Урок з математики для 4 класу на тему "Ознайомлення з дробами"

Про матеріал
Урок з математики для 4 класу на тему "Ознайомлення з дробами"пояснює учням утворення дробів, показує запис дробу та ознайомлює з термінами чисельник і знаменник, формує обчислювальні навички, розвиває логічне мислення, виховуває бережливе ставлення до символів краси України.
Перегляд файлу

Тема: Ознайомлення з дробами

Мета: пояснити учням утворення дробів, показати запис дробу та ознайомити з

термінами чисельник і знаменник, опрацювати складені задачі, які містять

знаходження частини числа, формувати обчислювальні навички, розвивати

логічне мислення, виховувати бережливе ставлення до символів краси України

Обладнання: ММ презентація, таблиці та наочність до теми, індивідуальні

картки, наочність для практичної роботи, кубик Блума.

Девіз уроку: «Міркуємо швидко, відповідаємо - правильно, пишемо – гарно, лічимо – швидко!»

 

ХІД УРОКУ

 

Ι. Організаційний момент. Слайд 1

Вже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав,

Тож і ви часу не гайте,

Урок математики розпочинайте,

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно.

 

Учитель. Діти, у нас на уроці присутні гості, тому поверніться

привітайтеся, подаруйте їм свої посмішки.

Подивіться, будь ласка один одному в очі, посміхніться і побажайте подумки

успіхів та гарної співпраці.

Девіз нашого уроку «Міркуємо швидко, відповідаємо - правильно, пишемо – гарно, лічимо – швидко!» (слайд 2)

II. Перевірка домашнього завдання: (3 хв.)

Задача №758.

Про що розповідається в задачі? (Про косметичні набори). Які саме ? (Жіночі та чоловічі). Що вам потрібно було знайти в задачі? (Яких наборів продали більше і на скільки).

  1. 280:4=70 (н.) –продали жіночих;
  2. 150:3=50 (н.) – продали чоловічих;
  3. 70-50=20 (н.) – на 20 жіночих наборів більше.

Завдання №759.

Про що потрібно було дізнатися у наступному завданні? (Потрібно знайти, на скільки км відстань КМ менша від половини відстані КО.)

- Чому дорівнює відстань КО? (320км).

- Якщо потрібно дізнатися половину цього відрізка, то що потрібно зробити? (320: 2) = 160 км.

- А тепер дайте відповідь на головне питання задачі. На скільки км відстань КМ, менша від половини відстані КО ?

(160-100= 60 км)

 

 

 

 

 

III. Закріплення знань учнів.

1.Усний рахунок.

Розв’яжіть приклади. (Слайд 3)

Розташуйте відповіді у порядку зростання; (Слайд 4)

Прочитайте отримане слово.  (Слайд 5)

Р 5400 : 100 : 6 x 11 = (99);

О 28000 : 7000 х 8 х 10 = (320);

Б 810 : 90 x 10 x 8 = (720);

И 70 x 50 : 100 x 1000 = (35000);

Д 25 x 100 : 10:50 = (5).(Слайд 4)

99 320 720 35000 5

р о б и д

На екрані з ́являється назва теми «Дроби».

Отже ми сьогодні навчимось читати, записувати і рахувати дроби. Урок наш буде незвичайний, а чому ви дізнаєтесь про це пізніше.

Задача. Туристи пройшли 1/5 частину маршруту, що складає 40 км. Скільки кілометрів дорівнює весь маршрут? (200 км).

- Діти, скажіть будь ласка, про кого розповідалося в цій задачі ? (Про туристів).

Пам’ятаєте, я вам говорила, що наш урок буде незвичайним. Так ось, сьогодні ми з вами теж будемо туристами і відправимось в уявну подорож. Як ви думаєте що обов’язково повинен взяти з собою турист? (Багаж).

Ось і ви візьмете з собою багаж своїх знань, умінь та навичок. А ще нам знадобиться дорожній журнал (Зошит). А куди саме ми відправимось дізнаєтесь виконавши наступне завдання.

(На дошці висить наочність : частини із повними літерами)

Вам потрібно розташувати ці частини від найменшої до найбільшої. Але, як ви вже помітили кожна частина містить свою літеру. Ми отримаємо назву нашої подорожі.

Яка частина буде найменша ? (1/15). Наступна яка частина ? (1/14). Далі 1/13, 1/12, 1/11, 1/10, 1/9, 1/8, 1/7, 1/6, 1/5, ¼, 1/3 і найбільша частина (1/2).

(Містами України).

2. Каліграфічна хвилинка. (Слайд 6)

Настав час перевірити, як чітко, красиво та каліграфічно ви  вмієте писати. Розгорніть , будь ласка свій (дорожній журнал (зошит) від попередньої роботи відступіть чотири клітинки а на п’ятій починаємо записувати дату нашої подорожі, класна робота. (Слайд 7)

А тепер пропишіть у своїх зошитах наші частини так як ми їх розташували, але вже без букв.

IV.Повідомлення теми і мети уроку.

1. Бесіда. Сьогодні на уроці ми дізнаємось як називаються такі числа і що означають числа над рискою та під рискою і це є головним що нам потрібно дізнатися, а дізнаємося ми про це у нашому головному місці України. Що це за місто? (Київ). (Слайд 8)

Яким ще словом можна назвати головне місто? (Столицею). Хрещатик головна вулиця Києва. (Слайд 9)По лівий бік Хрещатика простягнувся каштановий бульвар, особливо гарний навесні, у травні, коли каштани розквітають.

У цьому місті нам слід виконати завдання, за допомогою якого ми дізнаємося про те, як ще називаються частини. (Слайд 10)

2. Робота за підручником. Завдання № 762.

- Що зображено на малюнку ? (Круг)

- Полічить, на скільки рівних частин поділено кожний круг ? (Кожен круг поділено на 6 рівних частин).

- Скільки таких частин зафарбовано у першому крузі? (1).

- Як дописати це частинами 1/6.

- Скільки таких частин зафарбовано у другому крузі ? (2). (2/6).

- Скільки таких частин зафарбовано у третьому крузі ? (3). (3/6).

- Скільки таких частин зафарбовано у четвертому крузі ? (4). (4/6).

- Скільки таких частин зафарбовано у п’ятому крузі ? (5). (5/6).

Отже, числа виду ½, 2/3,  ¾, 1/6, 5/6 називають дробовими числами. Число 5/6 – дріб, 5 – чисельник, 6 – знаменник. (Слайд 11)

Знаменник – це число під рискою дробу показує, на скільки рівних частин поділене ціле. Числівник – це число над рискою дробу – показує скільки взято рівних частин цілого. (Слайд 12), (Слайд 13)

3. Гра «Чисельник – знаменник». (Слайд 14)

 Щоб запам’ятати, що таке чисельник і знаменник і не плутати їх, пограємо в гру. Якщо я називаю чисельник, піднімайте руки вгору показуйте, що він записується вгорі. Якщо  я називаю знаменник, показуйте, що він пишеться внизу. Якщо показую риску дробу, то руки в сторони.

  • Ну що ми впоралися із завданням і вже знаємо, що такі числа називаються дробами і можемо вирушати далі, у наступне місто.

Завдання №763. (Слайд 15)

Далі ми подорожуємо в Західну Україну. Підсказка буде те, що на гербі цього міста зображений лев? (Львів)  Слайд

Львівський Оперний театр – один з найгарніших театрів Європи. Тут можна побачити виступи оперних і балетних колективів України.

Нас тут теж чекає завдання.

- А зараз ми навчимося записувати дроби, позначені на відрізку точками. Дроби позначаються від початку відліку, тобто від 0. Розглянте відрізок. На скільки рівних частин поділений відрізок? (на 10).

- Яка відстань від 0 до першої точки? (3/10).

- Яка відстань від 0 до другої точки? (5/10).

- Яка відстань від 0 до третьої точки? (7/10).

- Яка відстань від 0 до четвертої точки? (9/10).

 V. Узагальнення і ситематизація набутих знань, умінь і навичок (10 хв.).

  1. Самостійна робота з взаємоперевіркою.

- Вирушаємо далі. А поки ми потрапимо до наступного міста, виконаємо завдання №764.

 Перше виконаємо разом, а далі самостійно.

- На скільки рівних частин поділений 1-й прямокутник ? (на 4)

-Це число позначає знаменник чи чисельник ? (знаменник).

- Де ми його запишемо під рискою чи над рискою ? (Під рискою)

- Скільки таких частин зафарбовано ? (3)

-Це число в нас що позначає ? (чисельник)

 Записуємо над рискою.

  • Отже, який дріб у нас вийшов ? (3/4).

А далі, самостійно, а потім перевіримо. (5/6, 2/3, ¾, 5/8)

- Обміняйтеся зошитами зі своїм сусідом по парті. Я називатиму правильну відповідь, а ви перевіряєте. Якщо не правильно, закреслюйте простим олівцем.

Ви гарно впоралися із завданням, трішки втомилися, тому слід відпочити.

2.Фізкультхвилинка. (Слайд 16).

Трішки відпочили, а тепер за парти тихо сіли. Поки ми з вами перевіряли завдання та відпочивали, то опинилися у наступному місті. Воно є найдавнішим в Україні і це місто Чернігів. (Слайд 17).

 Чернігів є одним із найдавніших міст України. Про його героїчне минуле нагадує Чернігівський Вал – одне із найбільш відвідувальних місць міста. Він знаходиться в центральній частині міста. Раніше на вершині цього валу була зведена оборонна фортеця, яка була відокремлена від міста глибоким ровом. Зараз на цій території розташована більшість архітектурних пам’яток міста.

Ми опинилися в магазині де пропонують нам розв’язати задачу за підручником

Завдання №766.

- Про що розповідається (запитується) в задачі ? (про крупи, які завезли в магазин)

- Про що відомо ? (завезли 2т 4ц крупів, третину – придбав ресторан, а решту розділили по 4 кг.

- Про що запитується в задачі ? Запишемо умову.

Привезли – 2т 4 ц

Придбав - ? 1/3

Розфасували - ?, решту по 4 кг

Про що дізнаємося першою дією ? (Скільки придбав ресторан)

  •      Як саме ? 2т 4 ц : на 3). Але для цього нам потрібно перевести в кілограми (2400 кг: 3 =800 кг. Тепер знаючи , скільки привезли в магазин, і скільки придбав ресторан, про що можемо дізнатися ? (скільки кг розфасували)
  • Як саме про це дізналися ? (2400 -800) = 1600 кг.
  • Тепер можемо дати відповідь на запитання ? Так.

Якою дією ? 1600: 4 = 400 пакетів.

  1. 2т4ц :3 = 800 (кг) – завезли у ресторан;
  2.  2400 – 800 = 1600 (кг) – розфасували;
  3.  1600 : 4 = 400 (п.).

В: вийшло пакетиків із крупами.

4. Фронтальна робота  (деякі учні індивідуально працюють на картках).

Картка для індивідуальної роботи (2 учні).

  • Знайди ¼ від 100 (25)
  • Чому дорівнює 1/3 години (20 хв.)
  • Яблуко важить 200 гр. Скільки важить 1/5 цього яблука ? (40 гр)
  • У класі 24 учня. Дівчата становлять ¼ частину. Скільки у класі дівчаток ? (6)
  • У парку 120 дерев. Хвойні становлять 1/10 частину. Скільки хвойних дерев у парку ? (12)
  • Довжина стрічки 40 см. Її розрізали навпіл. Яка довжина половини стрічки ? (20)

Завдання №765 (усно).

Сьогодні ми з вами побуваємо ще в одному місті і ознайомимося з його кулінарними традиціями. Нас гостинно зустрічає (Полтава) (Слайд 18).       

У цьому місті є Іванова гора, з якої видно майже весь краєвид Полтави. Центром Іванової гори є Біла альтанка – один із символів міста. Вона являє собою напівкруглу колонаду з 8 колонами по 9 метрів висотою. А зараз ми з вами спробуємо приготувати традиційну страву, якою славиться Полтава – це галушки. (Слайд 19)

У Полтаві є навіть пам’ятник галушці. Для приготування галушок нам знадобляться ваші знання з даної теми. Ось ми і перевіримо як ви опанували нову тему.

 Отже для приготування галушок нам потрібно 2/3 склянки (склянка 150 гр) борошна. Скільки це грамів ? (100 гр), ½ чайної ложки солі. Скільки це ½ (половина ложки). Тобто нам потрібно пів чайної ложки солі. 1/3 склянки води. Скільки це грамів ? (50 гр). Ось ми і дізналися рецепт приготування, а для цього нам допомогли ваші сьогоднішні знання з математики.

V. Підсумок уроку. (3 хв) (Слайд 31)

  • Над якою темою ми працювали сьогодні на уроці ? (Над дробами).
  • Що цікавого було на уроці ?
  • З чого складається дріб ?
  • Що означає чисельник ?
  • Що означає знаменник ?
  • Що означає риска ?

VI. Домашнее завдання. (2 хв) (Слайд 32)

 Ось ми з вами і повернулись додому, а це означає, що нам потрібно записати домашнее завдання. Розгорніть будь ласка, свої щоденники і запишіть с. 126, №768, №769.

Рефлексія. (Слайд 33), (Слайд 34)

Оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На екрані з ́являється назва теми «Дроби». (Слайд 18)

ΙΙΙ. Повідомлення теми та мети уроку.

Отже, друзі, ми з вами на уроці побуваємо в країні Дробів, навчимось їх

читати,записувати, порівнювати. А де знадобляться Вам ці знання?

ΙV. Вивчення нового матеріалу.

1. Проблемне завдання та його розв’язання з поясненням вчителя

Подивіться на дошку, на ній цілий круг і круг поділений на 2 рівні частини. Одна

така частина - це половина, або одна друга, якщо прикласти половинки одна до

одної то дістанемо цілий круг. У житті часто користуються словом половина, або

пів. Ми купуємо в магазині півхлібини, або 1⁄2 (вчитель показує) щоб він не

засихав. Ми бережливо ставимося до хліба. Маленька родина не може з'їсти цілу

хлібину (поєдную). Наш народ шанобливо ставиться до хліба і говорить: «Хліб

усьому голова.»

У житті ми часто говоримо пів кілограма, 1⁄2 кг, півлітра – це половина одного

літра (демонструю 1л і 0,5 л банку з водою, що переливаю в літрову банку),

півтони (1⁄2 тони).

В природі, також зустрічаються дроби. Це ми бачимо на прикладі апельсина чи

мандарина. Природа подробила ці фрукти на частини, на дольки.

Числа виду 1/2, 2/3, 3/4, 5/6 - називають дробовими числами. Частина числа

називається дробом. Число 5/6 - дріб, де 5 - чисельник дробу, а 6 -

знаменник дробу. Між ними є лінія дробу. Число під рискою показує, на скільки

рівних частин поділене ціле, і називається знаменником. Число над рискою

показує, скільки таких частин взято, і називається чисельником.

Ідея використання таких чисел, в яких цифри позначають одразу два різні

поняття – розмір і кількість, визрівала довгий час. Першими до цієї ідеї прийшли

індуси.

2. Практична робота (зупинка калина) (слайд19)

У кожного учня на парті лежать кружечки. Треба перегинанням поділити та

розрізати круг на дві частини (червоний)

Візьміть зелений кружечок та перегинанням поділіть його на 4 частини

чотири рівні частини.

- Покажіть четверту частину круга.

- Заштрихуйте 3/4 круга.

3. Робота з підручником

Завдання 761

На скільки рівних частин поділено кожний квадрат(2,3,4, 5, 6)

Назвіть кожну не зафарбовану частину квадрів (1 - чисельнки)

Скільки частин у квадратах зафарбовано (1,2,3, 4, 5 – знаменники)

4. Робота в групах (зупинка мальви) (слайд 21)

Завдання 762, 763

5. Фізкультхвилинка (зупинка соняшик)

V. Розвиток математичних умінь

Інидивідуальна робота (диференційвано) (зупинка колосок) (слайд 23)

Гарбуз важить 8 кг. Скільки важить половина гарбуза?

 

8:2=4(кг)

Відповідь: 4 кг важить половина гарбуза.

Яблуко важить 200гр. Скільки важить 1/5 цього яблука?

 

200:5=40(гр)

Відповідь: 40 гр. важить 1/5 цього яблука.

Відстань між Запоріжжям та Києвом 564 км. Автомобіль проїхав 1⁄4 цієї відстані.

Скільки йому залишилося проїхати?

Учень, який працює біля дошки, коментує розв'язання задачі, пояснює вибрані дії.

VI. Підсумок уроку.

Кубування

Які числа називають дробовими?

З яких двох частин складається дріб?

Що означає чисельник?

Що означає знаменник?

Як знійти дріб від числа?

Які завдання виконували сьогодні на уроці?

Раніше на Україні біля хати росло багато квітів. Це калина, мак, барвінок

мальва вони є символом краси в українців. Саме ці квіти сьогодні для нас

приготували завдання з якими ми впорилися. І вони ласкова запрошують

нас до будинку, де нас зустрічають його господарі. А з чим прийнято

зустрічати гостей? (слайд 24)

Коровай – це одне ціле. На скільки мені потрібно його поділити, щоб

кожному дістався шматочок?

Якщо я розріжу його навпіл, скільки частин вийде?

Якщо я кожну ще розріжу навпіл, скільки частин вийде?

 

УРОК МАТЕМАТИКИ В 4 КЛАСІ "ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ДРОБАМИ"

Урок математики в 4 класі

вчитель Сердюк Наталія Михайлівна

 

Тема. Ознайомлення з дробами.                                                                          

Мета :ознайомити учнів з утворенням дробу, з термінами чисельник і знаменник, навчити читати і записувати дроби, закріплювати вміння розв’язувати задачі на знаходження частини числа, удосконалювати обчислювальні навички учнів; розширити уявлення дітей про природні зони України; розвивати спостережливість, увагу, пам'ять, вміння логічно мислити і доводити свою думку; прищеплювати цікавість до математики; виховувати старанність і наполегливість, любов до природи.                           

Обладнання: мультимедійна презентація, таблиця «Дроби», квадрати та смужки паперу, картки для групової та індивідуальної роботи.

Тип уроку:комбінований.

Хід уроку.

Ι. Організаційний момент.

       Пролунав і стих дзвінок.

       Починається урок.

       Всі за парти посідайте,

        Працювати починайте.

- Друзі, подивіться, будь ласка, один одному в очі, посміхніться і побажайте подумки успіхів та гарної співпраці. Девіз нашого уроку:

 Працюємо старанно,

 Думаємо швидко,

 Рахуємо – вправно.(Слайд 2)

Нас сьогодні знову очікує подорож планетою Математики, яка пролягатиме через усю територію великої та прекрасної України.
– Як ви  думаєте, що обов’язково повинен взяти з собою мандрівник?  (Багаж)

- Ось і ви візьмете з собою сьогодні  багаж своїх знань, умінь та навичок.

 А ще нам знадобиться дорожній журнал (зошит). Відкрийте його і запишіть дату нашої мандрівки.

ΙΙ. Контроль і закріплення знань учнів..

1.Усна лічба:  

а) математичний диктант із наступною самоперевіркою.

-  знайти 1/4 від 320;

-  знайти 1/4 від 100; 

-  чому дорівнює 1/3 год;

-  чому дорівнює 1/3 хв ;

-  довжина стрічки 60см. Її розрізали навпіл. Яка довжина половини стрічки?

-  яблуко важить 200 г. Скільки важить 1/5 цього яблука? 

-  у класі 24 учня. Дівчата становлять 1/4 частину. Скільки у класі дівчаток?

-  у парку 120 дерев. Хвойні становлять 1/10 частину . Скільки хвойних дерев у     парку ?  (Слайд 3)                 

 б) гра «Шифрувальник»

 розв’яжіть приклади та  розташуйте відповіді у порядку зростання; прочитайте отримане слово.

