23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Шкільний виховний захід. Брейн-ринг «З Україною в серці».

Про матеріал
Шкільний виховний захід. Брейн-ринг «З Україною в серці». Мета: доповнити знання дітей про Батьківщину, формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати в учнів творче мислення, уяву, комунікабельність, уміння працювати в команді; створювати умови для розширення пізнавальних інтересів у процесі практичного застосування знань; виховувати любов до України, її традицій, звичаїв.
Перегляд файлу

КЗ «Рубіжанська обласна загальноосвітня санаторна

школа-інтернат І-ІІІ ступенів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Брейн-ринг «З Україною в серці»

 

 

 

 

 

 

Підготувала:  

вихователь    

Ліхачова О.А.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017 рік

 

МЕТА: доповнити знання дітей про Батьківщину, формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати в учнів творче мислення, уяву, комунікабельність, уміння працювати в команді; створювати умови для розширення пізнавальних інтересів у процесі практичного застосування знань; виховувати любов до України, її традицій, звичаїв.

(Звучить музична заставка, глядачі займають місця у актовій залі школи.)

Ведучий 1. (голос за кадром)

Дзвін шабель, пісні, походи,

Воля соколина.

Ясні зорі, тихі води –

Моя Україна.

Синь гаїв, поля, світання,

Пісня солов’їна

Ніжний шепіт і зітхання –

Моя Україна.

Ведучий 2. Добрий день, шановні друзі! Щодня ми пізнаємо для себе свою країну: вивчаємо свою історію, знайомимося із звичаями, традиціями, обрядами, милуємося мальовничими куточками й усвідомлюємо, що вона у нас одна-єдина, як ненька.

Ведучий 1. Дорогі друзі! Сьогоднішня зустріч має на меті довести, що ми - справжні українці, що ми знаємо свою історію, культуру, традиції нашого народу.

Ведучий 2. Дозвольте гру «Брейн-ринг» «З Україною в серці» оголосити відкритою! Увага! Лунає Гімн України.

(Лунає гімн України)

 

Ведучий 1. Прошу всіх сідати! Дорогі учні, журі та гості, прийміть вітання від справжніх україночок, «А ми дівчата з України».

Ведучий 2. Сьогодні за звання кращих українознавців будуть змагатися дві команди: «Сокіл» та «Лелека».

Ведучий 1. На сцену запрошуються гравці команди «Сокіл» у складі. Командир команди «Сокіл» 1. ______________________;

Члени команди:

2. ______________________;

3. ______________________;

4. ______________________;

5. ______________________;

6. ______________________.

Привітайте оплесками учасників команди «Сокіл». Ігроків запрошуємо зайняти місця за червоним ігровим столом.

(Команди займають місця за ігровими столами).

Ведучий 2. Свою любов до України засвідчать гравці команди «Лелека» у складі. Командира команди «Лелека» 1. ______________________;

Члени команди:

2. ______________________;

3. ______________________;

4. ______________________;

5. ______________________;

6. ______________________.

Привітайте оплесками учасників команди «Лелека».

Будь-ласка, займайте місця за зелений ігровий стіл. Ігроків запрошуємо зайняти місця за зеленим ігровим столом.

(Команди займають місця за ігровими столами).

Ведучий 1. А тепер познайомимося ближче з учасниками брейн - рингу. Себе представляє Команда «Сокіл».

Ми усі одна сім’я українці ти і я.

Слово команді «Лелека».

Ми прийшли у світ, щоб жити на землі добро творити.

Ведучий 2. Наші учасники гри наполегливо і серйозно готувалися до змагання: перечитали безліч книг, перелопатили чимало інформації в Інтернеті, вели пошукову роботу і готові до змагання, але все-таки вони хвилюються і надіються на підтримку своїх вболівальників.

Ведучий 1. То ж, шановні глядачі, підтримуйте улюблені команди впродовж гри. Будьте активними та зацікавленими вболівальниками.

Ведучий 2. Дуже важливим є те, хто буде оцінювати відповіді та старання команд. Для цього ми запросили справжніх патріотів, берегинь роду українського, знавців всього, що зветься Україна. Отже, наше вельмишановне журі.

Ведучий 1. _______________________. Заступник директора з методичної роботи.

_______________________. Виконуючий обовязки директора комунального закладу «Міський музей».

_______________________. Вчитель української мови та літератури і зарубіжної літератури.

(Представлення журі).

Ведучий 2. Настав час познайомитися з правилами гри!

- Гравці кожного ігрового стола мають сигнальний пристрій, яким вони звітують про готовність відповіді на запитання.

- Задача гравців - дати правильну відповідь на запитання, поставлене ведучим, раніше, ніж команда суперників. При виконанні цих умов команда отримує 1 бал. Час на розміркування дається 60 секунд.

- Моментом початку бою вважаються слова ведучого: «Увага! перше запитання.» Моментом закінчення: «Бій закінчений».

- Після початку відліку чистого часу (світловий сигнал) будь-яка з команд має право натискуванням кнопки зупинити відлік і дати відповідь. Команда, що натиснула на кнопку до початку відліку (на першому слові питання), позбавляється права на відповідь (фальстарт). Фальстарт визначається винятково ведучим.

- Після натискання кнопки команда повинна зупинити обговорення та назвати відповідь не пізніше, ніж через 5 секунд. Відповідь від імені команди може давати лише один гравець, визначений капітаном команди. У випадку порушення цих умов команда втрачає право на відповідь.

- Якщо жодна з команд не надає правильної відповіді, тоді право дати відповідь надається вболівальникам, які свій бал призначають будь-якій команді за власним розсудом. Правила гри, командам зрозумілі?

Ведучий 1. Отже розпочинаємо. Оголошую перший тур, назва якого «Козацькому роду нема переводу». Увага, перше запитання.

 

Ведучий 1.

І ТУР «Козацькому роду нема переводу»

 

1. Яке місто України носить ім’я гетьмана? (м. Хмельницький)

2. Назва улюбленої козацької страви? (Куліш)

3. Коли відзначають свято козацтва в Україні? (14 жовтня)

4. Назвіть автора й назву найвідомішої картини кінця XIX ст., присвяченої козацтву? (Ілля Рєпін «Запорожці пишуть листа турецькому султанові».)

5. Як називали довгий козацький чуб? (Оселедець)

6. Що козаки обов’язково будували на Січі? (Церкву)

7. Що було атрибутом гетьманської влади? (Булава)

8. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці? (Державний гімн України)

Ведучий 1. Перший тур підійшов до кінця. І ми надаємо слово людині, яка постійно підтримує наш навчальний заклад, і багаторічна співпраця з якою приносить чудові інтелектуальні плоди.

Ведучий 2. Слово надається виконуючому обовязки директора міського музею _______________________.

Ведучий 1. А зараз привітання для всіх присутніх у виконанні ансамблю учнів пісню «Ниточка за голочку». Вітайте бурхливими оплесками!

Ведучий 1. А ми продовжуємо! І наступний тур буде присвячений народним традиціям та звичаям. І він має назву «Знай і люби свій рідний край». Тож, увага! Перше питання!

Ведучий 1.

ІІ ТУР «Знай і люби свій рідний край»

 

1. Як називаються пісні, ігри та хороводи, в яких беруть участь діти та молодь під час Великодніх свят? (Гаївки, гагілки, ягілки, веснянки)

2.Стрічка якого кольору у вінку була символом молодості? (Зелена)

3. Листя якого дерева вишивали українські жінки на сорочках своїх синів, щоб вони були міцними і сильними? (Листя дуба)

4. Яке дерево – символ України закріпилось у назві великого релігійного свята? (Верба – Вербна неділя)

5. Що на Гуцульщині дівчина зашивала в рубець своєї сорочки, щоб не чіплялися вроки або нечиста сила? (Часник)

6. Коли, за традицією, можна було сідати до столу на Святвечір? (Коли з’являлась перша зоря)

7. Як називався головний убір заміжньої жінки? (Очіпок)

8. Писанка, крашанка, дряпанка - це символи…(Великодня, Пасхи)

Ведучий 1. Другий тур закінчено. Оголошую музичну паузу. Зустрічайте танцювальний флешмоб «Я люблю Україну свою».

Ведучий 1. Настав час оголосити останній третій тур «Історичний», бо всім відомо: хто не знає минулого, той не має майбутнього. Увага, перше питання! Третього туру.

 

Ведучий 1.

ІІІ ТУР «Історичний»

 

1. Дата прийняття Акту проголошення незалежності України? (24 серпня 1991 року)

2. Хто був останнім гетьманом України? (Петро Скоропадський)

3. Назвіть два останні рядки другого куплету державного Гімну України?

(Чорне море ще всміхнеться, дід Дніпро зрадіє,

Як на нашій Україні доленька доспіє.)

4. «Село – і серце одпочине,

село на нашій Україні, неначе...

Закінчить, вірша і назвіть автора? (Неначе писанка, село. Тарас Шевченко)

5. Кого вважають автором першої української Конституції? (Пилипа Орлика)

6. Хто зображений на грошовій купюрі номіналом 100 та 200 гривень? (На купюрі 100 гривень - Тарас Шевченко, 200 гривень - Леся Українка)

7. Як називається перший вищий навчальний заклад Східної Європи? (Києво - Могилянська академія)

8. Вона стала героїнею дуже відомого серіалу, а вплив її на політику турецького султана був дуже значний? (Роксолана)

Ведучий1. Це було останнє питання на сьогодні. Бій закінчено! Я думаю, що ви поповнили свої знання про нашу країну та її історію.

Ведучий 2. А поки шановне журі підводить підсумки, для всіх присутніх у цьому залі звучить пісня «Україна - це ми!».

Ведучий 1. Для підведення підсумків і нагородження переможців гри слово надається голові журі _____________________________________.

(Журі оголошує результати й визначає переможця.)

Ведучий 2. Ми щиро вітаємо команду ________ з перемогою, а учасникам команди _______ якій на цей раз не пощастило, бажаємо більш уважно готуватися до змагань, та наступного разу обов’язково досягти перемоги.

Ведучий 1. Дякуємо! І — до наступних зустрічей!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

 

1. « З Україною в серці»: збірка методичних матеріалів / [керівник проекту Н.М. Чепурна; автор. кол.; за заг. К.М. Криворот]. – Черкаси: КНЗ «ЧОІПОПП ЧОР». 2016. – с.

2. Люблю тебе всім серцем, рідний краю! (сценарії виховних заходів національно - патріотичного спрямування). – Х.: Вид. група «Основа», 2016. – 128 с. – (Серія «Виховна робота»).

3. Нові години спілкування. 5-8 класи / Укладач В,М, Андрєєва - Х.: Вид. група «Основа», 2017. – 112 с. – (Серія «Виховна робота»).

4. Україно, соборна джерело, сонценосна колиско моя! Громадянсько – патріотичне виховання. Сценарій шкільних заходів / Урорядн. Ткачов С.В. – Харків – Тернопіль: Видавництво «Ранок», 2009. – 192 с. – (День святковий).

5. Шкільні виховні заходи. Вип. 2 / Упоряд. Л.В.Петренко. - Харків – Тернопіль: Видавництво «Ранок», 2011. – 192 с. – (Серія «День святковий»).