Склад та особливості керування комплексом GCompris

Про матеріал
Дана розробка використовується для формування фахових компетентностей студентам педагогічного коледжу, які вивчають інформатику як інтегрований курс (методика навчання інформатики в початковій школі) .
Перегляд файлу

Практична робота №1

Тема: Склад та особливості керування комплексом GCompris

Мета: ознайомити та сформувати навики використання ПЗ для організації освітнього процесу у початковій школі, навчитись складати та аналізувати вправи, розвивати інформаційну культуру, інформативну компетентність.

Корисні посилання:

https://studentiinformatik.jimdofree.com/

Теоретичний матеріал: Це барвистий набір задач, що зрозумілі дітям від 3 до 8 років - задач, вирішення яких навчить поводитися з клавіатурою і мишею, читати, малювати, в захоплюючій формі пояснить основи природничих наук (математика, фізика, географія) і запропонує деякі популярні ігри. Силами українських учасників цього проекту виконаний переклад українською мовою. До складу комплекту Gcompris входять програми для навчання дітей читанню, математики, вивчення комп'ютера, і тому подібне, а так само просто декілька розважальних програм. Всі завдання є не просто підручниками, а справжні ігри, тим більше, що всі вони барвисто оформлені і мають музичний супровід. 

Список категорій з деякими вправами, доступними в цих категоріях:вивчення комп’ютера: клавіатура, миша, різні рухи мишею,...

математика: рахування, злічити предмети, терези, табличка множення,...

наука: робота шлюзу на каналі, підводний човен, симуляція електричного кола,...

читання: падаючі букви, потяг із буков,...  географія: розмісти країни на мапу світу

головоломки: танграм, Ханойська башта,... ігри: шахи, пам’ять, 4 в лінію, oware, судоку ...

інші: скажи котрий час, пазли, вектори, малювання, анімація, спілкування по мережі...

Наразі GCompris містить більше 100 вправ, і їх число постійно росте. Але для операційних систем Windows доступні тільки трохи більше сорока. При цьому їх можливості дуже широкі.

Програми з розділів «Розваги», «Головоломки», «Стратегічні ігри» можна застосувати під час вивчення майже всіх розділів програми. У темах «Поняття про повідомлення, інформацію  та інформаційні процеси, Файли та папки. Вікна та операції  над вікнами» є уроки з теми «Робота з розвиваючими програмами». Але якщо на уроці не заплановано роботу з іншою навчальною програмою, ігри на розвиток логічного мислення, на розвиток пам’яті будуть дуже доречними.

Під час вивчення теми «Основні складові  комп’ютера. Початкові навички роботи з комп’ютером» у 2 класі незамінними можуть бути тренажери миші та клавіатурний тренажер. Роботу з клавіатурним тренажером рекомендовано проводити систематично, незалежно від теми, яка вивчається, бо важливо навчити дітей правильно та швидко вводити літери, цифри і розділові знаки з клавіатури, а на кінець  курсу учні мають досягти певної швидкості у клавіатурному введенні даних.

Під час опанування теми «Алгоритми і виконавці» демонстрацією виконання алгоритму може бути гра «Шлюз».

Вивчення теми «Об’єкти.  Графічний редактор» неможливо уявити без графічного редактора. Графічний редактор з пакету Gcompris унікальний. Крім великого набору різноманітних шаблонів готових зображень, структурованих тематично, він дає можливість дуже легко (одним клацанням) запам’ятовувати велику кількість зображень а потім з них створювати анімації. При цьому можна не тільки відредагувати окремий кадр, а й налаштувати весь ролик, змінюючи кількість кадрів та швидкість їх відтворення. Ці можливості будуть дуже корисними при створенні проектної роботи (теми «Створення проектів» у 3 та 4 класах).

При вивченні теми «Пошук даних в Інтернеті» (урок «Поняття про комп’ютерну мережу») доцільним є використання мереженого чату пакету Gcompris. Також при ускладненнях з підключенням до мережі під час вивчення теми «Електронне листування» (урок «Правила і етикет електронного листування») також можна використати цей мережний чат.

В 2 класі є тема «Комп’ютерна підтримка вивчення навчальних предметів». Під час її опанування учнів можна ознайомити з програмами із розділів «Математика» і «Читання». Але прості програми на прослуховування і вказування букв, на підрахунок предметів та таке інше можна використовувати і в першому класі на уроках читання та математики. А ігри з розділу «Досліди» можуть бути корисними на уроках природознавчої галузі.

До складу пакету GCompris входить модуль GCompris Admin. Якщо в кабінеті є локальна мережа та вчитель може налаштувати пакет GCompris під свої вимоги. Він може створювати і змінювати класи, групи, користувачів, запрограмувати виконання та рівень складності ігор для кожного конкретного класу або групи. Автоматично створюються звіти. Вчитель може переглянути ці звіти та відфільтрувати їх за користувачами, за вправами, по даті і таке інше. Ці звіти показують хід кожного учня.

Хід роботи

  1.                    Завантажте програмний комплекс GCompris.
  2.                    Складіть комплекс. Позначення шляху до вправи.
  3.                    Ознайомтесь з вправами комплексу  GCompris (теоретичний матеріал).
  4.                    Розробіть інструкції з виконанням вправ комплексу Gcompris (розділи Вивчення комп'ютера, Математика, Читання). В інструкції зазначити:

     назву вправи

     призначення вправи

     шлях до вправи (послідовність вибору значків)

     вигляд вікна вправи

     як виконувати вправу

     що відбувається при завершенні вправи

     кількість рівнів, відмінності між рівнями

     можливі налаштування.

  1.                    Інструкцію створити у текстовому редакторі Word. Зберегти у файлі, ім'я якого є назвою вправи.
  2.                    Вимоги до інструкції: грамотність, дотримання правил набору текстів, використання зображень, що ілюструють основні положення. Для зображень вибирати доцільне розміщення та обтікання текстом.

 

docx
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 11 клас (Лисенко Т.І., Ривкінд Й.Я., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
6 березня 2020
Переглядів
2127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку