Система вправ корекційної методики на активізацію роботи головнго мозку, взаємодію між півкулями головного мозку, сенсомоторную корекцію.

Про матеріал
Система вправ корекційної методики на активізацію роботи головного мозку, взаємодію між півкулями головного мозку, сенсомоторную корекцію. Використовую для роботи з гіперактивними дітьми, на уроках читання, під час ранкових зустрічей, на уроках фізичної культури.
Перегляд файлу

 

 


Система вправ корекційної методики  на активізацію роботи головного мозку,  взаємодію між півкулями головного мозку, сенсомоторную корекцію.

Примітка:

• кожне заняття виконується 2-5 днів;

• всі вправи потрібно робити повільно;

• кожну вправу виконуйте 4-6 разів;

 

 Заняття 1

 Вправи виконуються перед вивченням букв, або окремо в якості терапевтичних заходів.

1. Дихальні вправи

Вихідне  положення (в. п.) – лежачи на спині. Робимо глибокий вдих через ніс, надуваючи при цьому живіт, як кулька, робимо видих через рот трубочку, імітуємо звук  У, втягуючи живіт (4-6 разів).

2. Вправи для очей

В. п. - лежачи на спині, голова нерухома. Дорослий  бере невеликий предмет (ііграшку чи фломастер з кольоровим ковпачком) і плавно водить ним перед очима дитини: зліва направо та у зворотньому напрямку на відстані витягнутої руки (4-6 разів), вгору і вниз, по діагоналі, від носа й до носа (дитина дивиться на предмет, і її очі повинні сходитися до перенісся, коли предмет  знаходиться перед носом).

На 3-4 секунди затримайте предмет в крайніх положеннях – право,  ліво, верх, низ) - дитина повинна утримувати погляд в цих крайніх точках.

Вправа виконується спочатку на відстані витягнутої руки, потім на відстані ліктя і, нарешті, біля  перенісся.

3. Вправи на координацію рухів

В. п. – дитина сидить, обхопивши зігнуті ноги руками, потім повертається назад, на спину, і у в. п. Під  час вправи ноги зігнуті в колінах і дитина обхоплює руками.

Лягти на живіт, руки витягнути вперед, підняти прямі ноги, прогнутися і погойдуватися в такому положенні.

Покататися, як колода, по підлозі з витягнутими прямими руками і ногами.

4. Кінестетичний праксис.  Дитина послідовно робить наступні вправи за зразком, показаним дорослим.

                                      

 

 

 

 

 

По черзі працюють обидві руки. Після виконання кожної пози дитина вільно кладе руки на стіл.

 

Заняття 2

 

1. Дихальні вправи

В. п. - лежачи на спині. Робимо вдих через ніс, одночасно піднімаючи праву руку і ногу так, щоб вони «дивилися» в стелю. Робимо видих через відкритий рот, одночасно опускаючи руку і ногу. Цю ж саму вправу потрібно виконати лівою рукою і ногою (4-6 разів).

2. Вправи дя очей

В. п. - лежачи на спині. Голова нерухома. Невеликим предметом (іграшкою) плавно водите перед очима дитини зліва направо і в зворотньому напрямку на відстані витягнутої руки, при цьому рот дитини відкритий, язик висунутий. Язик повертається в сторону, протилежну напрямку руху очей. Очі за предметом вправо  язик  вліво, очі вгору - язик вниз, очі вниз - язик вгору. Коли предмет перед носом  - дитина дивиться на нього, очі сходяться до перенісся.

3. Вправи на координацію рухів

В. п.- дитина стоїть рачки (на долонях і колінах). Робить крок, спочатку правою рукою і ногою, потім лівою рукою і ногою і т. д. Важливо, щоб дитина одночасно переставляла  руку і ногу.

Потім  вправа виконується в зворотньому напрямку, тобто дитина задкує назад (4-6 разів).

Дитина робить крок спочатку правою рукою і  лівою ногою, потім лівою рукою і правою ногою.  Після цього вправа виконується в зворотньому напрямку, тобто дитина задкує назад (4-6 разів).

4. Координація рук.

 Ви показуєте вправу, по черзі стискаючи і розтискаючи праву і ліву руки, а потім дитина повторює.

 

5.  Просторовий праксис.

Дитина сидить навпроти дорослого і виконує вправи, повторюючи рухи тією рукою, якою робить дорослий. Після  виконання кожного завдання приймається вільна поза.

 

Заняття 3

 

1. Дихальні вправи

Вихідне положення (в. п.) – лежачи на спині. Робимо глибокий вдих через ніс, надуваючи при цьому живіт, як кулька, робимо видих через рот трубочку, імітуємо звук У, втягуючи живіт (4-6 разів).

2. Вправи для очей

В. п. - лежачи на спині, голова нерухома.

Ви берете невеликий предмет і плавно водите ним перед очима дитини: зліва направо та у зворотньому напрямку на відстані витягнутої руки (4-6 разів), вгору і вниз, по діагоналі, від носа й до носа (дитина дивиться на предмет, і її очі повинні сходитися на переніссі, коли предмет перед носом).

На 3-4 секунди затримайте предмет в крайніх положеннях – право, ліво, верх, низ) - дитина повинна утримувати погляд в цих крайніх точках.

Вправа виконується спочатку на відстані витягнутої руки, потім на відстані ліктя і, нарешті, біля перенісся.

3. Вправи на координацію рухів

1. Дитина повзає на спині за допомогою рук і ніг, потім на животі.

2. Повзає на спині з допомогою ніг (руки лежать на животі), при цьому рухаються обидві ноги.

3. Повзає на животі тільки за допомогою рук, потім тільки за допомогою ніг (руки лежать на спині).

 

Заняття 4

 

1. Дихальні вправи

В. п. - лежачи на спині. Робимо вдих через ніс, дитина повільно піднімає праву руку так, щоб вона «дивилася в стелю. Видихаючи відкритим ротом, повільно опускаємо руку. Те ж саме робимо лівою рукою.

2. Вправи для очей

В. п . - лежачи на спині, голова нерухома, рот відкритий, язик висунутий. Берете  невеликий предмет і плавно водите ним перед очима дитини зліва направо і в зворотньому напрямку, потім вгору, вниз і до носа.

Дитина стежить очима і направляє язик в ту ж сторону, що і очі (очі вправо –  язик вправо, очі вгору   язик  вгору і т. д.).

Вправа виконується спочатку на відстані витягнутої руки, потім на відстані ліктя і на відстані 10 см від  перенісся.

3. Вправи на координацію рухів

Дитина повзає на животі:

1) одночасно згинаються права рука і нога  – дитина відштовхується ними, потім відштовхується лівою рукою і ногою;

2) одночасно згинаються права рука і ліва нога  – дитина відштовхується ними, потім відштовхується лівою рукою і правою ногою.

 

Заняття 5

 

1. Дихальні вправи

В. п. - лежачи на спині. Робимо вдих через ніс, одночасно піднімаємо праву руку і ліву ногу так, щоб вони «дивилися» у стелю. Робимо видих через відкритий рот, одночасно опускаємо руку і ногу.

Те ж саме виконуємо лівою рукою і правою ногою (4-6 разів).

2. Вправи для очей

В. п. - лежачи на спині, голова нерухома. Дитина переміщує  предмет самостійно. Потрібно взяти в праву руку предмет (іграшку) і відвести його на відстань витягнутої руки вправо. Стежити за ним очима.

На 3-4 секунди затримати предмет в крайньому положенні, дитина повинна утримати погляд в крайній точці. Потім перекласти в ліву руку і відвести предмет вліво, потім вниз до носа і відвести від носа. Очі сходяться до перенісся. Вправу повторити 4-6 разів.

3. Вправи на координацію рухів

Дитина повзе рачки. Руки ставить перехрещуючи.  Цю ж вправу виконуємо, рухаючись назад.

 

Заняття 6

 

1. Дихальні вправи

В. п. - лежачи на спині. Робимо видих відкритим ротом і одночасно піднімаємо праву руку так, щоб вона дивилася в стелю. Робимо вдих через  ніс, одночасно опускаємо руку. Те ж саме робимо лівою рукою.

2. Вправи для очей

В. п. - лежачи на спині, голова нерухома,  рот відкритий, язик висунутий і лежить спокійно. Дитина переміщує предмет самостійно.

Взяти у праву руку предмет (іграшку) і вести ним на відстані витягнутої руки плавно зліва направо і в зворотньому напрямку. Потім вгору і вниз до носа (потрібно дивитися на предмет, очі повинні сходитися на переніссі, коли предмет перед  носом). На 3-4 секунди затримати предмет в крайніх положеннях (право, ліво, верх, низ). Дитина  повинна утримувати погляд в цих крайніх точках.

Вправа виконується спочатку на відстані витягнутої руки, потім на відстані ліктя і біля перенісся.

3. Вправи на координацію рухів

Дитина стоїть рачки, руки паралельно одна одній. Кроки робить довільно, при цьому рот відкритий, язик висунутий і направлений в сторону крокуючої руки (крок правою рукою – язик вправо, лівою рукою –  язик вліво). Цю ж вправу виконуємо, рухаючись назад.

Дитина стоїть рачки, руки паралельно одна одній. Починає робити кроки (крок правою рукою – голова повертається вліво,  лівою– голова вправо). Потім  задкує назад.

 

Заняття 7

 

1. Дихальні вправи

В. п. - лежачи на спині. Робимо видих відкритим ротом і одночасно піднімаємо праву руку і ногу так, щоб вони «дивилися» у стелю. Робимо вдих через ніс, одночасно опускаємо руку і ногу.

Теж саме виконуємо лівою рукою і ногою.

2. Вправи для очей

В. п. - лежачи на спині, голова нерухома, рот відкритий, язик висунутий і лежить спокійно.

Дитина переміщує предмет самостійно. Взяти у праву руку предмет (іграшку) і вести ним на відстані витягнутої руки плавно зліва направо і в зворотньому напрямку. Стежити очима і повертати язик в ту ж сторону, що і очі (очі вправо – язик  вправо, очі вліво – язик вліво, очі вгору –  язик вгору ). На 3-4 секунди затримати предмет в крайніх положеннях (право, ліво,  верх, низ), утримувати погляд в цих крайніх точках.

Вправа виконується спочатку на відстані витягнутої руки, потім на відстані ліктя і, нарешті, біля  перенісся.

3. Вправи на координацію рухів

Дитина стоїть рачки, руки паралельні одна одній. Погляд спрямований в сторону крокуючої руки (крок правою рукою – очі вправо, крок лівою – очі вліво).

Цю  ж вправу виконуємо, рухаючись назад.

Дитина стоїть рачки, руки паралельні одна одній. Тепер порядок рухів інший (крок правою рукою - очі вліво, крок лівою - очі вправо).

Цю ж вправу виконуємо, рухаючись назад.

 

Заняття 8

 

1. Дихальні вправи

В. п. - лежачи на спині. Робимо видих відкритим ротом і одночасно піднімаємо праву руку і ногу так, щоб вони «дивилися» у стелю. Робимо вдих  через ніс, одночасно опускаємо руку і ногу.

Те ж саме робимо лівою рукою і ногою.

2. Вправи для очей

В. п. - лежачи на спині, голова зафіксована нерухомо, рот відкритий, язик висунутий, лежить спокійно.

Дитина бере в руку предмет (іграшку) і плавно відводить його на відстань витягнутої руки вправо, уважно стежить очима. Язик повернений в протилежну сторону (вліво).

Очі за предметом вліво – язик вправо.

На 3-4 секунди затримати предмет в крайніх положеннях – право, ліво, верх, низ)  - дитина повинна утримати погляд в цих крайніх точках.

Відводить іграшку вгору - язик ховає, потім вниз до носа - язик знову висунутий, стежить за предметом очима - вони повинні сходитися до перенісся, коли предмет  перед  носом.

Вправа виконуємо спочатку на відстані витягнутої руки, потім на відстані ліктя і, нарешті, біля перенісся (4-6 разів).

