19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

"СЕНКАР" на уроках англійської мови

Про матеріал
матеріал можливо використовувати на урокх іноземної мови починаючи з2-11 кл.
Перегляд файлу

Liliya Poboroznik ( Odesa, Ukraine)

Сенкан на уроках іноземної мови.

 Сучасне суспільство вимагає виховання самостійних, ініціативних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих і економічних завдань. Сучасні школярі не вміють висловлюватись з приводу гострих питань діяльності класу, школи, січта, країни, визначення  власного ставлення до них. Одним з варіантів вирішення даної проблеми є формування у школярів критичного мислення.

Одна із стратегій розвитку критичного мислення – сенкан. За допомогою  його можна систематизувати, закріпити, узагальнити вивчений матеріал.

Сенкан – це форма вільного вірша, що складається з 5 рядків. Його назва походить від французького слова п’ять і позначає вірш у п’ять рядків у якого немає рими. З французькою це слово звучить як «cinquari», з англійського «cinquain». Винайдено сенкан у США на початку двадцятого століття. Основоположницею жанру і творцем цієї поетичної форми є американська поетеса Е.Крепсі.

На  написання сенкану багато часу не потрібно, його пишуть кілька хвилин.

Сенкан має свої правила написання:

1.перший рядок – тема (іменник)

2.другий – опис теми (два прикметника)

3.третій рядок - називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.

4. четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.

5. останній рядок – одне слово – синонім до слова (теми), ніби висновок вірша.

При роботі з даним прийомом вчитель вирішує відразу безліч найважливіших завдань. Вивчений на уроці матеріал набуває якогось емоційного забарвлення, що сприяє його глибшому засвоєнню. Відпрацьовується та активізується лексика з даної на період вивчення теми або з пройдених тем ,удосконалюється навик використання синонімів та антонімів, діти вчаться дотримуватись певної інтонації. А також, активізується і розвивається розумова діяльність, удосконалюється уміння висловлювати власне відношення до чого – небудь, закріплюються основні поняття, які були введені на уроці.

Сенкан надає можливість учню чітко визначатися з ключовими поняттями, головними ідеями уроку,сформулювати свої думки цікавим способом, проявити свої творчі здібності, синтезувати знання, які отримали на уроці.

Простота цього прийому, що здається на перший погляд , насправді приховує сильний, багатогранний матеріал до рефлексії. Адже, оцінювати інформацію, викладати думки, відчуття і уявлення в декількох словах, насправді, не так вже й легко. Але це складна і плідна робота, як для вчителя, так і для учня. Звичайно ж, уміння вигадати сенкан вимагає від учня певної підготовки, а від вчителя ретельно продуманої, планомірної роботи.  Доцільно спочатку пропонувати дітям для прослуховуванням  готові сенкани.

Наприклад

Природа                                                      Літо

Красива, чарівна                                       Веселе, жарке

Милує, бавить,захоплює.                         Настає, розважає, надихає.

Мій куточок для відпочинку.                  Чудовий час для відпочинку

Перлина                                                      Relax

 

Сім’я

Дружна, рідна

Згуртовує, радіє, розмовляє.

Це мої найрідніші люди.

Родина.