Р 5400 : 100 : 6 x 11 = (99);

О 28000 : 7000 х 8 х 10 = (320);

Б 810 : 90 x 10 x 8 = (720);

И 70 x 50 : 100 x 1000 = (35000);

Д 25 x 100 : 10:50 = (5).(Слайд 4)

99

320

720

35000

5

р

о

б

и

д

На екрані з´являється назва теми «Дроби». (Слайд 5)

ΙΙΙ.  Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Отже, друзі, ми з вами на уроці  побуваємо в країні Дробів, навчимось їх читати,записувати, порівнювати. Ці знання Вам знадобляться у старших класах на уроках математики, хімії, природознавства , географії, будуть потрібні у Вашому повсякденному житті.                            

 

ΙV. Вивчення нового матеріалу.

Проблемне завдання та його розв’язання.

- Згадайте дуже цікавий мультфільм «38 папуг». Одного разу друзі вирішили виміряти довжину удава. Яку одиницю вимірювання  (мірку)  вони обрали?(Папугу)(Слайд 6)

- На кожній  парті лежить модель удава та мірка, за допомогою якої можна виміряти довжину удава. Виміряйте і ви довжину удава. (Учні виконують завдання парами. )

 - Яка довжина удава у вас? (Три цілих мірки та ще половина мірки)

- З чим стикнулися герої мультфільму і ви  під час вимірювання? (Неможливо виміряти довжину удава тільки за допомогою цілих мірок, потрібна ще частина мірки ).В мультфільмі - це крило папуги, а у  нас – половина мірки.

Пояснення вчителя.

- Отже, виходить, що результат вимірювання не завжди можна було виразити натуральним числом. Доводилося враховувати частини міри. Так виникли дробові числа, або дроби.

- Уявіть, що сьогодні у вас день народження. За святковим столом сидить 3 гостя і ви . На скільки рівних частин ви поділите торт?(На чотири.)(Слайд 7)

Числа виду 1/2, 2/3, 3/4, 5/6 - називають дробовими числами.(Слайд 8) Частина числа називається дробом.  Число 5/6  -  дріб, де   5  -  чисельник дробу, а 6  -  знаменник дробу. Між ними є лінія дробу. Число під рискою показує, на скільки рівних частин поділене ціле, і називається знаменником. Число над рискою  показує, скільки таких частин взято, і називається чисельником.(Слайд 9)

 Ідея використання таких чисел , в яких цифри позначають одразу два різні поняття – розмір і кількість, визрівала довгий час. Першими до цієї ідеї прийшли індуси.(Слайд 10)

3.Практична робота.

У кожного учня на парті лежить круг і прямокутник. Треба перегинанням поділити круг на чотири рівні частини.

- Покажіть четверту частину круга.

- Покажіть  половину круга.

-  Заштрихуйте 3/4 круга.

- Перегинанням поділіть прямокутник на 8 частин. Покажіть 5/8 фігури .

- Заштрихуйте  3/8 прямокутника.

4.Первинне закріплення :

а) прочитай дроби :1/9,  2/7,  7/10,  2/4,  3/8 , 6/15,  9/20;

- Що означають цифри у запису дробу ?   Що означає риска у запису    дробу?(Слайд 11)

- Визнач,скільки частин зафарбовано? (Слайд 12)

б) розташуйте дроби у порядку зростання : 5/10,  1/10,  3/10,  6/10, 2/10,  4/10, 7/10;(Слайд   13)

в) коментоване виконання вправи 660 на с.102 (учні виконують біля дошки)

- Записати дробом , яку частину кожного прямокутника зафарбовано.

                                          Фізкультхвилинка(Слайд 13)

V. Закріплення та осмислення знань.

1.Порівняй  дроби і постав знак  ˃ , < ,  = .

5/6 і  2/6,  1/3  і  2/3 ,  8/9  і  2/9 (Слайд 14)

2.Виконання різнорівневих завдань       

а) Високий рівень. Самостійна робота. Знайти  : 1/4 від80;  1/6 від 34260 ; 1/7 від 28182 ; 1/9 від  64260 ;
б)Достатній, середній, початковий рівні. Робота біля дошки за вправою  661.                                                                                                 

        Перевірка виконання роботи високого рівня.

 2.Вправа «Мозковий штурм».  Подорож  планетою Математики продовжується і ми з вами поринаємо у чарівний, прекрасний світ природи, який надає нам  сил, наснаги та  здоров´я. Адже природа нашої країни неповторна. Подумайте і скажіть,чи зустрічалися нам дроби на уроках природознавства ? Де саме?

- Отже, пригадайте, які природні зони виділяють на території України?

4. Гра «Вгадай природну зону».

Завдання 1.Рано навесні, коли ще ліс не вдягнувся у листя,тут з´являються ранньоквітучі трав´янисті рослини: сон – трава, підсніжник,медунка. Під охорону взято благородних оленів,козуль,зубрів,річкових бобрів.( Мішані ліси ) (Слайд 15).

Завдання 2.З незапам’ятних часів ці землі приваблювали людину неповторною красою своїх краєвидів, багатствами чорноземів,зеленими луками і дібровами, садами і виноградниками. На родючих чорноземах вирощують різноманітні зернові і технічні культури. (Лісостеп ) (Слайд 16).   

Завдання 3.Широкі рівнинні простори цієї зони перетинають річки,яри та балки. Літо тут жарке,часто бувають посухи. Зима холодна, малосніжна,іноді з сильними вітрами.  Найкраще тут навесні , коли землі цієї зони схожі на різнобарвний килим. ( Степ)  (Слайд 17)

Завдання 4.Зима тут коротка,волога і тепла. Сніг довго не затримується. Літо довге і сухе. На погоду впливають море і гори. ( Південний берег Криму) (Слайд 18). 

 Завдання 5.Дощі живлять гірські ріки протягом року. Вкриті лісами. Найвища точка – Говерла. ( Українські Карпати ) (Слайд 19)

Завдання 6.Літо тут жарке, сухе, тривале. Зима коротка і м´яка. Частина гір складається з вапняку. Молоді гори. Найвища точка -  Роман-Кош.(Кримські гори) (Слайд 20).

3.Робота в групах    (диференційовано) 
-  Щоб дізнатися більше цікавих і пізнавальних фактів про природні зони України, пропоную вам розв’язати задачі природничого змісту.

1група.Задача № 1. Ялина може жити 1200 років, сосна  1/2 цього віку, а горобина на 520 років менше від сосни. Скільки років живе горобина? (Високий рівень)

2 група. Задача № 2. Тривалість життя їжака 10 років,а життя зайця на 1/5 цих років менше. Чому дорівнює тривалість життя зайця?(Достатній рівень)

3 група. Задача № 3.  Із 960 насінин ясена сходить лише 1/6 частина. Скільки молодих деревець виросте?Скільки насінин не проросте? (Достатній рівень)

4 група. Задача № 4.Територія  України становить  майже 604 000 км ². Зона мішаних лісів займає п’яту частину території України. Визначте  її площу.( 604000 : 5 = 120 800 км ² ) (Середній рівень)

 5 група. Задача № 5.Посадка в’яза з 400 дерев затримує 2040 кг пилу. Посадка  з 400 молодих тополь на листках за літо затримує 1/6 частину цієї маси.        Скільки пилу затримує посадка тополь з 400 дерев?(Середній рівень)

-  Діти,які цікаві факти вас вразили ? Зачитайте свої відповіді (кожна група зачитує відповіді ).

VІ. Підсумок уроку.

Продовж речення.

На уроці ми вивчали … .

Знання можу використати   .

- Дівчатка й хлопчики, у  вас на картці є лист самооцінки. Оцініть свою роботу.

- Я працював (працювала) відмінно, на повну силу своїх можливостей, почувався (почувалася ) впевнено і спокійно.

- Я працював (працювала ) добре, але не в повну силу, відчував (відчувала)  невпевненість.

-У мене не було бажання працювати .

-Хто оцінив свою роботу на «відмінно»?

-Хто оцінив свою роботу на «добре»?

-Хто вважає, що сьогодні не його день , бажання працювати не було?

Найактивнішими на уроці були   .

VІΙ. Домашнє завдання

с. 102 № 664, 665 .

 

 

 

Ознайомлення з дробами. Запис дробу. Чисельник і знаменник дробу. Складені задачі,

 

які включають знаходження частини числа

 

Мета: ознайомити учнів з поняттям «дріб»; навчити читати і записувати дроби; пояснити

значення чисельника і знаменника дробу; розвивати мислення; виховувати уважність.

 

Хід уроку

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

— Розташуйте приклади у порядку зростання відповідей та прочитайте слово.

Р 6300 : 100 : 7 · 9 = (81)

О 12 000 : 4000 · 7 · 10 = (210)

Б 720 : 90 · 10 · 8 = (640)

И 90 · 30 : 100 · 1000 = (27 000)

Д 16 · 100 : 10 : 40 = (4)

 

3. Повідомлення теми і мети уроку

На дошці з’являється назва теми: «Дроби».

III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота за підручником (с. 124)

Завдання 760–762 (усно)

2. Слухання математичної казки

 

ЯК ВИНИКЛИ ДРОБИ

(Казка)

 

У країні Математика, там, де ще не ступала нога людини, мешкали цифри.

Але вони не мали своїх будиночків і жили в одному тісному помешканні, яке збудував

старенький дідусь Нуль.

Одного погожого дня дві подружки Одиниця та Двійка вирушили на прогулянку.

— Мені вже набридло жити в цій старій тісній оселі,— зізналася Одиниця.

— І мені також,— відповіла Двійка.

— А давай побудуємо свій будинок!

— О! Це гарна ідея!

І заходилися вони будувати собі нове помешкання. Спочатку поміркували, як воно має

виглядати. А згодом вирішили, що це обов’язково має бути двоповерховий просторий

будинок. За порадами щодо будівництва звернулися до Мінуса. Він надав багато слушних

указівок, але найбільшу увагу приділив перекриттю між поверхами.

— Перекриття повинно бути міцним і рівним,— наголосив Мінус.

Подружки подякували за поради й почали будувати затишну оселю. Завдяки цінним

указівкам, будівництво проходило швидко й весело.

І ось будинок споруджено. Не сперечаючись вирішили, що Одиниця буде жити на

другому поверсі, а Двійка — на першому. І назвали вони свою споруду Дробом.

А згодом такі самі дроби почали будувати й інші цифри. Так і виникли звичайні дроби.

3. Гра «Чисельник — знаменник»

— Щоб запам’ятати, що таке чисельник і знаменник і не плутати їх, пограймо в гру. Якщо я

називаю чисельник, піднімайте руки вгору — показуйте, що він записується вгорі. Якщо я

 

називаю знаменник,— показуйте, що він пишеться внизу. Якщо показую риску дробу,

складайте руки горизонтально.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 125)

Завдання 763; 764 (письмово з поясненням біля дошки)

2. Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 125)

Завдання 765 (з поясненням на дошці)

320 : 8 = 40

1600 : 8 = 200

10 128 : 8 = 1266

2 км : 8 = 2000 м : 8 = 250 м

2 год : 8 = 120 хв : 8 = 15 хв

4 ц : 8 = 400 кг : 8 = 50 кг

Завдання 766 (колективно)

Розв’язання

1) 2 т 4 ц : 3 = 2400 кг : 3 = 800 кг — у їдальню;

2) 2400 – 800 = 1600 (кг) — розфасували;

3) 1600 : 4 = 400 (пак.) — вийшло.

Відповідь: 400 пакетів з крупами вийшло.

Завдання 767 (колективно)

1) 1 година = 60 хв : 3 = 20 (хв) — пройшов учень 1 км;

2) 1 км : 20 хв = 1000 : 20 = 50 (м/хв) — швидкість учня;

3) 1300 м – 1000 м = 300 (м) — шлях, що залишився;

4) 300 : 50 = 6 (хв) — час, за який пройде учень шлях, що залишився;

5) 8 – 6 = 2 (хв)

Відповідь: учень устигне прийти до школи вчасно, в запасі у нього залишиться 2 хвилини.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового дізналися на уроці?

— Яке завдання було найцікавішим?

— Що позначає знаменник у записі дробу? (На скільки частин розділили предмет.)

— Що позначає чисельник? (Скільки частин узяли.)

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 768; 769 (с. 126).

doc
Додано
23 січня 2020
Переглядів
3597
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку