Теми 10, 11: «Пізня Римська імперія», « Давні слов'яни та їхні сусіди»
В а р і а н т І
І рівень
1. Форма правління в пізній Римській імперії – це:
а) олігархія; б) монархія; в) тетрархія.
2. Християнську релігію було офіційно визнано в Римській імперії:
а) в 313 р.; б) 6 р. до н.е.
3. Основне заняття стародавніх слов’ян – це:
а) землеробство; б) скотарство; в) мисливство.
ІІ рівень
4. Поясніть значення термінів:
а) ВАРВАРИ – це …
б) ЄВАНГЕЛІЯ – це …
5. Вставте пропущені слова в речення.
У 395 р. Римська імперія розпалася на дві частини – ……….(столиця –
місто …….) та ……… (столиця – місто ………)
6. Складіть план відповіді по темі: «Загарбання Риму готами».
ІІІ рівень
7. Під якими назвами згадуються слов’яни в різних істориків того часу, де вони проживали?
8. Які сучасні народи відносяться до східних словя'н?
9. Яких богів шанували давні слов’яни?За що вони відповідали?
IV рівень
10. Установіть відповідність:
1 апостоли А громадські лазні у Стародавньому
Римі
2 преторіанська гвардія Б організація віруючих християн
3 терми В особиста охорона імператора,
добірні вояки
4 церква Г титули Октавіана Августа
Д учні Ісуса Христа, перші проповідники християн
11. Складіть оповідання по темі: «Ісус Христос та Римська імперія».
12. Розгадайте кросворд.
Якщо всі слова по горизонталі будуть вписані правильно, по вертикалі вийде назва одного із міст, які загинули в 79 р. до н.е. під час виверження вулкану Везувій.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. Римська богиня ремесла та мистецтва.
В а р і а н т ІІ
І рівень
1. До слов’янської групи індоєвропейських мов належить мова:
а) англійська; б) румунська; в) польська.
2. Західна Римська імперія припинила своє існування:
а) в 37 р. до н.е.; б) 476 р. в) 395 р.
3. Колонни в Римі – це:
а) група однодумців; б) архітектурна споруда; в) раби-орендатори.
ІІ рівень
4. Поясніть значення термінів:
а) ВАНДАЛІЗМ – це …
б) Слов''яни – це …
5. Словяни поділялися на три групи. Виразіть відповідь схемою.
6. Складіть план відповіді по темі: «Вірування давніх слов’ян».
ІІІ рівень
7. Як ви розумієте вислів: «Піррова перемога».
8. Позначте слова та словосполучення, за допомогою яких можна описати життя та заняття давніх слов’ян.
А) підсічне землеробство, гончарство, ткацтво, ковальство, невеликі міста – городи, осіле скотарство, язичництво;
Б) виноробство, важливе місце – торгівля, рибальство, ювелірна справа;
В) кочове скотарство, полювання, використовували рабську працю, займалися ремеслами;
Г) кочівники, розведення коней, осіле скотарство.
9. Визначте основні причини загибелі Римської імперії.
IV рівень
10. Доведіть, що праця колонів в пізній Римській імперії була продуктивнішою, ніж праця рабів.
11.Складіть оповідання по темі: «Варвари та Рим».
12. Розгадайте кросворд.
Якщо всі слова будуть вписані правильно, в виділених клітинках вийде
ім’я сина колишнього раба, який пройшов в армії шлях від рядового воїна до полководця, а потім став імператором.
10.Форма правління, за якою влада передається у спадщину.