Сім’я, освіта та виховання давніх греків

Про матеріал
пояснювати якою була грецька сім’я; описувати процес навчання учнів - греків; характеризувати особливості виховання давніх греків; висловлювати міркування чим …схожі давні греки і сучасні українці у системі освіти та виховання.
Перегляд файлу

Тема уроку: Сім’я, освіта та виховання .

Учні мають навчитися : 

  • пояснювати  якою  була грецька сім’я;
  • описувати   процес  навчання     учнів  -  греків;
  • характеризувати   особливості   виховання давніх  греків;
  • висловлювати   міркування   чим   …схожі   давні   греки  і сучасні   українці   у системі   освіти та виховання.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, робочий зошит, роздатковий матеріал, презентація .

 

                                                         ПЕРЕБІГ  УРОКУ

    І. Підготовчий  етап  та перевірка  вивченого.

   1. Перевірка готовності   класу    до уроку.

   2.  Активізація   пізнавальної  діяльності учнів.

3.  Перевірка  домашнього  завдання .

ГРА  « ПАРОЛЬ»

Назви слово   і поясни як   воно стосується  давніх  греків.

 

ІІ. Основний   етап.

  1. Оголошення теми та визначення цілей  уроку , мотивація навчальної  діяльності.
  2. Прийом  « Очікування» 

«Від  цього  уроку   я  очікую  :  дізнатися…., навчитися…»

  1.  Опрацювання   нового  навчального  матеріалу.

1 Сімейні  обов’язки   та щоденні справи.

 Самостійна робота  з підручником  ( пункт 1-  2, параграф 31.)

Гра   « Правда   -  неправда»

  1. У давньогрецькому суспільстві сім’я складалася із чоловіка, дружини та їхніх дітей.
  2. Основним завданням жінки було зробити кар’єру .
  3. Головною  у сім’ї була    жінка.
  4. До реформ Солона жінки   мали право  продавати членів своєї сім’ї в рабство.
  5. День афінянина тривав   8 годин.
  6.  Ремісники та селяни весь день  мандрували.
  7. Жінки, навпаки, сиділи вдома, займаючись вихованням дітей і хатнім господарством.
  8. Заможні сім’ї могли дозволити собі мати рабів, які виконували основну частину роботи.

2  Виховання

Робота  з  роздатковим матеріалом.

ВПРАВА «  РЕСТАВРАТОР»

До 7  років   хлопчиків  у   Афінах виховували …

Після 14  років  хлопчики   могли  відвідувати 

Дівчата повинні  були вміти…   

 Тільки під  час свят  дівчата   могли …

 У Спарті  до 7  років   хлопчиків виховували …

З  7   років  хлопчиків  забирали  з  родини   і  зараховували до …

Дівчата  так  само як і хлопці   ….

3.ОСВІТА

Вправа  « Оживи    фото»

На  чому   писали   учні?

 Чим   писали?

Як  розміщуються    учні  навколо    учителя?

Що  розповідає   учень?

Чи  задоволений   вчитель  відповіддю учня?

Чи всі учні  уважно  слухають?

Яке   покарання  чекає на   порушників   дисципліни?

 

1. На    якому музичному   інструменті вчиться   грати   учень?

2. Який  в нього  настрій?

3. Чи  задоволений  вчитель  його  навчанням?

4. Чи  знає  учень  ноти?

5. Як  йому вдається   запам’ятати  мелодію

1.Яку   тему   вивчають    учні?

2.Чи  цікаво   дітям?

3.Як  вчитель пояснює   тему?

4. Якими  математичними   навичками  володіють    учні?

5. Де   в майбутньому    вони  зможуть  використати   свої  знання?

ІІІ. ЗАВЕРШАЛЬНИЙ  ЕТАП .

  1.  Систематизація  і узагальнення вивченого  на  уроці.

Гра  « Снігова куля»

1-й   учень  називає ключове     слово або  словосполучення.

2-й   учень складає  з ним речення.

3-й  учень  ставить  запитання.

   Хронологічна задача

Великий давньогрецький філософ Платон народився близько 469  р. до н.е.  Яку  річницю  його  народження  святкуватимуть   греки   у цьому   році ?

 

Робота з історичним джерелом

Учитель зачитує учням «Притчу про три сита» і пропонує відповісти на запитання.

Притча про три сита

      До Сократа прибіг один чоловік і схвильовано почав:

- Послухай, Сократе, я мушу тобі сказати, що твій приятель...

- Зачекай, - зупинив його Сократ. - Просій спочатку те, що збираєшся сказати, через три сита.

- Які три сита?

- Перш ніж що-небудь говорити, потрібно це тричі просіяти. Спочатку через сито правди. Ти впевнений, що це правда?

- Ні, я просто чув це.

- Отже, ти не впевнений, що це правда. Тоді просій через друге сито - сито доброти. Ти хочеш сказати про мого друга щось хороше?

- Ні, навпаки.

- Виявляється, - продовжував Сократ, - ти збираєшся сказати про нього щось погане, але навіть не впевнений у тому, що це правда. Спробуємо третє сито - сито користі. Чи так уже необхідно мені почути те, що ти хочеш розповісти?

- Ні, в цьому немає необхідності.

- Отже, - підсумував Сократ, - у тому, що ти хочеш сказати, немає ні правди, ні доброти, ні користі. Навіщо тоді говорити? Поховай його в собі і не переобтяжуй ні себе, ні інших...

Запитання

Чому перш ніж щось сказати, треба просіяти цю  інформацію через сита «правди», «добра» та «необхідності»?

  1. Рефлексія 

Учитель   пропонує  учням  повернутися  до  навчальних  цілей  та  сказати   чи   справдилися   їхні   очікування.

Домашнє  завдання  

Параграф 34  .

Роздатковий  матеріал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

docx
Додано
9 лютого 2021
Переглядів
931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку