Система уроків з природознавства у 4 класі за Комбінованою системою М.П.Гузика (РМБ і ФОМ) "Земля - наш космічний дім"

Про матеріал

Технологія навчання за комбінованою системою

Першою складовою технології комбінованого навчання є урок вивчення нового матеріалу. (РМБ) Його мета – засвоєння учнями формальних знань (теорій, термінів, понять) на репродуктивному рівні.

Для цього уроку вчитель готує блок навчальної інформації – своєрідний друкований посібник, виконаний на окремих аркушах, які роздаються учням. Блок містить назву теми, перелік проблем, які слід розібрати і репродуктивно засвоїти, список основної і допоміжної літератури, розгорнутий зміст блоку навчальної інформації. Як правило, зміст блоку базується на уже засвоєних учнями знаннях і є максимально лаконічним викладом матеріалу.

Наступним уроком є урок фронтального опрацювання навчального матеріалу (ФОМ) має на меті осмислення учнями навчального матеріалу і формування умінь і навичок. Структура його така: 1) повторення учнями блоку навчальної інформації; 2) фронтальне виконання завдань, визначених спеціальною програмою; 3) фіксація по пам`яті відповідей на основі запитань у зошиті; 4) контрольне опитування.

Система поданих уроків розкриває тему "Земля - наш космічний дім"

Перегляд файлу

Блок № 1   ЗЕМЛЯ – НАШ КОСМІЧНИЙ ДІМ  4 кл

Питання: 1. Сонячна система.

2. Земля – планета сонячної системи.

3. Як орієнтуватися на місцевості.

4. Як зображують місцевість на плані.

 

Література:

  1. Байбара Т.М. Я і Україна: Підручник для 4 класу – К.: Форум, 2006. – с. 76-104.
  2. Поліщук Г. Х. Початки сонячної системи. – К.: Києво-Могилянська академія, 2006. – 20 с.
  3. Сонячна система // Астрономічний енциклопедичний словник / За загальною редакцією І. А. Климишина та А. О. Корсунь. — Львів: ЛНУ—ГАО НАНУ, 2003. — С. 434. 

Інтернетресурси:

  1. http://uk.wikipedia.org/wiki

 

Девіз уроку: Наука для людини, як сонце для життя (Народна мудрість)

 

  1. СОНЯЧНА СИСТЕМА

 

  1. Зорі – космічні тіла. Зорі розташовані групами, які називаються сузір’ями.

 

  1.                     Сонце – найближча до Землі зірка. Відстань від Землі до Сонця 150 млн км. Сонце – зоря середньої величини. Його діаметр – 1 млн 392 тис. км. Температура на поверхні Сонця сягає 6 тис. градусів, а в глибині – до 15 млн градусів.

 

  1.                     Планети Сонячної системи.

 

Планеты

 

 

Планети – це холодні космічні тіла. Їх освітлює і обігріває Сонце.

Шлях по якому рухається планета навколо Сонця, називається орбітою.

Сонце і космічні тіла – планети, їх природні супутники, астероїди, комети, метеори, які рухаються навколо Сонця, – утворюють Сонячну систему.

 

  1. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ

 

2.1. Земля має форму кулі. Діаметр Землі 12 тис. 756 км. Маса Землі у 330 тисяч разів менша за масу Сонця. Місяць – природний супутник Землі.

 

2.2. Глобус – модель Землі. Глобус – точне відтворення Землі, зменшеної у десятки мільйонів разів.

Земна вісь – це уявна лінія навколо якої обертається уявна Земля. Зверху знаходиться Північний полюс, а знизу – Південний полюс.

На однаковій відстані від полюсів проходить уявна лінія – екватор. Від Північного полюса до екватора – північна півкуля. Від Південного полюса до екватора – південна півкуля. Довжина екватора 40 тис. км.

Уявні лінії на глобусі, які з’єднують Північний та Південний полюси і проведені згори вниз, називаються меридіанами. Уявні лінії, проведені зліва направо, називаються паралелями. Меридіани вказують напрям північ-південь, а паралелі – захід-схід.

 

2.3. Географічна карта – це зменшене у багато разів зображення на площині всієї поверхні Землі або її частини за допомогою масштабу й умовних знаків.

2.3.1. Материки Землі. Великі ділянки суші, оточені з усіх сторін водою, називають материками. На Землі є шість материків: Євразія (найбільший материк, складається з двох частин: Європи та Азії, умовна межа – Уральські гори), Африка, Північна Америка, Південна Америка, Австралія, Антарктида.

2.3.2. Океани Землі. На карті переважає голубий колір. Ним позначено Світовий океан. Світовий океан розділений материками на частини, які називаються океанами.

На Землі чотири океани: Тихий, Атлантичний, Індійський і Північний Льодовитий.

2.3.3. Населення Землі. З усіх материків найбільше населення в Євразії, а найменше – в Австралії. Небагато людей живе в Південній Америці та Африці.

В Африці в людей чорне забарвлення шкіри, чорне кучеряве жорстке волосся.

В Азії люди набули жовтого кольору шкіри і вузького розрізу очей.

В європейців світла шкіра і м’яке не дуже темне волосся.

Так виникли чорна, жовта та біла раси.

 

2.4. Планета Земля – непрозоре космічне тіло. На освітленому Сонцем боці – день, на протилежному, неосвітленому – ніч. Земля рухається навколо своєї осі із заходу на схід.

 

2.5. Рух Землі навколо Сонця спричиняє зміну пір року. Повний оберт навколо Сонця наша планета робить за 1рік. Рік становить 365 діб 5 год 48 хв 46 с.

 

2.6. Земну поверхню між екватором і полюсами умовно поділяють на три частини. Їх називають тепловими поясами Землі. У кожні півкулі – три теплові пояси: жаркий (тропічний) біля екватора, помірний і холодний біля полюса.

 

  1. ЯК ОРІЄНТУВАТИСЯ НА МІСЦЕВОСТІ

 

  1. Горизонтом називають частину земної поверхні, яку людина бачить навколо себе.

  1. Сторони горизонту.

 

  1.               Орієнтуватися на місцевості – означає вміти визначати сторони горизонту.

Можна орієнтуватися за Сонцем, за Місяцем, за зірками, за різними місцевими знаками хоч вдень, хоч вночі. Тінь від Сонця опівдні найкоротша й спрямована на північ; повний Місяць опівночі завжди знаходиться на півдні.

Щоб правильно визначати сторони горизонту, треба навчитися користуватися компасом. Компас – прилад для визначення сторін горизонту.

 

  1. ЯК ЗОБРАЖУЮТЬ МІСЦЕВІСТЬ НА ПЛАНІ

 

  1. План – це точне креслення вигляду предметів зверху.

Масштаб вказує у скільки разів зменшено (або збільшено) справжні розміри предметів і відстані між ними.

Масштаб записується так: 1 см40 см; 1 см300 м.

 

4.2. План місцевості – це креслення вигляду зверху невеликої ділянки земної поверхні.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Філіппова Ольга Валентинівна
    Дуже цікавий матеріал. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Колісник Анна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
1057
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку