальних досягнень студентів, картки з тестовими завданнями.
В. ТЗН: ПК, проектор, екран.
Г. Література: Алгебра і початки аналізу: Підруч.для 10-11 кл. загальноосвіт. навч. закладів / М.І. Шкіль, З.І. Слєпкань, О.С.Дубинчук – К.: Зодіак-ЕКО, 2000.-608с.
Мерзляк А.Г. та ін. Алгебра та початки аналізу: Підруч. для 11 класу загальноосвітніх навч. Закладів: академ. рівень, проф. рівень.
Підготовка до заняття:
за два тижні до проведення заняття група розбита на чотири команди, кожна з яких одержує завдання створити і презентувати інформаційно-дослідницький проект на тему: «Застосування інтеграла до моделювання процесів», причому кожна команда отримує одне з вузько направлених завдань:
Щоб презентувати свою роботу кожній команді необхідно оформити зібрану інформацію у вигляді презентації «PowerPoint» та буклету «Publisher», в презентації крім теоретичних викладок звернути особливу увагу на приклади застосування інтеграла, підготувати бліц-опитування (технологія мікрофон) для студентів інших команд стосовно свого матеріалу та задачу для самостійного домашнього розв’язування.
Хід заняття.
І. Організаційна частина.
Мобілізувати студентів до навчання; активізувати їхню увагу; створити робочу атмосферу для проведення заняття (містить привітання викладача зі студентами, виявлення відсутніх, перевірку підготовленості до заняття).
2. Повідомлення теми, мети заняття
3. Мотивація та стимулювання навчальної діяльності.
Формування потреби вивчення конкретного навчального матеріалу. Повідомлення правил роботи на занятті.
Слово викладача:
Почати заняття я вирішила зі слів: «Досягнення успішного результату під час розв’язування задач – зовсім не привілей математики. Усе людське життя – це не що інше, як бажання досягти успіху в розв’язуванні все нових питань та проблем». Як досягти успіху? Це питання справді постає перед вами практично кожного дня. І як доречно буде вам у коледжі «озброїтися» не тільки багажем теоретичних знань та практичних вмінь, а й деякими рецептами досягнення успіху. Тому пропоную всім не тільки працювати з математичним матеріалом, а й дати відповідь на запитання, що саме допомогло вам досягти успіху, та поповнити свій життєвий досвід подолання труднощів.
Досягти успіху можна тільки тоді, коли є певна мета.
Наша мета – це узагальнити та систематизувати знання по даній темі, визначити значущість, необхідність використання інтеграла до моделювання процесів у фізиці, математиці, економіці та інших науках, необхідних для успішного оволодіння вами обраною професією відповідно до сучасних вимог ринку праці.
Вам доручається не тільки презентувати свої роботи у вигляді презентації «PowerPoint» та буклету «Publisher», де крім теоретичних викладок звернути особливу увагу на приклади застосування інтеграла, а ще й взяти інтерв’ю у студентів інших команд стосовно свого матеріалу та запропонувати задачу для самостійного домашнього розв’язування.
Під час інтерв’ю уважно слухайте відповіді інших, з’ясовуйте, чи ви могли б дати правильну відповідь. Пам’ятайте слова американського математика А. Нівена, який писав: «Математику не можна вивчити, спостерігаючи як це робить сусід…».
Інтеграл – одне з фундаментальних понять у математиці. Воно виникло з потребою розв’язання задач.
Вчені І. Ньютон (1643 – 1729) та В. Лейбніц (1646 – 1716) винайшли незалежно один від одного та практично одночасно формулу, яку назвали їх іменами: формулу Ньютона-Лейбніца для обчислення площ криволінійних трапецій. Те що математичну формулу вивели філософ та фізик нікого не здивувало, бо математика – це мова, на якій говорить сама природа.
Ньютон і Лейбніц
Які натхненні Ньютон з Лейбніцем були,
Якими барвами їх формули заграли,
Яку могуть побачили, коли
Зійшлись їх похідні і інтеграли!
Зійшлись – немов злилися два струмки
В стократ потужнішу ріку єдину.
Їх теоремі давній завдяки
Те, що колись долали вчені за віки,
Тепер студент долає за годину.
Демонструються документальні відеофільми про життя і творчість В. Лейбніца та І. Ньютона
На занятті ми з вами працюємо за рейтинговою системою. У вас у кожного є Картка індивідуальних досягнень. Отримані на занятті бали заносимо до карток досягнень.
Картка індивідуальних досягнень
Прізвище _______________ група ___________
Етапи роботи |
Максимальна кількість балів |
Набрані бали |
Участь в розв’язуванні кросворду |
5 |
|
Підбір матеріалу |
5 |
|
Оформлення презентації |
5 |
|
Демонстрація презентації |
5 |
|
Бліцопитування |
5 |
|
Оформлення буклету |
5 |
|
Виконання тестових завдань |
15 |
|
Додаткова участь |
5 |
|
Підсумок |
50 |
|
Оцінка________________
На звороті картки є шкала відповідності кількості набраних балів та оцінки за заняття.
бали |
Менше 5 |
5-9 |
10-14 |
15-19 |
20-24 |
25-29 |
30-34 |
35-39 |
40-44 |
45-50 |
Більше 50 |
оцінка |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Бали знімаються в наступних випадках:
1.1. Невірна відповідь на запитання – 5 балів
1.2. Неточна відповідь – 3 бали
2. Підбір матеріалу
2.1. Неповні теоретичні викладки – 3 бали
2.2. Порушена лаконічність теоретичних викладок - 3 бали
2.3. Невдало підібрані задачі, або помилка в задачі – 4 бали
2.4. Відсутні запитання для опитування – 4 бали
2.5. Невдало підібрані запитання для опитування - 3 бали
2.6. Відсутня задача для самостійного розв’язування – 3 бали
3. Оформлення презентації
3.1. Порушена наочність у викладенні матеріалу – 3 бали
3.2. Порушена послідовність – 3 бали
3.3. Слайди перевантажені текстовою інформацією - 3 бали
3.4. Відсутнє гіперпосилання – 1 бал
3.5. Відсутнє посилання на джерела інформації – 3 бали
3.6. Відсутня інформація про авторів – 3 бали
4. Демонстрація презентації
Опитування.
Відповідь.
6.1. Недостатня інформативність – 3 бали
6.2. Порушена наочність у викладенні матеріалу – 2 бали
6.3. Порушена послідовність у викладенні матеріалу – 2 бали
6.4. Матеріал викладено «сухо», нецікаво – 2 бали
6.5. Відсутній девіз команди – 1 бал
6.6. Відсутнє посилання на джерела інформації – 3 бали
6.7. Відсутня інформація про авторів – 3 бали
4. Актуалізація опорних знань студентів.
Перед тим як приступити до розгляду серйозних питань про застосування інтеграла до моделювання процесів – розминка.
Розв’язування кросворду.
Питання кросворду
|
|
|
|
|
1 |
|
м |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
ц |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
і |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Вступне слово викладача
6. Презентація студентських проектів, обговорення навчальних питань семінару.
Кожна команда по черзі презентує свою роботу за такими етапами:
7. Діагностика правильності засвоєння студентами знань.
Щоб кожен міг з упевненістю сказати, що він досяг успіху, необхідно самостійно попрацювати. Адже китайська мудрість проголошує: «… Покажи мені – і я запам’ятаю. Дай мені діяти самому – і я навчуся…».
Уміння працювати самостійно є дуже важливим і в навчанні і в житті. Крім того, для досягнення успіху в житті потрібно мати друзів, партнерів. Тому під час роботи з тестами дозволяється здійснювати взаємодопомогу. Але у вас є вибір: працювати самостійно чи з допомогою друзів.
(Робота з тестами).
Тести
ВАРІАНТ 1.
1. Швидкість тіла υ з часом t змінюється за наступним законом: υ =20-3t
Знайти шлях, що пройшло тіло за четверту секунду свого руху.
Відповідь: А. 9,5 м Б. 4,5 м В. 18 м Г. 9 м
2. Сила струму в провіднику з часом змінюється за законом I(t) =4+2t. Яка кількість електрики пройде через поперечний переріз провідника за час від другої до шостої секунди?
Відповідь: А. 62 Кл Б. 52 Кл В. 48 Кл Г. 38 Кл
Відповідь: А. 190 тис.од Б. 210 тис.од В. 180 тис.од Г. 220 тис.од
ВАРІАНТ 2.
1. Швидкість тіла υ з часом t змінюється за наступним законом: υ =20-2t
Знайти шлях, що пройшло тіло за п’яту секунду свого руху.
Відповідь: А. 12 м Б. 13 м В. 11 м Г. 9 м
2. Сила струму в провіднику з часом змінюється за законом I(t) =7+2t. Яка кількість електрики пройде через поперечний переріз провідника за час від другої до четвертої секунди?
Відповідь: А. 28 Кл Б. 32 Кл В. 36 Кл Г. 26 Кл
Відповідь: А. 39 тис.од Б. 33 тис.од В. 29 тис.од Г. 23 тис.од
ВАРІАНТ 3.
1. Швидкість тіла υ з часом t змінюється за наступним законом: υ =25-t
Знайти шлях, що пройшло тіло за першу секунду свого руху.
Відповідь: А. 29,5 м Б. 24,5 м В. 18 м Г. 19,5 м
2. Сила струму в провіднику з часом змінюється за законом I(t) =8+3t. Яка кількість електрики пройде через поперечний переріз провідника за час від третьої до шостої секунди?
Відповідь: А. 62 Кл Б. 52,5 Кл В. 58 Кл Г. 64,5 Кл
Відповідь: А. 4920 тис.од Б. 4210 тис.од В. 4180 тис.од Г. 4220 тис.од
ВАРІАНТ 4.
1. Швидкість тіла υ з часом t змінюється за наступним законом: υ =15-2t
Знайти шлях, що пройшло тіло за третю секунду свого руху.
Відповідь: А. 10 м Б. 8 м В. 18 м Г. 9 м
2. Сила струму в провіднику з часом змінюється за законом I(t) =2+5t. Яка кількість електрики пройде через поперечний переріз провідника за час від другої до п’ятої секунди?
Відповідь: А. 62,5 Кл Б. 42,5 Кл В. 48,5 Кл Г. 58,5 Кл
Відповідь: А. 19 тис.од Б. 20 тис.од В. 80 тис.од Г. 40 тис.од
ВАРІАНТ 5.
1. Швидкість тіла υ з часом t змінюється за наступним законом: υ =10-5t
Знайти шлях, що пройшло тіло за другу секунду свого руху.
Відповідь: А. 9,5 м Б. 4,5 м В. 1,5 м Г. 2,5 м
2. Сила струму в провіднику з часом змінюється за законом I(t) =5+3t. Яка кількість електрики пройде через поперечний переріз провідника за час від першої до четвертої секунди?
Відповідь: А. 40,5 Кл Б. 52,5 Кл В. 48,5 Кл Г. 42,5 Кл
Відповідь: А. 75 тис.од Б. 65 тис.од В. 85 тис.од Г. 95 тис.од
ВАРІАНТ 6.
1. Швидкість тіла υ з часом t змінюється за наступним законом: υ =12-2t
Знайти шлях, що пройшло тіло за шосту секунду свого руху.
Відповідь: А. 9,5 м Б. 1 м В. 1,5 м Г. 2 м
2. Сила струму в провіднику з часом змінюється за законом I(t) =5+4t. Яка кількість електрики пройде через поперечний переріз провідника за час від третьої до п’ятої секунди?
Відповідь: А. 40 Кл Б. 52 Кл В. 48 Кл Г. 42 Кл
Відповідь: А. 3 тис.од Б. 5 тис.од В. 7 тис.од Г. 9 тис.од
8. Заключне слово викладача
Передайте роботи для перевірки сусідній команді за годинниковою стрілкою. Оцініть роботу своїх товаришів 1 – 15 балами (5 балів за кожну вірно розв’язану задачу).
Чи всі задоволені роботою? Чи багато помилок допустили?
Український філософ, письменник Г. Сковорода писав: «Найкраща помилка та, яку допускають під час навчання». Виявлені вами помилки допоможуть вам звернути увагу на певний матеріал. Розберіться в ньому і більше не робіть помилок.
КЛЮЧ ДО ТЕСТІВ.
Варіант |
Номер завдання |
||
1 |
2 |
3 |
|
1 |
А |
В |
Б |
2 |
В |
Г |
А |
3 |
Б |
Г |
А |
4 |
А |
Г |
Г |
5 |
Г |
А |
А |
6 |
Б |
В |
А |
Виконується взаємоперевірка тестування. Виставляється відповідна кількість балів у картку індивідуальних досягнень
9. Підведення підсумків заняття
Працюючи разом, маючи поруч надійних партнерів, ви досягли успіху. Але і в житті, і в навчанні часто для цього треба вміти працювати без допомоги, самостійно.
Полічіть суму балів, які ви собі поставили, - це і буде ваша самооцінка за заняття.
(Студенти підбивають підсумки).
На наступному занятті проведемо аналіз виконаних вами тестових завдань, а також самостiйного домашнього розв’язування, запропонованих вашими товаришами задач.
А сьогодні:
семінарі «Застосування інтеграла до моделювання процесів» та успішний захист
проекту «Застосування інтеграла згортки для синтезу цифрових систем»
Саме час повернутися до початку заняття – до мети, яку ми перед собою ставили.
Поміркуйте, чи досягли ви її. Крім того, треба дати відповідь на запитання: «Що допомогло нам досягти успіху?». Уміння аналізувати є дуже важливим у наш насичений інформацією час. Людиною, що вміє аналізувати, практично неможливо маніпулювати, вона завжди знайде вихід з будь-якої ситуації.
Думаю, уміння аналізувати ситуації ще не раз стане вам у нагоді. Усе людське життя – це не що інше, як постійне визначення мети та бажання досягти успіху під час розв’язання все нових задач та проблем. Учіть свій розум та душу бачити добро, і тоді дорога до успіху буде для вас відкрита.
Геніальні вчені Ньютон І Лейбніц довели, що виявлення точності і можливості розрахунків у світовому хаосі рухів під силу людському розуму.
Такими ж оптимістичними повинні бути і ми, ті, хто користується їх простою і зрозумілою формулою. Систематизація різних випадків приводить до правильності і точності відповідей, поглиблює знання і вдосконалює вміння володіти важливою математичною операцією - інтегрування.
10. Видача завдання для самостійної роботи.
Пояснення щодо змісту завдання, методики його виконання.
Мерзляк А.Г. та ін. Алгебра та початки аналізу: Підруч. для 11 класу загальноосвітніх навч. закладів: академ. Рівень, проф. рівень.
Опрацювати за підручником п.26 с.254- 261.
ШкільМ.Т. та ін. Алгебра та початки аналізу: Підруч. для 11 класу загальноосвітніх навч. закладів /М.І.Шкіль, З.І.Слєпкань, О.С. Дубинчук. – К.: Зодіак – ЕКО, 2006
Опрацювати за підручником с.144- 148.
Розв’язати задачі для самостiйного домашнього розв’язування, запропоновані вашими товаришами.
ДОДАТОК 1.
Картка індивідуальних досягнень
Прізвище _______________ група ___________
Етапи роботи |
Максимальна кількість балів |
Набрані бали |
Участь в розв’язуванні кросворду |
5 |
|
Підбір матеріалу |
5 |
|
Оформлення презентації |
5 |
|
Демонстрація презентації |
5 |
|
Бліцопитування |
5 |
|
Оформлення буклету |
5 |
|
Виконання тестових завдань |
15 |
|
Додаткова участь |
5 |
|
Підсумок |
50 |
|
Оцінка________________
ДОДАТОК 2
Таблиця відповідності кількості набраних балів та оцінки за заняття.
