Актуальність проблеми. Сьогодні постає нагальна потреба активізації правового виховання учнівської молоді, головними завданнями якого є профілактика правопорушень в учнівському середовищі, запобігання негативному впливу на свідомість підлітків, інформації, яка містить елементи жорстокості, бездуховності, насильства, пропагує тютюнопаління , пияцтво, антисоціальну поведінку, а також формування активної життєвої позиції молоді у правовій сфері, тобто непримиримого ставлення до антигромадської поведінки , розуміння неповнолітніми ролі і суті держави й права, знання основних законів України, принципу єдності прав, своїх обов’язків і відповідальності.
створення умов для гармонійного розвитку і творчої самореалізації життєво компетентної , цілеспрямованої, національно свідомої, успішної, гуманної особистості.забезпечення відповідального ставлення добувача освіти до свого життя, розкриття творчого потенціалу, формування усебічно розвиненого громадянина, патріота, творця свого життя і долі. Мета діяльності ради старшокласників
Основні завдання і принципи діяльності профілактики правопорушень серед неповнолітніх Попередження бездоглядності правопорушень, анти суспільних діянь дітей, виявлення та можливе усунення умов і причин цих явищ. Надання інформації про захист прав та законних інтересів неповнолітніх. Соціальна корекція дітей, які знаходяться у соціально-небезпечному положенні. Виявлення і запобігання випадкам втягування підлітків у скоєння злочинів та анти суспільних дій.
План протидії правопорушень. Виховні заходи з превентивного виховання здобувачів освіти 8-11 класів;Комплексні заходи з попередження правопорушень , безпритульності та асоціальної поведінки учнів;Комплексний план роботи з формування навичок здорового способу життя ;План сумісної профілактичної діяльності закладу освіти і відповідних служб району;Комплексний та індивідуальні плани роботи з дітьми аномальної поведінки ;Комплексний план заходів роботи з батьками ( батьківський лекторій, заходи з попередження насилля в родині,) та індивідуальні плани роботи з асоціальними родинами.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ з/п. Заплановані заходи. Клас. Дата. Відповідальні1 Брейн– ринг: “ Права людини: занання, захист”.818.02 Рада старшокласників, педагог-організатор2 Перегляд презентації : “Людина і закон”904.03 Рада старшокласників, педагог-організатор, соціальний педагог3 Анкета думок:“Єдність та відмінність права та моралі”10 Протягом року. Рада старшокласників, заступник з ВР4 Просвітницький тренінг: “ Шкідливі звички чи життя собі на втіху?”8-11 Протягом року. Заступник з ВР, педагог-організатор, соціальний педагог5 Гра-експрес: “Народження істини , а не загострення стосунків”10-11 Протягом року. Педагог-організатор,класний керівник 6 Виставка стіннівок: “Закон і ми”1-1125.02 Рада старшокласників. План заходів протидії насильству на 2020-2021 н.р.
Модель виховання. Відповідальність за доручену справу. Повага у ставленні до старших, ровесників. Утвердження здорового способу життя. Профілактика правопорушень серед неповнолітніх. Профілактика куріння , вживання алкоголю, наркотичних речови. Дотримання правил поведінки у громадських місцях
Здобувачі освіти 8-9-х класів : усвідомлення наслідків негативного впливу шкідливих звичок на здоров'я людини;розуміння необхідності подолання стигматизації та дискримінації людей, що живуть з ВІЛ;вміння визначати свій соціальний статус у соціальній групі, адаптуватися в різних життєвих ситуаціях та конструктивно впливати на них, регулювати власну поведінку; розуміння особистістю своїх прав, свобод, обов'язків. Здобувачі освіти 10-11-х класів : сформованість життєвих компетенцій, активної та громадської позиції, необхідності дотримуватись конституційно-правових норм, своїх прав, обов'язків ;імунітету до асоціальних впливів, чітке розуміння необхідності ведення здорового способу життя;готовності до виконання різних соціальних ролей;наявність життєвих пріоритетів, цілей та ідеалів. Очікувані виховні досягнення :
Висновок З метою запобігання проявів в учнівському середовищі насильства в закладі освіти проводиться профілактична робота із здобувачами освіти 8-11 класів, яка передбачає інформування, проведення різноманітних заходів із зазначених планом. У рамках протидії поширення правопорушень серед учасників освітнього процесу у закладі відбулося ряд заходів, які допомагають оволодіти знаннями та застосовувати їх у житті. У тісному дружньому колі здобувачі освіти вчаться співпрацювати, міркувати, відрізняти добро і зло. Кожен із дітей намагався зробити крок назад, щоб проаналізувати, звідки взялася агресія, нетерпимість, злоба. Цікаві ігри, притчі, відеоперегляд та навіть музика і поетичне слово допомогли дітям зрозуміти, що довіра і вдячність - перші кроки на протидію насильству.