3. Вправи на координацію рухів

Дитина стоїть рачки, руки паралельно одна одній. Очі і язик повернені в бік крокуючої руки (крок правою рукою – очі і язик вправо, крок лівою – вліво).

Дитина стоїть рачки, руки паралельно одна одній. Очі і язик повернені  в протилежну сторону від крокуючої руки (крок правою рукою – очі і язик вліво, крок лівоїю– вправо).

Цю ж вправу виконуємо, рухаючись назад.

 

Заняття 9

 

1. Дихальні вправи

В. п. - лежачи на спині. Виконуємо чотирифазне дихання (вдих – затримка дихання – видих – затримка дихання).

Всі фази рівні по часу.

Вправу виконуємо на рахунок три.

Дорослий відраховує тривалість кожної фази.

Командувати:

"Вдих" і рахуємо: "Раз, два, три»;

«НЕ ДИХАЄМО», рахуємо: «Раз, два, три»;

"Видих", рахуємо: "Раз, два, три»;

«НЕ ДИХАЄМО», рахуємо: «Раз, два, три» і т. д. (4-6 разів).

2.  Вправи для очей

В. п. – дитина сидить на підлозі, ноги прямі.

Ви  берете  предмет (іграшку) і плавно водите  ним перед очима дитини зліва направо і в зворотньому напрямку на відстані витягнутої руки (4-6 разів).

На 3-4 секунди затримуємо предмет в крайніх положеннях, дитина повинна утримувати погляд в крайніх точках.

Потім відводимо предмет від дитини і підводимо до носа (дитина дивиться на нього, і його очі повинні сходитися до перенісся, коли предмет  перед носом).

Вправа виконується спочатку на відстані витягнутої руки, потім на відстані ліктя і, нарешті, біля перенісся.

3. Вправи на координацію рухів

Дитина стоїть. Руки паралельно одна одній.

Погляд спрямований у іік крокуючої руки, а  язик – в протилежну сторону.

Крок правою рукою  – очі вправо, а язик вліво; крок лівою рукою  – очі вліво, а язик вправо.

 

Заняття 10

 

1. Дихальні вправи

В. п. - лежачи на спині. Виконуємо чотирифазне дихання (вдих – затримка дихання – видих – затримка дихання).

Командуємо – «ВДИХ» і  подумки: «Раз, два, три, чотири».

Командуємо – «НЕ ДИХАЄМО» і  подумки: «Раз, два, три, чотири».

Командуємо – «ВИДИХ» і подумки: «Раз, два, три, чотири».

Командуємо – «НЕ ДИХАЄМО» і  подумки:  «Раз, два, три, чотири».

Всі 4 фази рівні за часом. Вправа повторюємо 4-6 разів.

2.  Вправи для очей

В. п. – дитина сидить на підлозі, ноги прямі, не схрещуються.

Рот відкритий, язик висунутий.

Ви берете предмет (іграшку) і на відстані витягнутої руки повільно водите ним зліва направо і в зворотньому напрямку перед очима дитини, потім – від тіла і назад до носа.

Дитина стежить очима і направляє язик  в ту ж сторону, що і очі (очі вправо – язик вправо, очі вгору – язик  вгору і т. д.).

На 3-4 секунди затримуємо предмет в крайніх положеннях, дитина повинна  утримувати погляд в цих крайніх точках.

Вправа виконується спочатку на відстані витягнутої руки, потім на відстані ліктя і, нарешті, біля перенісся.

3. Вправи на координацію рухів

Дитина повзе рачки, при цьому руки ставить перехрещуючи.

Рот відкритий, язик висунутий і повернений у бік крокуючої руки (крок рукою вправо – язик  вправо, крок рукою вліво – язик  вліво).

Цю ж вправу дитина виконує, рухаючись назад.

Дитина повзе рачки, при цьому руки ставить перехрещуючи.

Рот відкритий, язик висунутий і рухається в протилежний бік  (крок рукою вправо – язик вліво, крок рукою вліво – язик вправо). Цю  ж вправу виконуємо, рухаючись назад.

 

Заняття 11

 

1. Дихальні вправи

В. п. - лежачи на спині. Виконуємо чотирифазне дихання (вдих – затримка дихання – видих – затримка дихання).

Командуємо – «ВДИХ» і подумки: «Раз, два, три, чотири».

Командуємо – «НЕ ДИХАЄМО» і подумки: «Раз, два, три, чотири».

Командуємо – «ВИДИХ» і подумки: «Раз, два, три, чотири».

Командуємо – «НЕ ДИХАЄМО» і подумки: «Раз, два, три, чотири».

Всі 4 фази рівні за часом. Вправу повторюємо 4-6 разів.

2. Вправи для очей

В. п. – дитина сидить на підлозі, ноги прямі, не схрещуються.

Рот відкритий, язик висунутий.

В. п. – дитина сидить на підлозі, ноги прямі, не перехрещуються.

Ви  берете невеликий предмет (іграшку), плавно водите ним перед очима дитини зліва направо, у зворотньому напрямку  вгору, потім до носа і вниз, на відстані витягнутої руки.

При цьому рот дитини відкритий, язик висунутий і повернений в протилежному напрямку чим погляд (очі вправо – язик вліво, очі вгору – язик вниз і т. д.).

На 3-4 секунди потрібно затримати предмет в крайніх положеннях – право, ліво, верх, низ)  - дитина повинна утримувати погляд в цих крайніх точках.

Вправу виконуємо спочатку на відстані витягнутої руки, потім на відстані ліктя і, нарешті, біля перенісся (4-6 разів).

3. Вправи на координацію рухів

Дитина повзе рачки, при цьому руки ставить перехрещуючи.

Погляд спрямований в бік крокуючої руки (крок рукою вправо – очі вправо, крок рукою вліво – очі теж вліво).

Цю ж вправу потрібно виконати, рухаючись назад (задкуючи).

Дитина повзе рачки, при цьому руки ставить перехрещуючи.

Погляд спрямований в протилежну руці сторону (крок рукою вправо – очі вліво,  крок рукою вліво – очі вправо).

Цю ж вправу дитина виконує, рухаючись назад (задкуючи).

 

Заняття 12

 

1. Дихальні вправи

В. п. - лежачи на спині. Виконуємо чотирифазне дихання (вдих – затримка дихання – видих – затримка дихання).

Командуємо – «ВДИХ» і подумки: «Раз, два, три, чотири».

Командуємо – «НЕ ДИХАЄМО» і подумки: «Раз, два, три, чотири».

Командуємо – «ВИДИХ» і подумки: «Раз, два, три, чотири».

Командуємо – «НЕ ДИХАЄМО» і подумки: «Раз, два, три, чотири».

Всі 4 фази рівні за часом.

2. Вправи для очей

В. п. – дитина сидить на підлозі, ноги прямі, не схрещуються.

Дитина сама тримає предмет спочатку правою рукою (веде ним вправо), потім лівою рукою (веде ним вліво), а потім двома руками (веде вгору, вниз і до носа).

На 3-4 секунди потрібно затримати предмет в крайніх положеннях.

Вправа виконується спочатку на відстані витягнутої руки. Потім на відстані ліктя і, нарешті, біля перенісся (4-6 разів).

3. Вправи на координацію рухів

Дитина повзе рачки, при цьому руки ставить перехрещуючи.

Погляд спрямований в бік крокуючої руки (крок рукою вправо – очі вправо, крок рукою  вліво – очі теж вліво).

Цю ж вправу потрібно виконати, рухаючись назад (задкуючи).

Дитина повзе рачки, при цьому руки ставить перехрещуючи.

Погляд спрямований в протилежну руці сторону (крок рукою вправо – очі вліво, крок рукою вліво – очі вправо).

Цю ж вправу дитина виконує, рухаючись назад (задкуючи).

 

Заняття 13

 

1. Дихальні вправи

В. п. - лежачи на спині. Виконуємо чотирифазне дихання (вдих – затримка дихання – видих – затримка дихання).

Командуємо – «ВДИХ» і : подумки «Раз, два, три, чотири».