бали |
Менше 5 |
5-9 |
10-14 |
15-19 |
20-24 |
25-29 |
30-34 |
35-39 |
40-44 |
45-50 |
Більше 50 |
оцінка |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ДОДАТОК 3
Бали знімаються в наступних випадках:
1.1 Невірна відповідь на запитання – 5 балів
1.2 Неточна відповідь – 3 бали
2. Підбір матеріалу
2.1 Неповні теоретичні викладки – 3 бали
2.2 Порушена лаконічність теоретичних викладок - 3 бали
2.3 Невдало підібрані задачі, або помилка в задачі – 5 балів
2.4 Відсутні запитання для опитування – 5 балів
2.5 Невдало підібрані запитання для опитування - 3 бали
2.6 Відсутня задача для самостійного розв’язування – 2 бали
3. Оформлення презентації
3.1 Порушена наочність у викладенні матеріалу – 3 бали
3.2 Порушена послідовність – 3 бали
3.3 Слайди перевантажені текстовою інформацією - 3 бали
3.4 Відсутнє гіперпосилання – 1 бал
3.5 Відсутнє посилання на джерела інформації – 3 бали
3.6 Відсутня інформація про авторів – 3 бали
4. Демонстрація презентації
Опитування.
Відповідь.
6.1. Недостатня інформативність – 3 бали
6.2. Порушена наочність у викладенні матеріалу – 2 бали
6.3. Порушена послідовність у викладенні матеріалу – 2 бали
6.4. Матеріал викладено «сухо», нецікаво – 2 бали
6.5. Відсутній девіз команди – 1 бал
6.6. Відсутнє посилання на джерела інформації – 3 бали
6.7. Відсутня інформація про авторів – 3 бали
Група К-2-1 __________________________
прізвище, ім’я
Тести
ВАРІАНТ 1.
1. Швидкість тіла υ з часом t змінюється за наступним законом: υ =20-3t
Знайти шлях, що пройшло тіло за четверту секунду свого руху.
Розв’язання:
Відповідь: А. 9,5 м Б. 4,5 м В. 18 м Г. 9 м
2. Сила струму в провіднику з часом змінюється за законом I(t) =4+2t. Яка кількість електрики пройде через поперечний переріз провідника за час від другої до шостої секунди?
Розв’язання:
Відповідь: А. 62 Кл Б. 52 Кл В. 48 Кл Г. 38 Кл
Розв’язання:
Відповідь: А. 190 тис.од Б. 210 тис.од В. 180 тис.од Г. 220 тис.од
Група К-2-1 __________________________
прізвище, ім’я
Тести
ВАРІАНТ 2.
1. Швидкість тіла υ з часом t змінюється за наступним законом: υ =20-2t
Знайти шлях, що пройшло тіло за п’яту секунду свого руху.
Розв’язання:
Відповідь: А. 12 м Б. 13 м В. 11 м Г. 9 м
2. Сила струму в провіднику з часом змінюється за законом I(t) =7+2t. Яка кількість електрики пройде через поперечний переріз провідника за час від другої до четвертої секунди?
Розв’язання:
Відповідь: А. 28 Кл Б. 32 Кл В. 36 Кл Г. 26 Кл
Розв’язання:
Відповідь: А. 39 тис.од Б. 33 тис.од В. 29 тис.од Г. 23 тис.од
Група К-2-1 __________________________
прізвище, ім’я
Тести
ВАРІАНТ 3.
1. Швидкість тіла υ з часом t змінюється за наступним законом: υ =25-t
Знайти шлях, що пройшло тіло за першу секунду свого руху.
Розв’язання:
Відповідь: А. 29,5 м Б. 24,5 м В. 18 м Г. 19,5 м
2. Сила струму в провіднику з часом змінюється за законом I(t) =8+3t. Яка кількість електрики пройде через поперечний переріз провідника за час від третьої до шостої секунди?
Розв’язання:
Відповідь: А. 62 Кл Б. 52,5 Кл В. 58 Кл Г. 64,5 Кл
Розв’язання:
Відповідь: А. 4920 тис.од Б. 4210 тис.од В. 4180 тис.од Г. 4220 тис.од
Група К-2-1 __________________________
прізвище, ім’я
Тести
ВАРІАНТ 4.
1. Швидкість тіла υ з часом t змінюється за наступним законом: υ =15-2t
Знайти шлях, що пройшло тіло за третю секунду свого руху.
Розв’язання:
Відповідь: А. 10 м Б. 8 м В. 18 м Г. 9 м
2. Сила струму в провіднику з часом змінюється за законом I(t) =2+5t. Яка кількість електрики пройде через поперечний переріз провідника за час від другої до п’ятої секунди?
Розв’язання:
Відповідь: А. 62,5 Кл Б. 42,5 Кл В. 48,5 Кл Г. 58,5 Кл
Розв’язання:
Відповідь: А. 19 тис.од Б. 20 тис.од В. 80 тис.од Г. 40 тис.од
Група К-2-1 __________________________
прізвище, ім’я
Тести
ВАРІАНТ 5.
1. Швидкість тіла υ з часом t змінюється за наступним законом: υ =10-5t
Знайти шлях, що пройшло тіло за другу секунду свого руху.
Розв’язання:
Відповідь: А. 9,5 м Б. 4,5 м В. 1,5 м Г. 2,5 м
2. Сила струму в провіднику з часом змінюється за законом I(t) =5+3t. Яка кількість електрики пройде через поперечний переріз провідника за час від першої до четвертої секунди?
Розв’язання:
Відповідь: А. 40,5 Кл Б. 52,5 Кл В. 48,5 Кл Г. 42,5 Кл
Розв’язання:
Відповідь: А. 75 тис.од Б. 65 тис.од В. 85 тис.од Г. 95 тис.од
Група К-2-1 __________________________
прізвище, ім’я
Тести
ВАРІАНТ 6.
1. Швидкість тіла υ з часом t змінюється за наступним законом: υ =12-2t
Знайти шлях, що пройшло тіло за шосту секунду свого руху.
Розв’язання:
Відповідь: А. 9,5 м Б. 1 м В. 1,5 м Г. 2 м
2. Сила струму в провіднику з часом змінюється за законом I(t) =5+4t. Яка кількість електрики пройде через поперечний переріз провідника за час від третьої до п’ятої секунди?
Розв’язання:
Відповідь: А. 40 Кл Б. 52 Кл В. 48 Кл Г. 42 Кл
3.Продаж консервованої продукції в північному регіоні за місяць описується формулою . Визначте обсяг продажу товару за останні 3 місяці. (тис. од).
Розв’язання:
Відповідь: А. 3 тис.од Б. 5 тис.од В. 7 тис.од Г. 9 тис.од
ДОДАТОК 5.
КЛЮЧ ДО ТЕСТІВ.
Варіант |
Номер завдання |
||
1 |
2 |
3 |
|
1 |
А |
В |
Б |
2 |
В |
Г |
А |
3 |
Б |
Г |
А |
4 |
А |
Г |
Г |
5 |
Г |
А |
А |
6 |
Б |
В |
А |
Група К-2-1 ДОДАТОК 6.
№ п/п |
Список студентів групи |
Етапи роботи та максимальна кількість балів |
Набрані бали |
Оцінка |
|||||||
Участь в розв’язуван ні кросворду |
Підбір матеріалу |
Оформлення презентації |
Демонстраці презентації |
Бліц опитування |
Оформлення буклету |
Виконання тестових завдань |
Додаткова участь |
|
|
||
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
15 |
5 |
||||
1 |
Андрущенко Ігор |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Болінова Марина |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Вертій Богдан |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Возняк Богдан |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Гармаш Сергій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Гвоздецький Вол |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Гудименко Олексі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Лисечко Віталій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Литвиненко Ол-др |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Малиш Ігор |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
Молодець Ростис |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
Новак Антон |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
Родітєлєв Роман |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
Сітак Євгеній |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
Слободюк Вітал |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
Солоненко Волод |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
Соляник Микола |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
Усов Олександр |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
Шевченко Ігор |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
Шулюк Микола |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
Драган Анатолій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22 |
Момот Юрій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|