Заняття з сенсорного розвитку для дітей молодшої групи
«Маша та ведмідь».
Мета: вчити дітей розрізняти геометричні фігури. Вправляти дітей в складанні картини з частин. Сприймати предмет, що складається з частин. Закріплювати вміння розрізняти і називати кольори (червоний, жовтий, синій, зелений). Закріпити поняття «один», «багато», «вгорі», «внизу», «більше», «менше». Розвивати уяву, увагу. Виховувати інтерес до українських народних казок, вміння співчувати, допомагати.
Матеріал: лялька Маша, кубики великі та малі різного кольору, гра «Знайди пару», книга-пазл « Ріпка», демонстраційний матеріал «Ріпка».
Хід заняття:
Дефектолог:
Доброго ранку
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку тобі i мeнi!
(Пальцями правої руки по черзі „вітатися" з пальцями лівої руки, торкаючись один до одного кінчиками).
На килимку сидить лялька Марійка, а поряд з нею розкидані кубики різного розміру та кольору.
Дефектолог:
Маша в лісі заблукала,
До ведмедя в дім попала.
Взялась там хазяйнувати –
Все навколо розкидати.
Ведмідь спершу розізлився,
Згодом також веселився.
Допоможемо, малята,
Кубики всі поскладати?
Діти групують кубики за величиною( великі – маленькі).
Дефектолог:
Гарно кубики всі склали.
Але що це? От біда.
Маша чашки й блюдця помила
Та й пішла гуляти.
Допоможемо, малята,
Посуд поскладати?
Діти сідають за столи і виконують завдання « Знайди пару»
Фізкультхвилинка
Маші ми допомагали,
Добре кубики складали,
І підлогу підмітали,
Пил ретельно витирали.
Потім за столи сідали
Гарно посуд розставляли.
Дефектолог звертає увагу дітей на розкидані аркуші з книжки – пазли «Ріпка» .
-Ой, погляньте, діти. Маша, напевне, читала казочку і розкидала аркуші. Давайте зберемо пазли і зможемо відгадати яку казочку читала Маша.
До кабінету заходить ляльковий ведмідь Мишко.
Ведмідь: - Ой, як чисто, прибрано в моїй хатинці! І Маша, і діти в мене в гостях. Я хочу малята з вами пограти, потанцювати. Потім будемо чаювати, хочу медом смачним всіх пригостити.