Командуємо – «НЕ ДИХАЄМО» і подумки : «Раз, два, три, чотири».

Командуємо – «ВИДИХ» і подумки: «Раз, два, три, чотири».

Командуємо – «НЕ ДИХАЄМО» і  подумки : «Раз, два, три, чотири».

Всі 4 фази рівні за часом. Вправа повторюємо 4-6 разів.

2. Вправи для очей

В. п. – дитина сидить на підлозі, ноги прямі, не схрещуються.

Дитина сама тримає предмет спочатку правою рукою (веде їм вправо – очі і язик вправо), потім лівою рукою (веде вліво – очі і язик вліво, потім вгору, до носа і вниз.

На 3-4 секунди потрібно затримати предмет в крайніх положеннях, дитина утримує погляд в крайніх точках.

Вправа виконується спочатку на відстані витягнутої руки, потім на відстані ліктя і, нарешті, біля перенісся.

3. Вправи на координацію рухів

Дитина повзе рачки, при цьому руки ставить перехрещуючи.

Погляд спрямований в бік крокуючої руки, а язик в протилежну сторону (крок рукою вправо – очі вправо, а язик вліво; крок рукою вліво – очі вліво, а язик вправо).

Цю  ж вправу виконуємо, рухаючись назад (задкуючи).

 

Заняття 14

 

1. Дихальні вправи

В. п. - лежачи на спині. Дитина виконує чотирифазне дихання самостійно без команд дорослого (вдих – затримка дихання – видих – затримка дихання).

"Вдих" - "Раз, два, три".

«НЕ ДИХАЄМО»    «Раз, два, три».

"Видих" - "Раз, два, три".

«НЕ ДИХАЄМО»    «Раз, два, три».

Всі 4 фази рівні за часом.

Вправу повторюємо 4-6 разів.

2. Вправи для очей

В. п. – дитина сидить на підлозі, ноги прямі, не схрещуються.

Сам тримає предмет у руці.

Веде ним вправо на відстані витягнутої руки, очима стежить за предметом, при цьому рот відкритий, язик повертається вліво; тепер переміщує предмет вліво (очі вліво, а язик вправо); предмет вгору (очі вгору, а язик вниз).

На 3-4 секунди потрібно затримати предмет в крайніх положеннях, дитина утримує погляд в крайніх точках.

Вправа виконується спочатку на відстані витягнутої руки, потім на відстані ліктя і, нарешті, біля перенісся.

3. Вправи на координацію рухів

Дитина повзає рачки боком (спочатку правим, потім лівим):

1) робить крок одночасно правою рукою і ногою, потім лівою рукою і ногою і т. д. (приставний крок);

2) робить крок одночасно правою рукою і лівою ногою, потім лівою рукою і правою ногою і т. д.

Дитина повзає рачки боком: робить крок одночасно правою рукою і ногою, потім лівою рукою і ногою, при цьому під час другого кроку руки перехрещуються.

 

Заняття 15

 

1. Дихальні вправи

Навчіть дитину дихати так, щоб видих був довше вдиху в два рази – це сприяє гармонізації нервової системи.

2. Вправи для очей

В. п. – стоячи. Ви берете невеликий предмет (іграшку) і плавно водите ним перед очима дитини зліва направо і в зворотньому напрямку на відстані витягнутої руки, потім вгору і вниз (дитина стежить за предметом тільки очима).

На 3-4 секунди затримайте предмет в крайніх положеннях. Дитина повинна утримувати погляд в цих крайніх точках.

Вправа виконується спочатку на відстані витягнутої руки, потім на відстані зігнутою в лікті руки і, нарешті, на відстані 10 см від перенісся (4 - 6 разів).

3. Вправи на координацію рухів

1. Дитина повзе рачки боком (спочатку правим, потім лівим).

Робить крок одночасно правою рукою і ногою, потім лівою рукою і ногою і т. д. (приставний крок), при цьому дитина направляє язик в бік крокуючої руки (крок правою рукою – язик вправо, крок лівою   язик вліво).

Робить крок одночасно правою рукою і лівою ногою, потім лівою рукою і правою ногою, при цьому дитина повертає  язик в бік крокуючої руки (крок правою рукою – язик вправо, крок лівою – язик вліво). Вправа повторюється 4-6 разів.

2. Дитина повзе рачки боком.

Робить крок одночасно правою рукою і ногою, потім лівою рукою і ногою, при цьому після другого кроку руки перехрещуються, язик повернений у бік крокуючої руки (крок правою рукою   язик вправо, крок лівою рукою –  язик вліво).

Виконати вправи, направляючи  язик в протилежний від крокуючої руки напрямок (крок правою рукою –  язик вліво, крок лівою рукою –  язик вправо).

 

Заняття 16

 

1. Дихальні вправи

Дихаємо так, щоб видих був у два рази довший вдиху.

2. Вправи для очей

В. п. – стоячи. Ви берете  невеликий предмет і плавно водите ним перед очима дитини на відстані витягнутої руки зліва направо і в зворотньому напрямку, потім вгору, вниз і до носа.

Дитина стежить за предметом, не повертаючи голови. Потрібно дивитися очима і направляти язик в ту ж сторону, що і погляд (очі за предметом вправо –  язик вправо, очі вгору – язик вгору, тощо).

На 3-4 секунди потрібно затримати предмет в крайніх положеннях. Дитина повинна утримувати погляд в цих крайніх точках. Вправа виконується спочатку на відстані витягнутої руки, потім на відстані ліктя і, нарешті, біля перенісся.

3. Вправи на координацію рухів

Дитина повзе рачки боком:

1) робить крок одночасно правою рукою і ногою, потім лівою рукою і ногою і т. д. (приставний крок), при цьому дитина спрямовує погляд у бік крокуючої руки (крок правою рукою – очі вправо, крок лівою рукою – очі вліво);

2) робить крок одночасно правою рукою і лівою ногою, потім лівою рукою і правою ногою, при цьому дитина спрямовує погляд у бік крокуючої руки (крок правою рукою – очі вправо, крок лівою – очі вліво).

Виконати вправи з п. 2 цього заняття, тільки погляд спрямовувати в протилежний від крокуючої руки бік (крок правою рукою – очі вліво, крок лівою рукою – очі вправо).

 

Заняття 17

 

1. Дихальні вправи

Дихаємо так, щоб видих бу у два рази довшим вдиху.

2. Вправи для очей

В. п. – стоячи. Ви берете невеликий предмет і водите ним перед очима дитини на відстані витягнутої руки зліва направо і в зворотньому напрямку, потім вгору вниз і до носа. Дитина стежить за предметом, не рухаючи головою. Язик повертається в протилежну від очей сторону. Коли предмет наближається до носа, очі повинні сходитися доперенісся. На 3-4 секунди затримайте предмет в крайніх положеннях. Дитина повинна утримувати погляд на цих крайніх точках. Виконайте дану вправу на комфортній для дитиніи відстані.

3. Вправи на координацію рухів

Дитина повзає рачки боком:

1) робить крок одночасно правою рукою і ногою, потім лівою рукою і ногою, при цьому під час другого кроку руки перехрещуються, погляд і язик  спрямовані в бік крокуючої руки (крок правою рукою очі і язик праворуч, лівої – ліворуч);

2) робить крок одночасно правою рукою і лівою ногою, потім лівою рукою і правою ногою, при цьому дитина спрямовує погляд і  язик в бік крокуючої руки (крок правою рукою очі і язик вправо, лівою рукою – вліво);

Виконати вправу з п. 2 цього заняття, тільки очі і язик направляються в протилежний від крокуючої руки бік: крок правою рукою очі і язик вліво, крок лівою рукою – вправо.

 

Заняття 18

 

1. Дихальні вправи

Видих повинен бути у два рази довшим вдиху.

2. Вправи для очей

В. п. – стоячи. Дитина тримає предмет у руці і переміщує його самостійно, утримуючи спочатку правою рукою (веде предмет вправо), потім лівою (веде предмет вліво), а далі двома руками (веде предмет вгору, вниз і до носа).

Дитина стежить очима за предметом (предмет вліво – очі вліво, вправо – очі вправо, вгору – очі вгору, вниз – очі вниз, предмет до носа – очі сходяться).

На 3-4 секунди потрібно затримати предмет в крайніх положеннях. Дитина повинна утримувати погляд в цих крайніх точках. Запропонуйте дитині самій провести дану вправу.

3. Вправи на координацію рухів

Дитина повзе рачки боком.

Робить крок одночасно правою рукою і ногою, потім лівою рукою і ногою. Після другого кроку руки перехрещуються, погляд спрямований вбік крокуючої руки, а язик  в протилежну (крок правою рукою – очі вправо, а язик вліво; крок лівою рукою – очі вліво, а  язик вправо).

Робить крок одночасно правою рукою і лівою ногою, потім лівою рукою і правою ногою, при цьому під час другого кроку руки перехрещуються, погляд спрямований в бік крокуючої руки, а  язик у протилежну сторону.

 

Заняття 19

 

1. Дихальіі вправи

Вправи виконуються довільно. Дитина згадує всі техніки, які їй відомі.

2. Вправи для очей

В. п. – стоячи, рот відкритий, язик висунутий.

Дитина тримає предмет в руці і переміщує його самостійно.

Утримуючи його в правій руці, плавно веде зліва направо і в зворотньому напрямку, стежить очима і направляє язик в ту ж сторону, що і очі (очі вправо –  язик вправо, очі вліво – язик вліво, очі вгору – язик вгору, очі вниз –  язик вниз).

Вправа спочатку виконується на відстані витягнутої руки, потім на відстані ліктя і, нарешті, біля  перенісся.

На 3-4 секунди потрібно затримувати предмет в крайніх положеннях -дитина повинна утримувати погляд в крайніх точках.

3. Вправи на координацію рухів

Дитина робить кроки, стоячи на колінах.

Робить крок правою ногою, при цьому права рука кладеться на правий бік, наступний крок лівою ногою – права рука опускається, ліву кладуть на лівий бік і т. д.

Робить крок правою ногою, права рука кладеться на ліве плече; наступний крок – лівою ногою, права рука опускається, ліву руку кладе на праве плече.

Дитина робить крок правою ногою, при цьому права рука кладеться на ліве плече, ліва рука на лівий бік; наступний крок лівою ногою – ліва рука кладе на праве плече, ліва рука на правий бік.

Повторити вправи,  описані в п. 2 цього заняття, роблячи кроки назад.

 

 

 

Вправи на психологічні зв'язки             

 Потилиця (зорові центри) має пряме відношення до долонь, оскільки нервові доріжки від потилиці йдуть в руки, долоні і пальці. Рухливість долонь також постійно впливає на «рухливість» потилиці. Це все безпосередньо  пов'язане з кровообігом зорових відділів головного мозку.

Можливі такі варіанти вправ:

•Розчепірити десять пальців рук якомога сильніше - вдих, потім з силою стиснути в кулачки - видих. Руки тримаємо витягнутими в сторони на рівні плечей горизонтально. Повторювати по 5-10 разів (поступово збільшуючи навантаження) 2 рази на день. Потім руки струсити, опустивши вниз.

Будь - які  активні вправи з пальцями сприятливо діють у дітей на головний мозок (розвивають і зміцнюють інтелектуальну та емоційну сферу):

• Прання шкарпеток цеглинкою мила.

Місити тісто, розминати якомога сильніше масу.

• Під час миття рук можна стискати руки, масажувати, витирати жорстким рушником, розтираючи кожен пальчик.

• Так само позитивно діють ЩОДЕННЕ розтирання рушником і масаж руками вушних раковин.

• Масаж міжпальцевих перетинок.

 Велику дію на емоційну сферу надає плескання в долоні. Плескати потрібно щонайменше по 8 разів. Спочатку - як зазвичай, потім - зворотньою стороною, потім тільки пальчиками, далі ребрами долонь, кулачками ... фантазуйте! Прислухайтеся до різних звуків, що виникають при цьому.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
29 січня 2019
Переглядів
1173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку