Шкільне свято.
Тема : Добро й милосердя Святого Миколая
Мета: виховувати духовність, доброту, почуття милосердя, ввічливість, любов до ближніх; ознайомлювати учнів із народними традиціями; розвивати мислення й пізнавальні інтереси, вчити осмислено творити добро; виховувати людяність, доброзичливість.
Обладнання: презентація за темою виховної години.
Форма заходу: розважально - пізнавальна.
Хід виховної години
1. Ведучий:
Вітаємо всіх, шановні гості!
Що нині за днина,
Що нині за свято,
Що сюди зібралось
Так гостей багато?
Знаю, що за днина,
Знаю, що за свято.
То прийшли Вкраїні
І нам честь віддати.
Всім нам честь віддати,
Бога привітати,
Про святого Миколая
У цей день згадати.
Шановні батьки і вчителі, дорогі діти! Хто не знає про святого Миколая? Малий і старий знає про нього. Щороку приходить він у кожну господу з миром і дарунками. Для маленьких стає чарівною казкою, коли невидимо з’являється вночі і кладе під подушку такі бажані гостинці. Виростають діти — і добра казка зникає, а Миколай залишається.
Наслідуймо добро і вчинки Миколая! Нехай це свято стане для нас святом Милосердя, святом Доброти, Прощення, Любові до ближніх.
2. Ведучий:
Святий Миколай на небі не сидить,
На допомогу людям завжди він спішить:
У скруті допоможе і виручить з біди,
Завжди відповідає на наші молитви.
3.Ведучий:
Кожного року відзначають два свята Миколая. Перше – 22 травня, а друге – 19 грудня .
Зимового Миколая відзначають урочисто, запрошують гостей. Святого Миколая люди люблять, бо він – захисник усіх бідних, і знедолених. Найбільше люблять і шанують його діти. Для них він – почесний охоронець і завжди приходить з подарунками.
Народ склав про Святого Миколая багато легенд і переказів. У них розповідається, як він боронить людей від стихійного лиха, особливо на воді.
Всі рибалки мали в своїх куренях образ Святого Миколая і брали його з собою, виходячи в море на промисел.
Святий Миколай є другим після Бога заступником людей від усіх лих і нещасть. Все життя він ніс людям добро і милосердя. Він опікується не тільки людьми, а й дикими звірами.
4. Діти (по черзі ): 5 клас
Ми зібралися у школі
В нашім гарнім, добрім колі,
В нашій радісній родині,
Бо велике свято нині.
У грудні, в гарну тиху ніч
Зорі , як мільйони свіч,
Що світять вниз, на рідний край,
Де ходить Святий Миколай.
Коли Святий Микола
З небес на землю йде,
То кожний дім і школа,
Мов вулик бджіл, гуде.
Ми давно його чекаєм,
Бо із дідом Миколаєм
Ми по колу дружно йшли,
Коляду із ним вели.
Поки він ще не прийшов,
Станьмо разом в коло знов,
Миколаю заспіваймо,
В гості діда закликаймо.
Сніги покрили поля і гори,
Інеєм блищать і ліс, і гори
Іде до нас крізь ниви й гори
Святий угодник Миколай.
5.Ведучий :
Щороку приходить він у кожну родину з миром та дарунками. Для дітей стає чарівною казкою, кои невідомо , як він з'являється вночі і кладе під подушку або черевичок такі бажані гостинці.
- А хто ж такий Святий Миколай ?
- Так, це святий, але я хочу розповісти вам про його земне життя.
Десь 1700 років тому на півдні Італії у заможній родині народився маленький хлопчик, якого назвали Миколою. Нічого не бракувало малому Миколі – ні одежі, ні їжі. Та через деякий час він залишився сиротою, спочатку померла мама , а за нею і тато. Хлопчик ріс під опікою чужих людей. Він часто виходив на вулицю погратися з дітьми. Це були діти небагатих батьків. Микола їх жалів, але не знав, як допомогти. W Був у Миколи старий учитель. Одного разу вони читали Святе Письмо: «Коли ти робиш добро, нехай твоя правиця не знає, що робить лівиця…»
– Як це розуміти? – запитав в учителя замислений Микола.
– Коли ти робиш добро іншому, то не треба про це голосно всім розказувати. Краще не хвалитися своїми добрими вчинками.
Стояла глибока осінь. Миколка знав, що багато дітей у їхній околиці живуть бідно, у голоді і холоді.
От родина старого Олександра. Мати хвора, в Петра немає взуття, а мала Софійка вранці збирала на дорозі хмиз, щоб було чим затопити в печі.
Увечері Миколка тихо, щоб слуги не бачили, подався до комори. Набрав у торбину борошна, налив пляшечку олії, набрав повні кишені яблук, відшукав у своїй скриньці пару нових шкарпеток, нові постолики. Все це склав у велику торбину і сховав під своїм ліжком. Коли в домі всі поснули, він тихенько вислизнув із ліжка, пробрався до Олександрової хатини, поклав там торбину й чкурнув додому.
Вранці старий Олександр не міг натішитися щедрими дарунками. Але хто це міг зробити? Кому подякувати?
W З того часу Миколка часто робив такі дарунки бідним сусідам. Люди молили Бога за невідомого, який їм допомагає. Та ніхто не здогадувався, що то був Микола.
Миколині слуги стали помічати, що зникають харчі, одяг, паливо з комор. Стали пильнувати. Одного разу, коли Миколка тільки-но склав торбинку і вийшов із свого подвір’я, його наздогнав старий слуга. Думав, що то злодій. Тоді й стало відомо всім, хто піклується про бідних.
W Минули роки. Микола вивчився, став священиком. Усе своє добро роздав бідним людям і служив їм, як тільки міг.
За це Господь дав йому силу творити добро ще більше.
6.Кліп - мультик (пісня)
7.
Святкова сценка ( 5 клас)
Святкова сценка
Батько
Холодно надворі. Намело багато снігу. Саме цієї ночі святий Миколай опускається на срібній вервечці з неба на землю. Сивобородий, у довгій золотистій накидці, заходить він до кожної хати і розкладає дітям під подушки свої пречудові гостинці. Правда, неслухняним дітям святий Миколай дає хіба що гарного прутика.
Маруся
Мамо, а в нашій хаті також сьогодні свято буде?
Мати
Накінець-то, діти милі,
Ви діждались тої хвилі,
Що з небесного престола
Зійде пресвятий Микола.
Темна нічка за шибками,
Сніг біленький мерехтить,
Небеса блистять зірками,
Десь дзвіночок гомонить.
Миколай вже поспішає,
А з ним ангели малі,
В кожну хату він загляне,
Бо дарунків хочуть всі.
Тато
А щоб від Миколая подарунки отримати, треба гарно вчитися в школі, не лінуватися ніколи, все у хаті допомагати, що лише вам скаже мати.
Маруся
А скажи нам, мамо мила,
Де той пресвятий Микола
Тих дарунків дістає,
Що так щиро роздає?
Мати
В небі є така скарбниця,
Там дарунків — без кінця.
Святий Микола їх бере
І на землю всі несе.
8. Зимовий вальс ( танок зими).
9.Ведучий :
Напередодні Свята Миколая ми поговоримо з вами про доброту – дуже важливу і потрібну для кожного з нас чесноту.
«Добре» , засвідчуємо ми, коли нам приємно, радісно і затишно.
«Добре», кажуть наші батьки, друзі чи знайомі, коли ми зробили щось хороше і корисне іншим людям.
В основі всіх наших добрих почуттів, слів і вчинків лежить поняття добра. А щоб добра у світі стало більше, нам самим потрібно бути добрими – говорити хороші слова, добре ставитися до інших, робити добрі справи. Людина, яка робить добро, є такою щасливою, як і та, кому вона його зробила. Тому добро завжди пов’язане з такими чеснотами, як чуйність, милосердя, доброчинність, щирість, справедливість. На добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром бо найвища наука життя – мудрість, а найвища мудрість – бути добрим. Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розуміти чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину – це повинно бути у характері кожної людини.
10. Гра із залом: " Скажи навпаки"
Добро -
Щедрість -
Чесність -
Любов -
Турбота -
- Використайте ці слова, щоб продовжити речення.
-Як погано, що в житті є...
- Яким прекрасним стане світ, де буде тільки...
- А як ви в своєму житті проявляєте доброту та милосердя ?
11) Гра «Якщо ти добра людина, то повинен …»
Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.
• Допомагати мамі мити посуд.
• Берегти рідну природу та охороняти її.
• Шанувати працю інших людей.
• Галасувати, коли хтось відпочиває.
• Обманювати, сваритися, хвалитися.
• Насміхатися з чужого горя.
• Не слухати батьків.
• Ділитися тим, що в тебе є.
• Ображати інших.
• Захищати слабшого.
• Допомагати друзям у біді.
12. Ведучий: Бути добрим нелегко, а постійно творити добро важко. Треба менше говорити про добро, а постійно його робити. Прислухайтеся до татової поради.
«Татова порада» (Сценка в ролях) ( 8 клас)
Учитель: Прибіг щодуху син додому, до тата голосно гука:
Син: «А я провідав у лікарні свого товариша-дружка!
То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте?»
Учитель: Замисливсь тато на хвилину і так сказав йому на те:
Батько: «Коли тебе в тяжку годину, людина виручить з біди,
Про це добро, аж поки віку, ти, синку, пам’ятай завжди.
Коли ж людині щиросердно , ти зробиш сам добро колись,
Про це забудь, аж поки віку, мовчи й нікому не хвались».
13. Мультик - кліп
14.Гра із залом. Вікторина - загадки
Ведучий: Діти , чи любите ви загадки?
Вікторина-загадки
Що за зірочка така
На пальто і на хустці,
Вся наскрізна, вырезная,
А візьмеш - вода в руці. (Сніжинка).
Що вершиною вниз зростає? (Бурулька).
Лежало ковдру м'яке, біле,
Сонце припекло - ковдра витекло. (Сніг).
На синьому льоду срібні розсипані зерна. (Зірки).
Без дощок, без сокир
Через річку міст готовий.
Міст - як синє скло:
Слизько, весело, ясно. (Лід)
Дали братам теплий дім,
Щоб жили вп'ятьох.
Брат великий не погодився
І окремо оселився. (Рукавиця).
Мої нові дружки
І блискучі, і легкі,
І на льоду зі мною граються,
І морозу не бояться. (Ковзани).
Тепла, вухата,
З головою дружится,
Морозу не боїться. (Шапка).
15.Ведучий :
Отже, ми своє сердечко повинні наповнювати добрими справами, бути щедрими на гарні слова. Тож давайте заповнимо павутинку «Добрі слова і вчинки»
Вправа «ТАК» чи «НІ»
— Коли вам краще жити:
Коли сміються діти? (Так)
— А чи тоді, як всі кричать,
І їм не можна ради дать. ( ні)
— Бабусі хлопчик допоміг. Він, діти, добрий хлопчик? (Так)
— Тепер усі скажіть мені: У сварці жити добре? (Ні)
— А як немає забіяк, Тоді усім прекрасно? (Так)
— А як серця у всіх ясні, То вам погано, діти? (Ні)
— Співає хлопчик гарно як! А вам подобається? (Так)
— А як обличчя всіх пісні, Похмурі, злі? Вам добре? (Ні)
— Реве і трощить все чудак, Це теж погано, діти? (Так)
— Тоді іще скажіть мені: Як діти б’ються, добре? (Ні)
— Звичайно, краще в мирі жити
І з усіма дітьми дружити. (Так)
Щоб всі веселими були,
У мирі й злагоді жили! (Так)
16.Учитель: Молодці, ви добре впоралися зі всіма завданнями. Давайте, діти, наслідувати Святого Миколая творячи тільки добрі справи!
А під подушкою на вас завтра чекатимуть подарунки!
17. Фінальна пісня